Την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου εμπορικό δικαστήριο της πόλης Τρουά της Γαλλίας άνοιξε το δρόμο για την εξαγορά της εταιρείας κατασκευής ποδηλάτων Cycleurope France από τον όμιλο Rebirth, που ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Στη μονάδα κατασκευής της επαρχίας Ομπ η Cycleurope France κατασκευάζει τα ονομαστά ανά την υφήλιο ποδήλατα Gitane και Peugeot Cycles.

Γαλλία: Ρεκόρ 315 δισ. στις χρηματοδοτικές ανάγκες

Με τη συμφωνία η Rebirth, η οποία διαθέτει ήδη τις επωνυμίες Solex και Cycles Lejeune, ελπίζει να διπλασιάσει την παραγωγή της. Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 100% των περιουσιακών στοιχείων και των δραστηριοτήτων της Cycleurope France, η οποία απασχολεί περίπου 150 εργαζομένους και «αποτελεί συνέχεια του έργου που ξεκίνησε ο σουηδικός όμιλος Grimaldi, ο έως τώρα βασικός μέτοχος», όπως αναγράφεται σε δελτίο τύπου.

Η Grimaldi αποφάσισε να αποδεσμευτεί από τη γαλλική αγορά προκειμένου να επικεντρώσει τις δραστηριότητές του στη Σουηδία και την Ιταλία, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) o πρόεδρος της Rebirth Γκρεγκορί Τρεμπαόλ, ο άνθρωπος που προ 20ετίας ίδρυσε την εδρεύουσα στο Παρίσι Rebirth.

Ως μεταφορικό μέσο, αλλά και ως μέσο άθλησης και ψυχαγωγίας το ποδήλατο έχει κερδίσει πολλούς φανατικούς φίλους κατά την περίοδο της πανδημίας.

Ιστορικές φίρμες

Ο Τρεμπαόλ έπλεξε το εγκώμιο της Cycleurope France, σημειώνοντας ότι η γαλλική εταιρεία «αν και έχει βιώσει κάποιες οικονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, δεν έπαψε ποτέ να έχει θετική οικονομική δραστηριότητα και να πετυχαίνει τζίρο, καθώς διαθέτει στην αγορά επωνυμίες υψηλού κύρους».

Όπως σημειώνει το AFP, η Cycleurope France κατέχει την σχεδόν αιωνόβια επωνυμία Gitane ενώ, έπειτα από άδεια που εξασφάλισε από τον γαλλο-ιταλικό όμιλο αυτοκινήτων Stellantis, κατασκευάζει τα επίσης διάσημα ανά την υφήλιο ποδήλατα Peugeot. Η Cycleurope France δραστηριοποιείται και στην ηλεκτροκίνηση των ποδηλάτων, καθώς κατασκευάζει τα Véligo τα οποία διαθέτει προς ενοικίαση στην ευρύτερη περιφέρεια του Παρισιού, την Ιλ-ντε-Φρανς.

«Η Rebirth αναλαμβάνει την Cycleurope France έπειτα από διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της εταιρείας και συμφωνία η οποία εγκρίθηκε την περασμένη Πέμπτη από το δικαστήριο της Τρουά», γράφει το AFP.

Νέες μονάδες κατασκευής

Ο επικεφαλής της Rebirth Γκρεγκορί Τρεμπαόλ διευκρίνισε ότι η επένδυση της εταιρείας του στην Cycleurope France έγινε με σκοπό να καλυφθούν τα χρέη της που είναι «κάτι λιγότερο από 25 εκατ. ευρώ». Σημειωτέον ότι η Rebirth το 2019 είχε τεθεί σε αναγκαστική διαχείριση.

Εξήγησε επίσης ο Τρεμπαόλ ότι η Rebirth, η οποία απασχολεί σήμερα περίπου 100 εργαζομένους και έχει ετήσιο τζίρο που κυμαίνεται από 30 έως 35 εκατ. ευρώ (ανάλογο τζίρο είχε το 2023 και η Cycleurope), φιλοδοξεί να αυξήσει τη συνολική παραγωγή ηλεκτρικών και συμβατικών ποδηλάτων στις 200.000 έως 250.000 μονάδες ετησίως.

Έχει βάλει δηλαδή ως στόχο να διπλασιάσει τη σημερινή παραγωγή της στο εργοστάσιο του Σεν-Λο, στη Μάγχη, η οποία ανέρχεται ετησίως σε 120.000 ποδήλατα, συμβατικά και ηλεκτρικώς υποβοηθούμενα.

Συγκεκριμένα η Rebirth σχεδιάζει να ανεγείρει ένα νέο εργοστάσιο στο Ρομιγί-Σιρ-Σεν, στο Ομπ, για να μεταφέρει εκεί την παραγωγή από τη σημερινή βιομηχανική μονάδα που λειτουργεί στο Τρουά και θεωρείται «πεπαλαιωμένη». Με την παραγωγή στα δύο αυτά εργοστάσια, του Σεν-Λο και του Ρομιγί-Σιρ-Σεν, η Rebirth φιλοδοξεί να καλύψει το 10% έως 12% των ετήσιων πωλήσεων ποδηλάτων στη Γαλλία, ηλεκτρικών και «μυικών», όπως αποκάλυψε ο Γκρεγκορί Τρεμπαόλ.

Πλέον στις ευρωπαϊκές αγορές οι πωλήσεις ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση αντιστοιχούν στο 35% με 40% των πωλήσεων συμβατικών.

Πανδημικές ορθοπεταλιές

Το AFP σημειώνει ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας συγχώνευσής της με την Cycleurope France η Rebirth αποκτά και τον έλεγχο της θυγατρικής αλυσίδας καταστημάτων Velo & Oxygen, που ειδικεύονται τόσο στις πωλήσεις όσο και στις επισκευές ποδηλάτων.

Ως μεταφορικό μέσο, αλλά και ως μέσο άθλησης και ψυχαγωγίας το ποδήλατο έχει κερδίσει πολλούς φανατικούς φίλους κατά την περίοδο της πανδημίας. Οι πωλήσεις τη διετία των κοινωνικών περιορισμών, των εγκλεισμών και των απαγορεύσεων (2020-2021) οι πωλήσεις ποδηλάτων εκτινάχθηκαν στην Ευρώπη, όπως και παγκοσμίως εξάλλου. Στην Ευρώπη ο κλάδος απασχολεί πλέον 380.000 εργαζομένους.

Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης (και) στα ποδήλατα στήριξε πολύ τον κλάδο το 2022, χρονιά κατά την οποία οι πωλήσεις των συμβατικών, «μυικών» ποδηλάτων άρχισε να υποχωρεί συγκριτικά με την πανδημική διετία, καθώς αίρονταν σταδιακά τα περιοριστικά μέτρα στις μεταφορές και αλλού. Πλέον στις ευρωπαϊκές αγορές οι πωλήσεις ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση αντιστοιχούν στο 35% με 40% των πωλήσεων συμβατικών.
Σημειωτέον ότι τις πωλήσεις των ηλεκτρικών ποδηλάτων, παρά το ότι αυτά είναι πολύ ακριβότερα από τα «μυικά», στήριξαν τα μέτρα γενικότερης ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης που έχουν υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής.

«Το μέλλον παραμένει υποσχόμενο. Είναι ενθαρρυντική η αύξηση της ευρωπαϊκής παραγωγής ποδηλάτων, όπως και το ότι στη συνείδηση του κόσμου έχει πλέον εδραιωθεί η πεποίθηση ότι πρόκειται για ένα μεταφορικό μέσο που προάγει τη βιωσιμότητα του πλανήτη και των κατοίκων του», σημειώνει ο Έρχαρντ Μπούχελ, πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ευρωπαίων Κατασκευαστών Ποδηλάτων (Conebi).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή