Σημαντική αύξηση των EBITDA κατά 307% και του μικτού κέρδους κατά 196% και άλμα 32% στον κύκλο εργασιών κατέγραψε η Intrakat στο πρώτο εξάμηνο του 2024, με παράλληλη ισχυρή ταμειακή ρευστότητα και επιτάχυνση των μεγάλων έργων υποδομής.
Αρανίτης (Intrakat): Oλιστικός σχεδιασμός και υλοποίηση των έργων νέας γενιάς
Αύξηση των μεγεθών για την Intrakat
Ενοποιώντας την ΑΚΤΩΡ για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος Intrakat κατέγραψε ξεκάθαρη αύξηση των μεγεθών του, σημαντική βελτίωση σε όλους τους κρίσιμους επιχειρηματικούς δείκτες και επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομών, επιβεβαιώνοντας όχι μόνο την ορθότητα και την επιτυχία της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ, αλλά και τη συνέπεια λόγων και πράξεων του Ομίλου.
Ο Όμιλος παρουσίασε ιδιαίτερα βελτιωμένα μεγέθη, με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε €533 εκατ. έναντι €404 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32%.
Tα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) πολλαπλασιάστηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 307%, από €7 εκατ. σε €28,5 εκατ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA γνώρισαν σημαντική άνοδο κατά 250%, ανερχόμενα σε €30,8 εκατ. έναντι €8,8 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από €17,2 εκατ., σε €50,9 εκατ.
Επιπλέον, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90%, στα €115 εκατ. (από €60 εκατ.), χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί πολύ σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στη Ρουμανία. Επίσης δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου που είναι στα €140 εκ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων. Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο Όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης του €1,15 δισ., επιβεβαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της διοίκησης.
Επιτυχημένη και σωστή η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Με αφορμή την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου 2024, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από όλα όσα καταφέραμε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, μέχρι σήμερα. Πετύχαμε μία σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, πολλαπλασιάζοντας τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τα μεικτά κέρδη, ενώ εκτιμούμε ότι στο τέλος του έτους ο κύκλος εργασιών θα φτάσει το €1,1 δισ. Όλα αυτά είναι απολύτως συμβατά με όλα όσα έχουμε ανακοινώσει στο παρελθόν – ό,τι έχουμε πει, το έχουμε κάνει. Παράλληλα, εργαζόμαστε σκληρά για τον εταιρικό μετασχηματισμό του Ομίλου μας, με στόχο την ενίσχυση και άλλων τομέων δραστηριότητας, πέραν της κατασκευής και σύντομα θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό αυτόν».
Επιτεύγματα στα μεγάλα έργα Υποδομών
Μετρό Θεσσαλονίκης: Από την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ έως τη λήξη του Α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους και μέσα από σκληρή δουλειά και πολύ κόπο, ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 48%, καθώς ο Όμιλος επένδυσε €120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών.
Πάτρα – Πύργος: Όταν ο Όμιλος ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους €42 εκατ. ευρώ, αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%.
Μεγάλα έργα Ρουμανίας: Στη Ρουμανία, ο Όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους €51 εκατ. και επένδυσε στα έργα ποσό €219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής “Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)”, προϋπολογισμού €573 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα. Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Νέα σημαντικά έργα
Παράλληλα με την επιτάχυνση της εκτέλεσης μεγάλων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ο Όμιλος εξασφάλισε νέα έργα και διατήρησε το υψηλό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων, το οποίο ανέρχεται σε €4,5 δισ. διασφαλίζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το ορατό μέλλον, καθώς τα έργα νέας γενιάς χαρακτηρίζονται από βελτιωμένη περιθώριο κερδοφορίας.
Εντός του 1ου εξαμήνου του 2024 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις έργων ύψους €225,5 εκατ., εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα:
• ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ – Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητόδρομου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025 [Κ/ΞΙΑ: INTRAKAT (50%) – ΤΕΡΝΑ (50%)], συνολικού προϋπολογισμού €57,2 εκατ.
• SPARTAKOS ENERGY ΜΑΕ – Μελέτη, Έργα Πολιτικού Μηχανικού, Προμήθεια, Μεταφορά, Εγκατάσταση και Θέση σε Λειτουργία 3 Φ/Β Σταθμών, συνολικής ονομαστικής ισχύος 171 MW, εντός του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας [INTRAKAT (45%) – ΑΜΕRΕSCO (45%) – RES INVEST (10%)], συνολικού προϋπολογισμού €43,4 εκατ.
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΓΓΥ/ΓΔΣΥ – Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα Παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας, προϋπολογισμού €22,3 εκατ.
Επίσης, μεταξύ αρκετών άλλων, στα νέα έργα προς υπογραφή συμπεριλαμβάνονται τα:
• ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης, με Σ.Δ.Ι.Τ., προϋπολογισμού €195,7 εκατ.
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ – Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ (Α/Κ ΚΥΜΗΣ) έως Ε.Ο. Α1 (Α/Κ ΚΑΛΥΦΤΑΚΗ), [ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (40%) – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. (35%) – INTRAKAT (25%)], αναλογούντος προϋπολογισμού €161,5 εκατ.
• ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – Δημιουργία φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον Βόλο και τη Λαμία, προϋπολογισμού €94 εκατ.
• ΔΕΗ – Κατασκευή δικτύου FTTH ανά την Επικράτεια (για LOT 1: Ένωση 1: €30.891.148,00 & Ένωση 3: €53.030.329,00), προϋπολογισμού €83,9 εκατ.
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ – Ανέγερση κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. [INTRAKAT (50%) – REDEX (50%)], αναλογών προϋπολογισμού €55,4 εκατ.
• ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΓΓΕΙΟΒΕΛΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – Κατασκευή Συμπληρωματικών Έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού, Αντιπλημμυρικών Έργων Γρα Λυγίας και Φράγματος Μύρτου Ν. Λασιθίου Κρήτης, προϋπολογισμού €41,7 εκατ.
• ΔΕΗ ΑΕ: Μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (Σ.Η.Θ.Υ.Α.) με Μ.Ε.Κ. φυσικού αερίου 65MWth, προϋπολογισμού €41,2 εκατ.
Latest News
Σε ισχύ η μείωση του τέλους διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί [πίνακας]
Έκπτωση ύψους 17%, η οποία αφορά όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα
Από το 2026 ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Το έργο αναβάθμισης με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα
Στη Βουλή η σύμβαση της Αττικής Οδού – Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Νέα Αττική Οδός, τα διόδια και οι υποχρεώσεις
Οι προϋποθέσεις και οι όροι για να μεταβιβαστεί η Αττική Οδός στις 6 Οκτωβρίου στον νέο παραχωρησιούχο
Ένας σταθμός ΚΤΕΛ που εξαγγέλλεται επί 23 χρόνια
Από το 2001 μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα γιατί έχει μείνει το έργο στα χαρτιά – Από τα ΚΤΕΛ λένε ότι δεν διαφαίνεται ενδιαφέρον από ιδιώτες
Δεσμευτική προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για φράγμα και αρδευτικό στην Κρήτη ύψους 74,4 εκατ
Η δεσμευτική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορά έργο που θα καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 13.500 στρεμμάτων
«Έκρηξη» στην οικοδομή - Πού θα χτιστούν τα περισσότερα σπίτια
Yποχώρησε το μέγεθος της συνολικής δραστηριότητας (Ιδιωτική - Δημόσια) στην οικοδομή, κατά τον μήνα Ιούνιο 2024
Πότε πάνε ταμείο οι μέτοχοι της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – Η επόμενη ημέρα με τα 3 δισ. για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Το roadmap για τη μεταβίβαση της ΤΕΝΕΡΓ στη Masdar – Με υπεροπλία 3 δισ. σε νέες μπίζνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στη 2η θεση παγκοσμίως η Ελλάδα για τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ - Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας
Oι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ ανεβάζουν την χώρα μας - Aνάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και η οικονομική αποδοτικότητα
Δύο δεσμευτικές προσφορές για το φράγμα Πύλου - Μεσσήνης ύψους 126 εκατ. ευρώ
Το έργο καλύπτει, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, τις αρδευτικές ανάγκες 35.000 στρεμμάτων
Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο οι δεσμευτικές προσφορές για το αρδευτικό Λάρισας - Καρδίτσας
Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 67.800 στρεμμάτων