Νέα σύννεφα φαίνεται ότι έρχονται στο μέτωπο του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς στις ΗΠΑ πρόκειται να αρχίσει την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου μια απεργία λιμενεργατών στις ναυτιλιακές αποβάθρες κατά μήκος των ακτών της Ανατολής και του Κόλπου, απειλώντας να προκαλέσει καθυστερήσεις στις εισαγωγές και τις εξαγωγές σε όλες τις βιομηχανίες της χώρας.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, μια απεργία μόλις δύο εβδομάδων θα μπορούσε να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού μέχρι το 2025, καθώς θα σημάνει πιθανή επιβράδυνση των εισαγωγών και των εξαγωγών βασικών αγαθών – από αυτοκίνητα μέχρι τρόφιμα – στις Ανατολικές και τις Ακτές του Κόλπου.
Λιμάνια: Σημαντική αύξηση στους ναύλους εν αναμονή της απεργίας στις ΗΠΑ
Η International Longshoremen’s Association, το μεγαλύτερο συνδικάτο ναυτιλιακών εργαζομένων στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ήταν έτοιμη να απεργήσει την 1η Οκτωβρίου εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα της συνδικαλιστικής τους σύμβασης, κυρίως οι υψηλότεροι μισθοί. Την Κυριακή, το συνδικάτο ανακοίνωσε ότι η απεργία θα συνεχιστεί όπως είχε προγραμματιστεί μετά τη διακοπή των διαπραγματεύσεων για τη σύμβαση.
«Η Ναυτιλιακή Συμμαχία των Ηνωμένων Πολιτειών (USMX) αρνείται να αντιμετωπίσει το επί μισό αιώνα υποταγή των μισθών, όπου τα κέρδη των Ocean Carriers εκτοξεύτηκαν από εκατομμύρια σε δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι μισθοί της ILA παρέμειναν σταθεροί», ανέφερε το συνδικάτο σε δήλωση που αναρτήθηκε στο Facebook.
«Η ενότητα του ILA παραμένει ισχυρή και αυξάνεται». Η προγραμματισμένη απεργία θα περιλαμβάνει 85.000 μέλη της International Longshoremen’s Association, καθώς και «δεκάδες χιλιάδες λιμενεργάτες και ναυτεργάτες σε όλο τον κόσμο», προστίθεται στην ανακοίνωση του συνδικάτου.
ΗΠΑ: Οι επιπτώσεις των απεργιών
Η απεργία, εάν λάβει χώρα, θα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις σε όλες τις ΗΠΑ, με σημαντικές καθυστερήσεις στις αποστολές που θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν αλυσιδωτές διαταραχές. Θα ήταν η πρώτη απεργία σε ολόκληρη την ακτή από μέλη του ILA από το 1977, ανέφερε το Reuters.
«Μια παρατεταμένη απεργία θα μπορούσε να οδηγήσει σε εβδομάδες, ή πιθανώς μήνες, καθυστερήσεων στις μεταφορές, που επιδεινώνονται από περιορισμένες επιλογές αλλαγής δρομολόγησης, υψηλά κόστη και χρονικούς περιορισμούς», σχολίασε στο Business Insider ο Abe Eshkenazi, Διευθύνων Σύμβουλος του Association for Supply Chain Management.
«Η αλυσίδα εφοδιασμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και καθώς εισερχόμαστε στην πιο πυκνή περίοδο αγορών του έτους, οι επιχειρήσεις, οι έμποροι λιανικής και οι καταναλωτές θα αισθανθούν τον αντίκτυπο των διαταραχών».
Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Κατασκευαστών, περισσότερες από τις μισές εισαγωγές και εξαγωγές προέρχονται από τα λιμάνια της Ανατολικής και της Ακτής του Κόλπου, διακινώντας φαρμακευτικά προϊόντα, οχήματα και είδη λιανικής, μεταξύ άλλων, και παράγοντας κατά μέσο όρο πάνω από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα. Ανάλογα με τη διάρκεια της απεργίας, οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε αυξήσεις των τιμών για τους καταναλωτές.
Η απάντηση των ναυτιλιακών
Η Ναυτιλιακή Συμμαχία των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία εκπροσωπεί τις εταιρείες που απασχολούν τους εργαζόμενους, δήλωσε στις 23 Σεπτεμβρίου ότι παρά τις προσπάθειες να ξαναρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με την ILA «δεν μπόρεσαν να προγραμματίσουν μια συνάντηση για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων».
«Ο στόχος μας παραμένει ο ίδιος – θέλουμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις και να αποφύγουμε μια απεργία, αλλά ο χρόνος τελειώνει εάν η ILA δεν είναι διατεθειμένη να επιστρέψει στο τραπέζι», πρόσθεσε η USMX.
Σε δήλωση της Δευτέρας, η ILA ανέφερε ότι οι πλευρές είχαν επικοινωνήσει πολλές φορές τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά παραμένουν σε αδιέξοδο σχετικά με τις προσφορές μισθών.
Εάν το συνδικάτο απεργήσει, όλες οι βιομηχανίες θα επηρεαστούν — αλλά οι ευαίσθητες στον χρόνο βιομηχανίες, όπως τα αυτοκίνητα ή τα φαρμακευτικά προϊόντα, θα αντιμετωπίσουν σοβαρές διακοπές αμέσως, δήλωσε η Mia Ginter, διευθύντρια εξαγωγικών προϊόντων μέσω ωκεανών στην CH Robinson. «Πολλά ανταλλακτικά και εξαρτήματα αυτοκινήτων εισάγονται μέσω της ανατολικής ακτής, επομένως ο κίνδυνος καθυστερήσεων στην παραγωγή θα ήταν υψηλός», δήλωσε η Ginter.
Στη Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, οι μεταφορείς προσπαθούν να φέρουν «όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία» ενόψει πιθανής απεργίας, δήλωσε ο διευθυντής Bethann Rooney σε συνέντευξη Τύπου. Αυτό περιλαμβάνει την ενθάρρυνση των φορτωτών να εκφορτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτία, όσο το δυνατόν πιο «ανθρώπινα» και όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει διαταραχές από την απεργία. «Πολλοί έμποροι λιανικής έχουν ήδη λάβει μέτρα για να μετριάσουν τον πιθανό αντίκτυπο μιας απεργίας φέρνοντας προϊόντα νωρίτερα ή μεταφέροντας προϊόντα στη Δυτική Ακτή», είπε στο BI ο Jonathan Gold, αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής για την αλυσίδα εφοδιασμού και την τελωνειακή πολιτική.
«Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού είναι ένα πολύπλοκο σύστημα και ακόμη και μια μικρή διακοπή θα είχε αρνητικό αντίκτυπο και θα προκαλούσε καθυστερήσεις σε μια κρίσιμη στιγμή τόσο για τους λιανοπωλητές όσο και για τους καταναλωτές», ανέφερε ο Gold στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Η δυναμική των λιμανιών
Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϋ κατατάσσεται στην τέταρτη θέση μεταξύ των 25 κορυφαίων λιμανιών της χώρας για τη συνολική χωρητικότητα, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Στατιστικής Μεταφορών. Μια ανάλυση από τη μη κερδοσκοπική ερευνητική ομάδα Mitre διαπίστωσε ότι η απεργία θα είχε σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στα εν λόγω λιμάνια, με ημερήσια απώλεια περίπου 640 εκατ. δολαρίων.
«Συντονιζόμαστε με εταίρους σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού για να προετοιμαστούμε για τυχόν πιθανές επιπτώσεις», δήλωσε στο BI ο Steve Burns, εκπρόσωπος της PANYNJ. «Για τις περισσότερες από 600.000 περιφερειακές θέσεις εργασίας που υποστηρίζει το λιμάνι μας και τα 240 δισ. δολάρια σε αγαθά που διακινούνται από εδώ κάθε χρόνο, προτρέπουμε και τις δύο πλευρές να βρουν κοινό έδαφος και να διατηρήσουν τη ροή του φορτίου για το καλό της εθνικής οικονομίας».
Η Grace Zwemmer, οικονομολόγος της Oxford Economics, έγραψε σε ένα σημείωμα στις αρχές Σεπτεμβρίου ότι πιθανότατα θα χρειαστούν τέσσερις έως επτά ημέρες για να ξεκαθαρίσει η υστέρηση από κάθε μέρα που συνεχίζεται η απεργία, «που σημαίνει ότι ακόμη και μια απεργία δύο εβδομάδων θα μπορούσε να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού μέχρι 2025».
Η Zwemmer αναφέρθηκε επίσης στις εκτιμήσεις της Sea-Intelligence, η οποία προέβλεψε ότι μια απεργία θα αποτρέψει την εκφόρτωση 74.000 εμπορευματοκιβωτίων κάθε μέρα. Επιπλέον, η απεργία θα σήμαινε ότι θα χρειαζόταν περισσότερος χρόνος για τους κατασκευαστές να παραλάβουν αγαθά, κάτι που με τη σειρά του θα ανέβαζε τις τιμές για τους καταναλωτές.
Latest News
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω