Για μεθοδεύσεις που καταργούν στην πράξη την νομοθεσία, κυρίως στα ταχύπλοα, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε σημερινή της ανακοίνωση και αποκαλύπτει και τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας όσον αφορά την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας
Η ΠΝΟ στη σημερινή συνεδρίαση (30/9) της εκτελεστικής επιτροπής της, συζήτησε ενόψει και της επερχόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), την κατάθεση των δρομολογίων των Ε/Γ-Ο/Γ για την νέα δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2024 έως 31/10/2025 και την ως είθισται – κατά πάγια πρακτική –θετική γνωμοδότηση από την πλειοψηφία του Σ.Α.Σ. και η έγκριση τους από την πολιτική ηγεσία.
Τα «ψιλά γράμματα» της κερδοφορίας σε ΟΛΠ και ΟΛΘ [πίνακες]
Στο πλαίσιο της συζήτησης παρουσιάστηκαν όλα τα στοιχεία από τους ελέγχους της φετινής θερινής περιόδου, αλλά και προηγούμενων ετών, καθώς επίσης και η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, που έκανε λόγο για διοικητικές κυρώσεις αλλά και πάνω από ενενήντα αναστολές δρομολογίων, λόγω παραβίασης της ναυτεργατικής νομοθεσίας, κατά συντριπτική πλειοψηφία στα Ε/Γ-Ο/Γ (ταχύπλοα).
Υπό το πρίσμα των παραπάνω η ΠΝΟ επισημαίνει ότι για την έγκριση των δρομολογίων των ταχυπλόων σκαφών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:
- Η πραγματική ταχύτητα των πλοίων και όχι η δηλωθείσα από τις εταιρείες.
- Ο υπολογισμός 15λεπτης παραμονής μεταξύ κατάπλου και απόπλου στα λιμάνια και όχι το δηλωθέν 5λεπτο. Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι δεν μπορεί να γίνει εκφόρτωση-φόρτωση και ασφαλής απόπλου-κατάπλου σε 5 λεπτά.
- Οι 2 ώρες εργασίας του πληρώματος (πριν και μετά τον απόπλου) όπου το πλήρωμα προετοιμάζει το πλοίο και ταυτόχρονα φροντίζει για την επιβίβαση επιβατών και οχημάτων και την μια ώρα μετά τον κατάπλου για την αποκατάσταση. Αυτές οι 2 ώρες πριν και μετά, αδιαμφισβήτητα είναι ώρες εργασίας.
Ενώ θα έπρεπε η έγκριση των δηλωθέντων από τις εταιρείες δρομολογίων να γίνεται υπό τον όρο ότι τηρείται απαρέγκλιτα η ναυτεργατική νομοθεσία, απ’ ό,τι αποδεικνύεται εντέλει στην πράξη, στην έγκριση των δηλωθέντων δρομολογίων αυτή δεν λαμβάνεται υπόψη, τονίζει η ΠΝΟ.
Είναι τουλάχιστον περίεργο, η πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακοί παράγοντες, να θεωρούν εργάσιμο χρόνο και να εγκρίνουν επ’ αυτού, την ακριβή ώρα αναχώρησης και την ακριβή ώρα κατάπλου και να αγνοούν επιδεικτικά την μια ώρα πριν και μετά τον απόπλου, υπογραμμίζει και προσθέτει ότι με ακριβώς αυτή την μεθόδευση που ακολουθείται, παραβιάζεται η ναυτεργατική νομοθεσία στο σύνολο της, κυρίως σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες στα ταχύπλοα σκάφη, δηλαδή να δουλεύουν με μονό πλήρωμα 13 με 17 ώρες το 24ωρο.
Καμπανάκι από την ΠΝΟ
Και ενώ όλα τα παραπάνω είναι ιδιαιτέρως σοβαρά, η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν μπαίνει σε εφαρμογή το εφεύρημα των τροποποιήσεων των δρομολογίων, προειδοποιεί η ΠΝΟ.
Όπως εξηγεί ένα ταχύπλοο φαίνεται ότι τηρεί τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος, όμως ξαφνικά με ένα αίτημα τροποποίησης του δρομολογίου του, κυρίως μεταμεσονύκτιες ώρες, που σωρηδόν εγκρίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, αυξάνει τις ώρες εργασίας, χωρίς όμως να μπαίνει διπλό πλήρωμα όπως προβλέπεται.
Να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία, προειδοποιεί η ΠΝΟ
Απαιτούμε στο ΣΑΣ που θα συγκληθεί τον Οκτώβρη για την έγκριση όλων των δρομολογίων για την περίοδο 1-11-2024 έως 31-10-2025 να ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω γιατί είναι οι πραγματικές συνθήκες που ισχύουν στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα καθώς και όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην παραβιάζεται καθημερινά το Π.Δ. υπ’ αριθ. 381 περί «μεγίστου χρόνου απασχόλησης πληρωμάτων Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων πλοίων», αναφέρει η ΠΝΟ.
Με αφορμή αυτή την παρέμβαση μας, θέλουμε να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία. Αυτό αποτελεί casus belli για την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και θα βρουν απέναντι τους σύσσωμο το σύνολο του ναυτεργατικού δυναμικού, καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%