
Για μεθοδεύσεις που καταργούν στην πράξη την νομοθεσία, κυρίως στα ταχύπλοα, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε σημερινή της ανακοίνωση και αποκαλύπτει και τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας όσον αφορά την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας
Η ΠΝΟ στη σημερινή συνεδρίαση (30/9) της εκτελεστικής επιτροπής της, συζήτησε ενόψει και της επερχόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), την κατάθεση των δρομολογίων των Ε/Γ-Ο/Γ για την νέα δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2024 έως 31/10/2025 και την ως είθισται – κατά πάγια πρακτική –θετική γνωμοδότηση από την πλειοψηφία του Σ.Α.Σ. και η έγκριση τους από την πολιτική ηγεσία.
Τα «ψιλά γράμματα» της κερδοφορίας σε ΟΛΠ και ΟΛΘ [πίνακες]
Στο πλαίσιο της συζήτησης παρουσιάστηκαν όλα τα στοιχεία από τους ελέγχους της φετινής θερινής περιόδου, αλλά και προηγούμενων ετών, καθώς επίσης και η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, που έκανε λόγο για διοικητικές κυρώσεις αλλά και πάνω από ενενήντα αναστολές δρομολογίων, λόγω παραβίασης της ναυτεργατικής νομοθεσίας, κατά συντριπτική πλειοψηφία στα Ε/Γ-Ο/Γ (ταχύπλοα).
Υπό το πρίσμα των παραπάνω η ΠΝΟ επισημαίνει ότι για την έγκριση των δρομολογίων των ταχυπλόων σκαφών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:
- Η πραγματική ταχύτητα των πλοίων και όχι η δηλωθείσα από τις εταιρείες.
- Ο υπολογισμός 15λεπτης παραμονής μεταξύ κατάπλου και απόπλου στα λιμάνια και όχι το δηλωθέν 5λεπτο. Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι δεν μπορεί να γίνει εκφόρτωση-φόρτωση και ασφαλής απόπλου-κατάπλου σε 5 λεπτά.
- Οι 2 ώρες εργασίας του πληρώματος (πριν και μετά τον απόπλου) όπου το πλήρωμα προετοιμάζει το πλοίο και ταυτόχρονα φροντίζει για την επιβίβαση επιβατών και οχημάτων και την μια ώρα μετά τον κατάπλου για την αποκατάσταση. Αυτές οι 2 ώρες πριν και μετά, αδιαμφισβήτητα είναι ώρες εργασίας.
Ενώ θα έπρεπε η έγκριση των δηλωθέντων από τις εταιρείες δρομολογίων να γίνεται υπό τον όρο ότι τηρείται απαρέγκλιτα η ναυτεργατική νομοθεσία, απ’ ό,τι αποδεικνύεται εντέλει στην πράξη, στην έγκριση των δηλωθέντων δρομολογίων αυτή δεν λαμβάνεται υπόψη, τονίζει η ΠΝΟ.
Είναι τουλάχιστον περίεργο, η πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακοί παράγοντες, να θεωρούν εργάσιμο χρόνο και να εγκρίνουν επ’ αυτού, την ακριβή ώρα αναχώρησης και την ακριβή ώρα κατάπλου και να αγνοούν επιδεικτικά την μια ώρα πριν και μετά τον απόπλου, υπογραμμίζει και προσθέτει ότι με ακριβώς αυτή την μεθόδευση που ακολουθείται, παραβιάζεται η ναυτεργατική νομοθεσία στο σύνολο της, κυρίως σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες στα ταχύπλοα σκάφη, δηλαδή να δουλεύουν με μονό πλήρωμα 13 με 17 ώρες το 24ωρο.
Καμπανάκι από την ΠΝΟ
Και ενώ όλα τα παραπάνω είναι ιδιαιτέρως σοβαρά, η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν μπαίνει σε εφαρμογή το εφεύρημα των τροποποιήσεων των δρομολογίων, προειδοποιεί η ΠΝΟ.
Όπως εξηγεί ένα ταχύπλοο φαίνεται ότι τηρεί τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος, όμως ξαφνικά με ένα αίτημα τροποποίησης του δρομολογίου του, κυρίως μεταμεσονύκτιες ώρες, που σωρηδόν εγκρίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, αυξάνει τις ώρες εργασίας, χωρίς όμως να μπαίνει διπλό πλήρωμα όπως προβλέπεται.
Να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία, προειδοποιεί η ΠΝΟ
Απαιτούμε στο ΣΑΣ που θα συγκληθεί τον Οκτώβρη για την έγκριση όλων των δρομολογίων για την περίοδο 1-11-2024 έως 31-10-2025 να ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω γιατί είναι οι πραγματικές συνθήκες που ισχύουν στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα καθώς και όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην παραβιάζεται καθημερινά το Π.Δ. υπ’ αριθ. 381 περί «μεγίστου χρόνου απασχόλησης πληρωμάτων Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων πλοίων», αναφέρει η ΠΝΟ.
Με αφορμή αυτή την παρέμβαση μας, θέλουμε να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία. Αυτό αποτελεί casus belli για την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και θα βρουν απέναντι τους σύσσωμο το σύνολο του ναυτεργατικού δυναμικού, καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνάντηση Τραυλού - Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ο Απόστολος Τζιτιζικώστας βρέθηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για τη Ναυτιλία στις Βρυξέλλες - Η Ευρώπη θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον διάλογο για την επίλυση των θαλάσσιων εμπορικών διαφορών, είπε ο Επίτροπος

Το 35% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η ΕΕ
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο - Τι δείχνουν μελέτες της Deloitte και της CE Delft

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας