
Για μεθοδεύσεις που καταργούν στην πράξη την νομοθεσία, κυρίως στα ταχύπλοα, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε σημερινή της ανακοίνωση και αποκαλύπτει και τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας όσον αφορά την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας
Η ΠΝΟ στη σημερινή συνεδρίαση (30/9) της εκτελεστικής επιτροπής της, συζήτησε ενόψει και της επερχόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), την κατάθεση των δρομολογίων των Ε/Γ-Ο/Γ για την νέα δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2024 έως 31/10/2025 και την ως είθισται – κατά πάγια πρακτική –θετική γνωμοδότηση από την πλειοψηφία του Σ.Α.Σ. και η έγκριση τους από την πολιτική ηγεσία.
Τα «ψιλά γράμματα» της κερδοφορίας σε ΟΛΠ και ΟΛΘ [πίνακες]
Στο πλαίσιο της συζήτησης παρουσιάστηκαν όλα τα στοιχεία από τους ελέγχους της φετινής θερινής περιόδου, αλλά και προηγούμενων ετών, καθώς επίσης και η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, που έκανε λόγο για διοικητικές κυρώσεις αλλά και πάνω από ενενήντα αναστολές δρομολογίων, λόγω παραβίασης της ναυτεργατικής νομοθεσίας, κατά συντριπτική πλειοψηφία στα Ε/Γ-Ο/Γ (ταχύπλοα).
Υπό το πρίσμα των παραπάνω η ΠΝΟ επισημαίνει ότι για την έγκριση των δρομολογίων των ταχυπλόων σκαφών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:
- Η πραγματική ταχύτητα των πλοίων και όχι η δηλωθείσα από τις εταιρείες.
- Ο υπολογισμός 15λεπτης παραμονής μεταξύ κατάπλου και απόπλου στα λιμάνια και όχι το δηλωθέν 5λεπτο. Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι δεν μπορεί να γίνει εκφόρτωση-φόρτωση και ασφαλής απόπλου-κατάπλου σε 5 λεπτά.
- Οι 2 ώρες εργασίας του πληρώματος (πριν και μετά τον απόπλου) όπου το πλήρωμα προετοιμάζει το πλοίο και ταυτόχρονα φροντίζει για την επιβίβαση επιβατών και οχημάτων και την μια ώρα μετά τον κατάπλου για την αποκατάσταση. Αυτές οι 2 ώρες πριν και μετά, αδιαμφισβήτητα είναι ώρες εργασίας.
Ενώ θα έπρεπε η έγκριση των δηλωθέντων από τις εταιρείες δρομολογίων να γίνεται υπό τον όρο ότι τηρείται απαρέγκλιτα η ναυτεργατική νομοθεσία, απ’ ό,τι αποδεικνύεται εντέλει στην πράξη, στην έγκριση των δηλωθέντων δρομολογίων αυτή δεν λαμβάνεται υπόψη, τονίζει η ΠΝΟ.
Είναι τουλάχιστον περίεργο, η πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακοί παράγοντες, να θεωρούν εργάσιμο χρόνο και να εγκρίνουν επ’ αυτού, την ακριβή ώρα αναχώρησης και την ακριβή ώρα κατάπλου και να αγνοούν επιδεικτικά την μια ώρα πριν και μετά τον απόπλου, υπογραμμίζει και προσθέτει ότι με ακριβώς αυτή την μεθόδευση που ακολουθείται, παραβιάζεται η ναυτεργατική νομοθεσία στο σύνολο της, κυρίως σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες στα ταχύπλοα σκάφη, δηλαδή να δουλεύουν με μονό πλήρωμα 13 με 17 ώρες το 24ωρο.
Καμπανάκι από την ΠΝΟ
Και ενώ όλα τα παραπάνω είναι ιδιαιτέρως σοβαρά, η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν μπαίνει σε εφαρμογή το εφεύρημα των τροποποιήσεων των δρομολογίων, προειδοποιεί η ΠΝΟ.
Όπως εξηγεί ένα ταχύπλοο φαίνεται ότι τηρεί τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος, όμως ξαφνικά με ένα αίτημα τροποποίησης του δρομολογίου του, κυρίως μεταμεσονύκτιες ώρες, που σωρηδόν εγκρίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, αυξάνει τις ώρες εργασίας, χωρίς όμως να μπαίνει διπλό πλήρωμα όπως προβλέπεται.
Να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία, προειδοποιεί η ΠΝΟ
Απαιτούμε στο ΣΑΣ που θα συγκληθεί τον Οκτώβρη για την έγκριση όλων των δρομολογίων για την περίοδο 1-11-2024 έως 31-10-2025 να ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω γιατί είναι οι πραγματικές συνθήκες που ισχύουν στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα καθώς και όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην παραβιάζεται καθημερινά το Π.Δ. υπ’ αριθ. 381 περί «μεγίστου χρόνου απασχόλησης πληρωμάτων Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων πλοίων», αναφέρει η ΠΝΟ.
Με αφορμή αυτή την παρέμβαση μας, θέλουμε να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, να σταματήσουν οι παρεμβάσεις και οι μεθοδεύσεις για την τροποποίηση του Π.Δ. 381, αυξάνοντας τις ώρες εργασίας στα ταχύπλοα πλοία. Αυτό αποτελεί casus belli για την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και θα βρουν απέναντι τους σύσσωμο το σύνολο του ναυτεργατικού δυναμικού, καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί