Σε αναδιάταξη δυνάμεων προχώρησε η Kering πριν από ένα χρόνο, όταν ο Μάρκο Μπιτζάρι αποχώρησε από την Gucci ύστερα από οκτώ χρόνια, μη μπορώντας να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο της ανάτασης των πωλήσεων. Στη θέση του τοποθετήθηκε τότε ο Ζαν-Φρανσουά Παλού με την Φραντσέσκα Μπελετίνι να αναλαμβάνει τη θέση της αναπληρώτριας διευθύνουσας συμβούλου του ομίλου με την ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων να περνάει στη δικαιοδοσία της.
Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, ο Ζαν-Φρανσουά Παλού, ανέλαβε να «τρέξει» τον οίκο της Gucci με τις ευλογίες του Φρανσουά-Ανρί Πινό, επικεφαλής της Kering.«Για αρκετές δεκαετίες, ήταν το δεξί μου χέρι και συνεργάτης μου σε καθημερινή βάση- τώρα θα αφιερώσει όλη του την ενέργεια στην ενίσχυση του κύριου περιουσιακού μας στοιχείου», είχει δηλώσει τότε στο Luxury Tribune.
Gucci: Τι την οδήγησε στην πτώση – Πώς θα ανέβει ξανά στην πασαρέλα
Gucci: Πώς έφτασε εδώ
Σε συνεργασία με τον πρωτοποριακό σχεδιαστή Αλεσάντρο Μικέλε, ο Μπιτζάρι προώθησε την Gucci στις διεθνείς αγορές, επαναπροσδιορίζοντας την εικόνα της μάρκας. Τα αποτελέσματα των ενεργειών του ήταν σε μεγάλο βαθμό θετικά, αν και παρατηρήθηκαν κάποιες επιβραδύνσεις. Παρά την απροσδόκητη αποχώρηση του δημιουργικού διευθυντή η οποία επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα της μάρκας κατά το τέταρτο τρίμηνο (-14% στις πωλήσεις), η Gucci πέτυχε και πάλι έσοδα ύψους 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.
Μετά την αντικατάσταση του Μικέλε από τον νεαρό Σάβατο ντε Σάρνο, το μέλλον του Μπιτζάρι εντός της Kering φαινόταν όλο και πιο αβέβαιο, αποφασίζοντας τελικά την έξοδο.
Και τότε ήταν η επιτυχία της Φραντσέσκα Μπελετίνι στην Yves Saint Laurent που έπεισε το διοικητικό συμβούλιο της Kering να της αναθέσει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων, ώστε να αλλάξει την καθοδική πορεία της κορφυαίας εξ αυτών Gucci.
Από τον επενδυτικό κλάδο στη μόδα
Η Φραντσέσκα Μπελετίνι ξεκίνησε την καριέρα της στο Λονδίνο ως τραπεζικός επενδυτής, εργαζόμενη στις Goldman Sachs International, την Deutsche Morgan Grenfell και την Compass Partners International. Το 1999 εντάχθηκε στο τμήμα επιχειρηματικού σχεδιασμού και ανάπτυξης του ομίλου Prada και αργότερα έγινε Operations Manager για τον Helmut Lang.
Εντάχθηκε στην Kering το 2003 ως Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και Αναπληρώτρια Διευθύντρια Παγκόσμιου Merchandising της Gucci. Το 2008, μεταπήδησε στην Bottega Veneta ως Διευθύντρια Παγκόσμιας Εμπορίας και Επικοινωνίας το 2010.
Όπως ανέφεραν οι New York Times, «η Φραντσέσκα Μπελετίνι δεν φτιάχνει τα μαλλιά της, δεν χρησιμοποιεί μάσκαρα ή foundation. Δεν φοράει καλσόν ούτε μέσα στο καταχείμωνο. Και δεν μιλάει γαλλικά. Μια Ιταλίδα που δεν είχε ποτέ διοικήσει εταιρεία, δεν είχε ζήσει στο Παρίσι ούτε είχε μάθει τους άγραφους κώδικες της γαλλικής κοινωνίας, θεωρήθηκε η ιδανική επιλογή για να γίνει διευθύνουσα σύμβουλος της Yves Saint Laurent, της απόλυτης γαλλικής μάρκας, το 2013.
Καθιέρωσε μια εταιρική κουλτούρα που προάγει τη δημιουργικότητα, την αυθεντικότητα και την ευελιξία, οδηγώντας τον συνεπή δυναμισμό του οίκου και εξασφαλίζοντας μια εξαιρετική και συνεχή αναπτυξιακή πορεία, χτισμένη σε στέρεες βάσεις. Η ηγεσία της Μπελετίνι τροφοδότησε την επέκταση του οίκου και επέτρεψε την ανάδειξη της ταυτότητας του YSL.
Η στρατηγική της προσέγγιση και η σοφή επιλογή του Άντονι Βακαρέλο ως δημιουργικού διευθυντή επέτρεψαν στον YSL να πάρει κεφάλι έναντι του ανταγωνισμού γρήγορα τα τελευταία χρόνια. Το 2022, η μάρκα κατέγραψε έσοδα ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, περίπου έξι φορές περισσότερα από ό,τι όταν η Μπελετίνι ανέλαβε το 2013.
Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Francesca Bellettini διορίστηκε αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Kering, υπεύθυνη για την ανάπτυξη της μάρκας, επιπλέον του ρόλου της ως πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Yves Saint Laurent. Όλοι οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εμπορικών σημάτων αναφέρονται σε αυτήν.
Κύκλοι
Ήταν το φθινόπωρο του 1994, όταν ο Αμερικανός σχεδιαστής Τομ Φορντ έφτασε στον ταλαιπωρημένο ιταλικό οίκο μόδας Gucci και δημιουργώντας κομψές και σέξι συλλογές, μεταμόρφωσαν την εικόνα της εταιρείας από υπερπολυτελή σε funky, μια αλλαγή που καταγράφηκε στην ταινία του 2021, «House Of Gucci».
Και τώρα, τρεις μήνες πριν το τέλος του 2024, η Gucci που έχει εξελιχθεί πλέον σε βασικό τμήμα του γαλλικού ομίλου πολυτελών ειδών, αξίας 35 δισεκατομμυρίων λιρών, χρειάζεται και πάλι έναν σωτήρα για να σταματήσει την πτώση των κερδών και των πωλήσεων.
Η δυναστεία των Πινό κατέχει το 42% της Kering και το 59% των δικαιωμάτων ψήφου μέσω του οχήματός της Groupe Artémis, στις συμμετοχές της οποίας περιλαμβάνεται επίσης ο οίκος δημοπρασιών Christie’s. Η πτωτική πορεία της ναυαρχίδας του ομίλου, ωστόσο, οδήγησε ορισμένους να ψελλίσουν εάν ήρθε η ώρα ο Πινό να πρέπει να παραχωρήσει τον έλεγχο στην αναπληρώτρια CEO του και επικεφαλής της Yves St Laurent.
Χωρίς να μιλάει γαλλικά, η Ιταλίδα που δεν είχε ποτέ διοικήσει εταιρεία, δεν είχε ζήσει στο Παρίσι ούτε είχε μάθει τους άγραφους κώδικες της γαλλικής κοινωνίας, θεωρήθηκε η ιδανική επιλογή για να γίνει διευθύνουσα σύμβουλος της Yves Saint Laurent, της απόλυτης γαλλικής μάρκας, το 2013. Και τα κατάφερε απόλυτα.
Φήμες & αλήθειες για την Gucci
Η Σουετά Ραμαχάντραν της Artemis fund managers θεωρεί πως υπάρχει κι άλλη πλευρά στη συζήτηση στον τομέα των προσωπικών ειδών πολυτελείας, αξίας 300 δισεκατομμυρίων λιρών ετησίως: «Το ερώτημα για την Kering είναι υπάρχει κάτι βαθύτερο πίσω από τη φήμη αυτή».
Περίπου το 50% των πωλήσεων της Kering προέρχεται από την Gucci, πράγμα που σημαίνει ότι όταν η μάρκα τα πηγαίνει άσχημα, αναπόφευκτα η εταιρεία ακολουθεί. Σύμφωνα με το Bloomberg Originals, η laissez faire διαχείριση και οι αποτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ έφεραν την Gucci στο σημείο να έχει χάσει περίπου το ένα τρίτο της αξίας της, με την διοίκηση της Kering να προσπαθεί σήμερα να την ξαναβγάλει από εκεί και να την ανεβάσει ξανά στις πασαρέλες.
Η JP Morgan και η Morgan Stanley μείωσαν τους στόχους τους για την τιμή της μετοχής της Kering, η οποία τώρα αναμένει πτώση των κερδών του πρώτου εξαμήνου κατά 40 έως 45%. Αυτό είναι χειρότερο από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί και κακά νέα για τους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Scottish Mortgage, του μεγαλύτερου επενδυτικού καταπιστεύματος του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ωστόσο, οι αναλυτές της Barclays εξακολουθούν να αξιολογούν την Kering ως αγορά, υποδηλώνοντας ότι θα μπορούσε να αναπτυχθεί δραστηριότητα σε έναν κλάδο που γίνεται όλο και πιο πολωμένος, καθώς η υψηλή ανάπτυξη της εποχής μετά την πανδημία επιβραδύνεται.
Ο κλάδος είναι διχασμένος μεταξύ της ζήτησης για διαχρονικά και πολύ ακριβά «επενδυτικά» αξεσουάρ, όπως οι τσάντες Birkin της Hermès – οι πωλήσεις της οποίας στο πρώτο τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με πέρυσι – και άλλων προϊόντων με πιο ήπια χαρακτηριστικά που θα απευθύνονται και σε άλλους καταναλωτές και όχι μόνο τους υπερπλούσιους αγοραστές.
Latest News
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι
Βουτιά 69% στα κέρδη της Nintendo - Μειώνεται η ζήτηση για το Switch
Το Switch είναι η δεύτερη κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις της Nintendo στην ιστορία, πίσω από το Nintendo DS
Αυτή την κάρτα ποιος θα την εξαργυρώσει; Τι φοβάται η TGI Friday's μετά την πτώχευση
Σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές της TGI Friday's στις ΗΠΑ