Λιμάνια κατά μήκος των ανατολικών ακτών και των ακτών του Κόλπου στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν κλείσει καθώς δεκάδες χιλιάδες λιμενεργάτες απεργούν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν πέντε δεκαετίες.
Οι λιμενεργάτες που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση Longshoremen’s αποχώρησαν από τα μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ μετά τη λήξη της σύμβασης εργασίας τους τα μεσάνυχτα της Τρίτης. Οι διαπραγματεύσεις για μια νέα σύμβαση, η οποία καλύπτει περίπου 25.000 εργαζόμενους, βρίσκονται σε «αδιέξοδο» εδώ και μήνες σχετικά με τους μισθούς και την αυτοματοποίηση, σύμφωνα με την United States Maritime Alliance (USMX), η οποία εκπροσωπεί τους εργοδότες.
«Είμαστε έτοιμοι να πολεμήσουμε όσο χρειαστεί», δήλωσε ο πρόεδρος της ILA Χάρολντ Ντάγκετ, καλώντας το USMX να «ανταποκριθεί στα αιτήματά μας για τον τερματισμό αυτής της απεργίας».
Τα λιμάνια, που εκτείνονται από το Μέιν έως το Τέξας, διαχειρίζονται μαζί το ένα τέταρτο του διεθνούς εμπορίου της χώρας, αξίας 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σύμφωνα με ανάλυση του The Conference Board.
Ο επιχειρηματικός όμιλος προειδοποίησε τη Δευτέρα ότι η στάση εργασίας θα «παραλύσει το εμπόριο των ΗΠΑ », διακόπτοντας τις εισαγωγές τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και ένδυσης.
Απεργιακή… φουρτούνα σε 14 μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ – Ποιες εταιρείες θα πληγούν
Πλήγμα στις αλυσίδες εφοδιασμού
Το κλείσιμο αντιπροσωπεύει την τελευταία διαταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, οι οποίες έχουν ενταθεί από την ξηρασία που περιόρισε την κυκλοφορία μέσω της Διώρυγας του Παναμά και από τις επιθέσεις των Χούθι στην Υεμένη που ανάγκασαν τα πλοία να παρακάμπτουν από την Ερυθρά Θάλασσα, επιλέγοντας μακρύτερες διαδρομές.
Οι αναλυτές της JPMorgan εκτιμούν ότι η απεργία θα μπορούσε να κοστίσει στην οικονομία των ΗΠΑ έως και 5 δισ. δολάρια την ημέρα, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν περιμένουν να διαρκέσει περισσότερο από μία εβδομάδα.
«Μια διακοπή μιας ή δύο εβδομάδων θα δημιουργήσει κάποιες εκκρεμότητες, αλλά οι ευρύτερες συνέπειες θα είναι ελάχιστες εκτός μιας μερίδας περιοχών που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα συγκεκριμένα λιμάνια , συμπεριλαμβανομένης της Σαβάνας της Τζόρτζια», δήλωσε στους Financial Times, ο οικονομολόγος της Moody’s Analytics, Άνταμ Κάμινς.
«Όμως οτιδήποτε περισσότερο θα οδηγήσει σε ελλείψεις και ανοδικές πιέσεις τιμών. Αυτό θα αποδεικνυόταν ιδιαίτερα προβληματικό για τα τρόφιμα και τα αυτοκίνητα, τα οποία εξαρτώνται ιδιαίτερα από τα λιμάνια που θα κλείσουν».
Οι ηγέτες των επιχειρήσεων έχουν επανειλημμένως ζητήσει από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να μεσολαβήσει στην εργασιακή διαμάχη, λέγοντας ότι το κλείσιμο των λιμανιών θα κλονίσει την οικονομία μόλις πέντε εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές.
«Οι Αμερικανοί βίωσαν τον πόνο των καθυστερήσεων και των ελλείψεων αγαθών κατά τη διάρκεια των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού της εποχής της πανδημίας το 2021», δήλωσε η Σούζαν Κλαρκ, διευθύνουσα σύμβουλος του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, ώρες πριν από την έναρξη της απεργίας. «Θα ήταν ασυνείδητο να επιτρέψουμε σε μια διαφωνία για τη σύμβαση να προκαλέσει τέτοιο σοκ στην οικονομία μας».
Όμως ο Μπάιντεν επανέλαβε την Κυριακή ότι δεν θα αναγκάσει τους απεργούς να επιστρέψουν στη δουλειά.
«Είναι συλλογικές διαπραγματεύσεις. Δεν πιστεύω στον Taft-Hartley», είπε στους δημοσιογράφους, αναφερόμενος στον ομοσπονδιακό νόμο του 1947 που θα του επέτρεπε να σπάσει την απεργία εάν θεωρηθεί ότι απειλεί την εθνική ασφάλεια.
Σημαντικές ανησυχίες
Η απεργία, η πρώτη του ILA από το 1977, ανησυχεί τις επιχειρήσεις σε ολόκληρη την οικονομία που βασίζονται στην θαλάσσια ναυτιλία για να εξάγουν τα προϊόντα τους ή να εξασφαλίσουν κρίσιμες εισαγωγές. Η απεργία επηρεάζει 36 λιμάνια που διακινούν μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια, από μπανάνες μέχρι ρούχα και αυτοκίνητα.
Η ένωση «κρατά ολόκληρη τη χώρα πάνω από ένα βαρέλι», δήλωσε ο Steve Hughes, Διευθύνων Σύμβουλος της HCS International, η οποία ειδικεύεται στην προμήθεια αυτοκινήτων και τη ναυτιλία. «Πραγματικά φοβάμαι ότι θα είναι άσχημο».
Οι έμποροι λιανικής που αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των αποστολών εμπορευματοκιβωτίων εφαρμόζουν ενεργά εφεδρικά σχέδια καθώς προχωρούν στην πολύ σημαντική περίοδο εκπτώσεων των χειμερινών διακοπών τους.
Πολλοί από τους μεγάλους παίκτες έσπευσαν στα εμπορεύματα του Halloween και των Χριστουγέννων νωρίς για να αποφύγουν τυχόν διακοπές που σχετίζονται με την απεργία, επιβαρύνοντας με επιπλέον κόστος για την αποστολή και την αποθήκευση αυτών των αγαθών.
Latest News
«Η επιβίωση ξεπερνά την εκδίκηση»: Πώς ζυγίζουν οι αγορές την «απάντηση» του Ιράν στο Ισραήλ
Η απάντηση του Ιράν στο Ισραήλ θα είναι μια επιλογή μεταξύ εκδίκησης και επιβίωσης
Πόσα ξόδεψε η ΕΕ για καφέ - Ποιοι είναι οι πιο... μερακλήδες σε εισαγωγή και παραγωγή
Το 2023, πάνω από 2,3 εκατ. τόνοι καφέ, ντεκαφεϊνέ ή καβουρδισμένου (συμπεριλαμβανομένων των υποκατάστατων καφέ) παρήχθησαν στην ΕΕ
BlackRock: Γιατί η Ευρώπη χρειάζεται μια ενοποιημένη τραπεζική αγορά
Ο CEO της BlackRock τόνισε ότι πιστεύει πολύ «σε μια ένωση τραπεζών και κεφαλαιαγορών»
Σταθερά υψηλά στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα - Στο 1,8% στην ευρωζώνη [πίνακας]
Στην Ελλάδα υπάρχει ακρίβεια χωρίς τέλος, καθότι η άνοδος σε μηνιαίο επίπεδο (πληθωρισμός μεταξύ Αυγούστου και Σεπτεμβρίου) έφτασε το 1,7%
Γιατί διεκδικούν 3 δισ. δολ. οι αεροπορικές εταιρείες από ασφαλιστικές κολοσσούς
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd's του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη»
Ο Μπαρνιέ πήρε το... όπλο του - Σχεδιάζει πρόσθετους φόρους 15- 18 δισ. ευρώ
Σε αναμμένα κάρβουνα η κυβέρνηση στη Γαλλία - Με αύξηση φόρων προσπαθεί να συμμαζέψει δημοσιονομικό έλλειμμα
Η επόμενη ημέρα στην Ιαπωνία - Παίρνει το χρίσμα ο νέος πρωθυπουργός Ισίμπα
Δύσκολο το μονοπάτι του Ισίμπα στην Ιαπωνία - Διχασμένη κυβερνητική ομάδα, σκάνδαλα και μεταβλητότητα στην αγορά
Ποια είναι η γυναίκα που μπορεί να σώσει τη Gucci - Η ιστορία της Φραντσέσκα Μπελετίνι
Μετά την YSL, η Ιταλίδα Φραντσέσκα Μπελετίνι καλείται να διασώσει την Gucci
Deal πολυτελείας - H Loui Vuitton αποχωρίζεται τα streetwear της Off-White
Το εμβληματικό streetwear brand της γαλλικής LVMH θα εξαγοραστεί από την Bluestar Alliance με έδρα τη Νέα Υόρκη
Γιατί το ενδιαφέρον της UniCredit για την Commerzbank μπορεί να είναι πρόβλημα
H μεγέθυνση των ευρωπαϊκών τραπεζών μπορεί να είναι ελκυστική για τους μετόχους αλλά υπάρχουν σημαντικά μειονεκτήματα ειδικά για τον φορολογούμενο