Μια δικαστική διαμάχη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκινάει στο Λονδίνο αυτές τις μέρες με μήλον της έριδος τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί σε «ομηρία» στη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με τους FT.
Πρόκειται για μια υπόθεση εξαιρετικά περίπλοκη και δαπανηρή, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, για την οποία καλείται να αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο, με επίδικο το ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για εκατοντάδες αεροσκάφη που έχουν αποκλειστεί στη Ρωσία και στο εδώλιο να βρίσκονται κολοσσοί του ασφαλιστικού κλάδου.
Ρωσία: Πού βρίσκει ανταλλακτικά για την πολιτική αεροπορία
Τι διεκδικούν οι αεροπορικές
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd’s του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη» -όπως τη χαρακτήριες ένας διάδικος- με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκαν να καλύψουν τους ιδιοκτήτες κυρίως αεροσκαφών Boeing και Airbus που «κόλλησαν» στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι ιδιοκτήτες των αεροπλάνων – συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, της AerCap- διεκδικούν συνολικά περίπου 3 δισ. δολάρια από τους ασφαλιστές.
Παράλληλα, προχωρούν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν την αντασφάλιση, με ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο.
Ο κλάδος των αεροπορικών ασφαλίσεων αντιμετωπίζει ενδεχομένως τη μεγαλύτερη απώλεια στην ιστορία του, με το κόστος να ξεπερνάει ακόμα και αυτό που προκάλεσε η 11η Σεπτεμβρίου, καθώς περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκλείστηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι δυτικοί εκμισθωτές κατάφεραν να πάρουν πίσω μερικά από τα αεροσκάφη, αλλά τα περισσότερα παραμένουν στη Ρωσία και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Στη δίκη, που πρόκειται να διεξαχθεί σε ένα μεγάλο δικαστήριο στο κέντρο του Λονδίνου, αρκετοί από τους πιο εξέχοντες δικηγόρους εμπορικού δικαίου της Βρετανίας αναμένεται να υποστηρίξουν εκ μέρους των ασφαλιστών ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί ολική απώλεια, κυρίως επειδή τα αεροσκάφη έχει δεν έχουν καταστραφεί και μπορούν ακόμη να ανακτηθούν.
Αναμένεται να επισημάνουν ότι η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί ακόμη να επιλυθεί, ανάλογα και με το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, και επίσης να τονίσουν ότι η διατύπωση στα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν καλύπτει τους εκμισθωτές.
Όπως δήλωσε στους FT ο Ned Beale, συν-επικεφαλής εμπορικών διαφορών στη δικηγορική εταιρεία Hausfeld, «τα συμφέροντα της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με εκείνα της αεροπορικής βιομηχανίας, με εξαιρετικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες».
Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει πρόσφατα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κύμα αγωγών με τις οποίες αξιώνονται αποζημιώσεις για διακοπή εργασιών μετά την πανδημία.
Στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης διαφορών Solomonic δείχνουν ότι οι ενάγοντες υπέβαλαν αγωγές στο Ανώτατο Δικαστήριο συνολικής αξίας τουλάχιστον 10,2 δισεκατομμυρίων λιρών στον ασφαλιστικό τομέα, το μεγαλύτερο ποσό σύνολο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.
Η διαδικασία
Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφανθεί αφενός εάν οι εκμισθωτές αεροσκαφών έχουν ασφαλιστική κάλυψη, αφετέρου τι είδους κάλυψη έχουν: κάλυψη πολέμου ή «όλων των κινδύνων».
Για να γίνει αυτό, ο δικαστής θα επιδιώξει να αποφανθεί σχετικά με τη νομική «αιτία» οποιασδήποτε απώλειας, εάν δηλαδή το αεροσκάφος κατασχέθηκε από το ρωσικό κράτος ή κλάπηκε από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Αρκετοί εκμισθωτές, συμπεριλαμβανομένης της AerCap, η οποία ζητά αποζημίωση για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, εμπλέκονται επίσης στη σχετική διαμάχη για τις απαιτήσεις αντασφάλισης, που σχετίζονται με πολιτικές που συνάπτουν οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με ρωσικές κύριες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους συνήψαν αντασφάλιση με δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AIG.
Οι δυτικοί αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει ότι η υπόθεση έπρεπε να εκδικαστεί στη Μόσχα, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε τον Μάρτιο ότι θα μπορούσε να προχωρήσει στο Λονδίνο.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%