Μια δικαστική διαμάχη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκινάει στο Λονδίνο αυτές τις μέρες με μήλον της έριδος τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί σε «ομηρία» στη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με τους FT.
Πρόκειται για μια υπόθεση εξαιρετικά περίπλοκη και δαπανηρή, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, για την οποία καλείται να αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο, με επίδικο το ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για εκατοντάδες αεροσκάφη που έχουν αποκλειστεί στη Ρωσία και στο εδώλιο να βρίσκονται κολοσσοί του ασφαλιστικού κλάδου.
Ρωσία: Πού βρίσκει ανταλλακτικά για την πολιτική αεροπορία
Τι διεκδικούν οι αεροπορικές
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd’s του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη» -όπως τη χαρακτήριες ένας διάδικος- με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκαν να καλύψουν τους ιδιοκτήτες κυρίως αεροσκαφών Boeing και Airbus που «κόλλησαν» στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι ιδιοκτήτες των αεροπλάνων – συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, της AerCap- διεκδικούν συνολικά περίπου 3 δισ. δολάρια από τους ασφαλιστές.
Παράλληλα, προχωρούν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν την αντασφάλιση, με ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο.
Ο κλάδος των αεροπορικών ασφαλίσεων αντιμετωπίζει ενδεχομένως τη μεγαλύτερη απώλεια στην ιστορία του, με το κόστος να ξεπερνάει ακόμα και αυτό που προκάλεσε η 11η Σεπτεμβρίου, καθώς περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκλείστηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι δυτικοί εκμισθωτές κατάφεραν να πάρουν πίσω μερικά από τα αεροσκάφη, αλλά τα περισσότερα παραμένουν στη Ρωσία και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Στη δίκη, που πρόκειται να διεξαχθεί σε ένα μεγάλο δικαστήριο στο κέντρο του Λονδίνου, αρκετοί από τους πιο εξέχοντες δικηγόρους εμπορικού δικαίου της Βρετανίας αναμένεται να υποστηρίξουν εκ μέρους των ασφαλιστών ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί ολική απώλεια, κυρίως επειδή τα αεροσκάφη έχει δεν έχουν καταστραφεί και μπορούν ακόμη να ανακτηθούν.
Αναμένεται να επισημάνουν ότι η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί ακόμη να επιλυθεί, ανάλογα και με το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, και επίσης να τονίσουν ότι η διατύπωση στα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν καλύπτει τους εκμισθωτές.
Όπως δήλωσε στους FT ο Ned Beale, συν-επικεφαλής εμπορικών διαφορών στη δικηγορική εταιρεία Hausfeld, «τα συμφέροντα της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με εκείνα της αεροπορικής βιομηχανίας, με εξαιρετικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες».
Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει πρόσφατα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κύμα αγωγών με τις οποίες αξιώνονται αποζημιώσεις για διακοπή εργασιών μετά την πανδημία.
Στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης διαφορών Solomonic δείχνουν ότι οι ενάγοντες υπέβαλαν αγωγές στο Ανώτατο Δικαστήριο συνολικής αξίας τουλάχιστον 10,2 δισεκατομμυρίων λιρών στον ασφαλιστικό τομέα, το μεγαλύτερο ποσό σύνολο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.
Η διαδικασία
Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφανθεί αφενός εάν οι εκμισθωτές αεροσκαφών έχουν ασφαλιστική κάλυψη, αφετέρου τι είδους κάλυψη έχουν: κάλυψη πολέμου ή «όλων των κινδύνων».
Για να γίνει αυτό, ο δικαστής θα επιδιώξει να αποφανθεί σχετικά με τη νομική «αιτία» οποιασδήποτε απώλειας, εάν δηλαδή το αεροσκάφος κατασχέθηκε από το ρωσικό κράτος ή κλάπηκε από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Αρκετοί εκμισθωτές, συμπεριλαμβανομένης της AerCap, η οποία ζητά αποζημίωση για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, εμπλέκονται επίσης στη σχετική διαμάχη για τις απαιτήσεις αντασφάλισης, που σχετίζονται με πολιτικές που συνάπτουν οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με ρωσικές κύριες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους συνήψαν αντασφάλιση με δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AIG.
Οι δυτικοί αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει ότι η υπόθεση έπρεπε να εκδικαστεί στη Μόσχα, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε τον Μάρτιο ότι θα μπορούσε να προχωρήσει στο Λονδίνο.
Latest News
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb