
Μια δικαστική διαμάχη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκινάει στο Λονδίνο αυτές τις μέρες με μήλον της έριδος τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί σε «ομηρία» στη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με τους FT.
Πρόκειται για μια υπόθεση εξαιρετικά περίπλοκη και δαπανηρή, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, για την οποία καλείται να αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο, με επίδικο το ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για εκατοντάδες αεροσκάφη που έχουν αποκλειστεί στη Ρωσία και στο εδώλιο να βρίσκονται κολοσσοί του ασφαλιστικού κλάδου.
Ρωσία: Πού βρίσκει ανταλλακτικά για την πολιτική αεροπορία
Τι διεκδικούν οι αεροπορικές
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd’s του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη» -όπως τη χαρακτήριες ένας διάδικος- με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκαν να καλύψουν τους ιδιοκτήτες κυρίως αεροσκαφών Boeing και Airbus που «κόλλησαν» στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι ιδιοκτήτες των αεροπλάνων – συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, της AerCap- διεκδικούν συνολικά περίπου 3 δισ. δολάρια από τους ασφαλιστές.
Παράλληλα, προχωρούν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν την αντασφάλιση, με ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο.
Ο κλάδος των αεροπορικών ασφαλίσεων αντιμετωπίζει ενδεχομένως τη μεγαλύτερη απώλεια στην ιστορία του, με το κόστος να ξεπερνάει ακόμα και αυτό που προκάλεσε η 11η Σεπτεμβρίου, καθώς περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκλείστηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι δυτικοί εκμισθωτές κατάφεραν να πάρουν πίσω μερικά από τα αεροσκάφη, αλλά τα περισσότερα παραμένουν στη Ρωσία και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Στη δίκη, που πρόκειται να διεξαχθεί σε ένα μεγάλο δικαστήριο στο κέντρο του Λονδίνου, αρκετοί από τους πιο εξέχοντες δικηγόρους εμπορικού δικαίου της Βρετανίας αναμένεται να υποστηρίξουν εκ μέρους των ασφαλιστών ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί ολική απώλεια, κυρίως επειδή τα αεροσκάφη έχει δεν έχουν καταστραφεί και μπορούν ακόμη να ανακτηθούν.
Αναμένεται να επισημάνουν ότι η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί ακόμη να επιλυθεί, ανάλογα και με το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, και επίσης να τονίσουν ότι η διατύπωση στα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν καλύπτει τους εκμισθωτές.
Όπως δήλωσε στους FT ο Ned Beale, συν-επικεφαλής εμπορικών διαφορών στη δικηγορική εταιρεία Hausfeld, «τα συμφέροντα της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με εκείνα της αεροπορικής βιομηχανίας, με εξαιρετικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες».
Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει πρόσφατα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κύμα αγωγών με τις οποίες αξιώνονται αποζημιώσεις για διακοπή εργασιών μετά την πανδημία.
Στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης διαφορών Solomonic δείχνουν ότι οι ενάγοντες υπέβαλαν αγωγές στο Ανώτατο Δικαστήριο συνολικής αξίας τουλάχιστον 10,2 δισεκατομμυρίων λιρών στον ασφαλιστικό τομέα, το μεγαλύτερο ποσό σύνολο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.
Η διαδικασία
Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφανθεί αφενός εάν οι εκμισθωτές αεροσκαφών έχουν ασφαλιστική κάλυψη, αφετέρου τι είδους κάλυψη έχουν: κάλυψη πολέμου ή «όλων των κινδύνων».
Για να γίνει αυτό, ο δικαστής θα επιδιώξει να αποφανθεί σχετικά με τη νομική «αιτία» οποιασδήποτε απώλειας, εάν δηλαδή το αεροσκάφος κατασχέθηκε από το ρωσικό κράτος ή κλάπηκε από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Αρκετοί εκμισθωτές, συμπεριλαμβανομένης της AerCap, η οποία ζητά αποζημίωση για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, εμπλέκονται επίσης στη σχετική διαμάχη για τις απαιτήσεις αντασφάλισης, που σχετίζονται με πολιτικές που συνάπτουν οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με ρωσικές κύριες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους συνήψαν αντασφάλιση με δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AIG.
Οι δυτικοί αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει ότι η υπόθεση έπρεπε να εκδικαστεί στη Μόσχα, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε τον Μάρτιο ότι θα μπορούσε να προχωρήσει στο Λονδίνο.


Latest News

Θα εξαφανιστούν τα μαύρα ταξί από το Λονδίνο;
Αν ο αριθμός των ταξί στην πρωτεύουσα συνεχίσει να μειώνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, δεν θα απομείνει κανένα μέχρι το 2045.

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Στο κυνήγι των επενδύσεων η ΕΕ - Το σχέδιο της Κομισιόν
Σχέδιο της ΕΕ για να τερματιστεί η «φυγή» κεφαλαίων - Κάθε χρόνο επενδύονται εκτός Ευρώπης 325 δισ. δολάρια

Έρχεται «βροχή» από deals στο χώρο της μόδας - Γιατί η συμμαχία Prada - Versace είναι μόνο η αρχή
H τάση ενοποίησης στις μάρκες και τους οίκους δεν είναι σημερινή, αλλά διαρκεί δεκαετίες - Η περίπτωση Prada - Versace

Η «X» του Μασκ επιστρέφει τα τελευταία χρέη εξαγοράς στις τράπεζες
Η εξαγορά της πλατφόρμας «X», πρώην Twitter, έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, περιελέμβανε και χρέος (δάνεια) που κάλυψαν 7 τράπεζες

Κέρδη ρεκόρ 611 εκ δολ. για την αεροπορική χαμηλού κόστους FlyDubai
Η FlyDubai, μετέφερε με έναν στόλο 88 αεροσκαφών 15,4 εκατομμύρια επιβάτες το 2024

«Zήτημα ζωής και θανάτου» για την VW - Κινδυνεύει με πληρωμή φόρων 1,4 δισ. δολ.
Η VW έχει περιγράψει την υπόθεση ως «ζήτημα ζωής και θανάτου» για την επιχείρησή της στην Ινδία και δίνει μάχη στο ανώτατο δικαστήριο της Βομβάης

Πτώση κερδών 16,8% για την κινεζική Sinopec
Η Sinopec, με το μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου στον κόσμο, ανέφερε κέρδη 6,9 δισ. δολάρια για το 2024

Οι μισθοί αυξήθηκαν 2,8% στη Γαλλία το 2024 - Τι αναμένεται φέτος
Σε διάστημα ενός έτους, ο βασικός μηνιαίος δείκτης μισθών (SMB) για όλους τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα στη Γαλλία, αυξήθηκε κατά 2,8%

Από τον σκέτο espresso στον γλυκό, κρύο καφέ - Πώς η Gen Z αλλάζει τον τρόπο που πίνει καφέ η Αμερική
Πώς τα περίφημα «τέσσερα Cs» και οι αλλαγές των συνηθειών των νέων της Gen Z επηρεάζουν τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών