Η Εθνική

Το placement της Εθνικής πάει εξαιρετικά. Οι προσφορές είναι στα ύψη, το ενδιαφέρον ισχυρό και η διαδικασία θα κριθεί λίαν συντόμως επιτυχημένη.
Αυτή είναι η εικόνα που θα έχουμε την Τετάρτη, όταν θα κλείσει το βιβλίο προσφορών στις 16:00.
Δεν είμαι μάντης, αλλά η κυβέρνηση το χρειάζεται επικοινωνιακά.
Βέβαια, λίγο με το εύρος τιμής έχω κάποιες ενστάσεις, ειδικά μετά το κλείσιμο της μετοχής της Δευτέρα, κάτω από τα 7,70 ευρώ.
Θα έχει ενδιαφέρον όμως η τελική τιμή… και τι θα μπει στα ταμεία.

Ετοιμάζουν βαλίτσες…

Την ώρα λοιπόν που η αγορά της Αθήνας είναι σταθερά εστιασμένη στο placement της Εθνικής, μερικές αποστολές ετοιμάζουν σήμερα τις βαλίτσες τους για το Παρίσι.
Την Πέμπτη θα είναι η ημερίδα Greece Investor Day της Societe Generale, με τη συμμετοχή δέκα εισηγμένων.

Δύσκολες ερωτήσεις

Όμως, όπως μου εκμυστηρεύτηκαν μερικές διοικήσεις που θα βρεθούν στο Παρίσι την Πέμπτη, πέραν της τυπικής, υπάρχει μια παράλληλη προετοιμασία για δύσκολες ερωτήσεις.
Ήταν κάτι βέβαια που το περίμενα, γιατί δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που έχουν αφήσει να εννοηθεί «τεχνηέντως» ότι έχουν αρχίσει να μαζεύονται κάποια σύννεφα πάνω από την ελληνική οικονομία.
Το πρώτο και μεγάλο «σύννεφο» είναι φυσικά το εμπορικό έλλειμμα. Εάν δεν ήταν η δημοσιονομική ισορροπία που έχει προταχθεί από την κυβέρνηση, θα ήταν θέμα συζήτησης στους κύκλους των επενδυτών.
Διότι πολύ απλά δείχνει ότι η ελληνική οικονομία, μετά από τόσες προσαρμογές, δεν έχει πετύχει και πολλά στο μέτωπο της ανταγωνιστικότητας.

Το δεύτερο σύννεφο…

Το δεύτερο «σύννεφο» είναι η ανάπτυξη. Δηλαδή η ανάπτυξη με τον μεγάλο μοχλό του Ταμείου Ανάκαμψης.
Όταν με τόσα κεφάλαια ο ρυθμός ανάπτυξης παραμένει μεταξύ 2% και 2,5%, τότε τι θα γίνει εάν τελειώσουν αυτά τα κεφάλαια;
Το είπε χτες και το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
Αυτό περιμένουν αρκετές αποστολές στη Γαλλία να ερωτηθούν, δεδομένου του ότι και το ελληνικό ΑΕΠ εξακολουθεί να βρίσκεται 17% κάτω από το επίπεδο του 2007.

——————–

Οι στόχοι του Μυτιληναίου

Στο μεταξύ, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος παραμένει και αυτός εντός ων ραντάρ των επενδυτών.
Δεν αφήνει άλλωστε και ο ίδιος να βγει από αυτό, καθώς ετοιμάζεται για το λονδρέζικο listing.
Σας έβαλα κι εγώ κάποια κομμάτια του παζλ σε σειρά ώστε να έχετε καλύτερη εικόνα.
Θα σας βάλω σήμερα άλλα δύο. Δηλαδή τους δύο παράλληλους στόχους της Metlen.
Ο πρώτος είναι μια μεσαίου μεγέθους εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιταλία και ο δεύτερος μια ανάλογη στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο αγώνας Εξάρχου

Πέρασαν περίπου 10 μήνες από τότε που η Ιντρακάτ υπό τον αντιπρόεδρο και CEO και μεγαλομέτοχο Αλέξανδρο Εξάρχου εξαγόρασε την Άκτωρ.

Και ο ισχυρός άντρας του ομίλου φρόντισε να τονίσει στη διάρκεια του χθεσινού call με τους αναλυτές το πώς γύρισε το χαρτί… ιδίως για την Άκτωρ και τα έργα που είχε αναλάβει και σε τραγική κατάσταση

«Δαπανήσαμε χρήμα και χρόνο για να αναστρέψουμε την κατάσταση…», είπε και παρέθεσε στοιχεία και αριθμούς που δικαιώνουν τον αγώνα Εξάρχου…

intrakat

Αύξηση παραγωγικότητας

Δεν θα σας τα αναφέρω όλα. Αρκεί φερ’ ειπείν να σας πω για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος το οποίο πριν 10 μήνες η εκτέλεση του έργου ήταν στο 10% και σήμερα έχει ανέλθει στο 51% με την εταιρεία να δαπανά 40 εκατ. ευρώ. Η παραγωγικότητα αυξήθηκε κατά 178%

Όπως επίσης για το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Ρουμανία και συγκεκριμένα τις σήραγγες Brasov – Simeria και Apata – Cata η πρόοδος του έργου ήταν μόλις στο 2% και ανήλθε 10 μήνες μετά στο 21%. Ο δείκτης παραγωγικότητας αυξήθηκε κατά 168% δαπανώντας 210 εκατ. ευρώ.

Και φυσικά χρήμα και χρόνος δαπανήθηκε και για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο όμιλος διέθεσε 120 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα στις 30 Νοεμβρίου να είναι όλα έτοιμα για τα εγκαίνια….

—————————————–

Η συνέχεια επί των Δικαστηρίων

Τώρα, πέραν των παραπάνω, βλέπω ότι αν μία εισηγμένη ήταν εκνευρισμένη με την κυβέρνηση, νομίζω από χτες ακροβατεί στα όρια της οργής.
Με καθυστέρηση τρία χρόνια ακριβώς, επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού πρόστιμο ότι παρακωλύθηκε έλεγχος της.
Και λέω “με καθυστέρηση” γιατί δεν υπάρχει “ναι μεν αλλά” στην κατηγορία της παρακώλυσης.
Ή συνέβη ή δεν συνέβη και η κατηγορία είναι βαριά, για την οποία θα αποφανθεί εν τέλει η Δικαιοσύνη.
Αναμένουμε…

Μάχες με ρόπαλα…

Πάντως για να καταλάβετε το μέγεθος του προστίμου, είναι λίγο λιγότερο από το 1/4 των προστίμων που αποφάσισε συνολικά η Επιτροπή όλο το 2023.
Το 2023 έφτασαν δηλαδή τα 45 εκατ., όπως έδειξε την περασμένη εβδομάδα η έκθεση πεπραγμένων που κατατέθηκε στη Βουλή.
Βλέποντας αυτό μου έρχεται στο μυαλό και εκείνη η δήλωση του πρώην επικεφαλής της Επιτροπής, ότι αν είχε περισσότερο προσωπικό θα είχε καλύτερο έλεγχο.
Και αναρωτιέμαι… εκείνη η μάχη κατά της ακρίβειας, ή η μάχες των πολύχρωμων τιμολογίων ρεύματος, έγινε με υποστελεχωμένη την επιτροπή Ανταγωνισμού;

————————

«Αλληλοκαρφώματα» στα POS

Δεν θα σταθώ πολύ στις εξελίξεις με την αντιπαράθεση στην αγορά των τερματικών συστημάτων POS.
Θα διαβάσετε αναλυτικά ρεπορτάζ στον ΟΤ.
Αλλά θα σταθώ περισσότερο στο ότι τελικά αυτός ο «πόλεμος» αποκάλυψε αυτό που πραγματικά λένε οι επαγγελματίες πολύ καιρό τώρα.
Για τις ληστρικές χρεώσεις των παρόχων.

Η «αποκάλυψη»

Η αποκάλυψη ήρθε από την Entersoft, η οποία στην εξώδικη δήλωση που απαντά στο… εξώδικό της Viva, αναφέρει ότι ο κρισιμότερος, αν όχι ο μοναδικός, παράγοντας για την αλλαγή παρόχου πληρωμών από έναν επαγγελματία είναι η εμπορική πολιτική χρεώσεων των συναλλαγών κάθε παρόχου.
Και μέσα σε παρένθεση ξεκαθαρίζει ότι είναι πάντοτε ποσοστό επί της αξίας των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω του POS.
Μερικές φορές μάλιστα μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 Ευρώ ανά 100.000 Ευρώ αξίας συναλλαγών και όχι φυσικά ένα ετήσιο σταθερό κόστος της τάξεως των 50 Ευρώ ανά POS!.
Δηλαδή πέραν του ότι οι επαγγελματίες έχουν “συνέταιρο” το κράτος στα κέρδη του… πλέον έχουν και τους παρόχους POS.

——————-

«Ζεσταίνεται» η ιδιωτική εκπαίδευση

Έντονη κινητικότητα επικρατεί εσχάτως στο μέτωπο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Το ζήτημα ανέβηκε στην επιφάνεια όταν ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου θα αφιερώσει μέρος της έκτασης που απέκτησε στο Ελληνικό στη δημιουργία ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.
Μάλιστα, αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες, αξιοποιώντας το νέο πλαίσιο και για τα μη κρατικά πανεπιστήμια.
Ωστόσο, όποιος παρακολουθεί τον χώρο από κοντά είχε δει τη μεγάλη αλλαγή.
Η Olympus Επενδυτική, του επίσης εφοπλιστή Βασίλη Λαλιώτη, είχε αποκτήσει το 89% των εκπαιδευτηρίων Κωστέα Γείτονα.
Αίσθηση επίσης προκάλεσε και η επένδυση στο ιδιωτικό σχολείο The International School of Athens από τον βρετανικό όμιλο Dukes Education.

Στο μυαλό του Κωνσταντίνου της Yalco

Στα ψιλά μάλλον πέρασε… η είδηση ότι η Yalco προχωρά στην απόσχιση του κλάδου που αφορά στην εμπορία (υαλικών, ειδών οικιακής και επαγγελματικής χρήσης) της εταιρείας.
Λοιπόν, μαθαίνουμε πως αυτό έχει… ουρά και δεν έγινε στην τύχη. Αλλά υπάρχει σχέδιο και συγκεκριμένη στόχευση…
Πέρα από τον προφανή λόγο του εξορθολογισμού, καθότι η οικογένεια Κωνσταντίνου επιχειρεί την εξυγίανση της επιχειρήσεις λέγεται πως υπάρχουν σκέψεις για πώληση της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Δεν αποκλείεται μάλιστα πολύ σύντομα να υπάρξουν εξελίξεις…
Στο μεταξύ, πληροφορούμαστε πως ο τουρισμός βοηθά τις πωλήσεις της εταιρείας ενώ ικανοποίηση υπάρχει τόσο με την απήχηση των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρεκτ (τηγάνια fest) όσο και με τις πορσελάνες «Ιωνία».

————————

Εκρηκτική η κατάσταση στους σιδηροδρόμους

Τελικά η αλλαγή στους σιδηροδρόμους μάλλον θα έρθει εκ των έσω.
Αυτό μου ανέφερε πηγή μου στην επιχείρηση, μεταφέροντας μου μάλιστα ότι η κατάσταση μεταξύ των εργαζομένων είναι επιεικώς… εκρηκτική.
Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι από θαύμα δεν έχουμε μέχρι τώρα νέα δυστυχήματα, σαν το ανείπωτο των Τεμπών. Και αυτό, όπως μου ανέφερε, οφείλεται στον επαγγελματισμό ορισμένων μόνο στελεχών που υπερβαίνουν εαυτώ για να καλύψουν την αβελτηρία μιας μερίδας που πραγματικά δεν θα έπρεπε να είναι καν σε θέσεις ευθύνης.
Και όχι μόνο, αφού πρέπει να καλύπτονται και τα κενά που υπάρχουν στα «κλειδιά ασφαλείας» του δικτύου.
Αλήθεια μήπως πρέπει να υπάρξουν πιο δραστικά μέτρα από την κυβέρνηση, ή έστω από την εισαγγελία για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα σε αυτή τη «μαύρη τρύπα» των μεταφορών; Ήρεμα ρωτάω…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories