Μια μαζική απεργία λιμενεργατών που ξεκίνησε σήμερα Τρίτη σε λιμάνια που βρίσκονται στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού αναμένεται να προκαλέσει τεράστια προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και την οικονομία, με τους Αμερικανούς καταναλωτές να παρατηρούν ελλείψεις δημοφιλών προϊόντων εάν η απεργία διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Λιμάνια: Σημαντική αύξηση στους ναύλους εν αναμονή της απεργίας στις ΗΠΑ
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν στο Τέξας προχώρησαν σε απεργία νωρίς την Τρίτη απαιτώντας καλύτερους μισθούς και αυτοματοποίηση στα λιμάνια για βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους. Η απεργιακή αυτή κινητοποίηση, η οποία είναι πιθανό να έχει σοβαρές συνέπειες σε πλοία που μεταφέρουν φορτία δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η πρώτη από την ένωση International Longshoremen’s Association (ILA) εδώ και σχεδόν μισό αιώνα.
🚨#BREAKING: Over 45,000 U.S. port workers have officially gone on strike from Maine to Texas for the first time since 1977
Currently, nearly 50,000 members of the International Longshoremen’s Association (ILA) are on strike for the first time since 1977,… pic.twitter.com/5yaLfQ7I5l
— R A W S A L E R T S (@rawsalerts) October 1, 2024
Το ILA, το συνδικάτο που εκπροσωπεί περίπου 45.000 λιμενεργάτες, τελικά έκανε πράξη την απειλή του για απεργία σε 14 μεγάλα λιμάνια μετά την διακοπή των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία του εργοδοτικού φορέα USMX πριν από την προθεσμία της 30ης Σεπτεμβρίου.
Solidarity goes out to the Strikers 🔥 pic.twitter.com/vGHNcown7I
— Tired Peasant ☭🇵🇸 (@HorrorGorl) October 1, 2024
«Η κορυφαία επιλογή εδώ είναι ότι η διάρκεια ενισχύει τον αντίκτυπο», είπε στο CNBC η Lisa DeNight, διευθύνουσα σύμβουλος εθνικής βιομηχανικής έρευνας στο Newmark.
Ila workers on strike at packer Marine terminal #whyynews pic.twitter.com/5QB1M5qKFG
— Tom MacDonald–WHYY (@TMacDonaldWHYY) October 1, 2024
«Αν αυτή η απεργία συνεχιστεί για μερικές μέρες, οι συνέπειες είναι μάλλον βραχύβιες, θα έλεγα. Εάν αυτό συνεχιστεί, έχει κλιμακωτές επιπτώσεις σε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία – όχι μόνο στην οικονομία των ΗΠΑ», πρόσθεσε.
Βέβαια, οι αναλυτές της JPMorgan εκτίμησαν ότι η απεργία θα μπορούσε να κοστίσει στην οικονομία των ΗΠΑ έως και 5 δισ. δολάρια την ημέρα.
Το συνδικάτο ILA, που εκπροσωπεί περίπου 45.000 λιμενεργάτες, τελικά έκανε πράξη την απειλή του για απεργία σε 14 μεγάλα λιμάνια
Η DeNight είπε από τη μεριά της ότι ακόμη και μια μικρή διακοπή μόλις δύο ημερών θα μπορούσε να έχει «πραγματικά σημαντικές επιπτώσεις για ορισμένες βιομηχανίες», συμπεριλαμβανομένων των φαρμακευτικών προϊόντων, των αυτοκινήτων και της μεταποίησης.
Απεργία στα λιμάνια, κρίσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα
Οι αλυσίδες εφοδιασμού των ωκεανών έχουν ήδη πληγεί σκληρά φέτος από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, μια μακρά ξηρασία που επηρεάζει το κανάλι του Παναμά και την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης.
Παρόλα αυτά, ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα πληροφοριών Xeneta για τους θαλάσσιους ναύλους, είπε πως δεδομένου ότι περισσότερο από το 40% των συνολικών «εμπορευματοκιβωτίων» εισέρχονται στις ΗΠΑ μέσω λιμένων στην Ανατολική και την Ακτή του Κόλπου, «το διακύβευμα δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο».
Μιλώντας στο CNBC την Τρίτη, ο Sand εκτίμησε ότι η απεργία θα διαρκέσει μία εβδομάδα.
«Βλέπουμε το ντόμινο να πέφτει σε πολλά στάδια τώρα. Στην αρχή, φυσικά, το άμεσο αποτέλεσμα είναι στην Ανατολική και την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, σωστά;». είπε ο Sand.
Στη συνέχεια, θα υπάρξει μια αρνητική επίδραση για τα πλοία που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ουρά έξω από τα λιμάνια, πρόσθεσε, πράγμα που σημαίνει ότι τα επόμενα ταξίδια τους προς τις ΗΠΑ με νέα αγαθά θα καθυστερήσουν.
«Θα δούμε αναστάτωση με ορισμένα πλοία που καθυστερούν να βγουν από την Ευρώπη και τη Μεσόγειο προς τα τέλη Οκτωβρίου και αρχές Νοεμβρίου», εξήγησε.
Τα πλοία θα καθυστερήσουν να φύγουν από την Ασία προς τα τέλη Δεκεμβρίου και αρχές Ιανουαρίου — «και ουσιαστικά είναι όταν η επόμενη κανονική μίνι αιχμή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων θα συμβεί ενόψει της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς».
«Έτσι, είναι πραγματικά η ώρα της κρίσης με τόσα πολλά πράγματα που διακυβεύονται τώρα. Μπορεί να πείτε ότι είναι μια τέλεια καταιγίδα, αλλά είναι επίσης μια πολύ καλή διαπραγματευτική θέση για εκείνους τους ανθρώπους που θέλουν την απεργία», τόνισε ο αναλυτής της Xeneta.
Για τους Αμερικανούς καταναλωτές, είπε ότι οι απεργίες θα μπορούσαν σύντομα να οδηγήσουν σε ελλείψεις ευπαθών ή ελεγχόμενων από τη θερμοκρασία αγαθών, όπως οι μπανάνες και άλλα φρέσκα φρούτα.
«Προληπτικά μέτρα»
Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έχει προειδοποιήσει ότι μετά από ένα απεργιακό κλείσιμο μιας εβδομάδας, η ανάκαμψη θα μπορούσε να διαρκέσει τέσσερις έως έξι εβδομάδες, προκαλώντας «σημαντικές καθυστερήσεις που θα επιδεινώνονται κάθε μέρα που περνάει».
Σε μια ενημέρωση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, η Maersk επισήμανε ότι η διακοπή θα οδηγήσει πιθανότατα σε καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίου, αυξημένο κόστος και υλικοτεχνικές προκλήσεις για τις εταιρείες που βασίζονται στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου των ΗΠΑ. Μια μακρά εργατική διαμάχη, πρόσθεσε η εταιρεία, μπορεί να επιδεινώσει αυτές τις διαταραχές.
Ωστόσο, δεν ανησυχούν όλοι τόσο για τις ευρύτερες οικονομικές συνέπειες των απεργιών των λιμένων των ΗΠΑ.
Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι ο Μπάιντεν έχει δηλώσει πως δεν θα χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα εργατική νομοθεσία για να αναγκάσει τους απεργούς να επιστρέψουν στη δουλειά, κάτι που εμπίπτει στις αρμοδιότητές του βάσει του νόμου Taft-Hartley.
Ο συγκεκριμένος νόμος που ψηφίστηκε το 1947, ήταν μια αναθεώρηση του νόμου των ΗΠΑ που διέπει τις εργασιακές σχέσεις και τη συνδικαλιστική δραστηριότητα που παρείχε σε έναν πρόεδρο των ΗΠΑ την εξουσία να αναστείλει μια απεργία για μια «περίοδο χαλάρωσης» 80 ημερών σε περιπτώσεις όπου «εθνική υγεία ή ασφάλεια ” βρίσκονται σε κίνδυνο.
«Οι συχνοί κλυδωνισμοί στις αλυσίδες εφοδιασμού τα τελευταία χρόνια έχουν αφήσει τους παραγωγούς πιο συντονισμένους με τους κινδύνους της εξάντλησης χαμηλών αποθεμάτων», δήλωσε ο Σάντερς στις 25 Σεπτεμβρίου.
«Ως εκ τούτου, είναι πιθανό οι εταιρείες να έχουν λάβει προληπτικά μέτρα σε περίπτωση απεργίας – κυρίως επειδή η πιθανότητα διαφημιζόταν από το συνδικάτο ILA εδώ και μήνες», πρόσθεσε.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ