Ανατροπές… υψηλής τάσης φέρνει στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών η απόφαση του γερμανικού ομίλου BSH Home Appliances Group να σταματήσει τη διανομή των λευκών οικιακών συσκευών Siemens στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Bosch: Στα 275,2 εκατ. ευρώ οι συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα – Τι θα γίνει με το τεχνολογικό hub
Η πληροφορία ότι κουζίνες, ψυγεία και πλυντήρια με το εμπορικό σήμα Siemens θα βρεθούν εκτός των ελληνικών και των κυπριακών καταστημάτων επιβεβαιώνεται από την BSH Οικιακές Συσκευές, θυγατρική στη χώρα μας του μεγαλύτερου κατασκευαστή οικιακών συσκευών στην Ευρώπη.
Γιατί σταματάει η διανομή των συσκευών Siemens
Πηγές κοντά στην ελληνική εταιρεία σημειώνουν ότι η διακοπή της διάθεσης των συσκευών Siemens ξεκινά άμεσα και όσοι κωδικοί εξαντλούνται δεν θα αντικαθίστανται.
Προς το παρόν η διάθεση μικρών συσκευών Siemens, όπως ηλεκτρικές σκούπες, καφετιέρες, κουζινομηχανές, συσκευές προετοιμασίας πρωινού, κ.λπ., που εμπορεύεται στην Ελλάδα η BSH Οικιακές Συσκευές, δεν θα επηρεαστεί, χωρίς όμως να αποκλείεται η ολοκληρωτική απόσυρση της γερμανικής μάρκας από την εγχώρια αγορά.
Πάντως όπως λέγεται από την εταιρεία, που εξακολουθεί να διακινεί τις υπόλοιπες επωνυμίες και συγκεκριμένα τις Bosch, Pitsos, Neff και Gaggenau, το τμήμα επισκευής των οικιακών συσκευών Siemens θα παραμείνει ενεργό και θα μπορεί να καλύπτει την εγχώρια αγορά με ανταλλακτικά.
Οι κρατικές επιδοτήσεις και η Σκλαβενίτης
Η απόφαση για απόσυρση της μάρκας Siemens αποτελεί στρατηγική κίνηση με στόχο την αύξηση της ευελιξίας και τη δημιουργία επιπλέον οικονομιών κλίμακας, την ώρα που συνολικά η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών εκτιμάται ότι θα κλείσει με πτώση εφέτος λόγω της μεγάλης μείωσης κατά 18%-20% των πωλήσεων των μεγάλων λευκών οικιακών συσκευών, κυρίως στην κατηγορία της ψύξης, αλλά και λόγω της πίεσης που δέχονται οι πωλήσεις των τεχνολογικών προϊόντων.
Θυμίζουμε ότι η υποβοηθούμενη κατανάλωση πέρσι, λόγω των κρατικών επιδοτήσεων, είχε δημιουργήσει επιπλέον τζίρο σε ψυγεία, καταψύκτες και κλιματιστικά, συσκευές με πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις και υψηλό περιθώριο κέρδους, με αποτέλεσμα η συνολική αγορά να κλείσει υψηλά στα 3,219 δισ. ευρώ από 2,865 δισ. ευρώ το 2022.
Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία στις αρχές του χρόνου είχε προχωρήσει σε ακόμη μία κίνηση εξορθολογισμού πωλώντας στην αλυσίδα Σκλαβενίτης το εργοστάσιο που κατείχε στον Ρέντη, όπου για 62 χρόνια παράγονταν οι λευκές συσκευές Pitsos. Το εργοστάσιο είχε βάλει λουκέτο από τα τέλη του 2020.
Leader στην αγορά
Από τα όσα έχει πει πριν λίγους μήνες η διοίκηση της BSH Οικιακές Συσκευές, υπό τον Γιάννη Γρατσώνη, η εταιρεία κατέχει τη θέση του leader στην εγχώρια αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, στεγνωτήρια, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.λπ.).
Το μερίδιο αγοράς στις μεγάλες συσκευές, σύμφωνα με εσωτερικές μετρήσεις, κινείται περίπου στο 31%, ενώ στις μικρές στο 19%. Ωστόσο στις ηλεκτρικές σκούπες το μερίδιο της εταιρείας είναι μεγαλύτερο, καθώς ανέρχεται στο 26-28%.
Σε επίπεδο μαρκών η Bosch αποτελεί το εμπορικό σήμα με την μεγαλύτερη συνεισφορά στις πωλήσεις, ενώ Pitsos, Siemens και Neff ακολουθούν στη σειρά κατάταξης με βάση τις επιδόσεις τους στην ελληνική αγορά.
Το 2023 ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε κοντά στα 191 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,6% σε σχέση με το 2022.
Από το 1950
Η παρουσία των ηλεκτρικών συσκευών Siemens μετράει πάνω από 70 χρόνια στην ελληνική αγορά και όπως οι υπόλοιπες εισαγωγικές εταιρείες (βλέπε Kelvinator, Hoover, AEG και Phillips) τις δεκαετίες του ’50 και του ‘60 ανταγωνίζονταν την ΙΖΟΛΑ του Παναγιώτη Δράκου, την ΠΙΤΣΟΣ του Απόστολου Πίτσου και την Eskimo, που κυριαρχούσαν στην παραγωγή ψυγείων και κουζινών.
Βεβαίως από το 1977 όλα άλλαξαν, καθώς η BSH και η Siemens εξαγόρασαν το 60% του μετοχικού κεφαλαίου της ΠΙΤΣΟΣ AE, η οποία είχε ιδρυθεί το 1865. Από το 1996, η Bosch, η Siemens και η Pitsos δραστηριοποιούνταν από κοινού με την επωνυμία BSP, ενώ το 1998 η μάρκα Gaggenau και το 2002 η μάρκα Neff, ενσωματώθηκαν στην BSP.
Το 2001 η εταιρεία μετονομάστηκε σε BSH Οικιακές Συσκευές ΑΒΕ και τον Σεπτέμβριο του 2014, η εταιρεία που ελεγχόταν από την Bosch και τη Siemens κατά 50%-50%, πέρασε στον έλεγχο της Bosch, η οποία εξαγόρασε το ποσοστό της Siemens.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση