Η Boeing συνεχίζει να παλεύει με προβλήματα σε πολλά μέτωπα: σε επίπεδο ηγεσίας, με απεργίες, σε θέματα ασφάλειας και κατασκευών. Και όλα, απλά χειροτερεύουν. Σε ένα ακόμη πλήγμα για την εταιρεία, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ επεσήμανε νέες ανησυχίες για τα αεροπλάνα Boeing 737, λέγοντας ότι τουλάχιστον 40 αεροπορικές εταιρείες εκτός των ΗΠΑ ενδέχεται να χρησιμοποιούν αεροσκάφη με ελαττωματικά εξαρτήματα.

Το NTSB εξέδωσε δελτίο Τύπου, επισημαίνοντας ότι είχε εκδώσει επείγουσες συστάσεις ασφάλειας προς την Boeing και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.

Η ανακοίνωση ανέφερε ότι η NTSB διερευνούσε ένα περιστατικό στις 6 Φεβρουαρίου με ένα αεροπλάνο Boeing 737 Max 8 της United Airlines, το οποίο παρουσίασε «κολλημένα» πεντάλ πηδαλίου κατά την προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Newark Liberty στο Νιου Τζέρσεϊ.

Boeing: Εξετάζει πώληση μετοχών – Στόχος να αντλήσει $10 δισ.

Το διοικητικό συμβούλιο είπε ότι οι ερευνητές του δοκίμασαν έναν ενεργοποιητή καθοδήγησης, ένα από τα εξαρτήματα ελέγχου πηδαλίου, στον κατασκευαστή του εξαρτήματος, Collins Aerospace.

Όταν δοκιμάστηκε με άλλη πανομοιότυπη μονάδα από ξεχωριστό αεροπλάνο, και οι δύο ενεργοποιητές απέτυχαν. Ανιχνεύθηκε υγρασία και στις δύο μονάδες.

Η Collins Aerospace διαπίστωσε αργότερα ότι τα σφραγισμένα ρουλεμάν στις μονάδες είχαν συναρμολογηθεί λανθασμένα, «αφήνοντας την ασφράγιστη την πλευρά, που είναι πιο ευαίσθητη, στην υγρασία που μπορεί να παγώσει και να περιορίσει την κίνηση του συστήματος του πηδαλίου», σύμφωνα με την ανακοίνωση. Boeing

Λάθη και στο εγχειρίδιο για την αντιμετώπιση του θέματος

Το NTSB επεσήμανε  ότι το εγχειρίδιο πτήσης για το 737 της Boeing δίνει οδηγίες στους πιλότους που αντιμετωπίζουν ένα μπλοκαρισμένο πηδάλιο να εξουδετερώσουν το σύστημα εφαρμόζοντας «μέγιστη δύναμη». Όμως, προειδοποίησε το συμβούλιο, τέτοια δύναμη σε ελαττωματικά πηδάλια θα μπορούσε «να προκαλέσει ακούσια απώλεια ελέγχου ή αποχώρηση από διάδρομο».

Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, έγραψε μια επιστολή στον διαχειριστή της FAA, Μάικλ Γουίτακερ, τη Δευτέρα, λέγοντας ότι ανησυχεί που η FAA «δεν έλαβε αυτό το θέμα πιο σοβαρά μέχρι να εκδόσουμε την επείγουσα σύσταση ασφάλειας».

NTSB: Το να μην ενημερώνονται πλήρως οι αερομεταφορείς για τα εγκατεστημένα συστήματα και τον εξοπλισμό στα αεροπλάνα που τους παραδίδονται είναι απαράδεκτο και δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτή

Πρόσθεσε ότι είχε ενημερωθεί ότι «η FAA υποβάθμισε τον επείγοντα χαρακτήρα αυτού του ζητήματος, υποστηρίζοντας ότι οι μονάδες δεν είναι πλέον σε λειτουργία».

Η Χόμεντι έγραψε ότι η Boeing είπε ότι είχε λάβει 353 επηρεαζόμενες μονάδες ενεργοποιητή από τον Φεβρουάριο του 2017.

Ελαττωματικές μονάδες σε 40 αεροπορικές

Σημείωσε, ακόμη, ότι 271 επηρεαζόμενοι ενεργοποιητές ενδέχεται να είναι τώρα εγκατεστημένοι  σε αεροσκάφη σε υπηρεσία τα οποία λειτουργούν από τουλάχιστον 40 ξένους αερομεταφορείς, προσθέτοντας ότι 16 μονάδες «μπορεί να είναι ακόμα εγκατεστημένες σε αεροσκάφη νηολογημένα στις ΗΠΑ».

Η Χόμεντι επέκρινε επίσης την Boeing επειδή δεν ενημέρωσε την United Airlines ότι είχαν εγκατασταθεί ελαττωματικοί ενεργοποιητές στα αεροπλάνα Β737 που της είχε παραδώσει.

«Ανησυχούμε για την πιθανότητα άλλες αεροπορικές εταιρείες να αγνοούν την παρουσία αυτών των ενεργοποιητών στα αεροπλάνα Β737 τους», έγραψε η Χόμεντι.

«Το να μην ενημερώνονται πλήρως οι αερομεταφορείς για τα εγκατεστημένα συστήματα και τον εξοπλισμό στα αεροπλάνα που τους παραδίδονται είναι απαράδεκτο και δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό», πρόσθεσε.

Νέα ντροπή για την Boeing

Ο Γκάι Γκράτον, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Cranfield, είπε στο Business Insider ότι τα ελλαττωματικά εξαρτήματα δίνουν κακή εικόνα για τη Boeing.

«Είναι άλλη μια περίπτωση των εθνικών αρχών στις ΗΠΑ που παρεμβαίνουν για να αντιμετωπίσουν ζητήματα ασφάλειας που η ίδια η Boeing θα έπρεπε να είχε ήδη εντοπίσει και διορθώσει», είπε ο Γκράτον. «Περιμένω ότι όλοι οι πελάτες τους σε όλο τον κόσμο θα απογοητευτούν από αυτό».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι πιστεύει πως αυτό το ζήτημα δεν ήταν τόσο σοβαρό όσο τα προηγούμενα ζητήματα ασφάλειας της Boeing.

«Αυτό το σφάλμα δεν θα μπορούσε από μόνο του να οδηγήσει σε απώλεια ενός αεροσκάφους και ακόμη και ένα αεροπλάνο που βγαίνει από την πλευρά ενός διαδρόμου, αν και είναι εξαιρετικά ενοχλητικό και ακριβό πράγμα, θα ήταν απίθανο να οδηγήσει σε απώλεια ζωής», είπε ο Γκράτον.

Και πρόσθεσε: «Θα ήμουν ακόμα ικανοποιημένος να μπω σε ένα Boeing 737, και το κάνω — αλλά συνεχίζει να δείχνει την εταιρεία ως προβληματική και τα προϊόντα της λιγότερο αξιόπιστα από εκείνα των προφανών ανταγωνιστών».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή