Η Boeing συνεχίζει να παλεύει με προβλήματα σε πολλά μέτωπα: σε επίπεδο ηγεσίας, με απεργίες, σε θέματα ασφάλειας και κατασκευών. Και όλα, απλά χειροτερεύουν. Σε ένα ακόμη πλήγμα για την εταιρεία, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ επεσήμανε νέες ανησυχίες για τα αεροπλάνα Boeing 737, λέγοντας ότι τουλάχιστον 40 αεροπορικές εταιρείες εκτός των ΗΠΑ ενδέχεται να χρησιμοποιούν αεροσκάφη με ελαττωματικά εξαρτήματα.
Το NTSB εξέδωσε δελτίο Τύπου, επισημαίνοντας ότι είχε εκδώσει επείγουσες συστάσεις ασφάλειας προς την Boeing και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.
Η ανακοίνωση ανέφερε ότι η NTSB διερευνούσε ένα περιστατικό στις 6 Φεβρουαρίου με ένα αεροπλάνο Boeing 737 Max 8 της United Airlines, το οποίο παρουσίασε «κολλημένα» πεντάλ πηδαλίου κατά την προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Newark Liberty στο Νιου Τζέρσεϊ.
Boeing: Εξετάζει πώληση μετοχών – Στόχος να αντλήσει $10 δισ.
Το διοικητικό συμβούλιο είπε ότι οι ερευνητές του δοκίμασαν έναν ενεργοποιητή καθοδήγησης, ένα από τα εξαρτήματα ελέγχου πηδαλίου, στον κατασκευαστή του εξαρτήματος, Collins Aerospace.
Όταν δοκιμάστηκε με άλλη πανομοιότυπη μονάδα από ξεχωριστό αεροπλάνο, και οι δύο ενεργοποιητές απέτυχαν. Ανιχνεύθηκε υγρασία και στις δύο μονάδες.
Η Collins Aerospace διαπίστωσε αργότερα ότι τα σφραγισμένα ρουλεμάν στις μονάδες είχαν συναρμολογηθεί λανθασμένα, «αφήνοντας την ασφράγιστη την πλευρά, που είναι πιο ευαίσθητη, στην υγρασία που μπορεί να παγώσει και να περιορίσει την κίνηση του συστήματος του πηδαλίου», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Λάθη και στο εγχειρίδιο για την αντιμετώπιση του θέματος
Το NTSB επεσήμανε ότι το εγχειρίδιο πτήσης για το 737 της Boeing δίνει οδηγίες στους πιλότους που αντιμετωπίζουν ένα μπλοκαρισμένο πηδάλιο να εξουδετερώσουν το σύστημα εφαρμόζοντας «μέγιστη δύναμη». Όμως, προειδοποίησε το συμβούλιο, τέτοια δύναμη σε ελαττωματικά πηδάλια θα μπορούσε «να προκαλέσει ακούσια απώλεια ελέγχου ή αποχώρηση από διάδρομο».
Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, έγραψε μια επιστολή στον διαχειριστή της FAA, Μάικλ Γουίτακερ, τη Δευτέρα, λέγοντας ότι ανησυχεί που η FAA «δεν έλαβε αυτό το θέμα πιο σοβαρά μέχρι να εκδόσουμε την επείγουσα σύσταση ασφάλειας».
NTSB: Το να μην ενημερώνονται πλήρως οι αερομεταφορείς για τα εγκατεστημένα συστήματα και τον εξοπλισμό στα αεροπλάνα που τους παραδίδονται είναι απαράδεκτο και δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτή
Πρόσθεσε ότι είχε ενημερωθεί ότι «η FAA υποβάθμισε τον επείγοντα χαρακτήρα αυτού του ζητήματος, υποστηρίζοντας ότι οι μονάδες δεν είναι πλέον σε λειτουργία».
Η Χόμεντι έγραψε ότι η Boeing είπε ότι είχε λάβει 353 επηρεαζόμενες μονάδες ενεργοποιητή από τον Φεβρουάριο του 2017.
Ελαττωματικές μονάδες σε 40 αεροπορικές
Σημείωσε, ακόμη, ότι 271 επηρεαζόμενοι ενεργοποιητές ενδέχεται να είναι τώρα εγκατεστημένοι σε αεροσκάφη σε υπηρεσία τα οποία λειτουργούν από τουλάχιστον 40 ξένους αερομεταφορείς, προσθέτοντας ότι 16 μονάδες «μπορεί να είναι ακόμα εγκατεστημένες σε αεροσκάφη νηολογημένα στις ΗΠΑ».
Η Χόμεντι επέκρινε επίσης την Boeing επειδή δεν ενημέρωσε την United Airlines ότι είχαν εγκατασταθεί ελαττωματικοί ενεργοποιητές στα αεροπλάνα Β737 που της είχε παραδώσει.
«Ανησυχούμε για την πιθανότητα άλλες αεροπορικές εταιρείες να αγνοούν την παρουσία αυτών των ενεργοποιητών στα αεροπλάνα Β737 τους», έγραψε η Χόμεντι.
«Το να μην ενημερώνονται πλήρως οι αερομεταφορείς για τα εγκατεστημένα συστήματα και τον εξοπλισμό στα αεροπλάνα που τους παραδίδονται είναι απαράδεκτο και δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό», πρόσθεσε.
Νέα ντροπή για την Boeing
Ο Γκάι Γκράτον, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Cranfield, είπε στο Business Insider ότι τα ελλαττωματικά εξαρτήματα δίνουν κακή εικόνα για τη Boeing.
«Είναι άλλη μια περίπτωση των εθνικών αρχών στις ΗΠΑ που παρεμβαίνουν για να αντιμετωπίσουν ζητήματα ασφάλειας που η ίδια η Boeing θα έπρεπε να είχε ήδη εντοπίσει και διορθώσει», είπε ο Γκράτον. «Περιμένω ότι όλοι οι πελάτες τους σε όλο τον κόσμο θα απογοητευτούν από αυτό».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι πιστεύει πως αυτό το ζήτημα δεν ήταν τόσο σοβαρό όσο τα προηγούμενα ζητήματα ασφάλειας της Boeing.
«Αυτό το σφάλμα δεν θα μπορούσε από μόνο του να οδηγήσει σε απώλεια ενός αεροσκάφους και ακόμη και ένα αεροπλάνο που βγαίνει από την πλευρά ενός διαδρόμου, αν και είναι εξαιρετικά ενοχλητικό και ακριβό πράγμα, θα ήταν απίθανο να οδηγήσει σε απώλεια ζωής», είπε ο Γκράτον.
Και πρόσθεσε: «Θα ήμουν ακόμα ικανοποιημένος να μπω σε ένα Boeing 737, και το κάνω — αλλά συνεχίζει να δείχνει την εταιρεία ως προβληματική και τα προϊόντα της λιγότερο αξιόπιστα από εκείνα των προφανών ανταγωνιστών».
Latest News
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ
Μία μόνο μείωση των επιτοκίων από την Fed βλέπουν οι traders για το 2025
Τα στοιχεία για την αγορά εργασίας που ενισχύουν την εκτίμηση για λιγότερες μειώσεις επιτοκίων από την Fed
Mega deal 16,4 δισ. δολ στον ενεργειακό τομέα των ΗΠΑ - Η Constellation Energy αποκτά την Calpine
Για την Constellation Energy, με τον συνυπολογισμό του χρέους, η συναλλαγή αποτιμά την Calpine στα 26,6 δισ. δολάρια.
ESG: Γιατί δικαστής στο Τέξας έβγαλε παράνομες τις επενδύσεις για συνταξιοδοτικά προγράμματα
Η αγωγή των πιλότων έναντι της American Airlines και τις επενδύσεις με κριτήρια ESG
H Stellantis κατακτά το στόχο για τα αποθέματα της Β Αμερικής- Μειώθηκαν κατά 100.000 οχήματα
Τα αποθέματα του ομίλου Stellantis στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατα 100.000
Ανησυχητικά χαμηλά τα επίπεδα αποθέματος φυσικού αερίου στη Βρετανία, λέει η Centrica
Τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αεριου στη Βρετανία είναι 26% χαμηλότερα απο την αντίστοιχη περυσινή περίοδο