Η Revolut, η βρετανική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας,  επέκρινε την Πέμπτη τη μητρική εταιρεία Meta του Facebook σχετικά με την προσέγγισή της στην αντιμετώπιση της απάτης, λέγοντας ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας θα πρέπει να αποζημιώνει άμεσα τους ανθρώπους που πέφτουν θύματα απάτης μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.

Η «επίθεση» της Revolut έγινε μία ημέρα μετα την ανακοίνωσης της Meta για τη συνεργασία με τις βρετανικές τράπεζες NatWest και Metro Bank για ένα πλαίσιο ανταλλαγής δεδομένων που έχει σχεδιαστεί ώστε να βοηθήσει στην πρόληψη των πελατών από το να πέσουν θύματα συστημάτων απάτης.

Κυβερνοασφάλεια: Αυξημένες κατά 30% οι επιθέσεις σε νεαρούς gamers το α’ εξάμηνο του 2024

Η Revolut, όπως αναφέρει το CNBC,  δήλωσε ότι το σύμφωνο αυτό «υπολείπεται θλιβερά από αυτό που απαιτείται για την αντιμετώπιση της απάτης σε παγκόσμιο επίπεδο».

Σε δήλωσή του ο Γουντι Μαλούφ, επικεφαλής του τμήματος οικονομικού εγκλήματος της Revolut, δήλωσε ότι τα σχέδια της Meta για την αντιμετώπιση της οικονομικής απάτης στις πλατφόρμες της ισοδυναμούν με «μικρά βήματα, ενώ αυτό που πραγματικά χρειάζεται ο κλάδος είναι γιγαντιαία άλματα προς τα εμπρός».

«Αυτές οι πλατφόρμες δεν μοιράζονται καμία ευθύνη για την αποζημίωση των θυμάτων και έτσι δεν έχουν κανένα κίνητρο να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Η δέσμευση για κοινή χρήση δεδομένων, αν και απαραίτητη, απλώς δεν είναι αρκετή», πρόσθεσε ο Μαλούφ.

Αποζημίωση στα θύματα

Νέες μεταρρυθμίσεις στον κλάδο των πληρωμών θα τεθούν σε ισχύ στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 7 Οκτωβρίου, οι οποίες απαιτούν από τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών να χορηγούν στα θύματα της λεγόμενης απάτης με εξουσιοδοτημένες πληρωμές push (APP) μέγιστη αποζημίωση 85.000 λιρών Αγγλίας (111.000 δολαρίων).

Η Ρυθμιστική Αρχή Συστημάτων Πληρωμών της Βρετανίας είχε προηγουμένως συστήσει μέγιστο ποσό αποζημίωσης 415.000 λιρών για τα θύματα απάτης, αλλά έκανε πίσω μετά από αντιδράσεις από τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών.

Ο Γουντι Μαλούφ, της Revolut δήλωσε ότι, ενώ η εταιρεία του συμφωνεί με τα μέτρα που λαμβάνει η βρετανική κυβέρνηση για την καταπολέμηση της απάτης, η Meta και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να κάνουν το χρέος τους για να αποζημιώσουν οικονομικά όσους πέφτουν θύματα απάτης ως αποτέλεσμα μιας απάτης που προέρχεται από τις ιστοσελίδες τους.

Η εταιρεία fintech δημοσίευσε την Πέμπτη έκθεση στην οποία ισχυρίζεται ότι το 62% των περιπτωσεων απάτης, που αναφερόνται από τους χρήστες, στην ηλεκτρονική τραπεζική πλατφόρμα της προέρχεται από την Meta, από 64% πέρυσι.

Το Facebook ήταν η συνηθέστερη πηγή όλων των απατών που ανέφεραν οι χρήστες της Revolut, αντιπροσωπεύοντας το 39% των περιπτωσεων απάτης, ενώ το WhatsApp ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή τέτοιων συμβάντων με μερίδιο 18%, ανέφερε η τράπεζα στην «Έκθεση για την ασφάλεια των καταναλωτών και το οικονομικό έγκλημα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή