«Μας έχει εκπλήξει το γεγονός των πρόσφατων καταγγελιών, ωστόσο δεν μπορούν να σχολιάσουμε περαιτέρω το θέμα», είπε ο επικεφαλής της Worldline στην Ελλάδα, Ιωάννης Κιτιξής, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση των νέων γραφείων της εταιρείας, αναφερόμενος στις καταγγελίες της Viva της προηγούμενης εβδμάδας.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα η Viva απέστειλε εξώδικα στις Entersoft και SoftOne καταγγέλοντας «αθέμιτο ανταγωνισμό και εναρμονισμένες πρακτικές», ενώ τα συγκεκριμένα εξώδικα κοινοποιήθηκαν και στις αρμόδιες Αρχές (ΑΑΔΕ, υπουργείο Οικονομικών, Επιτροπή Ανταγωνισμού).

Έλεγχοι και επιβολή φόρων σε πραγματικό χρόνο απο την ΑΑΔΕ

Σύμφωνα με τη Viva, πελάτες της καταγγέλουν ότι οι δύο εταιρείες λογισμικού μαζί με τους συνεργάτες τους «εκβιάζουν με υπέρογκες χρεώσεις προκειμένου να διασυνδέσουν τερματικά πληρωμών στα συστήματά τους, και πως επιπλέον τους εξωθούν στην απόκτηση τερματικών και υπηρεσιών των εταιρειών Worldline και ePay».

«Δεν υπάρχει τίποτα παράτυπο από την πλευρά μας» είπε ο κ. Κιτιξής της Worldline τονίζοντας ότι «εμείς δεν βλέπουμε τον πελάτη, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους παίκτες της αγοράς». «Εμείς “τρέχουμε” να προλάβουμε τη διασύνδεση των πελατών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Worldline στην Ελλάδα σημειώνοντας ότι «εμείς όπως συνεργαζόμαστε με τη SoftOne συνεργαζόμαστε και με όλους τους παίκτες της αγοράς, γιατί έτσι πρέπει να γίνει».

Μάλιστα, επειδή αναφέρθηκε ότι οι ePay και Worldline έχουν επιλέξει, ακολουθώντας τη δική τους επιχειρηματική στρατηγική, να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των ERP με τα δικά τους τερματικά και να μην το μετακυλίσουν στους πελάτες τους, ο κ. Κιτιξής διευκρίνισε ότι «εμείς έχουμε απορροφήσει μόνο το κόστος των επενδύσεων που έχουμε κάνει, κανένα άλλο κόστος δεν έχουμε απορροφήσει».

Όπως τόνισε ο κ. Κιτιξής, η Worldline λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε η υποχρεωτική διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μια σειρά επενδύσεων (όπως πρόσθετες προσλήψεις, εκπαίδευση του προσωπικού, επέκταση του call center της εταιρείας κλπ).

Τα νέα γραφεία της Worldline

Τα νέα γραφεία της Worldline, στα οποία συστεγάζεται και η Cardlink, «με την οποία είμαστε μία ομάδα και μοιραζόμαστε το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο» όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, είναι διαμορφωμένα με βάση την ενεργειακή ουδετερότητα και τη βιωσιμότητα. Όπως είπε ο κ. Κιτιξής στα νέα γραφεία προσφέρονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες one-stop-shop.

Η Worldline στην Ελλάδα καλύπτει την πλήρη αλυσίδα αξίας του λιανεμπορίου, online και in-store, με μια προσέγγιση 360 μοιρών: ψηφιακές υπηρεσίες λιανικής, σημεία πώλησης (POS), Online & Omnichannel. Ουσιαστικά η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών.

Η εταιρεία ιδρύθηκε την 1/7/2022 στο πλαίσιο στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Eurobank και της Worldline, συνδυάζοντας τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των δύο εταιρειών, ενώ 200.000 ελληνικές επιχειρήσεις με φυσικά καταστήματα και e-shops απολαμβάνουν ήδη τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και των υπηρεσιών της.

Η Cardlink από την πλευρά της είναι ένα εμπορικό σήμα της Worldline που δραστηριοποιείται στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών και ειδικότερα στην αποδοχή και διαχείριση συναλλαγών με κάρτες, τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η εταιρεία έχει παραδώσει 267.000 POS, εξυπηρετεί 25.000 επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ διεκπεραιώνει 110 συναλλαγές ανά δευτερόλεπτο.

Η εταιρεία απασχολεί συνολικά 212 άτομα προσωπικό με ένα υβριδικό σύστημα εργασίας όπου στη βάση του rotation βρίσκεται στα γραφεία της εταιρείας κάθε ημέρα το 60% των υπαλλήλων με τους υπόλοιπους να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Η πρόκληση της διασύνδεσης

Αναφερόμενος στις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η υποχρεωτικότητα της διασύνδεσης POS-ταμειακών μηχανών, ο κ. Κιτιξής είπε ότι προκάλεσε μία αύξηση της τάξης του 75% στις κλήσεις προς το call center της εταιρείας, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν τεράστιες ανάγκες για την εκπαίδευση του προσωπικού. «Κανείς στην ελληνική αγορά δεν ήταν 100% έτοιμος», είπε χαρακτηριστικά.

Πάνω από 150.000 τερματικά έχουν διασυνδεθεί, ενώ εκκρεμεί η διασύνδεση 90.000, εκ των οποίων τα 85.000 είναι ήδη έτοιμα και περίπου 5.000 θα έχουν διασυνδεθεί εντός του Οκτωβρίου.

Ακολούθως, ο κ. Κιτιξής αναφέρθηκε σε λύσεις που προσφέρει η εταιρεία, όπως το λανσάρισμα πακέτων εύκολων μικροσυναλλαγών που επιτρέπουν στον επαγγελματία να τα αποκτήση με κόστος προμήθειας από 19 ευρώ ανά μήνα, χωρίς πρόσθετες προμήθειες ή το λανσάρισμα της υπηρεσίας all-in-one, δηλαδή POS και ταμειακής μηχανής.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Κιτιξής στο λογισμικό Smart POS το οποίο μετατρέπει το κινητό (ή την ταμπλέτα) του επαγγελματία σε POS και το έχουν επιλέξει ήδη 40.000 πελάτες. Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κιτιξής η συγκεκριμένη λύση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ιδανική για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών, όπως οι οδηγοί ταξί.

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα της διασύνδεσης, ο επικεφαλής της Worldline είπε ότι «αν μη τι άλλο αυξήθηκαν οι εισπράξεις του ΦΠΑ» ενώ αναφερόμενος στις επιδόσεις της εταιρείας είπε ότι σε επίπεδο εσόδων ήταν μια πολύ καλή χρονιά το 2024. «Ήταν καλή χρονιά γιατί ήταν καλή χρονιά και για τον τουρισμό», είπε, θυμίζοντας ότι μεγάλο μέρος του πελατολογίου της Worldline είναι τουριστικές επιχειρήσεις.

Worldline και τεχνητή νοημοσύνη

Σε ερώτηση για το αν η Worldline σχεδιάζει να ενσωματώσει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στις λειτουργίες της, ο κ. Κιτιξής είπε ότι «είμαστε ακόμα στη θεωρία, αλλά δουλεύουμε στην ενσωμάτωση λύσεων σε επίπεδο αυτοματοποιημέων λειτουργιών», όπως για παράδειγμα τα call centers.

«Σε κάθε περίπτωση η οποιαδήποτε λύση θα ενσωματωθεί από το 2025 και έπειτα», είπε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος σε μελλοντικές λύσεις και νέα προϊόντα, είπε ότι «πυξίδα της εταιρείας είναι οι ανάγκες της κοινωνίας» ενώ σημείωσε ότι περισσότερες ανακοινώσεις θα υπάρξουν πριν το τέλος του 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Cenergy Holdings: Πράσινο φως από την ΕΓΣ για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 200 εκατ. – Το εργοστάσιο στις ΗΠΑ
Επιχειρήσεις |

Cenergy Holdings: Πράσινο φως από τους μετόχους για ΑΜΚ έως 200 εκατ. - Το εργοστάσιο στις ΗΠΑ

Εξουσιοδότηση στο Διοικητικό Συμβούλιο από την έκτακτη γενική συνέλευση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, η οποία θα μπορεί να ασκηθεί μόνο μία φορά εντός περιόδου πέντε ετών.