Κατά της επιβολής δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να ψηφίσει αύριο Παρασκευή η Γερμανία, ανέφεραν στο Reuters άτομα με γνώση του θέματος.
Σημειώνεται ότι η Γερμανία απείχε από μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς, αλλά έκτοτε η βιομηχανία ενέτεινε τις πιέσεις της προς τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να καταψηφίσει το μέτρο στην ψηφοφορία της Παρασκευής από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της Επιτροπής μπορεί να εφαρμοστεί εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύει το 65% του πληθυσμού της ΕΕ την καταψηφίσει, κάτι που αποτελεί πολύ μεγάλο εμπόδιο.
Το Reuters ανέφερε την Τετάρτη ότι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία θα ψηφίσουν υπέρ, κάτι που θα ήταν αρκετό για να προωθηθούν τα υψηλότερα επίπεδα εμπορικών μέτρων της ΕΕ.
Γερμανία: Αποχή ή καταψήφιση – Οι αποφάσεις ενόψει της ευρωπαϊκής ψηφοφορίας για τους δασμούς στα EV
Ένας εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η ψηφοφορία της Παρασκευής έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Η θέση της Κομισιόν
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς. Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η IG Metall, το ισχυρό γερμανικό εργατικό σωματείο, και εκπρόσωποι εργαζομένων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας ανέφεραν σε δήλωση την Πέμπτη ότι η Γερμανία πρέπει να καταψηφίσει τους δασμούς.
«Λέμε κατηγορηματικά: οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση γιατί δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blum, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
Την ίδια στιγμή η BMW πιέζει το Βερολίνο να ψηφίσει κατά της επιβολής σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως δραστηριοποιούμενες εταιρείες σε αυτή τη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Ζίπσε σε δήλωσή του. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση».
Latest News
Αυστραλός μεγιστάνας των εξορύξεων: Να εγκαταλείψουμε την «φαντασία» του net zero έως το 2050
Η Fortescue είναι η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο και στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2040
Θα αναθεωρήσει η Ιταλία τους στόχους για τις εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα;
Οι συγκρούσεις με την Ιταλία, το αίνιγμα για τη Γερμανία αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δηλώσει ότι θα δυσκολευτούν σε σχέση με τους στόχους
Μονάδες αφαλάτωσης σε πέντε νησιά
Από την αρχή του έτους, έχουν εκδοθεί 25 άδειες προσωρινής εγκατάστασης και λειτουργίας μονάδων για αφαλάτωση σε νησιά
Σε αναμμένα κάρβουνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - Δεν πιάνει τους στόχους για τις εκπομπές άνθρακα
Υπέρογκα τα πρόστιμα που που επισύρει η υπέρβαση των ορίων εκπομπών από το 2025 - «Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις» για να προλάβουμε, λέει η αυτοκινητοβιομηχανία
Η Ρουμανία εκπέμπει SOS - Η κλιματική αλλαγή σκοτώνει τον σιτοβολώνα της Ευρώπης
Ο πρωτογενής τομέας στη Ρουμανία ισοδυναμεί με το ένα τρίτο όλων των εκμεταλλεύσεων στην ΕΕ
Στα... βράχια οι εκτιμήσεις της Tesla για το γ΄ τρίμηνο - Ο ανταγωνισμός φρέναρε τις πωλήσεις
Η Tesla παρέδωσε 462.890 οχήματα το τρίτο τρίμηνο σημειώνοντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση, αλλά πιο χαμηλά από τον στόχο
Γιατί υποχωρεί η βιωσιμότητα μεταξύ των προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων - Οι κίνδυνοι
Η Bain & Company κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων - Τι έδειξε έρευνα
Παραδόσεις ρεκόρ ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κινεζικές εταιρείες
Στην Κίνα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες Xpeng, Liauto και Zeekr έκαναν παραδόσεις - ρεκόρ στην εγχώρια αγορά τον Σεπτέμβριο
Οι 3 κλιματικοί κίνδυνοι που απειλούν την κτηματαγορά της Αθήνας
H κλιματική κρίση αλλάζει την αγορά ακινήτων στην Αθήνα – Τι αποκαλύπτει έρευνα της Cushman & Wakefield
Διαρκώς αυξάνουν τις εκπομπές μεθανίου οι ΗΠΑ - Πώς επιδρά η εξόρυξη πετρελαίου και αερίου
Το μεθάνιο παγιδεύει περισσότερη θερμότητα στην ατμόσφαιρα ανά μόριο από το διοξείδιο του άνθρακα