Κατά της επιβολής δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να ψηφίσει αύριο Παρασκευή η Γερμανία, ανέφεραν στο Reuters άτομα με γνώση του θέματος.
Σημειώνεται ότι η Γερμανία απείχε από μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς, αλλά έκτοτε η βιομηχανία ενέτεινε τις πιέσεις της προς τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να καταψηφίσει το μέτρο στην ψηφοφορία της Παρασκευής από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της Επιτροπής μπορεί να εφαρμοστεί εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύει το 65% του πληθυσμού της ΕΕ την καταψηφίσει, κάτι που αποτελεί πολύ μεγάλο εμπόδιο.
Το Reuters ανέφερε την Τετάρτη ότι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία θα ψηφίσουν υπέρ, κάτι που θα ήταν αρκετό για να προωθηθούν τα υψηλότερα επίπεδα εμπορικών μέτρων της ΕΕ.
Γερμανία: Αποχή ή καταψήφιση – Οι αποφάσεις ενόψει της ευρωπαϊκής ψηφοφορίας για τους δασμούς στα EV
Ένας εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η ψηφοφορία της Παρασκευής έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Η θέση της Κομισιόν
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς. Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η IG Metall, το ισχυρό γερμανικό εργατικό σωματείο, και εκπρόσωποι εργαζομένων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας ανέφεραν σε δήλωση την Πέμπτη ότι η Γερμανία πρέπει να καταψηφίσει τους δασμούς.
«Λέμε κατηγορηματικά: οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση γιατί δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blum, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
Την ίδια στιγμή η BMW πιέζει το Βερολίνο να ψηφίσει κατά της επιβολής σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως δραστηριοποιούμενες εταιρείες σε αυτή τη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Ζίπσε σε δήλωσή του. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση».
Latest News
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον