
Κατά της επιβολής δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να ψηφίσει αύριο Παρασκευή η Γερμανία, ανέφεραν στο Reuters άτομα με γνώση του θέματος.
Σημειώνεται ότι η Γερμανία απείχε από μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς, αλλά έκτοτε η βιομηχανία ενέτεινε τις πιέσεις της προς τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να καταψηφίσει το μέτρο στην ψηφοφορία της Παρασκευής από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρόταση της Επιτροπής μπορεί να εφαρμοστεί εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύει το 65% του πληθυσμού της ΕΕ την καταψηφίσει, κάτι που αποτελεί πολύ μεγάλο εμπόδιο.
Το Reuters ανέφερε την Τετάρτη ότι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία θα ψηφίσουν υπέρ, κάτι που θα ήταν αρκετό για να προωθηθούν τα υψηλότερα επίπεδα εμπορικών μέτρων της ΕΕ.
Γερμανία: Αποχή ή καταψήφιση – Οι αποφάσεις ενόψει της ευρωπαϊκής ψηφοφορίας για τους δασμούς στα EV
Ένας εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η ψηφοφορία της Παρασκευής έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Η θέση της Κομισιόν
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς. Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η IG Metall, το ισχυρό γερμανικό εργατικό σωματείο, και εκπρόσωποι εργαζομένων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας ανέφεραν σε δήλωση την Πέμπτη ότι η Γερμανία πρέπει να καταψηφίσει τους δασμούς.
«Λέμε κατηγορηματικά: οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση γιατί δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blum, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
Την ίδια στιγμή η BMW πιέζει το Βερολίνο να ψηφίσει κατά της επιβολής σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως δραστηριοποιούμενες εταιρείες σε αυτή τη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Ζίπσε σε δήλωσή του. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση».


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων