Σε 48ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στα επιβατηγά και οχηματαγωγά ακτοπλοϊκά πλοία προχωρεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητώντας υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με αυξήσεις 12%.
Στην ανακοίνωση της η ΠΝΟ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτωβρίου συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Ομοσπονδίας με αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνουν στον κλάδο τα νέα πιο ακριβά καύσιμα και οι εξαγορές
Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, σημειώνει στην ανακοίνωση της η ΠΝΟ.
Δυστυχώς, σύμφωνα με την ΠΝΟ, «η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».
Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο και αφού συζήτησε «την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Η ΠΝΟ τονίζει ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία», όπως επίσης και ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία».
Η ναυτεργατική ομοσπονδία επισημαίνει ακόμη το «το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες».
Η ΠΝΟ διεκδικεί την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%, την κατάργηση του Ν.41/50, την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,
Latest News
«Δένουν» τα πλοία στις 22 - 23 Οκτωβρίου – Το αίτημα για αυξήσεις... ναυάγησε τις συνομιλίες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας και η ΠΝΟ δεν βρήκαν κοινό τόπο στις συζητήσεις - Απάντηση με απεργία
Μπαίνει μπροστά η αντικατάσταση του στόλου της ακτοπλοΐας για μείωση του αποτυπώματος CO2
Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ
Έρχονται νέες αυξήσεις «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Η επιβάρυνση στις ακτοπλοϊκές από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες θα αγγίζει τα 320 εκατομμύρια ευρώ το 2031
Νέο deal στην ακτοπλοΐα – Πώς αλλάζουν τον χάρτη τα νέα (ακριβά) καύσιμα
Η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε αναβρασμό – Απαιτητική πρόκληση η εισαγωγή των νέων καυσίμων