Μεγάλες ουρές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχηματίζονται έξω από μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ την Πέμπτη, καθώς η μεγαλύτερη απεργία λιμενεργατών εδώ και σχεδόν μισό αιώνα εισήλθε στην τρίτη ημέρα, εμποδίζοντας την εκφόρτωση και απειλώντας με ελλείψεις σε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, από μπανάνες μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Λιμάνια: Στο «κόκκινο» οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την απεργία στις ΗΠΑ
Δεν είχαν προγραμματιστεί διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου λιμενεργατών International Longshoremen’s Association (ILA) και των εργοδοτών, αλλά οι εταιρείες διαχείρισης των λιμανιών, υπό την πίεση του Λευκού Οίκου να αυξήσουν την προσφορά τους για τους μισθούς της νέας συλλογικής σύμβασης ώστε να έρθει πιο κοντά η επίτευξη συμφωνίας, ανακοίνωσαν αργά την Τετάρτη ότι ήταν ανοιχτοί σε νέες συνομιλίες.
Η κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν τάχθηκε στο πλευρό του συνδικάτου, ασκώντας πιέσεις στους εργοδότες των λιμανιών να αυξήσουν την προσφορά τους
Τουλάχιστον 45 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δεν κατάφεραν να ξεφορτώσουν, είχαν αγκυροβολήσει έξω από τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου την Τετάρτη, από μόλις τρία που ήταν πριν από την έναρξη της απεργίας την Κυριακή, σύμφωνα με το Everstream Analytics.
«Πολλά πλοία φαίνεται ότι αποφάσισαν να περιμένουν, πιθανώς με την ελπίδα μιας άμεσης αναστολής της απεργίας, αντί να λάβουν την προληπτική απόφαση για αλλαγή ρότας», είπε η Jena Santoro του Everstream μιλώντας στο Reuters. Το ανεκτέλεστο των πλοίων εκτίμησε ότι θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας και ότι η συμφόρηση που θα προκύψει θα μπορούσε να πάρει εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να εκτονωθεί.
Μια εναλλακτική θα ήταν τα πλοία να κατευθυνθούν προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής στην άλλη πλευρά της χώρας, στις ακτές του Ειρηνικού, πιθανότατα χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα του Παναμά, ένα ταξίδι χιλιάδων μιλίων που θα αυξήσει το κόστος και θα πρόσθετε εβδομάδες στους χρόνους παράδοσης.
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες από το Μέιν στον βορρά μέχρι το Τέξας στον νότο, στην πρώτη του μεγάλη απεργία από το 1977, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για ένα νέο εξαετές συμβόλαιο με την ομάδα εργοδοτών της USMX.
Απεργία στα λιμάνια – Τι ζητούν οι λιμενεργάτες
To ILA επιδιώκει μια μεγάλη αύξηση μισθών μαζί με δεσμεύσεις για διακοπή του σχεδίου εισαγωγής αυτοματισμών στα λιμάνια καθώς εκτιμά ότι αυτό θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας. Η USMX είχε προσφέρει αύξηση μισθών 50%, αλλά το ILA απάντησε ότι ήταν ανεπαρκές για τα μέλη του συνδικάτου.
«Η επίτευξη συμφωνίας θα απαιτήσει διαπραγματεύσεις», δήλωσε η USMX αργά την Τετάρτη. «Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε προϋποθέσεις για να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, αλλά παραμένουμε δεσμευμένοι να διαπραγματευόμαστε καλή τη πίστη για να αντιμετωπίσουμε τις απαιτήσεις του ILA και τις ανησυχίες της USMX», ανέφερε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν τάχθηκε στο πλευρό του συνδικάτου, ασκώντας πιέσεις στους εργοδότες των λιμανιών να αυξήσουν την προσφορά τους για να εξασφαλίσουν μια συμφωνία και αναφέροντας τα μεγάλα κέρδη της ναυτιλιακής βιομηχανίας από την πανδημία της COVID-19.
Οι οικονομολόγοι λένε ότι το κλείσιμο των λιμανιών δεν θα αυξήσει αρχικά τις τιμές καταναλωτή καθώς οι εταιρείες επιτάχυναν τις αποστολές τους τελευταίους μήνες για βασικά αγαθά. Ωστόσο, μια παρατεταμένη διακοπή θα περάσει τελικά, με τις τιμές των τροφίμων να κινηθούν πρώτες ανοδικά, σύμφωνα με οικονομολόγους της Morgan Stanley.
Η απεργία επηρεάζει 36 λιμάνια -συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης, της Βαλτιμόρης και του Χιούστον- που διακινούν τεράστιο όγκο εμπορευματοκιβωτίων.
Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου την Τετάρτη, μαζί με άλλες 272 εμπορικές ενώσεις, κάλεσε την κυβέρνηση Μπάιντεν να χρησιμοποιήσει την ομοσπονδιακή της εξουσία για να σταματήσει την απεργία, λέγοντας ότι η απεργία θα μπορούσε να έχει «καταστροφικές συνέπειες» για την οικονομία.
Η κυβέρνηση του Μπάιντεν έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει ομοσπονδιακές εξουσίες για να σταματήσει την απεργία.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ