Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν προειδοποίησε την Παρασκευή ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση οδεύει προς έναν «οικονομικό ψυχρό πόλεμο» με την Κίνα, λίγο πριν οι ηγέτες του μπλοκ αποφασίσουν υπέρ της επιβολής δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs).

ΕΕ: «Πράσινο φως» για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Τα κράτη μέλη της ΕΕ αποφάσισαν την Παρασκευή να επιβάλουν δασμούς για τα επόμενα πέντε χρόνια έως και 45% στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στιςχώρες του μπλοκ, μια απόφαση που πιθανώς θα ωθήσει το Πεκίνο να απαντήσει με αντίποινα.

Υπό τη διακυβέρνηση του Όρμπαν, η Ουγγαρία έχει καταστεί ένας σημαντικός εμπορικός και επενδυτικός εταίρος της Κίνας, σε αντίθεση με ορισμένα άλλα κράτη της ΕΕ που προωθούν την σταδιακή απεξάρτηση από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Η περίκλειστη Ουγγαρία δεν θέλει να στριμωχθεί σε κανένα από τα δύο μπλοκ και επιδιώκει να συνεχίσει τις εμπορικές συναλλαγές και με τις δύο πλευρές

«Αυτό που μας βάζουν να κάνουμε αυτή τη στιγμή, ή αυτό που θέλει να κάνει η ΕΕ, είναι ένας οικονομικός ψυχρός πόλεμος», δήλωσε ο Όρμπαν σε συνέντευξή του στο κρατικό ραδιόφωνο, αναφερόμενος στους προτεινόμενους δασμούς στην Κίνα.

Νωρίτερα την Παρασκευή, τα στοιχεία έδειξαν ότι η βιομηχανική παραγωγή της Ουγγαρίας μειώθηκε κατά 9,5% χειρότερο από το αναμενόμενο τον Αύγουστο, κάτι που η Βουδαπέστη είπε ότι οφειλόταν στην αδυναμία της γερμανικής οικονομίας, τον προορισμό για περίπου το ένα τέταρτο των εξαγωγών της Ουγγαρίας.

Ο Όρμπαν, ο οποίος πρωτοστάτησε σε μια προσπάθεια στην κεντρική Ευρώπη για να φέρει κινεζικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στην Ουγγαρία, είπε ότι η περίκλειστη χώρα του δεν ήθελε να στριμωχθεί σε κανένα από τα δύο μπλοκ και ήθελε να συνεχίσει τις συναλλαγές και με τις δύο πλευρές.

Είπε ότι τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην ΕΕ θα ήταν όλο και πιο δύσκολο να πουληθούν εάν η παγκόσμια οικονομία χωριστεί σε δύο μπλοκ, προσθέτοντας ότι δεν είναι σαφές εάν η στρατηγική της Ουγγαρίας για «οικονομική ουδετερότητα» θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.

Κινεζικές επενδύσεις

Ένας από τους μεγαλύτερους Κινέζους επενδυτές στην Ουγγαρία, η CATL, κατασκευάζει ένα εργοστάσιο μπαταριών 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (8,05 δισεκατομμύρια δολάρια) στην ανατολική πόλη Ντέμπρετσεν, ενώ η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD ανακοίνωσε πέρυσι ότι κατασκευάζει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στο Szeged στο νότο. της χώρας.

Τον περασμένο μήνα ο Όρμπαν είπε ότι οι κινεζικές εταιρείες είχαν υποσχεθεί επενδύσεις ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ουγγαρία μέχρι στιγμής, τοποθετώντας τις στο ίδιο επίπεδο με εταιρείες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες επέκριναν τη στρατηγική του Όρμπαν να σφυρηλατήσει στενότερους δεσμούς με την Κίνα.

«Η επιχειρηματική δραστηριότητα με την Κίνα συνοδεύεται από περιορισμούς και οι τόκοι καταβάλλονται συχνά στην κυριαρχία», δήλωσε τον Ιούνιο ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ουγγαρία Ντέιβιντ Πρέσμαν. «Όλοι γνωρίζουμε ότι η Ουγγαρία δεν μπορεί –για πολύ– να το έχει και με τους δύο τρόπους».

Με τη χρηματοδότηση δισεκατομμυρίων ευρώ της ΕΕ να έχει ανασταλεί λόγω ανησυχιών των Βρυξελλών για το κράτος δικαίου στην Ουγγαρία, η Βουδαπέστη δανείστηκε 1 δισ. ευρώ από κινεζικές τράπεζες τον Απρίλιο για να χρηματοδοτήσει έργα υποδομής και ενέργειας σε μια συμφωνία, οι όροι της οποίας δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα