Νέο επεισόδιο στη μάχη της διασύνδεσης των POS είχαμε χθες με νέα εξώδικη διαμαρτυρία από την πλευρά της Viva, συμφερόντων Χάρη Καρώνη, προς τις Entersoft και SoftOne, που πλέον ελέγχονται από την Olympia Group.

Απαντώντας στα αντίστοιχα εξώδικα των δύο εταιρείών (Entersoft και SoftOne) η πλευρά της Viva επικαλείται τις δηλώσεις του Μanaging Director της Wordline, κ. Ιωάννη Κιτιξή, ότι η εν λόγω εταιρεία δεν έχει μετακυλίσει ούτε απορροφήσει οποιοδήποτε κόστος και ότι απλά ετοιμάζει το POS για να μπορέσει να δεχθεί το λογισμικό που έχει επιλέξει ο πελάτης, καταλήγοντας ότι η διασύνδεση γίνεται από τον τεχνικό της εκάστοτε εταιρείας.

«Πόλεμος» στην αγορά των POS – Η καταγγελία της Viva, η απάντηση των Entersoft/ SoftOne

Η πλευρά της Viva θεωρεί ότι οι παραπάνω δηλώσεις ουσιαστικά αφήνουν έκθετη την πλευρά των Entersoft και SoftOne και ότι επιβεβαιώνει τη θέση της Viva ότι υπάρχει ειδική μεταχείριση και αθέμιτες πρακτικές από τις δύο εταιρείες πληροφορικής.

Νέο εξώδικο στον πόλεμο των POS

Στη συνέχεια, στην εξώδικη διαμαρτυρία της Viva τονίζεται ότι «το σύνολο των τερματικών POS της εταιρείας πληροί όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για την ακώλυτη διασύνδεση αυτών με τα συστήματα τιμολόγησης και ERP που πρόκειται να συνδεθούν με την ΑΑΔΕ εντός των προθεσμιών που έχει προβλέψει συναφώς ο νόμος (αρχικά μέχρι 30.9.2024 και πλέον μέχρι 29.11.2024)».

Άρα, θεωρείται από την πλευρά της Viva αυτονόητη η υποχρέωση των Entersoft και SoftOne να συνεργάζονται με τους «παρόχους τερματικών POS κατ’ εφαρμογή της αρχής της τεχνολογικής ουδετερότητας», ώστε να μη δυσχεραίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων POS αλλά και των πελατών τους.

Στη συνέχεια η πλευρά της Viva αναφέρει ότι όπως προκύπτει από την επικοινωνία πελατών της με συνεργάτες των δύο εταιρειών πληροφορικής βλάπτεται αθέμιτα η φήμη της όπως και των πελατών της.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Οκτωβρίου η Viva έχει καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (εκδίκαση την ερχόμενη Τρίτη 08/10) με την οποία ζητά να σταματήσει η αθέμιτη συμπεριφορά των δύο εταιρειών, ειδικά «σε σχέση με τη διακριτική μεταχείριση κατά τον καθορισμό της τιμής διάθεσης και εγκατάστασης του λογισμικού connector προς διασύνδεση των POS της VIVA με τα τερματικά ERP» καθώς και την «παράνομη ετήσια συνδρομή του ποσού των 50,00€ ανά POS για την εν λόγω διασύνδεση».

Αυτό που ζητά η Viva με την τελευταία εξώδικη διαμαρτυρία της είναι μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, 7/10/2024 να ενημερώσουν οι Entersoft και SoftOne εγγράφως όλο το δίκτυο των συνεργατών τους όπως και το πελατολόγιό τους ότι τα συστήματα τιμολόγησης και ERP που χρησιμοποιούνται συνδέονται απρόσκοπτα με όλα τα τερματικά της Viva.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ θα ακολουθήσουν και άλλες εξώδικες καταγγελίες από τους παρόχους πληρωμών Nexi και NBG Pay, οι οποίοι επίσης έχουν συγκεντρώσει και αυτοί επιπλέον καταγγελίες από τους δικούς τους πελάτες.

Η δήλωση του Χάρη Καρώνη της Viva

Για δημιουργία ολιγοπωλίου κατηγόρησε ουσιαστικά τις Entersoft και SoftOne με ανάρτησή του στο LinkedIn, ο επικεφαλής της Viva, Χάρης Καρώνης, σημειώνοντας ότι «κερδοσκοπούν απομυζώντας τους εμπόρους και κατασκευάζουν πλασματικές χρεώσεις για την εκάστοτε επιδότηση».

«Πλέον έφτασαν να απαιτούν μέχρι και λύτρα από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, εκμεταλλευόμενα μία Εθνικής σημασίας δράση κατά της φοροδιαφυγής!», καταλήγει στην ανάρτησή του ο κ. Καρώνης.

Η θέση της Wordline στην αντιπαράθεση για τα POS

Σε πρόσφατη δημοσιογραφική εκδήλωση ο επικεφαλής της Worldline στην Ελλάδα, Ιωάννης Κιτιξής δήλωσε ότι «μας  έχει εκπλήξει το γεγονός των πρόσφατων καταγγελιών, ωστόσο δεν μπορούμε να σχολιάσουμε περαιτέρω το θέμα».

«Δεν υπάρχει τίποτα παράτυπο από την πλευρά μας» είπε ο κ. Κιτιξής της Worldline τονίζοντας ότι «εμείς δεν βλέπουμε τον πελάτη, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους παίκτες της αγοράς». «Εμείς “τρέχουμε” να προλάβουμε τη διασύνδεση των πελατών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Worldline στην Ελλάδα σημειώνοντας ότι «εμείς όπως συνεργαζόμαστε με τη SoftOne συνεργαζόμαστε και με όλους τους παίκτες της αγοράς, γιατί έτσι πρέπει να γίνει».

Μάλιστα, επειδή αναφέρθηκε ότι οι ePay και Worldline έχουν επιλέξει, ακολουθώντας τη δική τους επιχειρηματική στρατηγική, να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των ERP με τα δικά τους τερματικά και να μην το μετακυλίσουν στους πελάτες τους, ο κ. Κιτιξής διευκρίνισε ότι «εμείς έχουμε απορροφήσει μόνο το κόστος των επενδύσεων που έχουμε κάνει, κανένα άλλο κόστος δεν έχουμε απορροφήσει».

Όπως τόνισε, η Worldline λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε η υποχρεωτική διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μια σειρά επενδύσεων (όπως πρόσθετες προσλήψεις, εκπαίδευση του προσωπικού, επέκταση του call center της εταιρείας κλπ).

Η αρχή της αντιπαράθεσης

Η υπόθεση ξεκίνησε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου όταν η Viva απέστειλε τα εξώδικα στις Entersoft και SoftOne καταγγέλοντας «αθέμιτο ανταγωνισμό και εναρμονισμένες πρακτικές», ενώ τα συγκεκριμένα εξώδικα κοινοποιήθηκαν και στις αρμόδιες Αρχές (ΑΑΔΕ, υπουργείο Οικονομικών, Επιτροπή Ανταγωνισμού κλπ).

Σύμφωνα με τη Viva, πελάτες της καταγγέλουν ότι οι δύο εταιρείες λογισμικού, που πλέον ανήκουν στην Olympia Group, μαζί με τους συνεργάτες τους «εκβιάζουν με υπέρογκες χρεώσεις προκειμένου να διασυνδέσουν τερματικά πληρωμών στα συστήματά τους, και πως επιπλέον τους εξωθούν στην απόκτηση τερματικών και υπηρεσιών των εταιρειών Worldline και ePay».

Μάλιστα, η Viva ζητά από τους συνεργάτες να της γνωστοποιήσουν τέτοια περιστατικά ώστε να κλιμακωθούν οι νομικές ενέργειες.

Η απάντηση των Entersoft/ SoftOne

Απαντώντας στο αρχικό εξώδικο της Viva, πηγές των Entersoft και SoftOne, τόνιζαν ότι οι δύο εταιρείες έχουν αναπτύξει επιχειρηματικό λογισμικό το οποίο συνδέεται με όλους, χωρίς αποκλεισμούς. Ειδικότερα, ανέφεραν ότι δεν υπάρχει κάτι μεμπτό στη συνεργασία με με τις ePay και Worldline, καθώς τα πάντα έχουν τιμολογηθεί κανονικά, με όλα τα νόμιμα τιμολόγια και παραστατικά.

Επιπλέον, επισημαίνουν ότι οι ePay και Worldline έχουν επιλέξει, ακολουθώντας τη δική τους επιχειρηματική στρατηγική, να απορροφήσουν το κόστος διασύνδεσης των ERP με τα δικά τους τερματικά και να μην το μετακυλίσουν στους πελάτες τους. Μάλιστα, πρόσθεταν ότι το κόστος διασύνδεσης κάθε τερματικού (άδεια χρήσης ουσιαστικά) είναι της τάξης των 25 έως 50 ευρώ, δηλαδή μικρό συγκριτικά με τα έσοδα από τις συναλλαγές μέσω των POS.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις