Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα προχωρήσει στην επιβολή υψηλών δασμών στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, παρά την ηχηρή αρνητική ψήφο της Γερμανίας, γεγονός στο οποίο ως έναν βαθμό αντικατοπτρίζεται η εσωτερική ρήξη στους κόλπους της ένωσης, που προκαλεί η μεγαλύτερη εμπορική διαμάχαη των Βρευξελλών με το Πεκίνο την τελευταία δεκατετία.

Οι δασμοί που πρότεινε η Κομισιόν στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, έως και 45%, οι οποίοι εγκρίθηκαν στις 4 Οκτωβρίου κατά πλειοψηφία από τους αντιπροσώπους των κρατών μελών της ΕΕ, θα κοστίσουν στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δισεκατομμύρια επιπλέον δολάρια για να φέρουν αυτοκίνητα στην ΕΕ και θα τεθούν σε ισχύ από τον επόμενο μήνα για πέντε χρόνια.

ΕΕ: «Πράσινο φως» για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η Κομισιόν, κατέληξε στην επιβολή των προστίμων, έχοντας ολοκληρώσει την έρευνα για αντιανταγωνιστικές κρατικές επιδοτήσεις στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, την οποία άνοιξε πριν από έναν χρόνο. Η επίσημη αιτιολογία για τα πρόστιμα -επιπλέον του 10% που διέπει όλες τις εισαγωγές- από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ότι με αυτόν τον τρόπο αντικρούει τις «άδικες» επιδοτήσεις που απολαμβάνει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έναντι της ευρωπαϊκής, που επηρεάζει την τελική διαμόρφωση των τιμών με όρους «άνισου ανταγωνισμού».

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η χθεσινή ανακοίνωση της Κομισιόν επεσήμαινε ότι θα συνεχιστούν οι συνομιλίες με το Πεκίνο. Ένας πιθανός συμβιβασμός θα μπορούσε να είναι ο καθορισμός ελάχιστων τιμών πώλησης, σύμφωνα με το Reuters.

Δεν κατάφερε να σχηματίσει πλειοψηφία η Γερμανία

Την κομβική ψηφοφορία της Παρασκευής, 10 χώρες μέλη της ΕΕ υποστήριξαν τους δασμούς και πέντε ψήφισαν κατά, ενώ οι αντιπρόσωποι 12 χωρών απείχαν.

Για να μπλοκάουν την πρόταση οι χώρες που ευθγραμμίζονται με τη Γερμανία, η οποία εξ αρχής δήλωσε ανοιχτά τη διαφωνία της με τους δασμούς, θα χρειαζόταν να καταψηφίσει μια ειδική πλειοψηφία 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ.

Ο Noah Barkin, ανώτερος σύμβουλος του Rhodium Group, σχολίασε ότι ήταν μια μεγάλη νίκη για την Επιτροπή μετά από έντονη πίεση από τη Γερμανία και την Κίνα και ενίσχυσε τη θέση των Βρυξελλών στις διαπραγματεύσεις, αν και οι πιθανότητες για συμφωνία είναι ελάχιστες.

«Ο κίνδυνος είναι ότι το Πεκίνο αισθάνεται την ανάγκη να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του με δικά του αντίποινα, τα οποία τορπιλίζουν τις πιθανότητες για μια λύση μέσω διαπραγματεύσεων», είπε ο ίδιος.

Η ψηφοφορία της Παρασκευής αντανακλούσε τις διαφωνίες σχετικά με τις εμπορικές σχέσεις της ΕΕ με την Κίνα. Ορισμένα κράτη θέλουν μια σταθερή γραμμή ενάντια σε αυτό που θεωρούν υπερβολικές κρατικές επιδοτήσεις και έχονταςκατά νου ην αποτυχία της ΕΕ να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλιακά πάνελ πριν από μια δεκαετία. Η Κίνα κατέχει μερίδιο άνω του 90% της αγοράς φωτοβολταϊκών στην ΕΕ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή