Η Ιταλία οφείλει, βάσει του νέου Συμφώνου Σταθερότητας, να μειώσει το υπέρογκο δημόσιο χρέος της. Για φέτος, το δημοσιονομικό έλλειμα υπολογίζεται στο 139% του ΑΕΠ. Η Ρώμη πρέπει να περιορίσει το έλλειμμα κάτω από το 3% εντός του 2026. Πέρα από τις επίσημες δηλώσεις οι περικοπές έχουν ήδη αρχίσει, όπως πχ. στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Και για τον λόγο αυτό, οι φοιτητικές ενώσεις ανακοίνωσαν ότι θα οργανώσουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας.
Η εφημερίδα La Repubblica γράφει ότι από περικοπή δαπανών και ενδεχόμενη αύξηση των φόρων, θα πρέπει να συγκεντρωθούν τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Για παράδειγμα, η βιομηχανία του τομέα της ασφάλειας και άμυνας, Leonardo, η οποία ελέγχεται από το ιταλικό δημόσιο, φέρεται έτοιμη να συζητήσει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην συγκέντρωση των αναγκαίων πόρων. Την τελευταία περίοδο τα έσοδά της αυξήθηκαν σημαντικά.
Ανεβαίνει η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ιταλία
Η κυβέρνηση Μελόνι, θα ήθελε να ζητήσει έκτακτη εισφορά και από τις τράπεζες, αλλά το κόμμα Φόρτσα Ιτάλια, με επικεφαλής τον υπουργό Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι, είναι κάθετα αντίθετο. Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν δραστικά διάφορες έκτακτες μορφές στήριξης των πολιτών, όπως και κίνητρα και διευκολύνσεις που αφορούν, για παράδειγμα, τον κατασκευαστικό τομέα. Η δύσκολη πρόκληση για την Ιταλίδα πρωθυπουργό, είναι να σεβαστεί τις δεσμεύσεις απέναντι στις Βρυξέλλες, χωρίς όμως να τρομάξει τις αγορές και τους πολίτες, οι οποίοι θυμούνται ότι μια από τις κύριες προεκλογικές υποσχέσεις της, ήταν ότι δεν θα προχωρούσε ποτέ σε αύξηση των φόρων.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η ιταλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να παρέμβει και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. «Δεν είναι μια πραγματική αύξηση, αλλά εξισορρόπηση της τιμής της βενζίνης με εκείνη του ντίζελ», εξηγούν κυβερνητικές πηγές. Προσθέτουν όμως ότι η πραγματική αιτία είναι η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία θεωρεί πιο ρυπογόνο το πετρέλαιο κίνησης και δεν επιτρέπει να υπάρχουν φοροαπαλλαγές. Αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες, όμως, είναι το τελικό αποτέλεσμα, η τιμή στα πρατήρια. Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και ετοιμάζουν, σύντομα, μαζικές κινητοποιήσεις.
Πηγή: DW
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες