
Η Ιταλία οφείλει, βάσει του νέου Συμφώνου Σταθερότητας, να μειώσει το υπέρογκο δημόσιο χρέος της. Για φέτος, το δημοσιονομικό έλλειμα υπολογίζεται στο 139% του ΑΕΠ. Η Ρώμη πρέπει να περιορίσει το έλλειμμα κάτω από το 3% εντός του 2026. Πέρα από τις επίσημες δηλώσεις οι περικοπές έχουν ήδη αρχίσει, όπως πχ. στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Και για τον λόγο αυτό, οι φοιτητικές ενώσεις ανακοίνωσαν ότι θα οργανώσουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας.
Η εφημερίδα La Repubblica γράφει ότι από περικοπή δαπανών και ενδεχόμενη αύξηση των φόρων, θα πρέπει να συγκεντρωθούν τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Για παράδειγμα, η βιομηχανία του τομέα της ασφάλειας και άμυνας, Leonardo, η οποία ελέγχεται από το ιταλικό δημόσιο, φέρεται έτοιμη να συζητήσει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην συγκέντρωση των αναγκαίων πόρων. Την τελευταία περίοδο τα έσοδά της αυξήθηκαν σημαντικά.
Ανεβαίνει η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ιταλία
Η κυβέρνηση Μελόνι, θα ήθελε να ζητήσει έκτακτη εισφορά και από τις τράπεζες, αλλά το κόμμα Φόρτσα Ιτάλια, με επικεφαλής τον υπουργό Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι, είναι κάθετα αντίθετο. Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν δραστικά διάφορες έκτακτες μορφές στήριξης των πολιτών, όπως και κίνητρα και διευκολύνσεις που αφορούν, για παράδειγμα, τον κατασκευαστικό τομέα. Η δύσκολη πρόκληση για την Ιταλίδα πρωθυπουργό, είναι να σεβαστεί τις δεσμεύσεις απέναντι στις Βρυξέλλες, χωρίς όμως να τρομάξει τις αγορές και τους πολίτες, οι οποίοι θυμούνται ότι μια από τις κύριες προεκλογικές υποσχέσεις της, ήταν ότι δεν θα προχωρούσε ποτέ σε αύξηση των φόρων.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η ιταλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να παρέμβει και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. «Δεν είναι μια πραγματική αύξηση, αλλά εξισορρόπηση της τιμής της βενζίνης με εκείνη του ντίζελ», εξηγούν κυβερνητικές πηγές. Προσθέτουν όμως ότι η πραγματική αιτία είναι η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία θεωρεί πιο ρυπογόνο το πετρέλαιο κίνησης και δεν επιτρέπει να υπάρχουν φοροαπαλλαγές. Αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες, όμως, είναι το τελικό αποτέλεσμα, η τιμή στα πρατήρια. Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και ετοιμάζουν, σύντομα, μαζικές κινητοποιήσεις.
Πηγή: DW


Latest News

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ