Ο χώρος της πολυτελούς εστίασης στις ΗΠΑ επλήγη ιδιαίτερα από την πανδημία, αλλά o ελληνοαμερικανός Νικ Κόκονας όχι μόνο επεβίωσε τις δύσκολες αυτές μέρες, αλλά μάλιστα εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση προς όφελός του.
Γεννημένος και μεγαλωμένος στο Northbrook του Ιλινόις μοναχοπαίδι Ελλήνων γονέων, ο Κόκονας αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Colgate με πτυχίο στη φιλοσοφία. Υπήρξε ιδιοκτήτης οικονομικής εταιρείας για 10 χρόνια και ήταν επενδυτής και επιχειρηματίας, πριν γνωρίσει τον σεφ Γκραντ Ατσάτζ και δημιουργήσει αυτό που ευρέως χαρακτηρίστηκε ως το καλύτερο εστιατόριο των ΗΠΑ.
Ο Νικ Κόκονας, ο συνιδρυτής της τριών αστέρων Michelin Alinea στο Σικάγο, πούλησε το μερίδιο ιδιοκτησίας του στον Όμιλο Alinea, ανέφερε την Τρίτη το Eater Chicago. Σε ανάρτησή του στο X, ο Κόκονας είπε ότι θα παραμείνει «μειοψηφικός, παθητικός επενδυτής» μόνο στο επώνυμο εστιατόριο Alinea του ομίλου. Μια ομάδα επενδυτών με επικεφαλής τον Τζέισον Γουαϊγκάρτεν αναλαμβάνει το μερίδιο του Κόκονας, με τους όρους της συμφωνίας να μην έχουν αποκαλυφθεί.
Εστίαση: Κινεζική αλυσίδα θέλει να μάθει στους ξένους το Hot Pot
«Πέρασα αρκετά χρόνια αναζητώντας κάποιον να αγοράσει τον Στιβ Μπερνάκι και εμένα από την TAG (The Alinea Group)… Είναι μια μοναδική προσφορά premium (4 αστέρια Michelin συνολικά) και κάποιος έπρεπε να θέλει να τη λειτουργήσει», είπε ο Κόκονας στο Eater σε ένα email. «Θέλω απλώς να δουλέψω σε άλλα έργα, που δεν σχετίζονται με εστιατόρια, και δεν θέλω να είμαι ο λόγος που το TAG δεν επεκτείνεται περαιτέρω και δεν δημιουργεί νέες ευκαιρίες για την ομάδα μας».
Somewhere at the end of the hall is a door.
Earlier today I sold my ownership of The Alinea Group to an investor group led by Chicagoan Jason Weingarten. I remain a minority, passive investor solely in Alinea Restaurant. /1 pic.twitter.com/FoKXo6P0uR
— nick kokonas (@nickkokonas) September 30, 2024
Αστέρια Michelin για τον Κόκονας
Μαζί με τον σεφ Γκραντ Ατσάτζ, ο Κόκονας άνοιξε το Alinea το 2005. Κέρδισε τρία αστέρια Michelin το 2010 και έκτοτε διατηρεί την διάκριση. Το Alinea Group αποτελείται επίσης από το Next με ένα αστέρι Michelin, το κοκτέιλ μπαρ Aviary, το πιο χαλαρό Roister που είναι χτισμένο γύρω από μια εστία και το παλιομοδίτικο St Clair Supper Club. Κάποια στιγμή, η ομάδα λειτούργησε ένα παράρτημα του Aviary στο ξενοδοχείο Mandarin Oriental στη Νέα Υόρκη, πριν το κλείσει το 2020. Ο Ατσάτζ θα παραμείνει στο Alinea και είπε στο Eater ότι αυτήν τη στιγμή ταξιδεύει και θα κάνει δήλωση όταν επιστρέψει στο Σικάγο.
Ο Κόκονας, ένας trader παραγώγων που μπήκε στον κόσμο των εστιατορίων, υπήρξε μια επαναστατική φιγούρα στη γαστρονομία. Το πέτυχε με την αναλυτική του σκέψη και την οξυδέρκειά του σε έναν κλάδο που ταλαιπωρείται από επιχειρηματικά μοντέλα παλαιάς κοπής.
Ξεκίνησε την πλατφόρμα κρατήσεων Tock το 2014, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο τα εστιατόρια κλείνουν τραπέζια, ειδικά στα κορυφαία του κλάδου.
Όταν ήρθε η ώρα να κυκλοφορήσει βιβλία μαγειρικής για το Alinea και το Aviary, προτίμησε να δημιουργήσει και να τυπώσει ο ίδιος τα βιβλία αντί να απευθυνθεί σε εκδοτική εταιρεία, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της απόφασής του στο blog του.
Και όταν χτύπησε η πανδημία, αυτός και ο Ατσάτζ πρωτοπόρησαν στο πώς να στρέφουν τα εστιατόρια εκλεκτής εστίασης σε ένα αποτελεσματικό μοντέλο παραλαβής φαγητού σε πακέτο, ένα μοντέλο που αντέγραψαν τα εστιατόρια σε όλη τη χώρα.
Η αλλαγή σκυτάλης
Αναλαμβάνοντας από τον Κόκονας, ο Γουαϊνγκάρτεν έχει ένα υπόβαθρο στις νεοφυείς επιχειρήσεις, σημείωσε το Eater. Εντάχθηκε στον γαστρονομικό κόσμο όταν ξεκίνησε την υπηρεσία παράδοσης γευμάτων Entrée το 2022. Νωρίτερα φέτος, το Entrée επεκτάθηκε με το εστιατόριο Oliver’s του Σικάγο.
Ενώ ο Κόκονας υπαινίχθηκε ότι θέλει να επικεντρωθεί σε δουλειά εκτός εστίασης, δεν είναι σαφές ποιο θα είναι το επόμενο εγχείρημά του. Είχε ήδη αρχίσει να υποχωρεί από τη θέση του στον κλάδο πριν από αυτό, πουλώντας το Tock στην Squarespace και στη συνέχεια το εγκατέλειψε το 2022 (η Squarespace πούλησε την Tock στην American Express φέτος το καλοκαίρι για 400 εκατομμύρια δολάρια). Ο Κόκονας έχει οινοποιείο με τη γυναίκα του στην κοιλάδα Νάπα της Καλιφόρνια, αλλά είπε στο Eater ότι εξακολουθεί να θεωρεί το Σικάγο ως βάση του.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους