Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας όπου αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της γραμμής.
Στις 20 θέσεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες. Ο Μετροπόντικας (TBM) «Αθηνά» από την Κατεχάκη έχει ξεπεράσει τα δύο χιλιόμετρα μήκος και σε περίπου 15 ημέρες αναμένεται να βρίσκεται στον σταθμό Ζωγράφου. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρώσει πλήρως τις εργασίες κατασκευής της σήραγγας έως το τέλος του 2025.
Ο Μετροπόντικας (TBM) «Νίκη» έχει εκκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και αναμένεται σε έναν μήνα περίπου να βρίσκεται στον πρώτο σταθμό Άλσος Βεΐκου. Αναμένεται να ολοκληρώσει πλήρως τις εργασίες κατασκευής της σήραγγας έως το τέλος του 2026.
Όμιλος ΑΒΑΞ: «Έπιασε» το πρώτο χιλιόμετρο ο μετροπόντικας της γραμμής 4
Στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις και έχει διαστασιολογηθεί για επιβατικό φόρτο μεγαλύτερο αυτού που αναμένεται το 2050.
Επίσης, σημαντικό είναι να τονιστεί ότι το έργο θα συμβάλει στην περιβαλλοντική/αστική αναβάθμιση των περιοχών που θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί του Μετρό, με την οικονομική αναβάθμιση και την αξία των ακινήτων και των καταστημάτων.
Σε συνεργασία με την Ανάπλαση Α.Ε. υλοποιήθηκαν οκτώ (8) αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για τη σωστή χωρική και συνθετική διαμόρφωση των πλατειών πάνω από τους σταθμούς Μετρό της νέας Γραμμής 4.
Έτσι, σημαντικοί δημόσιοι χώροι και πλατείες, όπως για παράδειγμα η πλατεία Κολωνακίου, η πλατεία Κυψέλης και η πλατεία Εξαρχείων, θα διαμορφωθούν οριστικά με βάση το αποτέλεσμα των σχεδιαστικών προτάσεων επιφανών αρχιτεκτονικών γραφείων.
Επέκταση προς Ίλιον
Η επέκταση που έχει ξεκινήσει στην Αττική είναι αυτή της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).
Παράλληλα, στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο.
Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026 και η έναρξη λειτουργίας του το 2031.
Μελλοντικές επεκτάσεις
Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας.
Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ.
Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη νέα συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.
Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ) με το δίκτυο του Μετρό.
Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2.
Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.
Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3.
Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Δόθηκαν τα 3,27 δισ. ευρώ από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό
Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ
Τα 9+1 οφέλη από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού - Τι είπε ο Σταϊκούρας στη Βουλή
Ο Σταϊκούρας είπε ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει, αύριο, 3,27 δισ. ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έχει εισπραχθεί ποτέ από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ
Τι αλλάζει στα διόδια της Αττικής Οδού από Κυριακή - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός
Πράσινο φως από την Περιφέρεια Αττικής για το Θριάσιο Πεδίο
Το Θριάσιο, με προϋπολογισμό περίπου 260 εκατ. ευρώ, αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική, μετά το Ελληνικό
«Άλμα» 307% στα EBITDA της Intrakat – To guidance Εξάρχου για τον τζίρο το 2024
Ενοποιώντας την ΑΚΤΩΡ για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος Intrakat κατέγραψε ξεκάθαρη αύξηση των μεγεθών του
Σε ισχύ η μείωση του τέλους διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί [πίνακας]
Έκπτωση ύψους 17%, η οποία αφορά όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα
Από το 2026 ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Το έργο αναβάθμισης με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα
Στη Βουλή η σύμβαση της Αττικής Οδού – Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Νέα Αττική Οδός, τα διόδια και οι υποχρεώσεις
Οι προϋποθέσεις και οι όροι για να μεταβιβαστεί η Αττική Οδός στις 6 Οκτωβρίου στον νέο παραχωρησιούχο
Ένας σταθμός ΚΤΕΛ που εξαγγέλλεται επί 23 χρόνια
Από το 2001 μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα γιατί έχει μείνει το έργο στα χαρτιά – Από τα ΚΤΕΛ λένε ότι δεν διαφαίνεται ενδιαφέρον από ιδιώτες
Δεσμευτική προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για φράγμα και αρδευτικό στην Κρήτη ύψους 74,4 εκατ
Η δεσμευτική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορά έργο που θα καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 13.500 στρεμμάτων