Συμφωνία ορόσημο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας «ψήνεται» στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), προκαλώντας την κατ΄αρχήν θετική αντίδραση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας έτσι όπως εκφράστηκε από την ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του ICS διαμορφώθηκε μία πλειοψηφία που ζητά την λήψη ενός μέτρου εισφοράς επι των αερίων του θερμοκηπίου, μία πρόταση που με παραλλαγές φαίνεται να στηρίζουν τρεις ομάδες χώρων, η ΕΕ με την Ιαπωνία, οι Μπαχάμες, Λιβερία μαζί με το ICS, και τα νησιωτικά κράτη της Καραϊβικής και του Ειρηνικού.

23ο Συνέδριο Navigator: Η «έξυπνη» ναυτιλία μειώνει και τους ρύπους

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η 82η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 82) του ΙΜΟ η οποία συζητούσε εκτός των άλλων και τα μέτρα μείωσης των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία με στόχο την επίτευξη του «καθαρού μηδέν» της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας μέχρι το 2050..

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) με ανακοίνωση εκφράζει την ικανοποίηση του για την πρόοδο επιτεύχθηκε στην MEPC 82, όσον αφορά την ανάπτυξη ενός βασικού κειμένου για τις τροποποιήσεις της Σύμβασης MARPOL, ώστε να διασφαλιστεί η επίτευξη του στόχου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050 ή κοντά σε αυτό.

Το ICS με την ανακοίνωση του επιβεβαιώνει αυτή την κατεύθυνση των συζητήσεων αναφέροντας ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν περαιτέρω στο κείμενο, το «Net-Zero Framework» ώστε να είναι έτοιμο να εγκριθεί στην κρίσιμη συνεδρίαση της επόμενης MEPC τον Απρίλιο του 2025.

Καθολικό σύστημα συνεισφοράς

Ένα καθολικό σύστημα συνεισφοράς στα αέρια του θερμοκηπίου είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχει η ναυτιλιακή βιομηχανία για να επιτύχει τον στόχο του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 ή κοντά σε αυτό, τονίζει το ICS.

Χαιρόμαστε που η ιδέα της καθολικής συνεισφοράς των πλοίων ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2e, παραμένει σταθερά στο τραπέζι του ΙΜΟ. Υπάρχει ισχυρή υποστήριξη γι’ αυτό από την ξεκάθαρη πλειοψηφία των κρατών μελών του ΙΜΟ, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη περισσότερη μεταφορική ικανότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας, προσθέτει το ICS.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκτιμά ότι υπάρχει ευρεία συμφωνία, σχετικά με την ανάγκη να μειωθεί η διαφορά κόστους με το συμβατικό ναυτιλιακό μαζούτ, ώστε να δοθεί κίνητρο για την ταχεία επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η ζωτική ανάγκη για ένα στοιχείο επιβράβευσης για τους πρώτους που προχωρούν και για τη δημιουργία ενός Ταμείου του ΙΜΟ για τη στήριξη μιας δίκαιης και ισότιμης μετάβασης στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι σαφής, αναφέρει το ICS.

Στη συνέχεια κάνει αναφορά στην «καλή συνεργασία μεταξύ των διαφόρων υποστηρικτών ενός μέτρου συνεισφοράς στα αέρια του θερμοκηπίου» στους οποίους περιλαμβάνει τις προτάσεις από ΕΕ/Ιαπωνία, Μπαχάμες/Λιβερία/ICS, και τα νησιωτικά κράτη της Καραϊβικής και του Ειρηνικού. Αναμένει την σύγκλιση των προτεινόμενων κειμένων τους, τα οποία έχουν πολλά κοινά μεταξύ τους και μοιράζονται τους ίδιους βασικούς στόχους.

Παραμένουμε προσηλωμένοι στην υποστήριξη αυτών των προσπαθειών και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις όλων των πλευρών της συζήτησης για την εξεύρεση δίκαιων ρυθμιστικών λύσεων που μπορούν να τύχουν ευρείας συναίνεσης, υπογραμμίζει το ICS.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα