Συμφωνία ορόσημο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας «ψήνεται» στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), προκαλώντας την κατ΄αρχήν θετική αντίδραση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας έτσι όπως εκφράστηκε από την ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του ICS διαμορφώθηκε μία πλειοψηφία που ζητά την λήψη ενός μέτρου εισφοράς επι των αερίων του θερμοκηπίου, μία πρόταση που με παραλλαγές φαίνεται να στηρίζουν τρεις ομάδες χώρων, η ΕΕ με την Ιαπωνία, οι Μπαχάμες, Λιβερία μαζί με το ICS, και τα νησιωτικά κράτη της Καραϊβικής και του Ειρηνικού.
23ο Συνέδριο Navigator: Η «έξυπνη» ναυτιλία μειώνει και τους ρύπους
Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η 82η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 82) του ΙΜΟ η οποία συζητούσε εκτός των άλλων και τα μέτρα μείωσης των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία με στόχο την επίτευξη του «καθαρού μηδέν» της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας μέχρι το 2050..
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) με ανακοίνωση εκφράζει την ικανοποίηση του για την πρόοδο επιτεύχθηκε στην MEPC 82, όσον αφορά την ανάπτυξη ενός βασικού κειμένου για τις τροποποιήσεις της Σύμβασης MARPOL, ώστε να διασφαλιστεί η επίτευξη του στόχου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050 ή κοντά σε αυτό.
Το ICS με την ανακοίνωση του επιβεβαιώνει αυτή την κατεύθυνση των συζητήσεων αναφέροντας ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν περαιτέρω στο κείμενο, το «Net-Zero Framework» ώστε να είναι έτοιμο να εγκριθεί στην κρίσιμη συνεδρίαση της επόμενης MEPC τον Απρίλιο του 2025.
Καθολικό σύστημα συνεισφοράς
Ένα καθολικό σύστημα συνεισφοράς στα αέρια του θερμοκηπίου είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχει η ναυτιλιακή βιομηχανία για να επιτύχει τον στόχο του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 ή κοντά σε αυτό, τονίζει το ICS.
Χαιρόμαστε που η ιδέα της καθολικής συνεισφοράς των πλοίων ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2e, παραμένει σταθερά στο τραπέζι του ΙΜΟ. Υπάρχει ισχυρή υποστήριξη γι’ αυτό από την ξεκάθαρη πλειοψηφία των κρατών μελών του ΙΜΟ, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη περισσότερη μεταφορική ικανότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας, προσθέτει το ICS.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο εκτιμά ότι υπάρχει ευρεία συμφωνία, σχετικά με την ανάγκη να μειωθεί η διαφορά κόστους με το συμβατικό ναυτιλιακό μαζούτ, ώστε να δοθεί κίνητρο για την ταχεία επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η ζωτική ανάγκη για ένα στοιχείο επιβράβευσης για τους πρώτους που προχωρούν και για τη δημιουργία ενός Ταμείου του ΙΜΟ για τη στήριξη μιας δίκαιης και ισότιμης μετάβασης στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι σαφής, αναφέρει το ICS.
Στη συνέχεια κάνει αναφορά στην «καλή συνεργασία μεταξύ των διαφόρων υποστηρικτών ενός μέτρου συνεισφοράς στα αέρια του θερμοκηπίου» στους οποίους περιλαμβάνει τις προτάσεις από ΕΕ/Ιαπωνία, Μπαχάμες/Λιβερία/ICS, και τα νησιωτικά κράτη της Καραϊβικής και του Ειρηνικού. Αναμένει την σύγκλιση των προτεινόμενων κειμένων τους, τα οποία έχουν πολλά κοινά μεταξύ τους και μοιράζονται τους ίδιους βασικούς στόχους.
Παραμένουμε προσηλωμένοι στην υποστήριξη αυτών των προσπαθειών και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις όλων των πλευρών της συζήτησης για την εξεύρεση δίκαιων ρυθμιστικών λύσεων που μπορούν να τύχουν ευρείας συναίνεσης, υπογραμμίζει το ICS.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»