Η Gloria Grahame, γεννημένη το 1923, ήταν μία από τις πιο διάσημες ηθοποιούς του Χόλιγουντ, κερδίζοντας ένα Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για το «The Bad and the Beautiful» το 1952. Κι ενώ μια περίοδο μεσουρανούσε στο Χόλιγουντ, η ίδια θα έλεγε πως ποτέ δεν κατάλαβε αυτό το σύστημα. Παρά τις επαγγελματικές της επιτυχίες, η προσωπική της ζωή ήταν γεμάτη σκάνδαλα που υπερίσχυσαν της καριέρας της. Ήταν γνωστή για τους τέσσερις γάμους της, αλλά ο πιο αμφιλεγόμενος ήταν με τον Tony Ray, τον γιο του πρώην συζύγου της, σκηνοθέτη Nicholas Ray.
Η Grahame ανέβηκε στην κορυφή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’40 και του ’50, παίζοντας συχνά τους ρόλους της femme fatale σε ταινίες noir όπως «Crossfire» (1947), «In a Lonely Place» (1950), και «The Big Heat» (1953). Εξίσου επιτυχημένες ήταν και οι ταινίες «Sudden Fear» (1952), «Human Desire» (1954) και «Oklahoma!» (1955). Με την ταινία «Blonde Fever» καθιερώθηκε ως μία από τις πιο σέξι ξανθιές της γενιάς της. Η σαγηνευτική της παρουσία στην οθόνη και η αδυναμία της να απομακρυνθεί από τα σκάνδαλα της προσωπικής της ζωής, την ταύτισαν στην κοινή γνώμη με την εικόνα της femme fatale που τόσο συχνά υποδυόταν.
Ο πρώτος γάμος της Grahame ήταν με τον ηθοποιό Stanley Clements το 1945, αλλά κατέληξε γρήγορα σε διαζύγιο το 1948. Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο σκηνοθέτης Nicholas Ray. Τον παντρεύτηκε μία μέρα αφότου βγήκε το διαζύγιό της με τον Clements. Ο γάμος- αστραπή οφειλόταν στην εγκυμοσύνη της Grahame, η οποία ήταν στον 4ο μήνα. Έκαναν έναν γιο μαζί, τον Timothy, αλλά η σχέση τους σημαδεύτηκε από δράματα, επικούς χωρισμούς και έντονους καβγάδες. Συνεργάστηκαν μαζί στην ταινία «In a Lonely Place», κάτι που έκανε ακόμη χειρότερη τη σχέση τους. Κάποια στιγμή ο ελεγκτικός σύζυγός της, την έβαλε να υπογράψει ένα συμβόλαιο το οποίο έλεγε:
«Ο σύζυγός μου θα έχει το δικαίωμα να κατευθύνει, να ελέγχει, να συμβουλεύει, να καθοδηγεί και ακόμη και να διοικεί τις ενέργειές μου κατά τις ώρες από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, κάθε μέρα εκτός Κυριακής. Σε κάθε πιθανή κατάσταση, η θέληση και η κρίση του θα θεωρούνται ανώτερες από τη δική μου και θα υπερισχύουν». Εν τέλει χώρισαν πριν καν ολοκληρωθεί η ταινία, κάτι που προσπάθησαν να κρύψουν από όλους. Η Grahame το έπαιζε χαρούμενη κι ερωτευμένη, ενώ ο Ray κοιμόταν μέχρι αργά στο στούντιο, λέγοντας πως πρέπει να κάνει αλλαγές στο σενάριο.
View this post on Instagram
Η σταρ του σινεμά συνέχισε να μπλέκει σε προβληματικές σχέσεις. Με τον τρίτο σύζυγό της, τον παραγωγό Cy Howard, έφεραν στον κόσμο την κόρη τους, Marianna Paulette. Μετά από μια σειρά επεισοδιακών καβγάδων, εντάσεων και προσωπικών ρήξεων, πήραν διαζύγιο το 1957, έναν χρόνο μετά τον ερχομό του παιδιού τους. Τελικά, με τον τέταρτο και τελευταίο σύζυγό της, τον Tony Ray, απέκτησε δύο παιδιά και έμειναν μαζί μέχρι το 1974. Ωστόσο, αυτός ήταν ο έρωτας που θα αμαύρωνε τη φήμη της, βάζοντας τέλος στην καριέρα της.
Οι πλαστικές, εμπόδιο στην καριέρα της
Η επαγγελματική πορεία της ηθοποιού πήρε τα πάνω της με την ταινία «Oklahoma!», μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της. Ήταν κόντρα ρόλος αφού θα έπαιζε μια αθώα επαρχιωτοπούλα, μακριά από το αρχέτυπο της Γυναίκας-Δηλητήριο. Το κοινό υποστήριξε ότι δεν ταίριαζε στο ρόλο, ενώ οι συνεργάτες της είπαν ότι η Grahame συμπεριφερόταν σαν ντίβα στο πλατό. Υπήρχε όμως και κάτι χειρότερο: η Gloria Grahame είχε αρχίσει από νωρίς να κάνει πλαστικές και πλέον… φαινόταν. Από την αρχή της καριέρας της είχε μεγάλα προβλήματα με την εικόνα της. Το μεγαλύτερό της θέμα ήταν το άνω χείλος της, το οποίο θεωρούσε πολύ λεπτό και περίεργο. Συνήθιζε να τοποθετεί ένα κομμάτι βαμβάκι κάτω από το άνω χείλος για να μοιάζει μεγαλύτερο, κάτι που πάντα σόκαρε τους συμπρωταγωνιστές της στις σκηνές με φιλιά.
Εν τέλει, αποφάσισε να αλλάξει τα χείλη της, τη μύτη της και ίσως να κάνει και ένα λίφτινγκ. Η πιο πρόσφατη επέμβαση είχε παραλύσει το άνω χείλος της, επηρεάζοντας την ομιλία και την απόδοσή της στο μιούζικαλ. Επιπλέον, η φωνή της δεν έκανε για μιούζικαλ και έπρεπε να την ντουμπλάρουν.
Το σκάνδαλο που της άλλαξε τη ζωή – Παιδοφιλικό παρελθόν ή κακές γλώσσες;
Ο τελευταίος γάμος της Grahame ήταν με τον ηθοποιό Anthony «Tony» Ray (γεννημένος το 1937), τον γιο του δεύτερου συζύγου της Nicholas Ray και της πρώτης του συζύγου Jean Evans. Η Grahame ήταν 14 χρόνια μεγαλύτερη του και όσο ήταν παντρεμένη με τον πατέρα του τον μεγάλωσε σαν δικό του παιδί. Όταν ο Nicholas Ray έμαθε ότι ο γιος του και η πρώην σύζυγός του είχαν παντρευτεί, βγήκε δημόσια να μιλήσει για την αμαρτωλή σχέση. Όπως υποστήριζε, ο ίδιος τους είχε πιάσει στο κρεβάτι, χρόνια πριν, όταν ο Tony ήταν μόλις 13 ετών! Αυτός ήταν ο λόγος πίσω από το πολύκροτο διαζύγιό τους το 1950. Σύμφωνα με τον Nicholas Ray, οι δυο τους κράτησαν κρυφό τον δεσμό τους για χρόνια.
Ωστόσο, ο πρώην σύντροφος και βιογράφος της Grahame, Peter Turner, αμφισβήτησε τα παραπάνω, λέγοντας ότι η σεξουαλική τους σχέση ξεκίνησε το 1958 και οποιαδήποτε αναφορά σε παιδοφιλία ήταν «προϊόν μυθοπλασίας». Οι δυο τους παντρεύτηκαν κρυφά στην Τιχουάνα του Μεξικού, τον Μάιο του 1960. Το ζευγάρι απέκτησε δύο παιδιά: τον Anthony, Jr και τον James. Τέσσερις γάμοι και τέσσερα παιδιά.
View this post on Instagram
Η ηθοποιός προσπάθησε να κρατήσει κρυφή την είδηση του γάμου και το κατάφερε μέχρι το 1962, όταν το έμαθαν τα ταμπλόιντς (πιθανότατα ο Nicholas Ray ήταν ο πρώτος που μίλησε στους δημοσιογράφους). Το σκάνδαλο που ακολούθησε, έπληξε τη φήμη της Grahame, αποτελώντας την ταφόπλακα στην καριέρα της. Όταν έμαθε για τον γάμο της με τον Anthony Ray, ο τρίτος σύζυγος της Grahame, ο Cy Howard, προσπάθησε να αποκτήσει την αποκλειστική επιμέλεια της κόρης του ζευγαριού, Marianna. Ο Howard ισχυρίστηκε ότι η Grahame ήταν ακατάλληλη μητέρα και οι δυο τους μάλωναν για την επιμέλεια της Marianna για χρόνια.
View this post on Instagram
Το σοκ και το άγχος από το σκάνδαλο, η φθίνουσα επαγγελματική της σταδιοδρομία της και η μάχη με για κηδεμονία της κόρης της, επηρέασαν βαθύτατα τη Graham, με αποτέλεσμα έναν σοβαρό νευρικό κλονισμό. Για τον λόγο αυτό, υποβλήθηκε σε θεραπεία με ηλεκτροσόκ το 1964. Παρά τη σκιά του σκανδάλου, ο γάμος της Grahame με τον Anthony Ray ήταν ο μόνος από τους τέσσερις που διήρκεσε πέρα από τέσσερα χρόνια. Για την ακρίβεια, χώρισαν λίγες μέρες πριν τη 14η επέτειο του γάμου τους.
Από το 1979 έως το 1981, η Grahame είχε σχέση με τον Βρετανό ηθοποιό Peter Turner, ο οποίος ήταν 30 χρόνια μικρότερός της! Ο Turner έγραψε ένα βιβλίο για την περίοδο αυτή, με τίτλο «Film Stars Don’t Die in Liverpool», το οποίο αργότερα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με το ίδιο όνομα. Σύμφωνα με τον γιο του Glenn Ford , Peter, η Grahame είχε σχέση με τον ηθοποιό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Human Desire» το 1954. Ήταν την περίοδο που ήταν παντρεμένη με τον Cy Howard.
View this post on Instagram
Το άδοξο τέλος
«Υπάρχει πάντα ένας αγώνας με τον χρόνο. Δεν νομίζω ούτε στιγμή ότι η ζωή γίνεται καλύτερη. Πώς θα μπορούσε; Το σώμα μας αρχίζει να καταρρέει», είχε δηλώσει κάποτε.
Τον Μάρτιο του 1974, η Grahame διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Έκανε ακτινοθεραπεία, άλλαξε τη διατροφή της, σταμάτησε το κάπνισμα και το αλκοόλ και αναζήτησε ομοιοπαθητικά φάρμακα. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, ο καρκίνος βρισκόταν σε ύφεση και όλα έδειχναν ότι είχε αφήσει πίσω της αυτή τη σοβαρή περιπέτεια υγείας. Ωστόσο, η ασθένεια επέστρεψε το 1980. Το φθινόπωρο του 1981, ενώ έπαιζε στο «The Dukes» στο Λάνκαστερ της Αγγλίας, η Grahame αρρώστησε.
View this post on Instagram
Τότε, ζήτησε στον πρώην εραστή της, Peter Turner, να μην επικοινωνήσει με τους γιατρούς ή την οικογένειά της. Εκείνος, όμως, αθέτησε την υπόσχεσή του, βλέποντας πόσο σοβαρή ήταν η κατάστασή της. Σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του Turner, ο γιατρός είπε στη Grahame ότι είχε έναν καρκινικό όγκο στην κοιλιά της «στο μέγεθος μιας μπάλας ποδοσφαίρου». Ο καρκίνος του μαστού δεν αναφέρεται στο βιβλίο του. Ο Turner ενημέρωσε τα παιδιά της Grahame για την ασθένειά της, τα οποία την έφεραν πίσω στις ΗΠΑ παρά τις επιθυμίες της ίδιας, του γιατρού της και του Turner. Εισήχθη αμέσως στο νοσοκομείο St. Vincent στο Μανχάταν στις 5 Οκτωβρίου 1981, όπου πέθανε λίγες ώρες αργότερα από καρκίνο στομάχου και περιτονίτιδα σε ηλικία 57 ετών.
Η Grahame ήταν μια πολύπλοκη φιγούρα – μια ηθοποιός με ταλέντο που επισκιάστηκε από τις προσωπικές της επιλογές και τις ερωτικές της σχέσεις. Παρά τα σκάνδαλα, παραμένει ένα εμβληματικό πρόσωπο της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, όπου οι τραγωδίες της προσωπικής της ζωής ήταν σχεδόν τόσο δραματικές όσο οι ρόλοι που έπαιξε στην οθόνη.
View this post on Instagram
*Πηγή: Grace
Latest News
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
Βόπκε Χούκστρα: Δύσκολο εγχείρημα η επιτυχία της COP29
Βασική προϋπόθεση η σημαντική αλλαγή στη χρηματοδότηση, δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για το κλίμα αναφερόμενος στην COP29
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)
Πωλήθηκε το «καταραμένο μέγαρο» της Βενετίας «Κα Ντάριο»
Μετά από μακρά προσπάθεια στη Βενετία βρέθηκε αγοραστής για το ιστορικό κτήριο «Κα Ντάριο» που βρίσκεται Μεγάλο Κανάλι
Από την Οκινάουα μέχρι την Ικαρία - Η μακροζωία μέσα σε 15 βήματα
Τι κοινό έχει η Οκινάουα και η Ικαρία; Μα φυσικά, τη μακροζωία
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Βρίσκουν νόημα οι εργαζόμενοι στην εργασία τους; - Γιατί 1 στους 3 βλέπουν προς την έξοδο
Οι εργαζόμενοι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα - Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η σχέση τους με τους εργοδότες