Επέκταση στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία του κόσμου, την Ινδία, σχεδιάζει η Danone καθώς ο γαλλικός όμιλος καταναλωτικών αγαθών προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά με τον παγιωμένο ανταγωνισμό.

Η παρουσία της εταιρείας στην Ινδία, όπου πουλά πρωτεΐνη γάλακτος σε σκόνη και βρεφική φόρμουλα, «δεν είναι εκεί που θα έπρεπε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος  Αντουάν ντε Σεντ Αφρίκ  στους Financial Times.

Ρύζι: Η Ινδία χαλαρώνει τους περιορισμούς στις εξαγωγές βασικών ποικιλιών

Η Danone, η οποία κατέχει επίσης μειοψηφικό μερίδιο στην νεοφυή επιχείρηση Epigamia που παράγει μικρό ινδικό γιαούρτι, επαναξιολογεί τη στρατηγική της για την Ινδία. Οι επενδυτές προσελκύονται από τη μεγάλη αγορά της χώρας, είναι το πολυπληθέστερο έθνος στον κόσμο με 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους και παραγωγικές δυνατότητες σε μια εποχή που η οικονομική δραστηριότητα παραπαίει στην Κίνα.

Ανταγωνιστές

Η γαλλική εταιρεία έχει μείνει πίσω από τους παγκόσμιους ανταγωνιστές της Unilever και της Nestlé στην ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών της Ινδίας, όπου τα έσοδα υπολογίζονται από μια κυβερνητική υπηρεσία προώθησης σε 616 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027.

Ο De Saint-Affrique, ο οποίος ηγείται της Danone από το 2021, έχει κατηγορηθεί για την υστέρηση των επιδόσεων μετά από μια περίοδο αναταραχής στην αίθουσα συνεδριάσεων που οδήγησε στην εκδίωξη του προκατόχου του Emmanuel Faber.

Έκτοτε, η Danone προσπάθησε να αντιστρέψει τον μειωμένο όγκο πωλήσεων και τις υποεπενδύσεις. Οι όγκοι πωλήσεων της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο φέτος αυξήθηκαν κατά 2,9% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τις προσδοκίες.

«Αν κοιτάξετε τις τρεις κορυφαίες χώρες του Danone, είναι [οι] ΗΠΑ, Κίνα, Γαλλία», είπε ο de Saint-Affrique, μιλώντας στην πόλη Chandigarh της βόρειας Ινδίας. Πρόσθεσε ότι ήταν «φιλοδοξία» της εταιρείας να καταταχθεί η Ινδία μεταξύ των πέντε πρώτων.

Ο De Saint-Affrique, ο οποίος επισκέφθηκε την Ινδία για να ανακοινώσει μια τετραετή επένδυση 20 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση του υφιστάμενου εργοστασίου της Danone στο Παντζάμπ, προειδοποίησε ότι εάν οι εταιρείες δεν επεκταθούν στην Ινδία μέσα στην επόμενη δεκαετία «θα είναι λιγότερο σημαντικές ως παγκόσμιος παίκτης».

«Μικροσκοπικό» μερίδιο

Ο κατασκευαστής του γιαουρτιού Activia και του εμφιαλωμένου νερού Evian έχει δυσκολευτεί να εισβάλει στην Ινδία, τον μεγαλύτερο παραγωγό γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο, σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών.

Ο Χαρίτ Καπούρ , επικεφαλής αναλυτής καταναλωτών στην Investec India, περιέγραψε την ιστορία της Danone στη χώρα ως «σταμάτημα-έναρξη» και είπε ότι το τρέχον μερίδιο αγοράς της είναι «μικροσκοπικό».

Η 13ετής συνεργασία της Danone με τον ινδικό κολοσσό μπισκότων Britannia Industries, η οποία ανήκει στην οικογένεια δισεκατομμυριούχων Wadia, έληξε το 2009 μετά από μια σκληρή διαμάχη για το branding. Το 2018, η γαλλική εταιρεία σταμάτησε να παράγει φρέσκα γαλακτοκομικά προϊόντα και προϊόντα UHT —αποστειρωμένα προϊόντα μεγάλης διάρκειας ζωής που δεν χρειάζονται ψύξη— στην Ινδία.

Ο De Saint-Affrique είπε ότι η Danone ξεκίνησε αργότερα στη χώρα σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της πρώην εργοδότη του Unilever, η οποία δραστηριοποιείται στην Ινδία εδώ και δεκαετίες. «Είμαστε μόνο στην αρχή του ταξιδιού ανάπτυξης μας στην Ινδία», είπε.

«Οι μάρκες [της Danone] δεν έχουν μεγάλη διείσδυση, είναι πολύ, πολύ μικρές», δήλωσε ο Σαχίν Μποντάτ, αναλυτής της Dolat Capital με έδρα τη Βομβάη. «Δεν βλέπω τα προϊόντα τους συχνά», λέει.

Ο Σ. Μποντάτ λέει ότι  δεν είναι εύκολο να διεισδύσει κανείς στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων της Ινδίας. Οι γαλακτοκομικοί συνεταιρισμοί, όπως ο ιδιοκτήτης της επωνυμίας Amul, Gujarat Milk Marketing Federation, ελέγχουν το 60% των πωλήσεων ινδικών γαλακτοκομικών προϊόντων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Investec.

Εξαγορές

Ο διευθύνων σύμβουλος δεν απέκλεισε τις εξαγορές από την Ινδία, αλλά πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε οργανικά».

Η εμπειρία της Danone στην Κίνα και την Ινδονησία, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της εταιρείας στην Ασία, δίνει στην εταιρεία «ένα καλό σχέδιο για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στην Ινδία», πρόσθεσε ο de Saint-Affrique.

Η Κίνα, η Βόρεια Ασία και η Ωκεανία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή της Danone, σημειώνοντας ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 8,4% το δεύτερο τρίμηνο. Η εταιρεία δεν παρέχει δεδομένα ειδικά για τη χώρα για την Ινδία.

Η Ινδία έχει  «μεγάλο ενδιαφέρον για εμάς», είπε ο de Saint-Affrique. Πέρυσι, η Danone διόρισε τον πρώην πρόεδρο της Hindustan Unilever Sanjiv Mehta στο διοικητικό της συμβούλιο ως ανεξάρτητο διευθυντή σε μια κίνηση να ενισχύσει την τεχνογνωσία της στην περιοχή.

«Θα επιστρέψω πιθανώς τους επόμενους έξι μήνες», είπε ο de Saint-Affrique. «Η αγορά έχει σημασία για εμάς».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή