Reuters Breakingviews

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ολοκλήρωσε τους δασμούς των ηλεκτρικών οχημάτων.

Την Παρασκευή , τα κράτη μέλη ψήφισαν υπέρ των δασμών σε αυτοκίνητα με μπαταρία που εισάγονται από την Κίνα. Δεδομένου ότι οι μεγάλοι νικητές της ΕΕ όπως η Γερμανία αντιτάχθηκαν στην κίνηση, η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν απέφυγε να φανεί αδύναμη. Ωστόσο, οι δασμοί για τα EV δεν θα αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στα υβριδικά οχήματα και τις κρίσιμες μπαταρίες, ούτε θα σταματήσουν την εξάπλωση της εμπορικής έντασης σε άλλα πεδία.

Μετά την ψηφοφορία της Παρασκευής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να συζητά με την Κίνα για να δει εάν είναι δυνατή μια εναλλακτική λύση στους δασμούς για να αντιμετωπίσει αυτό που θεωρεί ως «ζημιογόνο» υποστήριξη του Πεκίνου στον τομέα του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, το μπλοκ φαίνεται τώρα πιθανό να επιβάλει πρόσθετους δασμούς έως και 35% στις εισαγωγές από κινέζους παίκτες, συμπεριλαμβανομένης της BYD  και της SAIC. Αυτό θα μειώσει την ικανότητά τους να υπονομεύουν ευρωπαίους παίκτες όπως η Volkswagen ή η Renault και να τους δώσει κίνητρα να χτίσουν εργοστάσια στην ήπειρο. Ωστόσο, οι δασμοί δεν θα παγώσουν την Κίνα. Και αφήνουν εκτεθειμένους τους Ευρωπαίους φορείς εκτεθειμένους σε άλλα μέτωπα.

Ένα βασικό ξεχωριστό σημείο πίεσης θα είναι τα υβριδικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο βενζίνη όσο και μπαταρίες και δεν εμπίπτουν στους δασμούς.

Οι Κινέζοι παίκτες πωλούν ήδη περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα, βοηθούμενοι από την τεράστια εγχώρια κλίμακά τους. Ο συγχρονισμός τους είναι ο σωστός για να οδηγήσουν σε μία έκρηξη, που θα έχει ως αποτέλεσμα αυτά τα μοντέλα να ξεπεράσουν μαζικά τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Εν τω μεταξύ, η κυριαρχία της Κίνας τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά όσο και στα υβριδικά μοντέλα είναι οι μπαταρίες. Αυτά μπορεί να αποτελούν περίπου το 40% της αξίας ενός αυτοκινήτου.

Η BYD και οι συμπατριώτες της αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων. Η κλίμακά τους και οι εγχώριες επιδοτήσεις σημαίνουν ότι οι κυψέλες που κατασκευάζονται στην Κίνα μπορεί να είναι έως και το ένα τρίτο, φθηνότερες από ό,τι στην Ευρώπη, λέει η S&P Global.

Αν και οι Βρυξέλλες ενθαρρύνουν την τοπική παραγωγή, οι Κινέζοι παίκτες αύξησαν τις εξαγωγές στην ΕΕ σε 23,4 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, 10 φορές περισσότερο από ό,τι οι όγκοι πέντε χρόνια νωρίτερα. Η τοπική αλυσίδα εφοδιασμού κινδυνεύει να εξαρτάται από την Κίνα και να είναι λιγότερο ικανή να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες.

Η Ευρώπη δεν κάθεται αδρανής. Το μπλοκ, και τα κράτη μέλη, υποστηρίζουν εγχώριους παίκτες και χρησιμοποιούν νομοθεσία όπως ο νόμος Net-Zero Industry Act και ο κανονισμός για τις μπαταρίες για να δώσουν κίνητρα στην εγχώρια παραγωγή.

Αλλά οι επίδοξοι πρωταθλητές Ευρώπης, όπως η σουηδική Northvolt, εξακολουθούν να αγωνίζονται.

Αντίθετα οι Κινέζοι παίκτες αυξάνονται και κερδίζουν μεγαλύτερη υποστήριξη: οι επιδοτήσεις στην Contemporary Amperex Technology αυξήθηκαν κατά 35% στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Μια επιβράδυνση στις πωλήσεις EV θα δυσκολέψει τους Ευρωπαίους παίκτες να καλύψουν τη διαφορά.

Η αύξηση των δασμών στις κινεζικές μπαταρίες από το τρέχον 1,3% ή η συσσώρευση δασμών για τα υβριδικά θα ήταν δύσκολη, δεδομένης της ολοένα μεγαλύτερης εξάρτησης της Ευρώπης από τις εξαγωγές του Μεσαίου Βασιλείου. Και μπορεί να διακινδυνεύσει έναν περαιτέρω εμπορικό πόλεμο, παροτρύνοντας την Κίνα να αντεπιτεθεί σε ευαίσθητες εξαγωγές, όπως υλικά μπαταριών, ή σε τομείς όπως τα ευρωπαϊκά είδη πολυτελείας . Ωστόσο, δεδομένου του πόσο μακριά βρίσκεται η Ευρώπη πίσω από την Κίνα, τέτοιες προστριβές μπορεί να είναι αναπόφευκτες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners