Από τον ετήσιο κύκλο αναβάθμισης των προϊόντων της φαίνεται πως υπαναχωρεί η Apple, επιλέγοντας μια κίνηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε συχνότερες κυκλοφορίες και λιγότερες καθυστερήσεις.
Για χρόνια η εταιρεία έδινε μια προεπισκόπηση του νέου λογισμικού της τον Ιούνιο και στη συνέχεια κυκλοφορούσε τις συνοδευτικές συσκευές – iPhones, iPads και Mac – κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου. Γιατί επέλεξε να αλλάξει αυτή την στρατηγική της;
Apple: Βουτιά μετοχής καθώς οι μικρότεροι χρόνοι αποστολής του iPhone 16 σηματοδοτούν χαμηλή ζήτηση
Apple: Οφέλη από τη στρατηγική
Η συνηθισμένη της προσέγγιση είχε πολλά πλεονεκτήματα για την Apple και το οικοσύστημά της. Αρχικά, βοηθά στην παρακίνηση των εργαζομένων να πιέσουν προς τον ίδιο στόχο. Δεν υπάρχει σύγχυση ως προς το πότε πρέπει να είναι έτοιμα ορισμένα προϊόντα.
Δεύτερον, οι αναλυτές και οι επενδυτές γνωρίζουν τι να περιμένουν. Η εταιρεία έχει μια αξιόπιστη αύξηση των πωλήσεων περίπου την ίδια εποχή κάθε χρόνο, βοηθώντας στην ενίσχυση του πολύ σημαντικού τριμήνου των διακοπών.
Τρίτον, η Apple μπορεί να σχεδιάσει ευκολότερα το μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις της αν έχει ένα μεγάλο μποναμά το φθινόπωρο. Και η εκδήλωση παρουσίασης μετά το καλοκαιρινό πρόγραμμα βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν επιστρέψει από τις διακοπές και δίνουν προσοχή (η παρουσίαση του iPhone γίνεται συνήθως την πρώτη Τρίτη ή Τετάρτη την εβδομάδα μετά την Ημέρα της Εργασίας στις ΗΠΑ).
Οι ρωγμές
Όμως, παρά τα πλεονεκτήματα αυτά, αρχίζουν να εμφανίζονται ρωγμές στη στρατηγική. Πρώτον, η Apple διαθέτει μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων αυτές τις μέρες, συμπεριλαμβανομένων αρκετών iPhone, iPad, Mac και AirPods. Η ενημέρωση όλων αυτών των προϊόντων με ετήσιο ρυθμό δεν είναι πρακτική. Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένα προϊόντα – όπως το Apple Watch Ultra ή το iPhone SE – που δεν χρειάζεται να ενημερώνονται τόσο συχνά.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Apple αποκλίνει ήδη από το χρονοδιάγραμμα φθινοπωρινής παρουσίασης. Η εταιρεία κυκλοφόρησε νέα iPad τον περασμένο Μάιο και παρουσίασε ταχύτερους Mac και ένα ανανεωμένο HomePod τον Ιανουάριο του 2023. Επίσης, μερικές φορές παρουσιάζει νέα Mac τον Ιούνιο, όπως όταν παρουσίασε το MacBook Air 15 ιντσών στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών της το 2023 και την έκδοση 13 ιντσών το προηγούμενο έτος.
Φαίνεται όμως ότι η Apple θα πρέπει να προχωρήσει περισσότερο προς μια πιο ρευστή προσέγγιση, όπου κυκλοφορεί προϊόντα όταν είναι έτοιμα και δεν τα κυκλοφορεί, αν δεν είναι.
Η Apple είναι οργανωμένη λειτουργικά – με βάση το υλικό, το λογισμικό και τις υπηρεσίες – αντί να έχει ξεχωριστά τμήματα για κάθε κατηγορία προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανικοί της εταιρείας πρέπει συχνά να συνεισφέρουν σε ολόκληρο το φάσμα των προϊόντων. Για παράδειγμα, η ομάδα ήχου δεν πρέπει να αναπτύξει μόνο νέα ακουστικά- πρέπει να εργαστεί πάνω στα ηχεία και την ακουστική για κάθε Mac, Apple Watch και iPhone.
Γιατί η Apple κάνει πίσω
Τα τελευταία χρόνια, η Apple αναγκάστηκε να καθυστερήσει βασικά νέα χαρακτηριστικά στις ενημερώσεις λογισμικού της κατά εβδομάδες ή μήνες. Αυτό δημιούργησε ορισμένες δυσάρεστες καταστάσεις. Η εταιρεία έκανε τολμηρές ανακοινώσεις σχετικά με τις βελτιώσεις στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών τον Ιούνιο, μόνο που κάποια χαρακτηριστικά έπαιρναν άτυπη παράταση από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο ή ακόμα και τον Μάρτιο.
Οι τελευταίες ενημερώσεις λογισμικού δείχνουν επίσης την ένταση της προσέγγισης της Apple. Το τρέχον λειτουργικό σύστημα iPad – iPadOS 18 – έχει ελάχιστα νέα χαρακτηριστικά και περιλάμβανε ένα σφάλμα που έκανε κάποια iPad Pros M4 άχρηστα κατά την εγκατάσταση.
Το υλικό έπρεπε να αντικατασταθεί για να διορθωθεί το πρόβλημα και το λειτουργικό σύστημα δεν ήταν διαθέσιμο για δύο εβδομάδες πριν επιστρέψει την Πέμπτη. Μια μέρα νωρίτερα, η Apple αναγκάστηκε να αποσύρει την τρίτη beta έκδοση του watchOS 11.1 αφού προκάλεσε παρόμοια δυσλειτουργία. Και η ίδια ιστορία εκτυλίχθηκε με μια ενημέρωση beta του HomePod τον Σεπτέμβριο.
Τα καλά νέα είναι ότι η Apple έχει σαφώς συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει πρόβλημα. Η επιδίωξη μιας μεγάλης φθινοπωρινής παρουσίασης για τις περισσότερες από τις νέες προσφορές υλικού και λογισμικού της έχει γίνει υπερβολικά μεγάλο τίμημα – και η εταιρεία απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από αυτό το μονοπάτι.
Latest News
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)
Αυξημένες κατά 21% οι παγκόσμιες δαπάνες για το cloud το 3ο τρίμηνο του 2024
Oι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες cloud ανήλθαν το γ' τρίμηνο του 2024 στα 82 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένεες κατά 21%
Το Google.org ρίχνει 20 εκατ. δολάρια σε Τεχνητή Νοημοσύνη και Επιστήμη
Στο πρώτο Forum “AI for Science”, που έλαβε χώρα χθες, το Google.org ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. δολαρίων για την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης για επιστημονικά επιτεύγματα.
SOS για τα SMS
Η χρήση των SMS για προσωπική επικοινωνία έχει πάρει την κατιούσα. Εξακολουθούν πάντως να παίζουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4
Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί