Το μέλλον είναι ένα αυτοκίνητο υψηλής ταχύτητας, χωρίς οδηγό. Πρέπει λοιπόν να γίνετε ο οδηγός του. Πρέπει να σχεδιάσετε. Πρέπει να αποφασίσετε ποια κατεύθυνση θα πάρετε. Μην αφήσετε κάποιον άλλον να πάρει τις αποφάσεις, γιατί τότε θα είστε απλός επιβάτης του αυτοκινήτου.
Κάντε γνωστό στον κόσμο τί θέλετε και πού επιθυμείτε να πάτε. Τριάντα δευτερόλεπτα είναι το κλειδί. Είναι ο χρόνος που χρειάζεστε για να γίνει γνωστή η άποψή σας. Τα τριάντα δευτερόλεπτα φαίνονται να είναι λίγα ως χρόνος, είναι όμως αρκετά για να πει κανείς αυτά που θέλει. Είναι αρκετά για να προσελκύσει και να διατηρήσει κανείς την προσοχή του ακροατή του. Είναι αρκετά για να πείσει κανείς τους ακροατές του.
Εξάλλου, το μήνυμα που μόλις διαβάσατε είναι διάρκειας τριάντα δευτερολέπτων και ίσως να σας φάνηκε αρκετά περιεκτικό και πειστικό. Το ερώτημα που πιθανώς θα θέσουν κάποιοι αναγνώστες μας είναι γιατί τα τριάντα δευτερόλεπτα. Η απάντηση είναι σχετικά απλή.
Διότι, από πολλές έρευνες που έγιναν κατά καιρούς, αποδεικνύεται ότι ο άνθρωπος μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε κάτι που ακούει ή βλέπει μόνον επί τριάντα δευτερόλεπτα. Μετά τον χρόνο αυτόν η προσοχή του ακολουθεί φθίνουσα πορεία και άλλες σκέψεις καταλαμβάνουν χώρο στο μυαλό του. Δεν είναι έτσι τυχαίο το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ που να ξεπερνούν τα τριάντα δευτερόλεπτα. Γιατί; Η απάντηση είναι αυτονόητη. Διότι και στην τηλεόραση παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο των τριάντα δευτερολέπτων που οι ειδικοί αποκαλούν sound bite.
Στο μέτρο λοιπόν που τα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μηνύματα μπορούν και λένε τόσα πολλά πράγματα σε τριάντα δευτερόλεπτα, γιατί αυτό να μην μπορείτε να το επιτύχετε και εσείς; Το επόμενο ερώτημα είναι πώς; Και από την άποψη αυτή, πρωταρχική σημασία παίζει ο στόχος. Ο τελευταίος είναι το παν. Είναι όραμα, σκοπός, προορισμός, τρόπος ύπαρξης. Είναι αυτό που θέλει να πετύχει κανείς. Είναι το μέσο που επιτρέπει να αναλάβουμε συγκεκριμένη δράση.
Ο στόχος είναι η πραγματική κινητήρια δύναμη των περισσότερων πρωτοβουλιών μας και των στρατηγικών που επιλέγουμε για την υλοποίησή τους. Κατά συνέπεια, για να μπορέσουμε να πούμε αυτά που θέλουμε σε τριάντα δευτερόλεπτα, είναι ανάγκη να έχουμε ξεκάθαρους στόχους και, όταν τους προσδιορίσουμε, να θέσουμε το ερώτημα γιατί.
Πρέπει ακόμα να υπογραμμιστεί ότι στον τομέα της επιχειρηματικής επικοινωνίας, πρέπει να έχουμε έναν και ξεκάθαρο στόχο (single clear-cut objective). Διαφορετικά, χάνουμε χρόνο και σπαταλάμε και τον χρόνο των ακροατών μας. Είναι λοιπόν απαραίτητο, ζωτικό, να γνωρίζουμε τί θέλουμε και πώς, πριν ανοίξουμε το στόμα μας ή πριν πάρουμε την απόφαση να γράψουμε κάτι. Υπό αυτές τις συνθήκες γίνεται αυτονόητο ότι πρέπει να έχουμε μόνον ένα στόχο κάθε φορά και να προσπαθούμε να διατυπώσουμε το περιεχόμενό του με πιο απλά λόγια.
Από την άλλη μεριά, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τον ή τους ακροατές μας όσο γίνεται καλύτερα. Διαφορετικά θα βρεθούμε στο σκοτάδι και άρα δεν θα ξέρουμε τί να κάνουμε. Προέχει επίσης, όταν θέλουμε να πετύχουμε έναν στόχο να επιλέγουμε για ακροατές μας τους σωστούς ανθρώπους, που θα πρέπει βέβαια να βρίσκονται και στην σωστή θέση. Καλόν είναι επίσης να γνωρίζουμε σε βάθος σε ποιόν μιλάμε και, αν είναι δυνατό, να προσδιορίσουμε τί μπορεί να περιμένει από εμάς το συγκεκριμένο πρόσωπο. Με άλλα λόγια, είναι εξαιρετικά χρήσιμο να φωτίσουμε όσο πιο άπλετα γίνεται τον ακροατή μας. Μόνον έτσι θα του απευθύνουμε το πιο καλό και πειστικό μήνυμα. Μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα, βέβαια.
Μία τρίτη βασική αρχή για να «περάσει» το μήνυμά μας σε 30 δευτερόλεπτα είναι αυτή της εξεύρεσης της κατάλληλης προσέγγισης. Η τελευταία έγκειται στην σκέψη ή στην φράση που θα οδηγήσει στην υλοποίηση του στόχου. Πρόκειται για μία θεμελιακή προσπάθεια, η οποία αποτελεί και τον κορμό του μηνύματος. Πολλά εξαρτώνται από την σωστή προσέγγιση, γι αυτό οι ειδικοί σε θέματα επικοινωνίας την θεωρούν καθοριστική για την επιτυχία ή αποτυχία μιας επικοινωνιακής πρωτοβουλίας. Τί θέλω να πω; Ποιο είναι το ζουμί αυτών που θέλω να πω; Ποια είναι η βάση του σχεδιασμού μου; Ποια είναι η καλύτερη διατύπωση που μπορεί να με οδηγήσει σε αυτό που θέλω; οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά σίγουρα διευκολύνουν στο να επιλέξει κανείς την σωστή επικοινωνιακή προσέγγιση.
Το να γνωρίζει κανείς τί θέλει, ποιος μπορεί να του το δώσει και με ποιον τρόπο μπορεί να πάρει αυτό που θέλει, είναι οι τρεις πολύ βασικές αρχές της γραπτής ή προφορικής επικοινωνίας. Είναι τρεις αρχές που διευκολύνουν την επικοινωνιακή ταχύτητα και σαφήνεια και μπορούν άρα να οδηγήσουν στην επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
Συμπληρωματικές των προαναφερομένων τριών αρχών είναι βέβαια και μία σειρά από άλλες επικοινωνιακές ενέργειες, κύριος στόχος των οποίων είναι η δημιουργία καλών εντυπώσεων, η αφύπνιση της περιέργειας του ακροατή μας, η συναισθηματική φόρτιση, ο τρόπος ομιλίας, το ντύσιμο, οι κινήσεις και γενικά όλη η φυσική και πνευματική παρουσία.
Latest News
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση