Αν θέλαμε να αποδώσουμε με μία φράση το όραμα του Κώστα Νεμπή για τον ΟΤΕ του 2030, θα λέγαμε ότι αυτό κινείται σε τρεις άξονες και βασίζεται σε πέντε πυλώνες.
Οι τρεις άξονες είναι η παροχή κορυφαίων ψηφιακών προϊόντων, η διατήρηση της πρωτοπορίας στα δίκτυα νέας γενιάς και η διαμόρφωση ενός ακόμη πιο σύγχρονου και αποδοτικού μοντέλου λειτουργίας. Αντίστοιχα οι πέντε πυλώνες είναι τα δίκτυα οπτικών ινών, το δίκτυο 5G, η συνδρομητική τηλεόραση, τα έργα ICT και η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση σε νέες αγορές.
Όμως ποιο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το… άλογο στο οποίο ποντάρει κυρίως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ; Προφανώς το δίκτυο οπτικών ινών, καθώς όπως φαίνεται θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο θα στηριχθεί η μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας.
Στόχος παραμένει μέχρι το τέλος του 2024 οι συνδέσεις FTTH να έχουν φτάσει 1,8 εκατομμύρια
Ο ΟΤΕ θέλει να παρασύρει… ψηφιακά τη χώρα
Το όραμα της νέας ηγεσίας του ΟΤΕ δεν είναι απλά να προσελκύσει περισσότερους χρήστες στο δίκτυο οπτικών FTTH (Fiber to the home), κάτι που προφανώς είναι ευχής έργο για κάθε εταιρεία, αλλά περισσότερο να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή που θα αυξήσει κατακόρυφα την χρήση της νέας τεχνολογίας και θα παρασύρει συνολικά ολόκληρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
Στόχος φυσικά παραμένει η κάλυψη των 2/3 των γραμμών της χώρας με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι έως το 2027, χάρη στο επενδυτικό πλάνο άνω των 3 δισ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της πελατειακής βάσης σε FTTH.
Στο μέσο του καλοκαιριού ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι πρόσβαση σε FTTH μέσω του COSMOTE Fiber έχουν πάνω από 1,375 εκατ. νοικοκυριά κι επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, ήδη ο Όμιλος έχει πιάσει στο μέσο (σχεδόν) του φθινοπώρου τις 1,5 εκατομμύρια συνδέσεις ενώ στόχος παραμένει μέχρι το τέλος του 2024 οι συνδέσεις να έχουν φτάσει 1,8 εκατομμύρια. Μιλώντας με στελέχη του ΟΤΕ γινόμαστε αποδέκτες της σιγουριάς ότι ο στόχος θα επιτευχθεί. «Δεν έχουμε χάσει ποτέ στόχο», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Οι συμφωνίες μείωσης των τιμών χονδρικής έχουν δρομολογηθεί και θεωρείται δεδομένη η εφαρμογή τους
Voucher και τιμές χονδρικής
Από εκεί και πέρα σημαντικό στοιχείο της επέκτασης χρήσης της οπτικής ίνας είναι από τη μία πλευρά το περιβόητο voucher, δηλαδή η κρατική επιδότηση τέτοιας κατηγορίας συνδέσεων αλλά και η πρόταση μείωσης στις τιμές χονδρικής του ΟΤΕ.
Ήδη από τον Αύγουστο, στο τελευταίο conference call του Ομίλου ο κ. Νεμπής είχε αναφερθεί στο θέμα της μείωσης των τιμών χονδρικής λέγοντας ότι μένουν μόνο λεπτομέρειες για να καταρτιστούν οι σχετικές συμφωνίες με τους άλλους παρόχους. Τώρα, μαθαίνουμε ότι οι συγκεκριμένες συμφωνίες έχουν δρομολογηθεί και θεωρείται δεδομένη η εφαρμογή τους.
Το συγκεκριμένο θέμα θεωρείται κρίσιμης σημασίας για τον ΟΤΕ καθώς θα επιτρέψει τη μείωση των τιμών χονδρικής (που προφανώς θα επηρεάσει και τις τελικές τιμές που θα “βλέπουν” οι καταναλωτές) ώστε να τρέξουν ταχύτερα οι επενδύσεις στον κλάδο και να αυξηθεί η διείσδυση της οπτικής ίνας.
Αντίστοιχα, με το voucher, την κρατική επιδότηση δηλαδή νέων συνδέσεων οπτικής ίνας, αυτό παραμένει ουσιαστικά ένα σημαντικό εμπορικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην εταιρεία να κινηθεί πιο επιθετικά σε επίπεδο προσφορών.
Επενδύσεις και στο 5G
Το γεγονός ότι η οπτική θα πρέπει να θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος του μελλοντικού οικοδομήματος του ΟΤΕ δεν σημαίνει ότι ο Όμιλος θα… κόψει ταχύτητα στους υπόλοιπους τομείς ενδιαφέροντος. Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος 3.5GHz και η αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.
Το δίκτυο 5G της COSMOTE παραμένει το μεγαλύτερο στη χώρα με πάνω από 90% πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη. Ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κάλυψη του δικτύου ανέρχεται ήδη σε 97%, ενώ και άλλες 68 πόλεις στην Ελλάδα απολαμβάνουν κάλυψη άνω του 95%, με τις ταχύτητες να υπερβαίνουν σε κάποιες περιοχές το 1Gbps.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση των υποδομών δικτύου κινητής 5ης γενιάς σε 5G Stand-Alone (SA), που θα παρέχουν ακόμα υψηλότερη ταχύτητα download και upload, εξαιρετικά χαμηλή απόκριση (latency), βελτιωμένη κάλυψη σε κλειστούς χώρους και ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία στις επικοινωνίες. Στοιχεία δήλαδή κρίσιμης σημασίας και σε επίπεδο βιομηχανικών εφαρμογών.
Latest News
Μικρότερη η πτώση για την ευρωπαϊκή ένδυση-κλωστοϋφαντουργία
Η εικόνα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στο β' τρίμηνο του 2024
Τα σούπερ μάρκετ κάνουν... ταμείο – Τα deals που ψήνονται και το μεγάλο «αγκάθι»
Πώς κινούνται οι πωλήσεις των μεγάλων σούπερ μάρκετ – Τι προβληματίζει τις διοικήσεις και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν
Αύξηση 5% στον κύκλο εργασιών της Παπουτσάνης στο εννεάμηνο - Ο ρόλος των εξαγωγών
Οι εξαγωγές είναι το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης - Σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με μεγάλες πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες για νέα έργα
Cenergy Holdings: Προχωρά σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 200 εκατ.
Η ανώτατη τιμή ορίζεται στα 9,86 ευρώ ανά νέα μετοχή στη Cenergy Holdings
Γέμισαν τα ταμεία της Christian Dior στην Ελλάδα - Ερχονται νέα προϊόντα
Σε 22,57% υπολογίζεται η αύξηση στις καθαρές πωλήσεις για την Christian Dior στην ελληνική αγορά για την περσινή χρήση
Μικρή λιανική: Ένας κρυμμένος θησαυρός αξίας 5,15 δισ. ευρώ – Ποιοι τον έχουν βάλει στο μάτι
Γιατί η μικρή λιανική έγινε ξαφνικά αντικείμενο πόθου - Πώς κινούνται οι πωλήσεις σε περίπτερα, ψιλικατζίδικα και μίνι μάρκετ
Αδέλφια Σαράντη: Ο «πόλεμος» με ΦΑΓΕ – ΔΕΛΤΑ και η είσοδος στον «Όλυμπο» του γάλακτος
Πώς τα αδέλφια Σαράντη έβαλαν το οικογενειακό τυροκομείο στην ελίτ της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας - Η πολυκύμαντη διαδρομή και η παράδοση της σκυτάλης στη νέα γενιά
Στάμου, Δημητρίου, Βενέτης και Βάρσος στην αρένα του… ρυζόγαλου
Πού ποντάρουν οι πιο δραστήριοι παίκτες στην αγορά των σύγχρονων γαλακτοπωλείων – Τα σχέδια και η επόμενη μέρα
«Πάρτε μέτρα τώρα. Δεν θα υπάρχουν καταναλωτές» - Καμπανάκι από την αγορά για το δημογραφικό
Για το δημογραφικό μίλησαν στον ΟΤ ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης και ο πρόεδρος του ΣΕΠΤΕΔΕ, Σίμος Λουλούμαρης
Ο «αθέατος πρωταγωνιστής» των σούπερ μάρκετ – Η εκτόξευση των PL στα 3,7 δισ. ευρώ
Το χρονικό της εκτόξευσης της ιδιωτικής ετικέτας – Από τα πέτρινα χρόνια και τη μοναξιά της Lidl στα ράφια όλων των σούπερ μάρκετ