
Αν θέλαμε να αποδώσουμε με μία φράση το όραμα του Κώστα Νεμπή για τον ΟΤΕ του 2030, θα λέγαμε ότι αυτό κινείται σε τρεις άξονες και βασίζεται σε πέντε πυλώνες.
Οι τρεις άξονες είναι η παροχή κορυφαίων ψηφιακών προϊόντων, η διατήρηση της πρωτοπορίας στα δίκτυα νέας γενιάς και η διαμόρφωση ενός ακόμη πιο σύγχρονου και αποδοτικού μοντέλου λειτουργίας. Αντίστοιχα οι πέντε πυλώνες είναι τα δίκτυα οπτικών ινών, το δίκτυο 5G, η συνδρομητική τηλεόραση, τα έργα ICT και η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση σε νέες αγορές.
Όμως ποιο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το… άλογο στο οποίο ποντάρει κυρίως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ; Προφανώς το δίκτυο οπτικών ινών, καθώς όπως φαίνεται θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο θα στηριχθεί η μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας.
Στόχος παραμένει μέχρι το τέλος του 2024 οι συνδέσεις FTTH να έχουν φτάσει 1,8 εκατομμύρια
Ο ΟΤΕ θέλει να παρασύρει… ψηφιακά τη χώρα
Το όραμα της νέας ηγεσίας του ΟΤΕ δεν είναι απλά να προσελκύσει περισσότερους χρήστες στο δίκτυο οπτικών FTTH (Fiber to the home), κάτι που προφανώς είναι ευχής έργο για κάθε εταιρεία, αλλά περισσότερο να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή που θα αυξήσει κατακόρυφα την χρήση της νέας τεχνολογίας και θα παρασύρει συνολικά ολόκληρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.
Στόχος φυσικά παραμένει η κάλυψη των 2/3 των γραμμών της χώρας με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι έως το 2027, χάρη στο επενδυτικό πλάνο άνω των 3 δισ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της πελατειακής βάσης σε FTTH.
Στο μέσο του καλοκαιριού ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι πρόσβαση σε FTTH μέσω του COSMOTE Fiber έχουν πάνω από 1,375 εκατ. νοικοκυριά κι επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, ήδη ο Όμιλος έχει πιάσει στο μέσο (σχεδόν) του φθινοπώρου τις 1,5 εκατομμύρια συνδέσεις ενώ στόχος παραμένει μέχρι το τέλος του 2024 οι συνδέσεις να έχουν φτάσει 1,8 εκατομμύρια. Μιλώντας με στελέχη του ΟΤΕ γινόμαστε αποδέκτες της σιγουριάς ότι ο στόχος θα επιτευχθεί. «Δεν έχουμε χάσει ποτέ στόχο», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά.
Οι συμφωνίες μείωσης των τιμών χονδρικής έχουν δρομολογηθεί και θεωρείται δεδομένη η εφαρμογή τους
Voucher και τιμές χονδρικής
Από εκεί και πέρα σημαντικό στοιχείο της επέκτασης χρήσης της οπτικής ίνας είναι από τη μία πλευρά το περιβόητο voucher, δηλαδή η κρατική επιδότηση τέτοιας κατηγορίας συνδέσεων αλλά και η πρόταση μείωσης στις τιμές χονδρικής του ΟΤΕ.
Ήδη από τον Αύγουστο, στο τελευταίο conference call του Ομίλου ο κ. Νεμπής είχε αναφερθεί στο θέμα της μείωσης των τιμών χονδρικής λέγοντας ότι μένουν μόνο λεπτομέρειες για να καταρτιστούν οι σχετικές συμφωνίες με τους άλλους παρόχους. Τώρα, μαθαίνουμε ότι οι συγκεκριμένες συμφωνίες έχουν δρομολογηθεί και θεωρείται δεδομένη η εφαρμογή τους.
Το συγκεκριμένο θέμα θεωρείται κρίσιμης σημασίας για τον ΟΤΕ καθώς θα επιτρέψει τη μείωση των τιμών χονδρικής (που προφανώς θα επηρεάσει και τις τελικές τιμές που θα “βλέπουν” οι καταναλωτές) ώστε να τρέξουν ταχύτερα οι επενδύσεις στον κλάδο και να αυξηθεί η διείσδυση της οπτικής ίνας.
Αντίστοιχα, με το voucher, την κρατική επιδότηση δηλαδή νέων συνδέσεων οπτικής ίνας, αυτό παραμένει ουσιαστικά ένα σημαντικό εμπορικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην εταιρεία να κινηθεί πιο επιθετικά σε επίπεδο προσφορών.
Επενδύσεις και στο 5G
Το γεγονός ότι η οπτική θα πρέπει να θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος του μελλοντικού οικοδομήματος του ΟΤΕ δεν σημαίνει ότι ο Όμιλος θα… κόψει ταχύτητα στους υπόλοιπους τομείς ενδιαφέροντος. Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος 3.5GHz και η αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.
Το δίκτυο 5G της COSMOTE παραμένει το μεγαλύτερο στη χώρα με πάνω από 90% πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη. Ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κάλυψη του δικτύου ανέρχεται ήδη σε 97%, ενώ και άλλες 68 πόλεις στην Ελλάδα απολαμβάνουν κάλυψη άνω του 95%, με τις ταχύτητες να υπερβαίνουν σε κάποιες περιοχές το 1Gbps.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση των υποδομών δικτύου κινητής 5ης γενιάς σε 5G Stand-Alone (SA), που θα παρέχουν ακόμα υψηλότερη ταχύτητα download και upload, εξαιρετικά χαμηλή απόκριση (latency), βελτιωμένη κάλυψη σε κλειστούς χώρους και ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία στις επικοινωνίες. Στοιχεία δήλαδή κρίσιμης σημασίας και σε επίπεδο βιομηχανικών εφαρμογών.


Latest News

Νέα κουλτούρα από τους δανειολήπτες – Τι άλλαξε από την εποχή των μνημονίων έως σήμερα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα δάνεια από τις τράπεζες – Το πάθημα του ανεξέλεγκτου δανεισμού και των στρατηγικών κακοπληρωτών

Το επόμενο στοίχημα του «Γρηγόρη» - Τα deals με τοπικά brands και… οι καντίνες
Η αλυσίδα Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου βάζει στο επίκεντρο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας – Σχέδια επέκτασης και σε Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση