Στο τελικό στάδιο των δοκιμών βρίσκεται από την ΑΚΤΩΡ το σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΚΤΩΡ πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σύστημα και θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία η εταιρεία μέλος του ομίλου της Intrakat θα έχει παραδώσει σε εμπορική λειτουργία και το Μετρό Θεσσαλονίκης.
88η ΔΕΘ – OT FORUM – Σταϊκούρας: 86 και σήμερα για το μετρό Θεσσαλονίκης, Μάιο 2027 το Flyover
Η συνεργασία ΑΚΤΩΡ με την αμερικανική Conduent
Για την υλοποίηση του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων και προσωποποιημένων καρτών επιβίβασης στους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, η ΑΚΤΩΡ ανέθεσε την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού στην αμερικανική εταιρία Conduent.
Η Conduent αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.
Η συμβατική υποχρέωση
Η ΑΚΤΩΡ είχε αναλάβει και τη συμβατική υποχρέωση για την εγκατάσταση του συστήματος εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, παράλληλα με την κατασκευή του έργου.
Το σύστημα κομίστρου εκτός από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΚΤΩΡ, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, με βάση πάντα τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.
Αυτές τις δυνατότητες, είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος. Πριν από λίγες μέρες επισκεπτόμενος το Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε χρήση των λειτουργιών του συστήματος κομίστρου επισημαίνοντας τις καινοτομίες του.
Η προσωποποιημένη κάρτα
Η πρώτη φάση λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί και με τη δυνατότητα οι επιβάτες να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες.
Σε αυτές θα «φορτώνονται» εκτός από τα συνηθισμένα προϊόντα κομίστρου και τα εκπτωτικά προγράμματα των δικαιούχων.
Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.
Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν τη καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.
Οι ανέπαφες συναλλαγές
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΚΤΩΡ σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία.
Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας