
Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών.
Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις και στον τομέα της πολυτέλειας, αρχίζουν να προκαλούν έντονη ανησυχία καθώς είναι μεγάλος ο αντίκτυπος στη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ οι μεγάλοι οίκοι βλέπουν την ελκυστικότητά τους να βαίνει μειούμενη.
Πολυτέλεια: Γιατί Louis Vuitton, Kering και Zegna ποντάρουν στο άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων
Πολυτέλεια: Οι αυξήσεις ξετυλίγουν το κουβάρι
Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι παγκόσμιες ομοειδείς τιμές σε μια επιλογή «αειθαλών» προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στον Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε αύξηση 20%.
Η τάση αυτή ευθύνεται για μεγάλο μέρος της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους του τομέα τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αρχίζει να ξετυλίγεται. Με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο φειδωλοί, η τιμολόγηση έχει μετατραπεί από ούριο άνεμο σε εντελώς σε αντίθετο.
Ήδη, πολλές μάρκες έχουν σταματήσει να ανεβάζουν τις τιμές τους. Κάποιες μάλιστα έχουν βάλει την όπισθεν. Και οι μάρκες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν εκπτώσεις για να δουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Πρέπει απλώς να εισάγουν περισσότερα από τα φθηνότερα προϊόντα που μπορούν.
Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.
Διαφορές στις μάρκες
Δεν θα επηρεαστούν εξίσου όλα τα εμπορικά σήματα. Η Hermès, η οποία συνδύασε τη συγκράτηση με την επιθυμητότητα, κατάφερε να περάσει μια αύξηση της τάξης του 8-9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC. Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους πιο έντονα μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.
Οι πρόσφατες επιδόσεις υποδηλώνουν ότι δεν έχουν – ακόμη – καταφέρει να τιμολογήσουν τους πελάτες τους έξω από την πόρτα. Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, η μειωμένη τιμολογιακή δύναμη υποδηλώνει ότι η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της πολυτέλειας θα αργήσει να έρθει. Οι επενδυτές έχουν ανεβάσει τις τιμές του κλάδου πάνω από 10 τοις εκατό με την ελπίδα ότι το πακέτο μέτρων τόνωσης της Κίνας θα αναζωογονήσει την τύχη του. Δεν θα είναι τόσο απλό.


Latest News

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.
![Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/Larry_Fink-600x442.jpeg)
Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]
Ο Λάρι Φινκ θεωρείται αυτοδημιούργητος, αφού μαζί με συνεργάτες του ίδρυσαν από το μηδέν την BlackRock το 1988

Η Porsche διαψεύδει σενάριο πώλησης μετοχών της στη Volkswagen
Η Porsche διαψεύδει τις πληροφορίες που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα ταμπλόιντ Bild επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το θέμα

Η Ιταλία φέρνει πιο κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία με την αμυντική βιομηχανία
Η Ιταλία ετοιμάζει ένα βιομηχανικό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αεροδιαστημικής

Στο «μυαλό» της Fed – Τι θα αποφασίσει ο Πάουελ για τα επιτόκια
Πού εστιάζουν αγορές και οικονομολόγοι στην επικείμενη συνεδρίαση της Fed - Ποιες άλλες κεντρικές τράπεζες συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα

Μπέσεντ: Δεν ανησυχώ για την αγορά – Οι διορθώσεις είναι υγιείς
Ο υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ εκτιμά ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης μακροπρόθεσμα θα είναι θετική για τις αγορές

Ρούμπιο: Μετά τους δασμούς πιθανώς οι ΗΠΑ να συζητήσουν νέες εμπορικές συμφωνίες
Ο αμερικανός ΥΠΕΞ, Μάρκο Ρούμπιο, ξεκαθάρισε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αντεπιτεθούν σε κράτη που τους είχαν επιβάλει δασμούς