
Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών.
Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις και στον τομέα της πολυτέλειας, αρχίζουν να προκαλούν έντονη ανησυχία καθώς είναι μεγάλος ο αντίκτυπος στη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ οι μεγάλοι οίκοι βλέπουν την ελκυστικότητά τους να βαίνει μειούμενη.
Πολυτέλεια: Γιατί Louis Vuitton, Kering και Zegna ποντάρουν στο άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων
Πολυτέλεια: Οι αυξήσεις ξετυλίγουν το κουβάρι
Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι παγκόσμιες ομοειδείς τιμές σε μια επιλογή «αειθαλών» προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στον Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε αύξηση 20%.
Η τάση αυτή ευθύνεται για μεγάλο μέρος της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους του τομέα τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αρχίζει να ξετυλίγεται. Με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο φειδωλοί, η τιμολόγηση έχει μετατραπεί από ούριο άνεμο σε εντελώς σε αντίθετο.
Ήδη, πολλές μάρκες έχουν σταματήσει να ανεβάζουν τις τιμές τους. Κάποιες μάλιστα έχουν βάλει την όπισθεν. Και οι μάρκες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν εκπτώσεις για να δουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Πρέπει απλώς να εισάγουν περισσότερα από τα φθηνότερα προϊόντα που μπορούν.
Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.
Διαφορές στις μάρκες
Δεν θα επηρεαστούν εξίσου όλα τα εμπορικά σήματα. Η Hermès, η οποία συνδύασε τη συγκράτηση με την επιθυμητότητα, κατάφερε να περάσει μια αύξηση της τάξης του 8-9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC. Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους πιο έντονα μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.
Οι πρόσφατες επιδόσεις υποδηλώνουν ότι δεν έχουν – ακόμη – καταφέρει να τιμολογήσουν τους πελάτες τους έξω από την πόρτα. Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, η μειωμένη τιμολογιακή δύναμη υποδηλώνει ότι η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της πολυτέλειας θα αργήσει να έρθει. Οι επενδυτές έχουν ανεβάσει τις τιμές του κλάδου πάνω από 10 τοις εκατό με την ελπίδα ότι το πακέτο μέτρων τόνωσης της Κίνας θα αναζωογονήσει την τύχη του. Δεν θα είναι τόσο απλό.


Latest News

Η Gazprom ξαναφέρνει κοντά ΗΠΑ, Ρωσία - Κυοφορείται (;) συνεργασία στην ενέργεια
Ρώσοι και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι βλέπουν με ενδιαφέρον την συνεργασία των ΗΠΑ με την Gazprom

Θα είναι το δολάριο θύμα των πολιτικών Τραμπ;
Η απότομη αύξηση των δασμών και η αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο έχουν προκαλέσει φόβους ότι η ανάπτυξη των ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό