![Πολυτέλεια: Αυξήσεις εκτός τόπου και χρόνου – Ποιοι παίκτες επηρεάζονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/DHL-WP-Luxury_Image-2.png)
Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών.
Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις και στον τομέα της πολυτέλειας, αρχίζουν να προκαλούν έντονη ανησυχία καθώς είναι μεγάλος ο αντίκτυπος στη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ οι μεγάλοι οίκοι βλέπουν την ελκυστικότητά τους να βαίνει μειούμενη.
Πολυτέλεια: Γιατί Louis Vuitton, Kering και Zegna ποντάρουν στο άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων
Πολυτέλεια: Οι αυξήσεις ξετυλίγουν το κουβάρι
Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι παγκόσμιες ομοειδείς τιμές σε μια επιλογή «αειθαλών» προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στον Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε αύξηση 20%.
Η τάση αυτή ευθύνεται για μεγάλο μέρος της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους του τομέα τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αρχίζει να ξετυλίγεται. Με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο φειδωλοί, η τιμολόγηση έχει μετατραπεί από ούριο άνεμο σε εντελώς σε αντίθετο.
Ήδη, πολλές μάρκες έχουν σταματήσει να ανεβάζουν τις τιμές τους. Κάποιες μάλιστα έχουν βάλει την όπισθεν. Και οι μάρκες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν εκπτώσεις για να δουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Πρέπει απλώς να εισάγουν περισσότερα από τα φθηνότερα προϊόντα που μπορούν.
Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.
Διαφορές στις μάρκες
Δεν θα επηρεαστούν εξίσου όλα τα εμπορικά σήματα. Η Hermès, η οποία συνδύασε τη συγκράτηση με την επιθυμητότητα, κατάφερε να περάσει μια αύξηση της τάξης του 8-9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC. Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους πιο έντονα μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.
Οι πρόσφατες επιδόσεις υποδηλώνουν ότι δεν έχουν – ακόμη – καταφέρει να τιμολογήσουν τους πελάτες τους έξω από την πόρτα. Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, η μειωμένη τιμολογιακή δύναμη υποδηλώνει ότι η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της πολυτέλειας θα αργήσει να έρθει. Οι επενδυτές έχουν ανεβάσει τις τιμές του κλάδου πάνω από 10 τοις εκατό με την ελπίδα ότι το πακέτο μέτρων τόνωσης της Κίνας θα αναζωογονήσει την τύχη του. Δεν θα είναι τόσο απλό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί Τραμπ: Αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες ενέργειες προειδοποιούν για αύξηση τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/exports-600x400.jpg)
Δασμοί Τραμπ: Αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες ενέργειες προειδοποιούν για αύξηση τιμών
Τα κορυφαία εταιρικά στελέχη σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να αντισταθμίσουν το κόστος που θα φέρουν οι δασμοί Τραμπ
![Aker BP: Διεκδικεί μεγαλύτερο ποσοστό στο γιγαντιαίο κοίτασμα Equinor](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/EQUINOR-FIELD-600x224.jpg)
Μεγαλύτερα ποσοστά σε κοίτασμα πετρελαίου της Βόρειας Θάλασσας, διεκδικούν Total και Aker BP
Η Aker BP συμμετέχει ήδη με ποσοστό 31,57% και η γαλλική Total με 8,44% στο κοίτασμα της Βορειας Θάλασσας
![Πληθωρισμός ΗΠΑ: Αυξήθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_inflation_WORLD-600x352.png)
Δυσάρεστη έκπληξη από τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κινήθηκε με ρυθμό 3% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο έναντι εκτιμήσεων για 2,9%
![Γραφίτης: Στα σκαριά deal Ζελένσκι και Τραμπ για τους ορυκτούς πόρους της Ουκρανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/grafitis-600x316.jpg)
Ο Τραμπ εποφθαλμιά τον γραφίτη της Ουκρανίας - Οι πολύτιμες χρήσεις του μαύρου ορυκτού
Ο τεράστιος υπόγειος ορυκτός πλούτος και ο γραφίτης της Ουκρανίας στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων του Τραμπ
![Ρούβλι: Εκτινάχθηκε μετά την αποφυλάκιση αμερικανού δασκάλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/rouvli-600x395.jpg)
Γιατί εκτινάχθηκε απότομα το ρούβλι - Η αντίδραση της κεντρικής τράπεζας
Το ρούβλι εκτινάσσεται σχεδόν κατά 3% έναντι του δολαρίου λόγω των αυξανόμενων ελπίδων για το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία
![Tesla: Γιατί ο αδελφός του Ίλον Μασκ πούλησε μετοχές της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_kimbal_musk-600x352.png)
Γιατί ο αδελφός του Ίλον Μασκ πούλησε μετοχές της Tesla
Αμηχανία προκαλεί η πώληση μετοχών της Tesla από τον Κίμπαλ Μασκ, ο οποίος είναι και στο ΔΣ της εταιρείας
![Coca-Cola: Μπορεί να στραφεί στο πλαστικό λόγω δασμών Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/james-quincey-coca-cola-600x480.jpg)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «ξαναγράφουν» την στρατηγική της Coca Cola
Εάν οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ καταλήξουν να κάνουν τα κουτιά αλουμινίου ακριβότερα θα στραφούμε στο πλαστικό μπουκάλι, είπε ο CEO της Coca-Cola
![Έρευνα και καινοτομία: Το κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-1-600x400.jpg)
Κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη η έρευνα και η καινοτομία
Η δυναμική των αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα και οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της ανάπτυξης και τις νέες προοπτικές βρέθηκαν στο επίκεντρο του 6ου Φόρουμ των Δελφών στην Ουάσιγκτον.
![CATL: Η ΙΡΟ του γίγαντα μπαταριών θα είναι η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ από το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/CATL-600x391.jpg)
Μπαίνει στο χρηματιστήριο του Xονγκ Κονγκ η CALT - Ο γίγαντας μπαταριών «πάει» για 5 δισ. δολ.
Με την εισαγωγή, η CALT αναμένεται να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια δολάρια
![Heineken: Ανεβάζει ταχύτητα λόγω ισχυρών πωλήσεων premium μπύρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/heineken-1-600x353.jpg)
Η Heineken ανεβάζει ταχύτητα - Οι ισχυρές πωλήσεις premium μπύρας
Η Heineken αναφέρει σταθερή ανάπτυξη το 2024 παρά τις αντιξοότητες