Στις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς -μικρούς και μεγαλύτερους- εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνοντας ώθηση αφενός την ελληνική επιχειρηματικότητα και τον εγχώριο πρωτογενή τομέα και αφετέρου στα μερίδια της, αφού τα προϊόντα made in Greece συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι των νοικοκυριών παρά την επιμονή της ακρίβειας.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η Κρήτη, μια αγορά που και λόγω του ρεκόρ στις τουριστικές ροές αναπτύσσεται ταχύτατα. Για παράδειγμα στο επτάμηνο εφέτος παρουσίασε τον υψηλότερι ρυθμό αύξησης στις πωλήσεις (+5,3%), ξεπερνώντας τα 526 εκατ. ευρώ, ήτοι το 7,7% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία της Circana.
Οι αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος με τοπικούς παραγωγούς
Με τον τζίρο της ΑΒ τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες θα είναι οι επιδόσεις και το 2024), βασικός πυλώνας στο νέο αλφαβητικό αφήγημα για επιστροφή στην ανάπτυξη είναι και η ενίσχυση των τοπικών προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό της μέσω αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον Νίκο Λαβίδα, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Ειδικότερα στην αγορά της Κρήτης μεταξύ των αποκλειστικών συνεργασιών της ΑΒ είναι αυτή με τον Γαλακτοκομικό Κτηνοτροφικό Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων, με εμπειρία 50 ετών στην τυροκομική τέχνη.
Στην ίδια κατεύθυνση η αλυσίδα συνεργάζεται με την βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek με τζίρο στα 50 εκατ. ευρώ εφέτος, η οποία έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της διαθέτοντας πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών.
Επίσης η ΑΒ διατηρεί συνεργασία κατ’ αποκλειστικότητα με 4 μικρούς τοπικούς παραγωγούς τυροκομικών, όπως το τυροκομείο της οικογένειας Γυπαράκη, ενώ διακινεί αποκλειστικά και ορισμένα προϊόντα της εταιρείας Αμάρι Πρότυπος Γαλακτοκομική.
Εκτός από παραγωγούς στην Κρήτη η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες και με άλλες παραγωγικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα, όπως το Τυροκομείο Κωσταρέλου, την εταιρεία Μανιός, που δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας στον τομέα της εμπορίας των φρέσκων και νωπών ψαριών, την Νιτσιάκος στο μοσχαρίσιο κρέας, τον συνεταιρισμό Αμφιλοχίας με φέτα, κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα, πεκορίνο κ.λπ. και με το Τυροκομείο Μυκόνου (προϊόντα «Δουκέσα»).
Μερίδιο 10,6% της ΑΒ στην Κρήτη
«Όχημα» για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που αριθμεί 15 καταστήματα, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise
Το κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου, συνολικής επιφάνειας 1.140 τ.μ., που λειτουργεί από τον Απρίλιο, είναι η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της ΑΒ σε ένα σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου έχουν πάρει θέση όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο φιλοξενεί περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία προβάλλονται με ειδική σήμανση στα ράφια, με το σήμα της Κρήτης και αγγλόφωνη περιγραφή. Ας σημειωθεί ότι η ΑΒ έχει συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με παραγωγούς στην Κρήτη. τον τελευταλιο χρόνο.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος μαζί με τη διοικητική ομάδα της ΑΒ ξενάγησαν χθες δημοσιογράφους στο νέο κατάστημα της αλυσίδας, η γκάμα των τοπικών προϊόντων αντιστοιχεί σχεδόν στο 10-15% των προϊόντων της αλυσίδας, έχοντας ενισχύσει τις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο.
Το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος στην κρητική αγορά ανέρχεται σε 10,6%, με βάση τα στοιχεία της διοίκησης.
Ο ανταγωνισμός
Στη… μάχη της Κρήτης προβάδισμα διατηρεί η Σκλαβενίτης, καθώς με την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης πριν 10 χρόνια διαθέτει μεγάλα ερείσματα κυρίως στην αγορά του Ηρακλείου, αλλά και στους υπόλοιπους νομούς.\Αν και η Σκλαβενίτης με την ταμπέλα της διαθέτει 15 καταστήματα και σε μια πρώτη ανάγνωση η διαφορά είναι μικρή συγκριτικά με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες, το δίκτυο της Χαλκιαδάκης αλλάζει τα δεδομένα.
Κι αυτό γιατί η κρητική Χαλκιαδάκης που εφέτος συμπληρώνει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Κρήτη και αποτελεί leader στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής στο νησί, διαθέτοντας σήμερα δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους.
Και η Lidl έχει αναπτύξει ισχυρό δίκτυο στην κρητική αγορά, διαθέτοντας σημαντική παρουσία σε όλο το νησί με 15 καταστήματα.
Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και η Διαμαντής Μασούτης στη μεγαλόνησο μετά τη στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στο οποία η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.
Τέλος, με τις εξαγορές των CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκης και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει «πατήσει» γερά στην Κρήτη.
Latest News
Συνωστισμός επενδυτών στις ελληνικές τράπεζες: Τα 9 funds στην ΕΤΕ και η επίσκεψη Ορσέλ στην Αθήνα
Μετά το placement στην Εθνική Τράπεζα μεγάλα long only funds απέκτησαν το 10% των μετοχών – Οι συναντήσεις Ορσέλ της Unicredit με Ψάλτη της Alpha, Στουρνάρα και Χατζηδάκη
Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ) στον ΟΤ: Γιατί αυξήσαμε για δεύτερη χρονιά τους μισθούς
Οι μισθοί στην ΜΕΒΓΑΛ με βάση τη νέα επιχειρηματική σύμβαση αυξάνονται κατά 7% σχεδόν σε όλους τους εργαζομένους
Μουτσουρούφης (Mailo’s) στον ΟΤ: Πώς έκλεισε το deal με τον Βλάσση Γεωργάτο
Οι προσδοκίες από την είσοδο του γνωστού επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της «Γρηγόρης» στην Mailo’s – Η γνωριμία και οι επόμενοι στόχοι
Η περιποίηση δέρματος κερδίζει τις Ελληνίδες - Από την The Ordinary στη La Roche-Posay
Το skincare και η ομορφιά κερδίζει τις Ελληνίδες - Πρωταγωνιστές μεγάλοι όμιλοι
Μυτιληναίος: Με το βλέμμα στο LSE, η έκδοση του πράσινου ομολόγου - Τα 4 μηνύματα στους επενδυτές
Λίγους μήνες πριν εισαγωγή της Metlen στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπως έχει αναγγείλει ο πρόεδρος και CEO Ευάγγελος Μυτιληναίος, η έκδοση του πράσινου ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ
Οι CEO's με το δάχτυλο στη σκανδάλη - Έρχεται «καταιγίδα» συγχωνεύσεων και εξαγορών
Δεν είναι λίγοι που συγκρίνουν τη έντονη δραστηριότητα με την «αιχμή» του 2021, όταν οι Μ&Α είχαν αγγίξει τα 6 τρισ. δολάρια
Μυλωνάς: «Ψήφος εμπιστοσύνης» η επιτυχημένη διάθεση του 10% της Εθνικής Τράπεζας
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διάθεση ποσοστού 10% που κατείχε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στην Εθνική Τράπεζα
Άφιξη στην Κρήτη του καλωδίου δεδομένων IEX που συνδέει την Ινδία με την Ευρώπη
H Vodafone καλωσόρισε το υποβρύχιο καλωδιακό σύστημα India-Europe-Xpress (IEX), την πρώτη υποθαλάσσια καλωδιακή σύνδεση με το σταθμό προσαιγιάλωσης της εταιρείας στο Τυμπάκι Ηρακλείου
Επιχειρηματική αποστολή ΣΕΒ, ΕΒΕΑ, ΣΕΒΕ και Enterprise Greece στη Βουλγαρία
Συμμετείχαν 15 ελληνικές επιχειρήσεις από τους κλάδους των τροφίμων/ποτών, ενέργειας, κατασκευών/δομικών υλικών, real estate/τουρισμού και τεχνολογίας
Συνεργασία Virya Energy με Zephiros για την ανάπτυξη αιολικού πάρκου στην Εύβοια
Οι δύο εταιρείες στοχεύουν να επιταχύνουν την ανάπτυξη και την εγκατάσταση έργων ΑΠΕ στην Ελλάδα