
Στις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς -μικρούς και μεγαλύτερους- εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνοντας ώθηση αφενός την ελληνική επιχειρηματικότητα και τον εγχώριο πρωτογενή τομέα και αφετέρου στα μερίδια της, αφού τα προϊόντα made in Greece συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι των νοικοκυριών παρά την επιμονή της ακρίβειας.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η Κρήτη, μια αγορά που και λόγω του ρεκόρ στις τουριστικές ροές αναπτύσσεται ταχύτατα. Για παράδειγμα στο επτάμηνο εφέτος παρουσίασε τον υψηλότερι ρυθμό αύξησης στις πωλήσεις (+5,3%), ξεπερνώντας τα 526 εκατ. ευρώ, ήτοι το 7,7% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία της Circana.
Οι αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος με τοπικούς παραγωγούς
Με τον τζίρο της ΑΒ τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες θα είναι οι επιδόσεις και το 2024), βασικός πυλώνας στο νέο αλφαβητικό αφήγημα για επιστροφή στην ανάπτυξη είναι και η ενίσχυση των τοπικών προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό της μέσω αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον Νίκο Λαβίδα, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Ειδικότερα στην αγορά της Κρήτης μεταξύ των αποκλειστικών συνεργασιών της ΑΒ είναι αυτή με τον Γαλακτοκομικό Κτηνοτροφικό Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων, με εμπειρία 50 ετών στην τυροκομική τέχνη.
Στην ίδια κατεύθυνση η αλυσίδα συνεργάζεται με την βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek με τζίρο στα 50 εκατ. ευρώ εφέτος, η οποία έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της διαθέτοντας πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών.
Επίσης η ΑΒ διατηρεί συνεργασία κατ’ αποκλειστικότητα με 4 μικρούς τοπικούς παραγωγούς τυροκομικών, όπως το τυροκομείο της οικογένειας Γυπαράκη, ενώ διακινεί αποκλειστικά και ορισμένα προϊόντα της εταιρείας Αμάρι Πρότυπος Γαλακτοκομική.
Εκτός από παραγωγούς στην Κρήτη η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες και με άλλες παραγωγικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα, όπως το Τυροκομείο Κωσταρέλου, την εταιρεία Μανιός, που δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας στον τομέα της εμπορίας των φρέσκων και νωπών ψαριών, την Νιτσιάκος στο μοσχαρίσιο κρέας, τον συνεταιρισμό Αμφιλοχίας με φέτα, κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα, πεκορίνο κ.λπ. και με το Τυροκομείο Μυκόνου (προϊόντα «Δουκέσα»).
Μερίδιο 10,6% της ΑΒ στην Κρήτη
«Όχημα» για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που αριθμεί 15 καταστήματα, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου, συνολικής επιφάνειας 1.140 τ.μ., που λειτουργεί από τον Απρίλιο, είναι η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της ΑΒ σε ένα σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου έχουν πάρει θέση όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο φιλοξενεί περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία προβάλλονται με ειδική σήμανση στα ράφια, με το σήμα της Κρήτης και αγγλόφωνη περιγραφή. Ας σημειωθεί ότι η ΑΒ έχει συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με παραγωγούς στην Κρήτη τον τελευταίο χρόνο.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος μαζί με τη διοικητική ομάδα της ΑΒ ξενάγησαν χθες δημοσιογράφους στο νέο κατάστημα της αλυσίδας, η γκάμα των τοπικών προϊόντων αντιστοιχεί σχεδόν στο 10-15% των προϊόντων της αλυσίδας, έχοντας ενισχύσει τις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο.
Το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος στην κρητική αγορά ανέρχεται σε 10,6%, με βάση τα στοιχεία της διοίκησης της αλυσίδας.
Ο ανταγωνισμός
Στη… μάχη της Κρήτης προβάδισμα διατηρεί η Σκλαβενίτης, καθώς με την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης πριν 10 χρόνια διαθέτει μεγάλα ερείσματα κυρίως στην αγορά του Ηρακλείου, αλλά και στους υπόλοιπους νομούς. Αν και η Σκλαβενίτης με την ταμπέλα της κατέχει 15 καταστήματα και σε μια πρώτη ανάγνωση η διαφορά είναι μικρή συγκριτικά με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες, το δίκτυο της Χαλκιαδάκης αλλάζει τα δεδομένα.
Κι αυτό γιατί η κρητική Χαλκιαδάκης, που εφέτος συμπληρώνει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Κρήτη και αποτελεί leader στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής στο νησί, σήμερα έχει δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους.
Και η Lidl έχει αναπτύξει ισχυρό δίκτυο στην κρητική αγορά, διαθέτοντας σημαντική παρουσία σε όλο το νησί με 15 καταστήματα.
Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και η Διαμαντής Μασούτης στη μεγαλόνησο μετά τη στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στο οποία η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.
Τέλος, με τις εξαγορές των CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκης και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει «πατήσει» γερά στην Κρήτη.


Latest News

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά

Επιμένουν στους στόχους τριετίας οι τράπεζες παρά την επίδραση Τραμπ
Η διοίκηση της Πειραιώς στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων περιέγραψε τα νέα σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων - Έμφαση στις νέες πηγές εσόδων από τις τράπεζες

Στα σκαριά νέα εξαγορά από την Performance Technologies - Στο ραντάρ εταιρεία AI
Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο CEO της Performance Technologies, για να διευκρινίσει ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με ελληνική εταιρεία AI

Οι άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Πειραιώς ως το 2028 - Τι αποκάλυψε ο Χρ. Μεγάλου
Ο CEO της Πειραιώς αναφέρθηκε και στη συμφωνία για την απόκτηση του 90% της μητρικής εταιρείας της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες

THEON: Αύξηση εσόδων 61%, νέες παραγγελίες ύψους 466 εκατ. ευρώ το 2024
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε η THEON το 2024 ενώ περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη προβλέπει για το 2025

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Τι αλλάζει με την ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Οδηγός ΕΑΕΕ
Όλες οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεούνται να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο

Εδραιώνει τη θέση της ως εργοδότης επιλογής η HELLENiQ ENERGY
Προσέλκυση ταλέντων, σύνδεση με Έλληνες του εξωτερικού και συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια

Tρόφιμα πρώτης ανάγκης διένειμε σε 598 οικογένειες η PCT
Έμπρακτη στήριξη ευάλωτων οικογενειών την πασχαλινή περίοδο από την COSCO - PCT