Στις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς -μικρούς και μεγαλύτερους- εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνοντας ώθηση αφενός την ελληνική επιχειρηματικότητα και τον εγχώριο πρωτογενή τομέα και αφετέρου στα μερίδια της, αφού τα προϊόντα made in Greece συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι των νοικοκυριών παρά την επιμονή της ακρίβειας.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η Κρήτη, μια αγορά που και λόγω του ρεκόρ στις τουριστικές ροές αναπτύσσεται ταχύτατα. Για παράδειγμα στο επτάμηνο εφέτος παρουσίασε τον υψηλότερι ρυθμό αύξησης στις πωλήσεις (+5,3%), ξεπερνώντας τα 526 εκατ. ευρώ, ήτοι το 7,7% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία της Circana.
Οι αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος με τοπικούς παραγωγούς
Με τον τζίρο της ΑΒ τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες θα είναι οι επιδόσεις και το 2024), βασικός πυλώνας στο νέο αλφαβητικό αφήγημα για επιστροφή στην ανάπτυξη είναι και η ενίσχυση των τοπικών προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό της μέσω αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον Νίκο Λαβίδα, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Ειδικότερα στην αγορά της Κρήτης μεταξύ των αποκλειστικών συνεργασιών της ΑΒ είναι αυτή με τον Γαλακτοκομικό Κτηνοτροφικό Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων, με εμπειρία 50 ετών στην τυροκομική τέχνη.
Στην ίδια κατεύθυνση η αλυσίδα συνεργάζεται με την βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek με τζίρο στα 50 εκατ. ευρώ εφέτος, η οποία έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της διαθέτοντας πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών.
Επίσης η ΑΒ διατηρεί συνεργασία κατ’ αποκλειστικότητα με 4 μικρούς τοπικούς παραγωγούς τυροκομικών, όπως το τυροκομείο της οικογένειας Γυπαράκη, ενώ διακινεί αποκλειστικά και ορισμένα προϊόντα της εταιρείας Αμάρι Πρότυπος Γαλακτοκομική.
Εκτός από παραγωγούς στην Κρήτη η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες και με άλλες παραγωγικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα, όπως το Τυροκομείο Κωσταρέλου, την εταιρεία Μανιός, που δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας στον τομέα της εμπορίας των φρέσκων και νωπών ψαριών, την Νιτσιάκος στο μοσχαρίσιο κρέας, τον συνεταιρισμό Αμφιλοχίας με φέτα, κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα, πεκορίνο κ.λπ. και με το Τυροκομείο Μυκόνου (προϊόντα «Δουκέσα»).
Μερίδιο 10,6% της ΑΒ στην Κρήτη
«Όχημα» για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που αριθμεί 15 καταστήματα, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου, συνολικής επιφάνειας 1.140 τ.μ., που λειτουργεί από τον Απρίλιο, είναι η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της ΑΒ σε ένα σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου έχουν πάρει θέση όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο φιλοξενεί περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία προβάλλονται με ειδική σήμανση στα ράφια, με το σήμα της Κρήτης και αγγλόφωνη περιγραφή. Ας σημειωθεί ότι η ΑΒ έχει συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με παραγωγούς στην Κρήτη τον τελευταίο χρόνο.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος μαζί με τη διοικητική ομάδα της ΑΒ ξενάγησαν χθες δημοσιογράφους στο νέο κατάστημα της αλυσίδας, η γκάμα των τοπικών προϊόντων αντιστοιχεί σχεδόν στο 10-15% των προϊόντων της αλυσίδας, έχοντας ενισχύσει τις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο.
Το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος στην κρητική αγορά ανέρχεται σε 10,6%, με βάση τα στοιχεία της διοίκησης της αλυσίδας.
Ο ανταγωνισμός
Στη… μάχη της Κρήτης προβάδισμα διατηρεί η Σκλαβενίτης, καθώς με την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης πριν 10 χρόνια διαθέτει μεγάλα ερείσματα κυρίως στην αγορά του Ηρακλείου, αλλά και στους υπόλοιπους νομούς. Αν και η Σκλαβενίτης με την ταμπέλα της κατέχει 15 καταστήματα και σε μια πρώτη ανάγνωση η διαφορά είναι μικρή συγκριτικά με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες, το δίκτυο της Χαλκιαδάκης αλλάζει τα δεδομένα.
Κι αυτό γιατί η κρητική Χαλκιαδάκης, που εφέτος συμπληρώνει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Κρήτη και αποτελεί leader στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής στο νησί, σήμερα έχει δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους.
Και η Lidl έχει αναπτύξει ισχυρό δίκτυο στην κρητική αγορά, διαθέτοντας σημαντική παρουσία σε όλο το νησί με 15 καταστήματα.
Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και η Διαμαντής Μασούτης στη μεγαλόνησο μετά τη στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στο οποία η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.
Τέλος, με τις εξαγορές των CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκης και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει «πατήσει» γερά στην Κρήτη.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων