![ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί επενδύει στα τοπικά προϊόντα – Το παράδειγμα της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/vasilopoulos-768x479-1.jpg)
Στις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς -μικρούς και μεγαλύτερους- εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνοντας ώθηση αφενός την ελληνική επιχειρηματικότητα και τον εγχώριο πρωτογενή τομέα και αφετέρου στα μερίδια της, αφού τα προϊόντα made in Greece συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι των νοικοκυριών παρά την επιμονή της ακρίβειας.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η Κρήτη, μια αγορά που και λόγω του ρεκόρ στις τουριστικές ροές αναπτύσσεται ταχύτατα. Για παράδειγμα στο επτάμηνο εφέτος παρουσίασε τον υψηλότερι ρυθμό αύξησης στις πωλήσεις (+5,3%), ξεπερνώντας τα 526 εκατ. ευρώ, ήτοι το 7,7% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία της Circana.
Οι αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος με τοπικούς παραγωγούς
Με τον τζίρο της ΑΒ τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες θα είναι οι επιδόσεις και το 2024), βασικός πυλώνας στο νέο αλφαβητικό αφήγημα για επιστροφή στην ανάπτυξη είναι και η ενίσχυση των τοπικών προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό της μέσω αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον Νίκο Λαβίδα, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Ειδικότερα στην αγορά της Κρήτης μεταξύ των αποκλειστικών συνεργασιών της ΑΒ είναι αυτή με τον Γαλακτοκομικό Κτηνοτροφικό Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων, με εμπειρία 50 ετών στην τυροκομική τέχνη.
Στην ίδια κατεύθυνση η αλυσίδα συνεργάζεται με την βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek με τζίρο στα 50 εκατ. ευρώ εφέτος, η οποία έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της διαθέτοντας πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών.
Επίσης η ΑΒ διατηρεί συνεργασία κατ’ αποκλειστικότητα με 4 μικρούς τοπικούς παραγωγούς τυροκομικών, όπως το τυροκομείο της οικογένειας Γυπαράκη, ενώ διακινεί αποκλειστικά και ορισμένα προϊόντα της εταιρείας Αμάρι Πρότυπος Γαλακτοκομική.
Εκτός από παραγωγούς στην Κρήτη η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες και με άλλες παραγωγικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα, όπως το Τυροκομείο Κωσταρέλου, την εταιρεία Μανιός, που δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας στον τομέα της εμπορίας των φρέσκων και νωπών ψαριών, την Νιτσιάκος στο μοσχαρίσιο κρέας, τον συνεταιρισμό Αμφιλοχίας με φέτα, κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα, πεκορίνο κ.λπ. και με το Τυροκομείο Μυκόνου (προϊόντα «Δουκέσα»).
Μερίδιο 10,6% της ΑΒ στην Κρήτη
«Όχημα» για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που αριθμεί 15 καταστήματα, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου, συνολικής επιφάνειας 1.140 τ.μ., που λειτουργεί από τον Απρίλιο, είναι η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της ΑΒ σε ένα σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου έχουν πάρει θέση όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου.
Το κατάστημα στη Χερσόνησο φιλοξενεί περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία προβάλλονται με ειδική σήμανση στα ράφια, με το σήμα της Κρήτης και αγγλόφωνη περιγραφή. Ας σημειωθεί ότι η ΑΒ έχει συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με παραγωγούς στην Κρήτη τον τελευταίο χρόνο.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος μαζί με τη διοικητική ομάδα της ΑΒ ξενάγησαν χθες δημοσιογράφους στο νέο κατάστημα της αλυσίδας, η γκάμα των τοπικών προϊόντων αντιστοιχεί σχεδόν στο 10-15% των προϊόντων της αλυσίδας, έχοντας ενισχύσει τις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο.
Το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος στην κρητική αγορά ανέρχεται σε 10,6%, με βάση τα στοιχεία της διοίκησης της αλυσίδας.
Ο ανταγωνισμός
Στη… μάχη της Κρήτης προβάδισμα διατηρεί η Σκλαβενίτης, καθώς με την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης πριν 10 χρόνια διαθέτει μεγάλα ερείσματα κυρίως στην αγορά του Ηρακλείου, αλλά και στους υπόλοιπους νομούς. Αν και η Σκλαβενίτης με την ταμπέλα της κατέχει 15 καταστήματα και σε μια πρώτη ανάγνωση η διαφορά είναι μικρή συγκριτικά με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες, το δίκτυο της Χαλκιαδάκης αλλάζει τα δεδομένα.
Κι αυτό γιατί η κρητική Χαλκιαδάκης, που εφέτος συμπληρώνει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Κρήτη και αποτελεί leader στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής στο νησί, σήμερα έχει δίκτυο 40 καταστημάτων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, με περισσότερους από 1.600 εργαζομένους.
Και η Lidl έχει αναπτύξει ισχυρό δίκτυο στην κρητική αγορά, διαθέτοντας σημαντική παρουσία σε όλο το νησί με 15 καταστήματα.
Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και η Διαμαντής Μασούτης στη μεγαλόνησο μετά τη στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στο οποία η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.
Τέλος, με τις εξαγορές των CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκης και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει «πατήσει» γερά στην Κρήτη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil