Απέρριψαν την πρόταση του Πεκίνου να πωλούνται τα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα σε ελάχιστη τιμή 30.000 ευρώ οι Βρυξέλλες, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters που επικαλείται τρεις πηγές οι οποίες επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Η πρόταση της Κίνας αποσκοπούσε στην αποτροπή της επιβολής δασμών από την ΕΕ τον επόμενο μήνα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι είχε απορρίψει τις προσφορές ελάχιστης τιμής από κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα πριν από ένα μήνα στο πλαίσιο της έρευνας κατά των επιδοτήσεων που έχει οδηγήσει το Πεκίνο και την Ευρωπαϊκή Ένωση στη μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη τους εδώ και μια δεκαετία.
ΕΕ: «Πράσινο φως» για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας και η Επιτροπή δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια. Η Επιτροπή έχει προηγουμένως αρνηθεί να σχολιάσει τις διαπραγματεύσεις.
Οι Βρυξέλλες απέρριψαν την κινεζική πρόταση λέγοντας ότι δεν αφορούσε μόνο τις τιμές που χρεώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν για την παραγωγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η Επιτροπή είχε αρνηθεί να παράσχει λεπτομέρειες σχετικά με τις προσφορές, με τις οποίες οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα δεσμεύτηκαν να τηρήσουν ορισμένα όρια τιμών για μην πλημμυρίσει η ευρωπαϊκή αγορά με φθηνά οχήματα τα οποία, σύμφωνα με το μπλοκ, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές.
Επί του παρόντος, κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η SAIC και η BYD τιμολογούν τα μοντέλα EV τους λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ στην Ευρώπη, παρόλο που τα πωλούν σε κλάσμα της τιμής στην εγχώρια αγορά τους, αναδεικνύοντας την ευελιξία τους αλλά και την ελκυστικότητα για αυτούς στην πώληση στην Ευρώπη.
Το Seagull της BYD, ένα μικρότερο EV που αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη το επόμενο έτος, αναμένεται να έχει τιμή λίγο κάτω από 20.000 ευρώ.
Τελειώνει ο χρόνος για την επίτευξη συμφωνίας
Ωστόσο στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για να καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις σε συμφωνία. Την προηγούμενη εβδομάδα η Κομισιόν είπε αν δεν συμφωνήσουν οι δύο πλευρές σε ένα plan b, στις 31 Οκτωβρίου θα επιβάλει σταθμούς που θα φθάνουν ως το 45% και θα έχουν διάρκεια για πέντε χρόνια.
Την Τρίτη, η Κίνα επέβαλε προσωρινά μέτρα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές μπράντι από την ΕΕ, πλήττοντας γαλλικές μάρκες όπως η Hennessy και η Remy Martin, λίγες ημέρες αφότου το μπλοκ των 27 κρατών ψήφισε τους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε ότι επιδιώκει να διαπραγματευτεί μια εναλλακτική λύση στους δασμούς που θα περιλαμβάνει κάποια μορφή «ευέλικτης δέσμευσης τιμολόγησης», χωρίς ωστόσο να παρέχει λεπτομέρειες.
Η Επιτροπή από την πλευρά της είπε ότι είναι έτοιμη να επανεξετάσει άλλες δεσμεύσεις τιμών, που αφορούν ελάχιστες τιμές και ποσοστώσεις εισαγωγών, καθώς συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις.
Μια λύση θα μπορούσε να είναι μια ατομικά υπολογιζόμενη ελάχιστη τιμή για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία και ενδεχομένως ανά τύπο μοντέλου, ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου και την γκάμα του, ανέφεραν οι πηγές.
Μία από τις πηγές δήλωσε ότι τα επίπεδα ελάχιστων τιμών των 35.000 έως 40.000 ευρώ θα χρησίμευαν ως καλύτερο μέτρο σύγκρισης για τις συνομιλίες.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023