Αντίθετες τάσεις είδε να επικρατούν ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2024.
Οι αγοραπωλησίες στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτινάχθηκαν, ενώ αντίθετα, στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των συναλλαγών υποχώρησε σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, εκτιμά ο Xclusiv, που καταγράφει την εικόνα των αγοραπωλησιών. Στους δυο κλάδους οι συναλλαγές ξεπέρασαν τα 22 δις. δολ, με τους Έλληνες και Κινέζους εφοπλιστές να «διαγκωνίζονται» για τα πρωτεία.
Ναυτιλία: Περισσότερα containeships και bulker για διάλυση
Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 2024 πωλήθηκαν 612 φορτηγά πλοία, σημειώνοντας αύξηση 34,5% σε σχέση με τα 455 που πωλήθηκαν το 2023. Η συνολική αξία αυτών των συναλλαγών αυξήθηκε επίσης κατά 50%, φθάνοντας τα 12 δισ. δολάρια το 2024 από 8 δισ. δολάρια το 2023.
Xclusiv: Τι έκαναν οι Κινέζοι
Οι Κινέζοι αγοραστές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί, αποκτώντας 115 bulkers το 2024, μια σημαντική αύξηση από τα 66 που αγόρασαν το 2023. Οι Έλληνες και οι Ιάπωνες αγοραστές έδειξαν επίσης έντονο ενδιαφέρον, καθώς η κάθε πλευρά απέκτησε από 107 bulkers το 2024 σε σύγκριση με τα 77 και τα 68, αντίστοιχα, το 2023. Από την πλευρά των πωλητών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες πούλησαν 158 bulkers το 2024, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 146.
Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 27,2% σε σχέση με τα 456 δεξαμενόπλοια που πωλήθηκαν το 2023, αξίας 13,2 δισ. δολαρίων.
Η ελληνική απάντηση
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ως αγοραστές και πωλητές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, καθώς αγόρασαν 40 δεξαμενόπλοια και πούλησαν 52 το ενεάμηνο του 2024. Το 2023, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 41 και 100 δεξαμενόπλοια. Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες πούλησαν 32 δεξαμενόπλοια το 2024 έναντι 44 το 2023, ενώ αγόρασαν 49 το 2024 έναντι 51 το 2023. Οι πλοιοκτήτες από τις ΗΠΑ πούλησαν 21 δεξαμενόπλοια το 2024, έναντι 28 το 2023, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αγόρασαν 17 δεξαμενόπλοια το 2024, μια σημαντική μείωση από τα 46 που αγόρασαν το 2023.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.