
Αντίθετες τάσεις είδε να επικρατούν ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2024.
Οι αγοραπωλησίες στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτινάχθηκαν, ενώ αντίθετα, στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των συναλλαγών υποχώρησε σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, εκτιμά ο Xclusiv, που καταγράφει την εικόνα των αγοραπωλησιών. Στους δυο κλάδους οι συναλλαγές ξεπέρασαν τα 22 δις. δολ, με τους Έλληνες και Κινέζους εφοπλιστές να «διαγκωνίζονται» για τα πρωτεία.
Ναυτιλία: Περισσότερα containeships και bulker για διάλυση
Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 2024 πωλήθηκαν 612 φορτηγά πλοία, σημειώνοντας αύξηση 34,5% σε σχέση με τα 455 που πωλήθηκαν το 2023. Η συνολική αξία αυτών των συναλλαγών αυξήθηκε επίσης κατά 50%, φθάνοντας τα 12 δισ. δολάρια το 2024 από 8 δισ. δολάρια το 2023.
Xclusiv: Τι έκαναν οι Κινέζοι
Οι Κινέζοι αγοραστές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί, αποκτώντας 115 bulkers το 2024, μια σημαντική αύξηση από τα 66 που αγόρασαν το 2023. Οι Έλληνες και οι Ιάπωνες αγοραστές έδειξαν επίσης έντονο ενδιαφέρον, καθώς η κάθε πλευρά απέκτησε από 107 bulkers το 2024 σε σύγκριση με τα 77 και τα 68, αντίστοιχα, το 2023. Από την πλευρά των πωλητών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες πούλησαν 158 bulkers το 2024, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 146.
Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 27,2% σε σχέση με τα 456 δεξαμενόπλοια που πωλήθηκαν το 2023, αξίας 13,2 δισ. δολαρίων.
Η ελληνική απάντηση
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ως αγοραστές και πωλητές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, καθώς αγόρασαν 40 δεξαμενόπλοια και πούλησαν 52 το ενεάμηνο του 2024. Το 2023, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 41 και 100 δεξαμενόπλοια. Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες πούλησαν 32 δεξαμενόπλοια το 2024 έναντι 44 το 2023, ενώ αγόρασαν 49 το 2024 έναντι 51 το 2023. Οι πλοιοκτήτες από τις ΗΠΑ πούλησαν 21 δεξαμενόπλοια το 2024, έναντι 28 το 2023, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αγόρασαν 17 δεξαμενόπλοια το 2024, μια σημαντική μείωση από τα 46 που αγόρασαν το 2023.


Latest News

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα