Αντίθετες τάσεις είδε να επικρατούν ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2024.
Οι αγοραπωλησίες στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτινάχθηκαν, ενώ αντίθετα, στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των συναλλαγών υποχώρησε σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, εκτιμά ο Xclusiv, που καταγράφει την εικόνα των αγοραπωλησιών. Στους δυο κλάδους οι συναλλαγές ξεπέρασαν τα 22 δις. δολ, με τους Έλληνες και Κινέζους εφοπλιστές να «διαγκωνίζονται» για τα πρωτεία.
Ναυτιλία: Περισσότερα containeships και bulker για διάλυση
Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 2024 πωλήθηκαν 612 φορτηγά πλοία, σημειώνοντας αύξηση 34,5% σε σχέση με τα 455 που πωλήθηκαν το 2023. Η συνολική αξία αυτών των συναλλαγών αυξήθηκε επίσης κατά 50%, φθάνοντας τα 12 δισ. δολάρια το 2024 από 8 δισ. δολάρια το 2023.
Xclusiv: Τι έκαναν οι Κινέζοι
Οι Κινέζοι αγοραστές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί, αποκτώντας 115 bulkers το 2024, μια σημαντική αύξηση από τα 66 που αγόρασαν το 2023. Οι Έλληνες και οι Ιάπωνες αγοραστές έδειξαν επίσης έντονο ενδιαφέρον, καθώς η κάθε πλευρά απέκτησε από 107 bulkers το 2024 σε σύγκριση με τα 77 και τα 68, αντίστοιχα, το 2023. Από την πλευρά των πωλητών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες πούλησαν 158 bulkers το 2024, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 146.
Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 27,2% σε σχέση με τα 456 δεξαμενόπλοια που πωλήθηκαν το 2023, αξίας 13,2 δισ. δολαρίων.
Η ελληνική απάντηση
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ως αγοραστές και πωλητές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, καθώς αγόρασαν 40 δεξαμενόπλοια και πούλησαν 52 το ενεάμηνο του 2024. Το 2023, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 41 και 100 δεξαμενόπλοια. Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες πούλησαν 32 δεξαμενόπλοια το 2024 έναντι 44 το 2023, ενώ αγόρασαν 49 το 2024 έναντι 51 το 2023. Οι πλοιοκτήτες από τις ΗΠΑ πούλησαν 21 δεξαμενόπλοια το 2024, έναντι 28 το 2023, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αγόρασαν 17 δεξαμενόπλοια το 2024, μια σημαντική μείωση από τα 46 που αγόρασαν το 2023.
Latest News
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Τα κοντέινερ πλήττουν σοβαρά το περιβάλλον - Το αποτύπωμα από 1.382 χαμένα κοντέινερ κάθε χρόνο
Τα χιλιάδες κοντέινερ που έχουν χαθεί στη θάλασσα, επιβαρύνουν το περιβάλλον
Το καυτό ερώτημα για τα Στενά του Ορμούζ
Η ναυτιλία και ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις συγκρούσεις και ανησυχούν για το μοναδικό πέρασμα στον Περσικό Κόλπο
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050
Πώς οι Χούθι χτύπησαν το Cordelia Moon - Βίντεο από την επίθεση
Στα πλάνα φαίνεται ένα μικρό σκάφος των Χούθι να κινείται με ταχύτητα προς το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια να εκρήγνυται
Σταματάει η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ - Κατ΄ αρχήν συμφωνία με την εργοδοσία
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εδώ και σχεδόν μισό αιώνα απεργία λιμενεργατών στις ΗΠΑ
Δύο bulk carriers συγκρούστηκαν στον Βόσπορο [Βίντεο]
Δείτε βίντεο που τραβήχτηκε αμέσως μετά το συμβάν, με ρυμουλκά σκάφη να σπεύδουν να βοηθήσουν
Η ουρά πλοίων μεγαλώνει στις ακτές των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες απεργούν για τρίτη μέρα
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες
Σε 48ωρη απεργία προχωράει η ΠΝΟ - Ποιες μέρες θα μείνουν δεμένα τα πλοία
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία
Μώραλης: «Τουριστικός προορισμός ο Πειραιάς» - Τα projects Dimand και Μήτση
Σε εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά ως σύγχρονου τουριστικού προορισμού