Η Τουρκία εδώ και καιρό προσπαθεί να δελεάσει κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να χτίσουν εργοστάσια εντός της επικράτειάς της σε μια προσπάθεια να γίνει κόμβος near-shoring για την Ευρώπη. Ταυτόχρονα, όμως, δεν δίνει στην Κίνα το δέλεαρ των χαμηλότερων δασμών για κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευασμένα.

Όμως, η Κίνα έριξε την πρώτη βολή σε έναν εμπορικό πόλεμο με την Τουρκία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου σχετικά με τους δασμούς της στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διπλωματική της αποστολή την Τρίτη.

Κίνα: Στην Ευρώπη μέσω… Τουρκίας τα κινεζικά EV – Οι συζητήσεις για επενδύσεις

«Το μέτρο που εισάγει διακρίσεις, το οποίο έλαβε η Τουρκία, είναι ενάντια στους κανόνες του ΠΟΕ και είναι προστατευτικού χαρακτήρα. Προτρέπουμε την Τουρκία να ακολουθήσει τους κανόνες του ΠΟΕ και να διορθώσει αμέσως τα μέτρα της», ανέφερε η ανακοίνωση.

Το «αίτημα για διαβουλεύσεις» που υπέβαλε η Κίνα στον ΠΟΕ είναι το πρώτο επίσημο βήμα σε μια εμπορική διαμάχη και μερικές φορές οι διαφορές επιλύονται σε αυτό το στάδιο, σημειώνει το Reuters.

Κινέζικες επενδύσεις στην Τουρκία

Ταυτόχρονα, η Τουρκία βρίσκεται στο τελικό στάδιο των συνομιλιών για πιθανή επένδυση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chery, δήλωσε αξιωματούχος, καθώς η Άγκυρα επιδιώκει να εμβαθύνει τους δεσμούς της με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μετά την επίτευξη επενδυτικής συμφωνίας με την κινεζική BYD στις αρχές του έτους.

Τούρκος αξιωματούχος, ο οποίος μίλησε στο Reuters, διατηρώντας την ανωνυμία του, δεν διευκρίνισε την επένδυση που συζητούσαν η Chery και η Άγκυρα ή εάν υπήρχε χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη τελικής συμφωνίας.

Τον Ιούλιο, η Άγκυρα γνωστοποίησε ότι η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD συμφώνησε να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο παραγωγής αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στην Τουρκία με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 150.000 οχημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ψάχνουν πέρα πό την Κίνα

Η τουρκική προεδρία ανακοίνωσε στα τέλη Σεπτεμβρίου ότι ο πρόεδρος Ερντογάν συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Chery International, Γκουιμπίνγκ Ζανγκ, στο περιθώριο επενδυτικής εκδήλωσης στην Κωνσταντινούπολη. Στις συνομιλίες παρευρέθηκε επίσης ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ.

Η Τουρκία παρέχει την έκταση για την κατσκευηή του εργοστασίου, εκτεταμένες φορολογικές ελαφρύνσεις και υποστήριξη με διάφορες μορφές για νέες επενδύσεις σε εργοστάσια plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρόγραμμα στήριξης επενδύσεων απαιτεί παραγωγή τουλάχιστον 150.000 μονάδων ετησίως και επιτρέπει επίσης στον επενδυτή να πουλήσει έναν καθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων στην τοπική αγορά χωρίς χρέωση.

Η Τουρκία, όπου βρίσκονται εγκαταστάσεις παραγωγής των Ford, Stellantis, Renault, Toyota και Hyundai, θα μπορούσε να παράγει έως και 2 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, με το ένα τρίτο αυτών να είναι επαγγελματικά οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία από ενώσεις κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Η κυβέρνηση της Τουρκίας «φλερτάρει» τους Κινέζους κατασκευαστές να διευρύνουν την κατασκευαστική της βάση και να επιταχύνουν τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας της στην ηλεκτροκίνηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή