Η Αττική Οδός άλλαξε σελίδα στις 6 Οκτωβρίου.
Με το «καλημέρα» της νέας εποχής, ο πρώτος επενδυτής έσπευσε να καρπωθεί την ευκαιρία και τις υπεραξίες που μπορεί να δώσει η Αττική Οδός υπό τον νέο παραχωρησιούχο «Νέα Αττική Οδός» και με μέτοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αττική Οδός: Στο 10% της «Νέα Αττική Οδός» εισέρχεται η Μαριάννα Λάτση
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αττική Οδό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μεγάλο μετά την προσφορά των 3,27 δισ. ευρώ που υπέβαλε για τη διεκδίκηση της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός, η Μαριάννα Λάτση και το επενδυτικό ενδιαφέρον
Λίγες ώρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης της παραχώρησης, η Αττική Οδός βρέθηκε με έναν ακόμη μέτοχο.
Η Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση έκανε το deal με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη αποκτώντας το 10% της «Νέα Αττική Οδός».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον, λένε πηγές, είναι μεγάλο καθώς μετά την προσφορά – μαμούθ που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάληψη της χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαχείρισης, η αγορά αντιλήφθηκε τις υπεραξίες που μπορεί να κρύβει μία τέτοια υποδομή.
Για 25 χρόνια είναι εξασφαλισμένα μερίσματα, παρέχοντας σε όποιον επενδύσει ασφαλή διασπορά του χαρτοφυλακίου του.
Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων για την Αττική Οδό, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία κινείται στα 270.000 οχήματα.
Στα 77 εκατ. ευρώ το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office για το 10% της Αττικής Οδού
Το τίμημα
Στα περίπου 77 εκατ. ευρώ ανέρχεται το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση ώστε να αποκτήσει το 10% στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου παραχωρησιούχου.
Όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο μέτοχος στη «Νέα Αττική Οδός», η αξία της συναλλαγής υπολογίστηκε επί των κεφαλαίων που διέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως δεσμευτικές επενδύσεις.
Η Αττική Οδός και οι δεσμευτικές επενδύσεις
Σύμφωνα με το νόμο που κυρώθηκε από τη Βουλή και αφορά τη σύμβαση για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ο αρχικός μέτοχος του παραχωρησιούχου, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δεσμευτεί να καταβάλει κεφάλαια συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.
Το deal με τη Latsco Family Office για την είσοδο στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium 15% υπολογίστηκε επί τα αρχικά κεφάλαια των 670 εκατ. ευρώ.
Άρα το Family Office της Μαριάννας Λάτση καταβάλλει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικό τίμημα ύψους περίπου 77 εκατ. ευρώ.
Το premium
Παράγοντες της αγοράς, σημειώνουν δε, το premium στο deal.
Όπως προαναφέρθηκε είναι στο 15% επί των κεφαλαίων για τις δεσμευτικές επενδύσεις.
Υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος για μία φρέσκια… επένδυση.
Αποτελεί δε «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των παραχωρήσεων.
Η μεταβίβαση μετοχών
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.
Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών