
Η Αττική Οδός άλλαξε σελίδα στις 6 Οκτωβρίου.
Με το «καλημέρα» της νέας εποχής, ο πρώτος επενδυτής έσπευσε να καρπωθεί την ευκαιρία και τις υπεραξίες που μπορεί να δώσει η Αττική Οδός υπό τον νέο παραχωρησιούχο «Νέα Αττική Οδός» και με μέτοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αττική Οδός: Στο 10% της «Νέα Αττική Οδός» εισέρχεται η Μαριάννα Λάτση
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αττική Οδό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μεγάλο μετά την προσφορά των 3,27 δισ. ευρώ που υπέβαλε για τη διεκδίκηση της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός, η Μαριάννα Λάτση και το επενδυτικό ενδιαφέρον
Λίγες ώρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης της παραχώρησης, η Αττική Οδός βρέθηκε με έναν ακόμη μέτοχο.
Η Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση έκανε το deal με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη αποκτώντας το 10% της «Νέα Αττική Οδός».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον, λένε πηγές, είναι μεγάλο καθώς μετά την προσφορά – μαμούθ που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάληψη της χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαχείρισης, η αγορά αντιλήφθηκε τις υπεραξίες που μπορεί να κρύβει μία τέτοια υποδομή.
Για 25 χρόνια είναι εξασφαλισμένα μερίσματα, παρέχοντας σε όποιον επενδύσει ασφαλή διασπορά του χαρτοφυλακίου του.
Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων για την Αττική Οδό, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία κινείται στα 270.000 οχήματα.
Στα 77 εκατ. ευρώ το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office για το 10% της Αττικής Οδού
Το τίμημα
Στα περίπου 77 εκατ. ευρώ ανέρχεται το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση ώστε να αποκτήσει το 10% στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου παραχωρησιούχου.
Όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο μέτοχος στη «Νέα Αττική Οδός», η αξία της συναλλαγής υπολογίστηκε επί των κεφαλαίων που διέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως δεσμευτικές επενδύσεις.
Η Αττική Οδός και οι δεσμευτικές επενδύσεις
Σύμφωνα με το νόμο που κυρώθηκε από τη Βουλή και αφορά τη σύμβαση για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ο αρχικός μέτοχος του παραχωρησιούχου, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δεσμευτεί να καταβάλει κεφάλαια συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.
Το deal με τη Latsco Family Office για την είσοδο στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium 15% υπολογίστηκε επί τα αρχικά κεφάλαια των 670 εκατ. ευρώ.
Άρα το Family Office της Μαριάννας Λάτση καταβάλλει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικό τίμημα ύψους περίπου 77 εκατ. ευρώ.
Το premium
Παράγοντες της αγοράς, σημειώνουν δε, το premium στο deal.
Όπως προαναφέρθηκε είναι στο 15% επί των κεφαλαίων για τις δεσμευτικές επενδύσεις.
Υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος για μία φρέσκια… επένδυση.
Αποτελεί δε «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των παραχωρήσεων.
Η μεταβίβαση μετοχών
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.
Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025