Η Αττική Οδός άλλαξε σελίδα στις 6 Οκτωβρίου.
Με το «καλημέρα» της νέας εποχής, ο πρώτος επενδυτής έσπευσε να καρπωθεί την ευκαιρία και τις υπεραξίες που μπορεί να δώσει η Αττική Οδός υπό τον νέο παραχωρησιούχο «Νέα Αττική Οδός» και με μέτοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αττική Οδός: Στο 10% της «Νέα Αττική Οδός» εισέρχεται η Μαριάννα Λάτση
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αττική Οδό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μεγάλο μετά την προσφορά των 3,27 δισ. ευρώ που υπέβαλε για τη διεκδίκηση της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός, η Μαριάννα Λάτση και το επενδυτικό ενδιαφέρον
Λίγες ώρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης της παραχώρησης, η Αττική Οδός βρέθηκε με έναν ακόμη μέτοχο.
Η Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση έκανε το deal με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη αποκτώντας το 10% της «Νέα Αττική Οδός».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον, λένε πηγές, είναι μεγάλο καθώς μετά την προσφορά – μαμούθ που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάληψη της χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαχείρισης, η αγορά αντιλήφθηκε τις υπεραξίες που μπορεί να κρύβει μία τέτοια υποδομή.
Για 25 χρόνια είναι εξασφαλισμένα μερίσματα, παρέχοντας σε όποιον επενδύσει ασφαλή διασπορά του χαρτοφυλακίου του.
Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων για την Αττική Οδό, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία κινείται στα 270.000 οχήματα.
Στα 77 εκατ. ευρώ το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office για το 10% της Αττικής Οδού
Το τίμημα
Στα περίπου 77 εκατ. ευρώ ανέρχεται το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση ώστε να αποκτήσει το 10% στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου παραχωρησιούχου.
Όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο μέτοχος στη «Νέα Αττική Οδός», η αξία της συναλλαγής υπολογίστηκε επί των κεφαλαίων που διέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως δεσμευτικές επενδύσεις.
Η Αττική Οδός και οι δεσμευτικές επενδύσεις
Σύμφωνα με το νόμο που κυρώθηκε από τη Βουλή και αφορά τη σύμβαση για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ο αρχικός μέτοχος του παραχωρησιούχου, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δεσμευτεί να καταβάλει κεφάλαια συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.
Το deal με τη Latsco Family Office για την είσοδο στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium 15% υπολογίστηκε επί τα αρχικά κεφάλαια των 670 εκατ. ευρώ.
Άρα το Family Office της Μαριάννας Λάτση καταβάλλει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικό τίμημα ύψους περίπου 77 εκατ. ευρώ.
Το premium
Παράγοντες της αγοράς, σημειώνουν δε, το premium στο deal.
Όπως προαναφέρθηκε είναι στο 15% επί των κεφαλαίων για τις δεσμευτικές επενδύσεις.
Υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος για μία φρέσκια… επένδυση.
Αποτελεί δε «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των παραχωρήσεων.
Η μεταβίβαση μετοχών
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.
Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».
Latest News
Aλεξίου (Cenergy): «Οι ΗΠΑ αγκάλιασαν την επένδυση της Ελληνικά Καλώδια» [γράφημα]
Ο CEO της Cenergy Holdings Αλέξης Αλεξίου και ο CFO Αλέξανδρος Μπένος παρουσίασαν τους στόχους της ΑΜΚ για τη χρηματοδότηση του εργοστασίου χερσαίων καλωδίων στο Μέριλαντ
Εξοχική κατοικία ακόμη και με 6 ιδιοκτήτες - Η εταιρεία Owners φέρνει στην Ελλάδα τη συνιδιοκτησία
Με τη συνιδιοκτησία που φέρνει η Owners, η εξοχική κατοικία γίνεται προσιτή στο 1/6 της τιμής
Η Coca Cola ρίχνει στη μάχη αλγόριθμούς και ΑΙ – Το «πείραμα» στην Ελλάδα
Το «υπερόπλο» της ανάλυσης δεδομένων μέσα από προηγμένη τεχνολογία επιστρατεύει η Coca Cola HBC - Ο αντίκτυπος στις προσφορές
Frigoglass: Πώς ο μετασχηματισμός του ομίλου χτίζει το μέλλον του κλάδου γυαλιού
Ο όμιλος Frigoglass προχωρά σε έναν μεγάλο μετασχηματισμό και στους τέσσερις κλάδους ενασχόλησής του - Τα νέα πρόσωπα
Πάνω από 12,5 εκατ. επιβάτες μετέφερε η AEGEAN το 2024 - Νέες απευθείας πτήσεις
Η AEGEAN θα προσθέσει νέες απευθείας πτήσεις από Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο και Σαντορίνη προς Κωνσταντινούπολη το 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην Allianz
Ποιος αναλαμβάνει τη θέση του Chief Operations Officer και μέλoυς της Εκτελεστικής Επιτροπής
ΔΕΗ: Τρία νέα καταστήματα ενισχύουν το δίκτυο της Αττικής
Τα νέα πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ φτάνουν τα 34
Αλλαγές στη διοικητική ομάδα της Sunlight Group
Η ανακοίνωση της εταιρείας Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia
Το ρεύμα και οι πόλεμοι «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα της ΕΑΣΕ [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτει η τριμηνιαία έρευνα της ΕΑΣΕ σε συνεργασία με την ICAP που διεξάγεται σε δείγμα 2.540 Διευθυνόντων Συμβούλων
Νέο πρόγραμμα για ΜμΕ και βιώσιμες επιχειρηματικές στρατηγικές - Τι ανέλαβε ο ΣΑΕ|Ε
Στο πρόγραμμα MESS4GE συμμετέχουν εταίροι από Ελλάδα, Ιρλανδία, Κύπρο, Ιταλία και Ισπανία - Τι θα κάνουν οι ΜμΕ