Στη δεκαετία του 1990 πολυεθνικές του κλάδου των κατοικιδίων ζώων είδαν στην αγορά της Κίνας λαμπρό πεδίο δραστηριότητας, καθώς η δραστηριότητα επιχειρήσεων από τον συγκεκριμένο κλάδο ήταν πρακτικά ανύπαρκτη.
Ωστόσο, από το 2000 ο αριθμός των κατοικίδιων ζώων άρχισε να αυξάνεται στην Κίνα, με τους κηδεμόνες των ζώων να επικεντρώνουν την προσοχή τους περισσότερο στη συναισθηματική σχέση, παρά στην υιοθέτηση κατοικιδίων -κυρίως σκύλων- για λόγους ασφάλειας.
Κατοικίδια: Οι πιο πιστοί φίλοι του ανθρώπου έχουν τη δική τους οικονομία
Η στροφή αυτή στη λογική απόκτησης ενός κατοικίδιου ζώου πυροδότησε την ταχεία ανάπτυξη της λεγόμενης «οικονομίας των κατοικίδιων ζώων» στην Κίνα, γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο της Κίνας.
Βλέποντας τη δυναμική ανάπτυξης της αγοράς των κατοικίδιων ζώων, ο Γιαν Ζινγκσένγκ, που εργάστηκε προηγουμένως στην αυτοκινητοβιομηχανία, άλλαξε επαγγελματικό προσανατολισμό και το 2013 ίδρυσε την Favor Pets, μία αλυσίδα εμπορικών καταστημάτων που προσφέρει υπηρεσίες για κατοικίδια, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων λιανικών πωλήσεων, του καλλωπισμού και της περιποίησης των κατοικίδιων, αλλά και της προσφοράς υπηρεσιών εκπαίδευσης τους, με την έδρα της επιχείρησης να βρίσκεται στη συνοικία Τονγκζού στο Πεκίνο.
Η οικονομία των κατοικίδιων ζώων ανθεί τα τελευταία χρόνια στην Κίνα, με κινεζικές εταιρίες να καλύπτουν πλέον τις ανάγκες για την υγιεινή διατροφή των κατοικίδιων ζώων, αλλά και να προσφέρουν μία ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών για την ευζωία τους.
Η Favor Pets αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς σήμερα λειτουργεί περισσότερα από 2.000 καταστήματα σε πόλεις, όπως, το Πεκίνο, η Σανγκάη, αλλά και η Τσενγκντού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου της βιομηχανικής παραγωγής ειδών για κατοικίδια ζώα, ο αριθμός των κατοικίδιων σκύλων στην Κίνα έφτασε τα 51,75 εκατομμύρια το 2023, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για τις γάτες καταγράφηκε στα 69,8 εκατομμύρια.
Η αστική αγορά καταναλωτικών αγαθών για τα κατοικίδια (σκυλιά και γάτες) καταγράφηκε στα 279,3 δισεκατομμύρια γιουάν (36,06 δισεκατομμύρια ευρώ), με ετήσια αύξηση 3,2%, ενώ εκτιμάται ότι η οικονομική αποτίμηση της αναφερόμενης αγοράς θα φτάσει τα 361,3 δισεκατομμύρια γιουάν (46,64 δισεκατομμύρια ευρώ) το 2026.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους