
Η Boeing βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα το τελευταίο διάστημα και για διάφορους λόγους. Τα προβλήματα έχουν δημιουργήσει μεγάλο άγχος στους επενδυτές που αναρωτιούνται πώς η εταιρεία θα βρει το δρόμο της για να βγει από το σημερινό χάος.
Ευτυχώς, ο εμπορικός γίγαντας της αεροδιαστημικής δεν κινδυνεύει να βρεθεί άμεσα σε κάποιο πρόγραμμα διάσωσης ή αναδιάρθρωσης. Η υπερβολική εστίαση σε αυτό διατρέχει τον κίνδυνο να χάσει κανείς αυτό που πραγματικά έχει μεγαλύτερη σημασία για την εταιρεία τους επόμενους μήνες.
Boeing: Περισσότερες ανησυχίες για το επίπεδο ασφαλείας του 737
Ο κατάλογος των προβλημάτων της Boeing
Ο κατάλογος των προβλημάτων της Boeing είναι μακρύς και γνωστός. Οι σχεδιαστικές αποφάσεις που επηρέασαν το 737 MAX οδήγησαν στον τραγικό θάνατο 346 ανθρώπων σε δύο ατυχήματα. Τα μοντέλα MAX καθηλώθηκαν στο έδαφος παγκοσμίως, μεταξύ Μαρτίου 2019 και Νοεμβρίου 2020. Μετά ήρθε η πανδημία COVID-19 που αποδεκάτισε τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και δημιούργησε σημαντική και διαρκή αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού της αεροδιαστημικής.
Καθώς τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται για τον κλάδο, ένα φις πόρτας έκτακτης ανάγκης έσκασε από ένα 737 MAX 9 ενώ βρισκόταν εν πτήση στις 5 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, οδηγώντας σε περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα παραγωγής και την κουλτούρα πυο επικρατεί πλέον στον γίγαντα της αεροδιαστημικής.
Υπάρχουν περισσότερα όμως ζητήματα για την εταιρεία. Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό προχώρησαν στις 13 Σεπτεμβρίου σε μαχητική απεργία, παραλύοντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της Boeing. Η Wall Street εκτιμά ότι η απεργία θα κοστίσει στην Boeing περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα. Αυτό βέβαια δεν είναι καλό για μια εταιρεία που έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε μακροπρόθεσμο χρέος από τα τέλη του 2018.

Και υπάρχουν ακόμα περισσότερα. Με όλο αυτό το χρέος και χωρίς παραγωγή, η S&P Global, την Τρίτη, έθεσε την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας στην κατηγορία BBB- της Boeing και τις αξιολογήσεις μη εξασφαλισμένου χρέους «στο CreditWatch με αρνητικές επιπτώσεις». BBB- είναι η τελευταία σειρά επενδυτικού βαθμού. Το χρέος της Boeing βρίσκεται στα πρόθυρα της υποβάθμισης σε κατάσταση σκουπιδιών.
Φαίνεται ότι η Boeing κινείται στα όρια ενός πραγματικά φρικτού σεναρίου. Η πορεία προς τα εμπρός, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει το χειρότερο αποτέλεσμα. Μερικοί αριθμοί δείχνουν γιατί.
23 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Boeing έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο με διαθέσιμα περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, επενδύσεις και ανακυκλούμενο χρέος. Αυτό το ωραίο μαξιλάρι σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει την τρέχουσα απεργιακή διακοπή εργασίας για πολλούς μήνες.
6.179
Η Boeing έχει σχεδόν 6.200 ανεκπλήρωτες παραγγελίες. Αυτά τα αεροπλάνα αντιπροσωπεύουν χρόνια εργασίας, εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και δεκάδες δισεκατομμύρια δωρεάν ταμειακή ροή.
2
Επιπλέον, οι καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροπλάνων της Boeing δεν οδηγούν πουθενά. Οι πελάτες δεν μπορούν απλώς να πάνε σε κάποιον άλλον αντιπρόσωπο αεροπλάνων για ένα εναλλακτικό μοντέλο.
Τα αεροσκάφη είναι μηχανήματα υψηλής μηχανικής, υψηλής ρύθμισης, που απαιτούν σημαντική εκπαίδευση για να λειτουργήσουν. Κοστίζουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και παραγγέλλονται χρόνια νωρίτερα από έναν από τους δύο βασικούς παίκτες —είτε Airbus είτε Boeing.
Η Airbus, από την πλευρά της, έχει περίπου 8.500 παραγγελίες στα σκαριά. Αυτό το ανεκτέλεστο αντιπροσωπεύει περισσότερη από μια δεκαετία παραδόσεων με τους τρέχοντες ρυθμούς κατασκευής. Η Airbus δεν θα μπορούσε να αναλάβει πολύ περισσότερες δουλειές ακόμα κι αν το ήθελε.
42.430
Οι υπάρχουσες εκκρεμότητες είναι ένα ζήτημα. Η μελλοντική ζήτηση είναι άλλο. Ο κλάδος εξακολουθεί να είναι σε καλή κατάσταση. Η Airbus εκτιμά ότι ο κόσμος θα χρειαστεί 42.430 αεροπλάνα τα επόμενα 20 χρόνια.
Αυτό είναι πάνω από 2.000 το χρόνο. Η Boeing και η Airbus παρέδωσαν λίγο περισσότερα από 1.600 εμπορικά αεροσκάφη το 2018.
13.600.000.000 δολάρια
Στο έδαφος —ή στον διάδρομο προσγείωσης— είναι εύκολο να δεις την Boeing να παραδίδει περισσότερα από 800 τζετ ετησίως. Η Boeing παρέδωσε 806 τζετ το 2018. Παρήγαγε αξία 13,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκείνο το έτος.
Υπάρχουν ακόμα αρκετά χρήματα για την κατασκευή αεροπλάνων. Η μελλοντική ελεύθερη ταμειακή ροή της Boeing μπορεί να μην πλησιάζει τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά θα πρέπει να αποφέρει αρκετά για να ισορροπήσει και πάλι τον ισολογισμό, να πληρώσει τους απεργούς εργαζόμενους, να επενδύσει σε νέα προϊόντα και, τελικά, να ανταμείψει τους μετόχους.
Η Wall Street προβλέπει ότι οι ταμειακές ροές θα ξεπεράσουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2027. Μια αύξηση μισθού 40% που ζητείται από το συνδικάτο που έχει κηρύξει την απεργία θα αυξήσει το κόστος περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μέχρι το τέλος της τετραετούς σύμβασης. Η απεργία, αν και επώδυνη, δεν είναι υπαρξιακή.


Latest News

Η δυσκολία των ρομπότ να φτιάξουν παπούτσια και οι δασμοί τραμπ
Οι δασμοί δεν θα δώσουν δουλειά σε αμερικανικά χέρια, αλλά σε ακούραστες πλην αδέξιες μηχανές - Τι έδειξε το φιάσκο με τα παπούτσια της Nike

Mega deal στο χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών - Συγχώνευση Helvetia - Baloise
Η συγχώνευση των Helvetia - Baloise θα δημιουργήσει εναν απο τους 10 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους στις ασφάλειες

Τη μείωση της τιμής των φαρμάκων εξετάζει ο Τραμπ- Ανησυχία στις φαρμακοβιομηχανίες
Σχεδόν τρεις φορές ακριβότερα είναι τα φάρμακα στις ΗΠΑ σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες -Ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει να ρίξει τις τιμές
![ΔΝΤ: Σοκ στην οικονομία από τον εμπορικό πόλεμο – Οι προβλέψεις για Ελλάδα, Ευρωζώνη, ΗΠΑ, Κίνα, κόσμο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dnt01-600x388.jpg)
Σοκ στην οικονομία - Οι μεγαλύτεροι δασμοί εδώ και ένα αιώνα [γραφήματα]
«Βουτιά» στις προβλέψεις ΔΝΤ για παγκόσμια ανάπτυξη - «Καμπανάκι» για Ευρωζώνη, Γερμανία - Οι προκλήσεις της Κίνας

Επίσκεψη Βανς στην Ινδία: Οι σχέσεις Ουάσινγκτον και Νέου Δελχί θα διαμορφώσουν τον 21ο αιώνα
Η επίσκεψη του Βανς στην Ινδία πραγματοιείται σε μια στιγμή που το Νέο Δελχί επιχειρεί να διαπραγματευθεί τους αμερικανικούς τελωνειακούς δασμούς στα προϊόντα του

Η Κίνα απαγορεύει σε νοτιοκορεατικές εταιρείες την εξαγωγή προϊόντων που παρήχθησαν με κινεζικές σπάνιες γαίες
Η Κίνα προειδοποιεί τις νοτιοκορεατικές εταιρείες ότι απειλούνται με κυρώσεις εάν παραβιάσουν τους περιορισμούς στις εξαγωγές

Η Air India θέλει τα Boeing που αρνήθηκε η China Airlines
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες ενημερώθηκαν από την κυβέρνηση να μην δέχονται αεροσκάφη Boeing

Δασμοί 3.521% - Σε ποια εισαγόμενα προϊόντα επιβάλλονται οι υψηλοί δασμοί
Οι ΗΠΑ θέλουν να εμποδίσουν το «ντάμπινγκ» τους στην αμερικανική αγορά και επιβάλλουν υψηλους δασμούς

Η γρίπη των πτηνών αυξάνει τις πωλήσεις των φυτικών «αυγών»
H γρίπη των πτηνών με την επακόλουθη ακρίβεια ωθούν τους Αμερικανούς στα «φυτικά αυγά»

Από την Ελβετία στις ΗΠΑ - Η Roche και το πενταετές επενδυτικό πλάνο
Η επένδυση της Roche θα δημιουργήσει περισσότερες από 12.000 νέες θέσεις εργασίας - Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο σχέδιο