Η Boeing βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα το τελευταίο διάστημα και για διάφορους λόγους. Τα προβλήματα έχουν δημιουργήσει μεγάλο άγχος στους επενδυτές που αναρωτιούνται πώς η εταιρεία θα βρει το δρόμο της για να βγει από το σημερινό χάος.
Ευτυχώς, ο εμπορικός γίγαντας της αεροδιαστημικής δεν κινδυνεύει να βρεθεί άμεσα σε κάποιο πρόγραμμα διάσωσης ή αναδιάρθρωσης. Η υπερβολική εστίαση σε αυτό διατρέχει τον κίνδυνο να χάσει κανείς αυτό που πραγματικά έχει μεγαλύτερη σημασία για την εταιρεία τους επόμενους μήνες.
Boeing: Περισσότερες ανησυχίες για το επίπεδο ασφαλείας του 737
Ο κατάλογος των προβλημάτων της Boeing
Ο κατάλογος των προβλημάτων της Boeing είναι μακρύς και γνωστός. Οι σχεδιαστικές αποφάσεις που επηρέασαν το 737 MAX οδήγησαν στον τραγικό θάνατο 346 ανθρώπων σε δύο ατυχήματα. Τα μοντέλα MAX καθηλώθηκαν στο έδαφος παγκοσμίως, μεταξύ Μαρτίου 2019 και Νοεμβρίου 2020. Μετά ήρθε η πανδημία COVID-19 που αποδεκάτισε τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και δημιούργησε σημαντική και διαρκή αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού της αεροδιαστημικής.
Καθώς τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται για τον κλάδο, ένα φις πόρτας έκτακτης ανάγκης έσκασε από ένα 737 MAX 9 ενώ βρισκόταν εν πτήση στις 5 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, οδηγώντας σε περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα παραγωγής και την κουλτούρα πυο επικρατεί πλέον στον γίγαντα της αεροδιαστημικής.
Υπάρχουν περισσότερα όμως ζητήματα για την εταιρεία. Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό προχώρησαν στις 13 Σεπτεμβρίου σε μαχητική απεργία, παραλύοντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της Boeing. Η Wall Street εκτιμά ότι η απεργία θα κοστίσει στην Boeing περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα. Αυτό βέβαια δεν είναι καλό για μια εταιρεία που έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε μακροπρόθεσμο χρέος από τα τέλη του 2018.
Και υπάρχουν ακόμα περισσότερα. Με όλο αυτό το χρέος και χωρίς παραγωγή, η S&P Global, την Τρίτη, έθεσε την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας στην κατηγορία BBB- της Boeing και τις αξιολογήσεις μη εξασφαλισμένου χρέους «στο CreditWatch με αρνητικές επιπτώσεις». BBB- είναι η τελευταία σειρά επενδυτικού βαθμού. Το χρέος της Boeing βρίσκεται στα πρόθυρα της υποβάθμισης σε κατάσταση σκουπιδιών.
Φαίνεται ότι η Boeing κινείται στα όρια ενός πραγματικά φρικτού σεναρίου. Η πορεία προς τα εμπρός, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει το χειρότερο αποτέλεσμα. Μερικοί αριθμοί δείχνουν γιατί.
23 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Boeing έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο με διαθέσιμα περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, επενδύσεις και ανακυκλούμενο χρέος. Αυτό το ωραίο μαξιλάρι σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει την τρέχουσα απεργιακή διακοπή εργασίας για πολλούς μήνες.
6.179
Η Boeing έχει σχεδόν 6.200 ανεκπλήρωτες παραγγελίες. Αυτά τα αεροπλάνα αντιπροσωπεύουν χρόνια εργασίας, εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και δεκάδες δισεκατομμύρια δωρεάν ταμειακή ροή.
2
Επιπλέον, οι καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροπλάνων της Boeing δεν οδηγούν πουθενά. Οι πελάτες δεν μπορούν απλώς να πάνε σε κάποιον άλλον αντιπρόσωπο αεροπλάνων για ένα εναλλακτικό μοντέλο.
Τα αεροσκάφη είναι μηχανήματα υψηλής μηχανικής, υψηλής ρύθμισης, που απαιτούν σημαντική εκπαίδευση για να λειτουργήσουν. Κοστίζουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και παραγγέλλονται χρόνια νωρίτερα από έναν από τους δύο βασικούς παίκτες —είτε Airbus είτε Boeing.
Η Airbus, από την πλευρά της, έχει περίπου 8.500 παραγγελίες στα σκαριά. Αυτό το ανεκτέλεστο αντιπροσωπεύει περισσότερη από μια δεκαετία παραδόσεων με τους τρέχοντες ρυθμούς κατασκευής. Η Airbus δεν θα μπορούσε να αναλάβει πολύ περισσότερες δουλειές ακόμα κι αν το ήθελε.
42.430
Οι υπάρχουσες εκκρεμότητες είναι ένα ζήτημα. Η μελλοντική ζήτηση είναι άλλο. Ο κλάδος εξακολουθεί να είναι σε καλή κατάσταση. Η Airbus εκτιμά ότι ο κόσμος θα χρειαστεί 42.430 αεροπλάνα τα επόμενα 20 χρόνια.
Αυτό είναι πάνω από 2.000 το χρόνο. Η Boeing και η Airbus παρέδωσαν λίγο περισσότερα από 1.600 εμπορικά αεροσκάφη το 2018.
13.600.000.000 δολάρια
Στο έδαφος —ή στον διάδρομο προσγείωσης— είναι εύκολο να δεις την Boeing να παραδίδει περισσότερα από 800 τζετ ετησίως. Η Boeing παρέδωσε 806 τζετ το 2018. Παρήγαγε αξία 13,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκείνο το έτος.
Υπάρχουν ακόμα αρκετά χρήματα για την κατασκευή αεροπλάνων. Η μελλοντική ελεύθερη ταμειακή ροή της Boeing μπορεί να μην πλησιάζει τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά θα πρέπει να αποφέρει αρκετά για να ισορροπήσει και πάλι τον ισολογισμό, να πληρώσει τους απεργούς εργαζόμενους, να επενδύσει σε νέα προϊόντα και, τελικά, να ανταμείψει τους μετόχους.
Η Wall Street προβλέπει ότι οι ταμειακές ροές θα ξεπεράσουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2027. Μια αύξηση μισθού 40% που ζητείται από το συνδικάτο που έχει κηρύξει την απεργία θα αυξήσει το κόστος περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μέχρι το τέλος της τετραετούς σύμβασης. Η απεργία, αν και επώδυνη, δεν είναι υπαρξιακή.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο