Τα πρώτα της γενέθλια θα γιορτάσει οσονούπω η αναγεννημένη ΑΓΝΟ, με την ανταπόκριση των καταναλωτών στη Βόρεια Ελλάδα, όπου και κυκλοφορούν τα προϊόντα της ιστορικής μάρκας γαλακτοκομικών, να είναι θετική. Μάλιστα από του χρόνου γάλατα, γιαούρτια, επιδόρπια, βούτυρο και οξυγαλακτικά ΑΓΝΟ θα δούμε και στα σούπερ μάρκετ της Αττικής, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας. Δεν θα δούμε όμως παγωτό ΑΓΝΟ.
«Η ΑΓΝΟ συνεχίζει να ανεβαίνει» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Στέλιος Μ. Σαράντης, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου εργοστασίου χαλλουμιού της οικογένειας Σαράντη στην Λευκωσία, σημειώνοντας ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 ενδεχομένως η διανομή των προϊόντων της βορειοελλαδίτικης μάρκας να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Ένας χρόνος ΑΓΝΟ
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τον Νοέμβριο, ακριβώς δέκα χρόνια μετά το λουκέτο της εμβληματικής γαλακτοβιομηχανίας το 2013 στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, τα προϊόντα ΑΓΝΟ επανήλθαν στην αγορά από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία στην «ομπρέλα» του οποίου βρίσκονται κορυφαίες μάρκες όπως Όλυμπος, Τυράς, Ροδόπη, Δουμπιά και Κλιάφα.
H διοίκηση του τρικαλινού ομίλου επέλεξε για το crash test της αναβίωσης της μάρκας να προχωρήσει σε περιορισμένη τοποθέτηση, ξεκινώντας από τα ψυγεία αλυσίδων σούπερ μάρκετ, παντοπωλείων, αρτοζαχαροπλαστείων και μίνι μάρκετ στον νομό Θεσσαλονίκης, καθώς και σε ακόμη 10 νομούς της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
Το χαρτοφυλάκιο του σήματος ΑΓΝΟ περιλαμβάνει συνολικά 21 κωδικούς γάλακτος (πλήρες, ελαφρύ, χωρίς λακτόζη και σοκολατούχο), γιαουρτιών (στραγγιστό, αγελαδινό και παραδοσιακό), επιδορπίων γάλακτος (κρέμες και ρυζόγαλο), βουτύρου, αλλά και οξυγαλακτικών, όπως είναι το κεφίρ και το αριάνι.
Τα προϊόντα ΑΓΝΟ σήμερα παράγονται από τα εργοστάσια της Ελληνικά Γαλακτοκομεία σε Τρίκαλα και Λάρισα, με το γάλα ωστόσο να προέρχεται από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει συνεργασία με αγελαδοτρόφους από τον Λαγκαδά, τον Σοχό, τον Πεντάλοφο και τη Νέα Απολλωνία.
Τα σχέδια για το εργοστάσιο
Σχετικά με το ακίνητο στον Λαγκαδά συνολικής επιφάνειας 132.239 τ.μ. όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της ΑΓΝΟ, το οποίο μαζί με το σήμα περιήλθαν στην ιδιοκτησία του ομίλου το 2022 μέσω πλειστηριασμού και έναντι τιμήματος 7,73 εκατ. ευρώ, ο κος Σαράντης ανέφερε ότι ο όμιλος είναι σε φάση σχεδιασμού για την αξιοποίησή του παραγωγικά εφόσον χρειαστεί. «Εάν ανέβουν οι όγκοι ενδεχομένως να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί το εργοστάσιο», σημείωσε.
Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει κάποιο οριστικό σχέδιο εξ ου και ο τρικαλινός όμιλος δεν έχει καταλήξει στο πόσα κεφάλαια απαιτούνται για την επαναλειτουργία της παραγωγικής μονάδας.
Οι νέες επενδύσεις θα αφορούν κυρίως μηχανολογικό εξοπλισμό μιας και έχει καταστραφεί όντας σε αχρηστία εδώ και 10 χρόνια, ενώ το κτιριολογικό δυναμικό βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση, σύμφωνα με τον κο Σαράντη.
Ας σημειωθεί ότι το βιομηχανικό ακίνητο της ΑΓΝΟ θεωρείται ότι έχει πολλά πλεονεκτήματα, καθώς βρίσκεται δίπλα στην Εγνατία Οδό και κοντά σε μονάδες εκτροφής αγελάδων, ενώ ο όμιλος δεν διαθέτει παραγωγική μονάδα στη Θεσσαλονίκη, ειμή μόνον ένα κέντρο διανομής.
Πάει πίσω το παγωτό
Ωστόσο, η παραγωγή προϊόντων παγωτού με το σήμα ΑΓΝΟ δεν περιλαμβάνεται στους άμεσους σχεδιασμούς του ομίλου.
«Το παγωτό χρειάζεται επένδυση. Είναι μεγάλο πράγμα. Χρειάζεται άλλο δίκτυο και υποδομές κατάψυξης» επεσήμανε ο κος Σαράντης, «ίσως στο μέλλον το εξετάσουμε», πρόσθεσε.
Αυτή τη στιγμή η Ελληνικά Γαλακτοκομεία είναι η μόνη από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες που δεν έχει παρουσία στην κατηγορία του παγωτού. Η Κρι Κρι, ως γνωστόν, παράγει παγωτό, η ΔΕΛΤΑ επαναδραστηριοποιήθηκε στην κατηγορία με την εξαγορά της Cold Sin, ενώ η οικογένεια Φιλίππου που κατέχει τη ΦΑΓΕ, έχει παρουσία στην κατηγορία του παγωτού με την εταιρεία EMFI.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος»
Η άνοδος των μεγεθών συνοδεύτηκε από την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου της εταιρείας, καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα