Έφυγε από τη ζωή, το βράδυ της Παρασκευής, σε ηλικία 97 ετών, η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου.
Διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην απόφαση της οικογένειας Μαρτίνου να εισέλθει στο ναυτιλιακό επιχειρείν κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και την αγορά του φορτηγού πλοίου «Θανάσης».
H Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου, μπήκε στη ναυτιλία το 1964. Το 1971, ίδρυσε τη ναυτιλιακή Thenamaris. Η συνεπακόλουθη διαχείριση της εταιρείας με τους τρεις γιούς, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της οικογένειας στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Το 1971 πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της, γένους Μεθενίτη. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Το 1975, ο στόλος αποτελούνταν από 36 πλοία.
Το 1991, παραδίδει τα ηνία στα παιδιά της. Ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.
Το 1997, ακολούθησε ο Ανδρέας τη δική του ρότα, και προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας στο τιμόνι της μητρικής εταιρείας Thenamaris στον Ντίνο. Στη Minerva πλέον έχει αναλάβει ο γιος του Ανδρέα, ο Ανδρεάς jounior και στη Thenamaris ο Νικόλας Μαρτίνος γιος του Ντίνου.
Η ίδια έχει αφηγηθεί σε συνέντευξή της: « Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου: “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια” ».
Το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, το οποίο ίδρυσαν τα εγγόνια της, έχει ως βασικό σκοπό την ενίσχυση μη κερδοσκοπικών οργανισμών με δράση στην Ελλάδα καθώς και την υλοποίηση Προγράμματος Υποτροφιών. Πραγματοποιεί δωρεές στους τομείς της κοινωνικής πρόνοιας, της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, και υποτροφίες με κυρίαρχη τη θεματική της θάλασσας.
Latest News
Αθηνά Μαρτίνου: Η κεφαλονίτικη καταγωγή και το όνειρο που έκανε πραγματικότητα
Ποια ήταν η πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλία Αθηνά Μαρτίνου, που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
Στα 155 δισ. δολάρια οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία - Γιατί ανεβαίνει το τίμημα
Το 44% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Ελληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων - Τι είδε ο Xclusiv
Γιατί ο οίκος Xclusiv είδε αυξομειώσεις στις αγοραπωλησίες πλοίων - Στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων
Τα κοντέινερ πλήττουν σοβαρά το περιβάλλον - Το αποτύπωμα από 1.382 χαμένα κοντέινερ κάθε χρόνο
Τα χιλιάδες κοντέινερ που έχουν χαθεί στη θάλασσα, επιβαρύνουν το περιβάλλον
Το καυτό ερώτημα για τα Στενά του Ορμούζ
Η ναυτιλία και ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις συγκρούσεις και ανησυχούν για το μοναδικό πέρασμα στον Περσικό Κόλπο
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050
Πώς οι Χούθι χτύπησαν το Cordelia Moon - Βίντεο από την επίθεση
Στα πλάνα φαίνεται ένα μικρό σκάφος των Χούθι να κινείται με ταχύτητα προς το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια να εκρήγνυται