Ένας κοινός δυστοπικός φόβος για την τεχνητή νοημοσύνη είναι αν θα μπορούσε να πάρει τις δουλειές μας. Θα μπορούσε να αντικαταστήσει υψηλόβαθμα εταιρικά στελέχη και CEO; Ένα νέο πείραμα από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ δείχνει ότι η απάντηση είναι όχι.
Η τεχνητή νοημοσύνη ξεπέρασε πραγματικά τους ανθρώπινους CEO στις περισσότερες περιπτώσεις σε μια πραγματική προσομοίωση λειτουργίας μιας επιχείρησης που έβαζε ανθρώπους εναντίον υπολογιστών, αλλά υπήρχε ένα πράγμα που η ΑΙ δεν μπορούσε να χειριστεί, σύμφωνα με το πείραμα: τα λεγόμενα γεγονότα μαύρου κύκνου, όπως μια πανδημία.
Τζέφρι Χίντον: Ο «νονός της ΑΙ» βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσικής 2024
Εξαιτίας αυτού, η τεχνητή νοημοσύνη απολυότανε πιο γρήγορα από ένα εικονικό διοικητικό συμβούλιο σε σχέση με τους ανθρώπινους ομολόγους της, οι οποίοι τα πήγαιναν καλύτερα σε απροσδόκητες καταστάσεις.
Ο Χάμζα Μουντασίρ, ένας από τους ερευνητές πίσω από το πείραμα, είπε στο Business Insider ότι η τεχνητή νοημοσύνη ξεπέρασε τους ανθρώπινους συμμετέχοντες στις περισσότερες μετρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της κερδοφορίας, του σχεδιασμού προϊόντων, της διαχείρισης αποθέματος και της βελτιστοποίησης των τιμών, αλλά ότι η απόδοσή της δεν ήταν αρκετή για να μην απολυθεί.
Τεχνητή νοημοσύνη και απρόβλεπτα γεγονότα
«Δεν τα πήγε καλά στην επιβίωση στα υψηλά κλιμάκια μόνο και μόνο επειδή δεν ήταν πολύ καλό στο να χειρίζεται απότομες αλλαγές ή αλλαγές που απαιτούν έναν νέο τρόπο σκέψης», είπε ο Μουντασίρ.
Οι ερευνητές του Κέμπριτζ πραγματοποίησαν το πείραμα από τον Φεβρουάριο έως τον Ιούλιο και περιέλαβαν 344 άτομα, μερικά από τα οποία ήταν ανώτερα στελέχη σε τράπεζα της Νότιας Ασίας. Περιλάμβανε επίσης φοιτητές. Και ο τελευταίος συμμετέχων δεν ήταν καθόλου άτομο, αλλά το GPT-4o, το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο ή LLM, της OpenAI.
Οι συμμετέχοντες έπαιξαν ένα παιχνίδι σχεδιασμένο για να προσομοιώνει πραγματικές καταστάσεις στις οποίες οι CEO πρέπει να λάβουν αποφάσεις. Το παιχνίδι τους έκανε να αναλάβουν το ρόλο του CEO μιας εταιρείας αυτοκινήτων. Σχεδιάστηκε από την startup ed-tech των ερευνητών του Cambridge, Strategize.inc.
«Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν απλός, επιβιώστε όσο το δυνατόν περισσότερο χωρίς να απολυθείτε από ένα εικονικό διοικητικό συμβούλιο, μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα την κεφαλαιοποίηση της αγοράς», έγραψαν οι ερευνητές στο Harvard Business Review.
Ο Μουντασίρ είπε στο BI ότι τα LLM ήταν εξαιρετικά στην ανάλυση δεδομένων, στην αναγνώριση προτύπων και στην εξαγωγή συμπερασμάτων. Για παράδειγμα, όταν επρόκειτο για το σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου με βάση παράγοντες όπως τα διαθέσιμα ανταλλακτικά, η τιμή, οι προτιμήσεις των καταναλωτών και η ζήτηση, υπήρχαν 250.000 συνδυασμοί στους οποίους μπορούσαν να καταλήξουν οι συμμετέχοντες. Τα αυτοκίνητα που σχεδίαζε η τεχνητή νοημοσύνη ήταν σημαντικά καλύτερα από αυτά που έφτιαξαν οι άνθρωποι, είπε.
Εν μέρει, είπε ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι έχουν προκαταλήψεις και προσωπικό γούστο σε πράγματα όπως το σχήμα ενός αυτοκινήτου. για την τεχνητή νοημοσύνη, ήταν απλώς ένα «παζλ για την εύρεση της βέλτιστης αξίας για αυτό που ήθελε ο πελάτης», είπε ο Μουντασίρ.
Δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη εφευρετικότητα
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη ήταν ο βέλτιστος CEO. Όταν συνέβη ένα γεγονός τύπου “μαύρος κύκνος”, το bot δεν μπορούσε να το αντιμετωπίσει τόσο γρήγορα, ή τόσο καλά, όσο τα στελέχη και οι μαθητές. Όταν υπήρξε μια σημαντική αλλαγή στις συνθήκες της αγοράς, όπως η εισαγωγή μιας πανδημίας στο μείγμα, το μοντέλο απέτυχε, είπε.
«Πώς αντιδράτε στον COVID αν τον αντιμετωπίζετε για πρώτη φορά; Πολλοί άνθρωποι και πολλοί CEOs έχουν διαφορετικές στρατηγικές», είπε ο Μουντασίρ. «Σε αυτή την περίπτωση, δεν είχε αρκετές πληροφορίες για το πώς να αντιδράσει εγκαίρως για να αποτρέψει τον εαυτό της από το να απολυθεί», είπε για την AI.
Έτσι, οι CEO μπορούν να είναι ήσυχοι προς το παρόν. Οι ερευνητές λένε ότι ενώ η απόδοση της AI ως εικονικού επικεφαλής μιας εταιρείας ήταν εντυπωσιακή, δεν ήταν αρκετά καλή για να αντικαταστήσει έναν άνθρωπο. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη απέδωσε τόσο καλά που δεν μπορεί να αγνοηθεί στην εταιρική στρατηγική, είπε ο Μουντασίρ.
Στο μέλλον, ο Μουντασίρ είπε ότι τα LLM θα μπορούσαν να συντονιστούν ειδικά σε μια συγκεκριμένη εταιρεία με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, οπότε πιθανότατα θα είχαν καλύτερη απόδοση από ό,τι η τεχνητή νοημοσύνη στο πείραμα.
Είπε ότι ίσως η καλύτερη περίπτωση χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα ήταν στο επιχειρηματικό «πολεμικό παίγνιο», ή η χρήση πολλαπλών LLM για την εκπροσώπηση διαφορετικών ενδιαφερόμενων μερών, όπως ανταγωνιστές, νομοθέτες ή ακτιβιστές, και στη συνέχεια να δοκιμάζεται πώς θα παίζονταν κάποια σενάρια. Κάποια από αυτά θα μπορούσαν, θεωρητικά, να αντικαταστήσουν το έργο ορισμένων συμβούλων στρατηγικής και διαχείρισης, οι οποίοι συχνά κάνουν συστάσεις σε έναν CEO με βάση τη δική τους ανάλυση ορισμένων αποτελεσμάτων σε ορισμένες καταστάσεις.
Latest News
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις