Πολλοί ζηλεύουν όλα εκείνα τα επιπλέον κομφόρ και προνόμια που απολαμβάνουν οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που πετάνε σε business class. Δυστυχώς αυτά τα προνόμια έρχονται με ισχυρή επιπλέον χρέωση που οι περισσότεροι αποφεύγουν. Τώρα οι αερομεταφορείς προσφέρουν κάποια από τα προνόμια της business class με όρους και τιμές οικονομικών θέσεων σε ένα καθεστώς που ονομάζουν “Business Light”
Τα τελευταία χρόνια, διεθνείς αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, η KLM, η Emirates, η Finnair και η Qatar Airways εκδίδουν εκπτωτικά εισιτήρια που αποκαλούνται “Business Light”. Αυτοί οι ναύλοι μπορεί να ποικίλλουν, αλλά γενικά δεν περιλαμβάνουν παραδοσιακές ανέσεις της business class, όπως πρόσβαση στο lounge ή προνομιακή επιλογή θέσεων.
Αεροπορικές: Γιατί «προσγειώνονται» ανώμαλα οι εταιρείες χαμηλού κόστους
Τώρα, η Delta Air Lines, στενός συνεργάτης της Air France και της KLM, μπορεί να είναι η πρώτη που θα το φέρει στις ΗΠΑ.
Τα στελέχη της Delta υπαινίσσονται πολλά σχετικά με αυτό σε πρόσφατες αναφορές αποτελεσμάτων. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την «αποδέσμευση» της μπροστινής καμπίνας τον Ιούλιο, ο πρόεδρος της Delta Γκλεν Χάουενστάιν είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν έχει τίποτα να δημοσιοποιιήσει ακόμη, αλλά ότι η ημέρα των επενδυτών της τον Νοέμβριο «θα είναι πολύ συναρπαστική».
Στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Πέμπτης, τα στελέχη συνέχισαν να κλιμακώνουν τις προσδοκίες για ανακοινώσεις προϊόντων premium τον Νοέμβριο.
Οι θέσεις “Business Light” προσφέρουν επιπλέον κέρδη
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι premium προσφορές της Delta, οι οποίες περιλαμβάνουν την business class Delta One, την πρώτη θέση εσωτερικού και την premium economy, απέφεραν έσοδα 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομική καμπίνα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν μόνο κλάσμα των εισιτηρίων που πωλήθηκαν.
Η ζήτηση για θέσεις business class και άλλες θέσεις premium υψηλού περιθωρίου κέρδους στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου έχει δυσκολευτεί να φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, τα στελέχη της Delta δήλωσαν ότι η ζήτηση premium της υπερβαίνει τη ζήτηση για θέσεις economy.
Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους και μετά, σημειώνοντας ότι οι εταιρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% το τρίτο τρίμηνο. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των εταιρειών αναμένει να αυξήσει τις δαπάνες το 2025.
Για τις αεροπορικές εταιρείες, η στρατηγική business light μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για να γεμίσει το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου και να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα. Για τους πελάτες, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνότερος τρόπος πρόσβασης στα πολυτελή καθίσματα και να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.
«Η Delta μπορεί να αφαιρέσει προνόμια από την business class και στη συνέχεια να μεταπωλήσει αυτά τα προνόμια που προηγουμένως συμπεριλαμβάνονταν έναντι αμοιβής», δήλωσε ο αναλυτής του κλάδου Χένρι Χάρτενβελντ στο Business Insider την Πέμπτη. «Θα δώσω στην Delta εύσημα για την αναζήτηση νέων τρόπων για να βρει αξία για τους πελάτες της».
Το «Business light» είναι δημοφιλές στο εξωτερικό
Ο ναύλος της Qatar Airways με το όνομα «business class bite» απαιτεί πρόσθετη πληρωμή για πρόσβαση στο σαλόνι-lounge. Όσοι ταξιδεύουν με εισιτήριο Finnair Business Light θα πρέπει επίσης να πληρώσουν επιπλέον για παραδοτέες αποσκευές.
Ο ναύλος της Emirates «business special» δεν περιλαμβάνει πρόσθετες ανέσεις όπως παραλαβή με σοφέρ, πρόσβαση στο σαλόνι, ανοιχτή προηγμένη επιλογή θέσεων και αναβαθμίσεις σε πρώτη θέση. Οι επιβάτες πρέπει να αγοράσουν τον ακριβότερο ναύλο «Business Saver» για αυτές τις ανέσεις.
Δεδομένης της κερδοφορίας των premium θέσεων όπως η business class, οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος τόσο από το κάθισμα όσο και από τις επιπλέον ανέσεις.
Ωστόσο, η τελική επίδραση στους καταναλωτές παραμένει ασαφής. Όπως η βασική economic class, ένας απλός ναύλος σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θέλουν εγγυημένες θέσεις ή άλλα πρόσθετα πιθανότατα θα πληρώσουν επιπλέον για να τον αποκτήσουν.
«Είναι σαν την ασφάλιση, κατά κάποιο τρόπο», είπε ο Χάρτεβελντ. «Αν θέλετε τη βεβαιότητα ότι έχετε μια συγκεκριμένη θέση, τότε θα την πληρώσετε, υποθέτοντας ότι η τιμή είναι σωστή».
Στην πράξη, ο Χάρτεβελντ εκτιμά ότι οι ναύλοι για το νέο απλό εισιτήριο θα είναι παρόμοιοι με τις τρέχουσες τιμές business class — με την τιμή μιας πλήρους επαγγελματικής θέσης να αυξάνεται σταθερά.
Από την άλλη πλευρά, ο Χάρτεβελντ είπε ότι η νέα στρατηγική θα μπορούσε να είναι καλή για τους εταιρικούς πελάτες, επειδή μπορούν να εξασφαλίσουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες καλή ξεκούραση και φαγητό στο αεροσκάφος, ακόμα κι αν δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σαλόνι ή να επιβιβαστούν πρώτοι.
Latest News
Επαναφέρει στελέχη από τη... σύνταξη - Ξανά μπροστά σε ανακατατάξεις η Nike
Ο νέος CEO της Nike Έλιοτ Χιλ ήταν μόνο η αρχή - Σειρά παίρνει η επιστροφή του Τομ Πέντι στη Βόρεια Αμερική
CEOs όπως influencers - Γιατί επιταχύνουν την παρουσία τους στα social media
Το LinkedIn είναι το ιδανικό πεδίο για τη δραστηριότητα των CEOs - Ποιοι πέτυχαν
Γιγαντώνεται η μόχλευση των private equities, το «τρικ» με τα PIKs
Τι αναφέρει έρευνα της Moody's - Τα υψηλότερο επιτόκια από τα ιδιωτικά κεφάλαια και ο κίνδυνος υποβολής υψηλών τόκων
Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί κίνδυνοι για την οικονομία της Τουρκίας - Τι βλέπει το ΔΝΤ [πίνακας]
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη που προβλέπει το ΔΝΤ για την τουρκική οικονομία
Η Goldman Sachs αναβαθμίζει τις προβλέψεις για την ανάπτυξη της Κίνας
Η Goldman Sachs αναμένει ότι το ΑΕΠ στην Κίνα θα αυξηθεί κατά 4,9% φέτος, από 4,7% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση
ΕΕ: Δύσκολα θα επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου για τα κινεζικά EV
Στενεύουν τα περιθώρια για επίτευξη συμφωνίας στο πλαίσιο της έρευνας κατά των επιδοτήσεων που έχει οδηγήσει το Πεκίνο και την ΕΕ στη μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη τους εδώ και μια δεκαετία
H ισπανική Navantia σε συζητήσεις για την εξαγορά της βρετανικής Harland & Wolf
Εαν οι συζητήσεις της Navantia καρποφορήσουν, τότε θα πρόκειται για συμφωνία «διάσωσης των ναυπηγείων του Μπέλφαστ»
Κασκάρι (Fed): Περισσότερες ήπιες μειώσεις επιτοκίων
Η Fed πλησιάζει στο στόχο του 2%
Από τον πληθωρισμό… στον αποπληθωρισμό – Νέος πονοκέφαλος για την ΕΚΤ
Οι περισσότεροι αναλυτές περιμένουν ακόμη μία μείωση μέχρι τον Δεκέμβριο από την ΕΚΤ, αν και μέχρι πρότινος δεν θεωρούταν δεδομένη
Η δυτική και πράσινη στροφή της μολδαβικής οινοποιίας - Η «απεξάρτηση» από τη Ρωσία
Η Μολδαβία βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στον κλάδο της οινοποιίας και άρχισε να στρέφεται τόσο στη Δύση όσο και στην πράσινη ενέργεια