Η ιαπωνική Seven & i Holdings στοιχηματίζει ότι μπορεί να ενισχύσει την αξία προχωρώντας στην απόσπαση ορισμένων από τις υπολειτουργικές επιχειρήσεις της και εστιάζοντας στα καταστήματα 7-Eleven. Το αποτέλεσμα της στρατηγικής της θα καθορίσει αν θα μπορέσει να αποφύγει μια καναδική προσφορά εξαγοράς ύψους 47 δισ. δολαρίων, όπως σημειώνει το Reuters.

Πολλά εξαρτώνται από την ικανότητα της εταιρείας λιανικής να αναπτύξει μια νέα μορφή καταστημάτων στην Ιαπωνία και να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους στο εξωτερικό, λένε αναλυτές και γνώστες του κλάδου.

Η Couche-Tard δίνει τώρα 47 δισ. δολάρια για τα «ψιλικατζίδικα» της 7- Eleven

Η Seven & i σχεδιάζει να αποσπάσει τη λειτουργία των σούπερ μάρκετ και άλλες 30 περίπου «μη βασικές» μονάδες σε μια εταιρεία χαρτοφυλακίου, την York Holdings. Θα μετονομαστεί σε 7-Eleven Corp για να τονίσει τη νέα της εστίαση και στοχεύει να φέρει στρατηγικούς επενδυτές για την York και τελικά να την εισαγάγει στο χρηματιστήριο. 7-Eleven

Ανασχηματισμός

Ο ανασχηματισμός δείχνει την αποφασιστικότητα της Seven & i να απαλλαγεί από την επί χρόνια επιβάρυνση της μετοχής της. Οι κακές επιδόσεις στον τομέα των σούπερ μάρκετ δεν βοήθησαν επίσης, καθιστώντας την ιαπωνική εταιρεία ώριμο στόχο για προσφορά εξαγοράς από την Alimentation Couche-Tard Inc, στην οποία ανήκει η Circle-K.

Η καναδική εταιρεία ανακοίνωσε μια προκαταρκτική προσφορά για την Seven & i τον Αύγουστο και πηγές ανέφεραν την περασμένη εβδομάδα ότι έκτοτε αύξησε την προσφορά της κατά 22%, σε περίπου 47 δισ. δολάρια. Εάν η συμφωνία προχωρήσει, θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά ιαπωνικής εταιρείας από το εξωτερικό.

Δεδομένης της πίεσης από την Couche-Tard, η Seven & i έλαβε μια «αναπόφευκτη απόφαση», να διασπάσει την επιχείρηση, δήλωσε ο βετεράνος ανεξάρτητος αναλυτής Ακίχιτο Νακάι. «Είναι το μόνο πράγμα που μπορούν να κάνουν», είπε.

Η Seven & i δήλωσε ότι είναι «πεπεισμένη» ότι μπορεί να ξεκλειδώσει αξία για τους μετόχους της μέσω μιας σειράς στρατηγικών δράσεων και έχει θέσει βραχυπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του στόχου κερδών EBITDA 100 δισεκατομμυρίων γεν (670 εκατ. δολάρια) για το επόμενο οικονομικό έτος για τη μονάδα της Υόρκης.

Παρόλα αυτά, δεν είναι σαφές πόσο καιρό οι μέτοχοι θα είναι πρόθυμοι να περιμένουν. Οι μέτοχοι Artisan Partners και ValueAct Capital έχουν προηγουμένως ζητήσει από την Seven & i να απαλλαγεί από αυτό που αποκάλεσαν ως «περιττή διόγκωση». Ο ιαπωνικός γίγαντας απασχολεί περίπου 157.000 άτομα παγκοσμίως σε μια επιχείρηση που περιλαμβάνει καταστήματα ρούχων, σούπερ μάρκετ και εστιατόρια. 7-Eleven

Η 7-Eleven θέλει να ξεκλειδώσει αξία για τους μετόχους

Η αλλαγή στη στρατηγική του χαρτοφυλακίου υπογραμμίζει την «επείγουσα ανάγκη της Seven & i να ξεκλειδώσει την αξία των μετόχων», δήλωσε ο αναλυτής της Jefferies, Σούνσουκε Κουριγιάμα σε σημείωμά του.

Στην Ιαπωνία, τα καταστήματα 7-Eleven έχουν γίνει πολιτιστικό σημείο αναφοράς, γνωστά για την εύκολη προμήθεια φρέσκων τροφίμων και τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων, από οδοντόκρεμες μέχρι κάλτσες. Τα ιαπωνικά καταστήματα είναι επίσης εξαιρετικά κερδοφόρα: το λειτουργικό περιθώριο κέρδους είναι 27%, πολύ πάνω από το 3,5% των καταστημάτων 7-Eleven εκτός Ιαπωνίας.

Από τα 85.000 καταστήματα της 7-Eleven παγκοσμίως, περίπου 21.000 βρίσκονται στην Ιαπωνία, τα περισσότερα από αυτά είναι franchise. Η ιαπωνική αγορά καταστημάτων ψιλικών είναι επίσης κορεσμένη: επιπλέον, η 7-Eleven αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές FamilyMart και Lawson.

Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν ελαφρώς το εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το Reuters ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες της 7-Eleven είναι δυσαρεστημένοι με την τρέχουσα στρατηγική της εταιρείας, επικαλούμενοι, μεταξύ άλλων, ανησυχίες για τον ανταγωνισμό.

Ένας τομέας ώριμος για ανάπτυξη είναι τα μίνι σουπερμάρκετ, τα οποία είναι μεγαλύτερα από τα ψιλικατζίδικα και διαθέτουν περισσότερα φρέσκα τρόφιμα.

Ανταγωνισμός

Η ανταγωνίστρια Aeon έχει αναπτύξει περισσότερα από 1.100 καταστήματα «My Basket», εστιάζοντας σε αστικές περιοχές όπου υπάρχει ζήτηση για το συγκεκριμένο σχήμα από ανύπαντρους και ηλικιωμένους αγοραστές. Η Aeon δήλωσε ότι θέλει να διπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων My Basket. Η 7-Eleven εισήγαγε ένα δικό της μίνι σουπερμάρκετ, το «SIP», τον Φεβρουάριο.

Η σταθεροποίηση της υπερπόντιας επιχείρησης της 7-Eleven μπορεί να αποδειχθεί πιο δύσκολη. Η Seven & i μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους κατά ένα τέταρτο την περασμένη εβδομάδα.

Αυτό αντανακλά «ένα πιο δύσκολο περιβάλλον με τους πελάτες να υποβαθμίζουν τις αγορές τους», δήλωσε η αναλύτρια της Morningstar, Λορέιν Ταν σε σημείωμα μετά τα κέρδη. Η Seven & i δεν φαίνεται να είναι σε θέση να μειώσει το κόστος αρκετά γρήγορα για να μετριάσει την πίεση στα περιθώρια κέρδους της, είπε, προσθέτοντας ότι η μείωση του κόστους είναι κεντρικής σημασίας για τα σχέδια ενίσχυσης των αποδόσεων στις δραστηριότητες των καταστημάτων ψιλικών στις ΗΠΑ.

Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει ανακοινώσει σχέδια για το κλείσιμο περίπου 444 μη αποδοτικών καταστημάτων στο εξωτερικό. Επίσης, ενισχύει τις προσφορές φρέσκων τροφίμων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στοχεύει σε απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου (ROIC), ένα μέτρο κερδοφορίας, 10% μέχρι το οικονομικό έτος 2030 από 6,5% πέρυσι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή