Πόσες φορές στην ιστορία, ένας επιχειρηματίας δραστηριοποιείται από το τσάι μέχρι τα αυτοκίνητα και το ατσάλι, έχει ετήσια έσοδα 100 δισ. δολ., απασχολεί 660.000 υπαλλήλους, ζει ταπεινά και έχει πάντα στο μυαλό του τους αδύναμους;
Ινδία: Πέθανε ο πρόεδρος της κρατραιάς αυτοκινητοβιομηχανίας TataGroup
Μετά τον θάνατο προ ημερών του Ράταν Τάτα, του προέδρου του πανίσχυρου ινδικού ομίλου Τάτα (Tata Group), θα είναι δύσκολο να έρθει στο μυαλό μια τέτοια προσωπικότητα.
Ο Ινδός Ράταν Τάτα, έφυγε από τη ζωή στις 9 Οκτωβρίου σε ηλικία 86 ετών, μετά από νοσηλεία στην εντατική σε νοσοκομείο του Μουμπάι.
Δεν έχει τη φήμη ενός Έλον Μασκ, Μπιλ Γκέιτζ ή ενός Μπερνάρ Αρνό, παρά το γεγονός ότι τα μεγέθη των επιχειρήσεών του ήταν τεράστια.
Ως επικεφαλής του Ομίλου Τάτα, η ινδική επιχειρηματική αυτοκρατορία που ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από 150 χρόνια, έγινε βαθιά συνυφασμένη με την εταιρική ανάπτυξη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ινδίας.
Κατά τη διάρκεια των 21 ετών του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, από το 1991 έως το 2012, τα κέρδη του Ομίλου Τάτα αυξήθηκαν 50 φορές, με τα περισσότερα έσοδα να προέρχονται από πωλήσεις στο εξωτερικό τέτοιων γνωστών μαρκών, όπως οχήματα Jaguar και Land Rover και τσάι Tetley.
Παρά τη διεθνή εμβέλεια του ομίλου με την καταπληπτική ετερογένεια δραστηριοτήτων, ο αντίκτυπός του στο εσωτερικό της πατρίδας του παρέμεινε μεγαλύτερος από ποτέ υπό την ηγεσία του.
Για τους Ινδούς της μικρομεσαίους τάξης, ήταν σχεδόν αδύνατο να περάσουν τη μέρα χωρίς να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες Tata. Ξυπνούσαν με τσάι Tata, σερφάριζαν στο Διαδίκτυο με το Tata Photon, παρακολούθησαν προγράμματα Tata Sky στην τηλεόραση, έκαναν ταξί Tata ή οδήγησαν τα δικά τους αυτοκίνητα Tata και χρησιμοποίησαν αμέτρητα προϊόντα κατασκευασμένα από χάλυβα Tata.
«Η ασυνήθιστη ιδιοκτησιακή δομή του Ομίλου Tata πρόσθεσε στη γοητεία του Τάτα», όπως αναφέρουν οι New York Times. «Η μητρική εταιρεία Tata Sons Pvt. Ltd., κατείχε την πλειοψηφία των μετοχών και ανήκε η ίδια κατά τα 2/3 σε φιλανθρωπικά καταπιστεύματα χρηματοδοτούμενα από μέλη της οικογένειας Τάτα».
«Η συμπονετική απάντηση του Ράταν Τάτα στις κρίσεις, η παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών και η υποστήριξη κοινοτήτων που έχουν ανάγκη, ενίσχυσε περαιτέρω τη φήμη του ως βιομήχανου που έθεσε την ευημερία των ανθρώπων στον πυρήνα της επιχείρησής του» λέει ο καθηγητής Παγκόσμιας Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, Τάνκομ Αρούν. «Η κληρονομιά του Ράταν Τάτα ως «λαϊκού βιομήχανου» εδραιώνεται από τη βαθιά αίσθηση ευθύνης του για τη βελτίωση της ζωής των απλών ανθρώπων», σχολίασε ο Αρούν επικαλούμενος την ατάκα του Τάτα: «Θα ήθελα να με θυμούνται ως κάποιον που έκανε τη διαφορά, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο».
Όταν ξέσπασε ο κορονοϊός, η εταιρεία Tata Steel ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να πληρώνει μισθούς και ιατρικά επιδόματα στις οικογένειες των Ινδών υπαλλήλων που πέθαναν από τον ιό, έως ότου ο νεκρός εργαζόμενος να κλείσει τα 60!
Πολλά χρόνια πιο πριν, στον απόηχο των σφαγών του 1984, είχε παρέμβει για να βοηθήσει τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι τότε, μετά τη δολοφονία της πρωθυπουργού της Ινδίας Ίντιρα Γκάντι από τρεις αυτονομιστές Σιχ, μέλη της φρουράς της, προκλήθηκαν έντονες συγκρούσεις ανάμεσα σε Ινδουιστές και Σιχ σε όλη την Ινδία. Ο Τάτα δώρισε φορτηγά στους οδηγούς φορτηγών Σιχ, μέσω της Tata Motors, αφού έχασαν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια της βίας. Με αυτόν τον τρόπα ανέκτησαν τα προ το ζην.
Η φιλανθρωπική του δωρεά έδωσε τη δυνατότητα σε πολλά θύματα των Σιχ να ξαναχτίσουν τις ζωές και τις επιχειρήσεις τους. Έτσι, μετά από αυτή την πράξη, οι οδηγοί Σιχ στο Παντζάμπ και σε άλλα μέρη της Ινδίας συνεχίζουν να παραμένουν πιστοί πελάτες των φορτηγών Τάτα.
Ο ίδιος προτιμούσε να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και πρόβαλλε δημόσια μια εικόνα ενός ντροπαλού μοναχικού άνδρα που δεν παντρεύτηκε ποτέ, δίχως να κάνει παιδιά.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, αποκάλεσε τον Τάτα «μια συμπονετική ψυχή και έναν εξαιρετικό άνθρωπο», λέγοντας ότι είχε «μια αταλάντευτη δέσμευση να κάνει την κοινωνία μας καλύτερη».
Φαίνεται να το κατάφερε αυτό ο «λαϊκός βιομήχανος» γι΄αυτό και θα συνεχίσουν απ΄ότι φαίνεται να πίνουν νερό στο ονομά του εκατοντάδες χιλιάδες.
Πηγή In.gr / Με πληροφορίες από New York Times, The Conversation, BBC
Latest News
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση