Πόσες φορές στην ιστορία, ένας επιχειρηματίας δραστηριοποιείται από το τσάι μέχρι τα αυτοκίνητα και το ατσάλι, έχει ετήσια έσοδα 100 δισ. δολ., απασχολεί 660.000 υπαλλήλους, ζει ταπεινά και έχει πάντα στο μυαλό του τους αδύναμους;
Ινδία: Πέθανε ο πρόεδρος της κρατραιάς αυτοκινητοβιομηχανίας TataGroup
Μετά τον θάνατο προ ημερών του Ράταν Τάτα, του προέδρου του πανίσχυρου ινδικού ομίλου Τάτα (Tata Group), θα είναι δύσκολο να έρθει στο μυαλό μια τέτοια προσωπικότητα.
Ο Ινδός Ράταν Τάτα, έφυγε από τη ζωή στις 9 Οκτωβρίου σε ηλικία 86 ετών, μετά από νοσηλεία στην εντατική σε νοσοκομείο του Μουμπάι.
Δεν έχει τη φήμη ενός Έλον Μασκ, Μπιλ Γκέιτζ ή ενός Μπερνάρ Αρνό, παρά το γεγονός ότι τα μεγέθη των επιχειρήσεών του ήταν τεράστια.
Ως επικεφαλής του Ομίλου Τάτα, η ινδική επιχειρηματική αυτοκρατορία που ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από 150 χρόνια, έγινε βαθιά συνυφασμένη με την εταιρική ανάπτυξη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ινδίας.
Κατά τη διάρκεια των 21 ετών του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, από το 1991 έως το 2012, τα κέρδη του Ομίλου Τάτα αυξήθηκαν 50 φορές, με τα περισσότερα έσοδα να προέρχονται από πωλήσεις στο εξωτερικό τέτοιων γνωστών μαρκών, όπως οχήματα Jaguar και Land Rover και τσάι Tetley.
Παρά τη διεθνή εμβέλεια του ομίλου με την καταπληπτική ετερογένεια δραστηριοτήτων, ο αντίκτυπός του στο εσωτερικό της πατρίδας του παρέμεινε μεγαλύτερος από ποτέ υπό την ηγεσία του.
Για τους Ινδούς της μικρομεσαίους τάξης, ήταν σχεδόν αδύνατο να περάσουν τη μέρα χωρίς να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες Tata. Ξυπνούσαν με τσάι Tata, σερφάριζαν στο Διαδίκτυο με το Tata Photon, παρακολούθησαν προγράμματα Tata Sky στην τηλεόραση, έκαναν ταξί Tata ή οδήγησαν τα δικά τους αυτοκίνητα Tata και χρησιμοποίησαν αμέτρητα προϊόντα κατασκευασμένα από χάλυβα Tata.
«Η ασυνήθιστη ιδιοκτησιακή δομή του Ομίλου Tata πρόσθεσε στη γοητεία του Τάτα», όπως αναφέρουν οι New York Times. «Η μητρική εταιρεία Tata Sons Pvt. Ltd., κατείχε την πλειοψηφία των μετοχών και ανήκε η ίδια κατά τα 2/3 σε φιλανθρωπικά καταπιστεύματα χρηματοδοτούμενα από μέλη της οικογένειας Τάτα».
«Η συμπονετική απάντηση του Ράταν Τάτα στις κρίσεις, η παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών και η υποστήριξη κοινοτήτων που έχουν ανάγκη, ενίσχυσε περαιτέρω τη φήμη του ως βιομήχανου που έθεσε την ευημερία των ανθρώπων στον πυρήνα της επιχείρησής του» λέει ο καθηγητής Παγκόσμιας Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, Τάνκομ Αρούν. «Η κληρονομιά του Ράταν Τάτα ως «λαϊκού βιομήχανου» εδραιώνεται από τη βαθιά αίσθηση ευθύνης του για τη βελτίωση της ζωής των απλών ανθρώπων», σχολίασε ο Αρούν επικαλούμενος την ατάκα του Τάτα: «Θα ήθελα να με θυμούνται ως κάποιον που έκανε τη διαφορά, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο».
Όταν ξέσπασε ο κορονοϊός, η εταιρεία Tata Steel ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να πληρώνει μισθούς και ιατρικά επιδόματα στις οικογένειες των Ινδών υπαλλήλων που πέθαναν από τον ιό, έως ότου ο νεκρός εργαζόμενος να κλείσει τα 60!
Πολλά χρόνια πιο πριν, στον απόηχο των σφαγών του 1984, είχε παρέμβει για να βοηθήσει τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι τότε, μετά τη δολοφονία της πρωθυπουργού της Ινδίας Ίντιρα Γκάντι από τρεις αυτονομιστές Σιχ, μέλη της φρουράς της, προκλήθηκαν έντονες συγκρούσεις ανάμεσα σε Ινδουιστές και Σιχ σε όλη την Ινδία. Ο Τάτα δώρισε φορτηγά στους οδηγούς φορτηγών Σιχ, μέσω της Tata Motors, αφού έχασαν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια της βίας. Με αυτόν τον τρόπα ανέκτησαν τα προ το ζην.
Η φιλανθρωπική του δωρεά έδωσε τη δυνατότητα σε πολλά θύματα των Σιχ να ξαναχτίσουν τις ζωές και τις επιχειρήσεις τους. Έτσι, μετά από αυτή την πράξη, οι οδηγοί Σιχ στο Παντζάμπ και σε άλλα μέρη της Ινδίας συνεχίζουν να παραμένουν πιστοί πελάτες των φορτηγών Τάτα.
Ο ίδιος προτιμούσε να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και πρόβαλλε δημόσια μια εικόνα ενός ντροπαλού μοναχικού άνδρα που δεν παντρεύτηκε ποτέ, δίχως να κάνει παιδιά.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, αποκάλεσε τον Τάτα «μια συμπονετική ψυχή και έναν εξαιρετικό άνθρωπο», λέγοντας ότι είχε «μια αταλάντευτη δέσμευση να κάνει την κοινωνία μας καλύτερη».
Φαίνεται να το κατάφερε αυτό ο «λαϊκός βιομήχανος» γι΄αυτό και θα συνεχίσουν απ΄ότι φαίνεται να πίνουν νερό στο ονομά του εκατοντάδες χιλιάδες.
Πηγή In.gr / Με πληροφορίες από New York Times, The Conversation, BBC
Latest News
Γιατί έβαλαν στην άκρη 28 δισ. οι πέντε τραπεζικοί κολοσσοί της Wall Street
Tι δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα των JPMorgan, Bank of America, Citigroup, Wells Fargo και Goldman Sachs
Ποια είναι η Fiera Capital που μπαίνει στην Attica Bank [γράφημα]
Τα υπο διαχείριση περιουσιακά στοιχεία της Fiera Capital είναι συνολικού ύψους περίπου 116,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ
Γιατί μειώνει το μερίδιό της στην ABN Amro η ολλανδική κυβέρνηση
Η ολλανδική κυβέρνηση, η οποία κατέχει επί του παρόντος ποσοστό 40,5% στην ABN Amro, ανακοίνωσε μέσω της εταιρείας επενδυτικών οχημάτων της NLFI ότι θα πουλήσει μετοχές
Τσουχτερό πρόστιμο στη Lufthansa για «διάκριση» σε βάρος Εβραίων επιβατών
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa αρνήθηκε ότι οποιοσδήποτε από τους υπαλλήλους της ενεπλάκη σε διακρίσεις εις βάρος επιβατών
Η Gazprom βγάζει στο «σφυρί» ξενοδοχεία και θέρετρα
Η Gazprom ανακοίνωσε ότι έχει θέσει προς πώληση 14 ξενοδοχεία και θέρετρα, μεταξύ των οποίων το Marriott Tsaghkadzor Hotel που βρίσκεται στην Κοιλάδα των Λουλουδιών στην Αρμενία
Bloomberg για ΕΕ: Η παρακμή γίνεται ασταμάτητη - Τι απειλεί την κυριαρχία της
Οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν την αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ενεργήσει ως συνεκτικό και δυναμικό οικονομικό μπλοκ, εκτιμά το Bloomberg
Bank of America: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες τα αποτελέσματα τριμήνου
Τα αποτελέσματα ενισχύθηκαν από τις συναλλαγές σε όλες τις αγορές
Γιατί έκαναν «βουτιά» τα κέρδη της Citigroup - Το «αγκάθι»
Η Citigroup αύξησε τις προβλέψεις της κόκκινα δάνεια και κάρτες
Φούσκωσαν τα ταμεία της Goldman: Εβγαλε 3 δισ. κέρδη μέσα σε τρεις μήνες
Χρηματιστηριακές συναλλαγές και επενδυτική τραπεζική απογείωσαν την κερδοφορία της Goldman Sachs
Στην αντεπίθεση η Boeing - Αντλεί 25 δισ. για να καλύψει τη «μαύρη τρύπα»
Ποια είναι τα σημαντικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η αεροναυπηγική εταιρεία Boeing - Οι επόμενες κινήσεις της εταιρείας