Νέα ώθηση στις δυο αγορές- «χρυσωρυχείο» της Μαύρης Ηπείρου, την Νιγηρία και την Αίγυπτο όπου δραστηριοποιείται επιχειρεί η Coca Cola HBC.
Η εταιρεία των επιχειρηματιών Δαυίδ – Λεβέντη δίνει σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ιδιαίτερη έμφαση στην Αφρική, επενδύοντας σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη των υποδομών της και εισάγοντας καινούργιες πρακτικές μάρκετινγκ πολύ πιο εξελιγμένες.
H απόβαση της Coca Cola στην Αφρική
Μόνο στη Νιγηρία, η οποία θεωρείται από τις δυναμικές αγορές χάρη στον μικρό μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού της δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια.
Coca Cola: Eπένδυση – μαμούθ στη Νιγηρία – Ρίχνει 1 δισ. για ενίσχυση παραγωγής
Ο CEO της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης με τον πρόεδρο της αφρικανικής χώρας, Τινούμπου έχει επενδύσει, 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από το 2013 για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της και να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει,
Αγορά «κλειδί» η Νιγηρία
«Η Νιγηρία είναι κρίσιμης σημασίας στην μακροχρόνια ανάπτυξή μας», σημείωσε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva μιλώντας πρόσφατα σε webinar, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, η εταιρεία έχει εντοπίσει 6 διαφορετικά προφίλ καταναλωτών και προσπαθεί μέσα από σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης να προωθήσει τα κατάλληλα προϊόντα σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά.
Στα σχέδιο εμπλέκεται και η μητρική Coca Cola της Ατλάντα (The Coca Cola Company), με την οποία σχεδιάζονται πολλές από κοινού πρωτοβουλίες, προκειμένου την τόνωση της ζήτησης.
73 χρόνια ιστορίας στην Νιγηρία
Η Coca-Cola είναι παρούσα στη Νιγηρία για περισσότερα από 70 χρόνια και σήμερα απασχολεί πάνω από 2.800 άτομα σε 8 εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Steward Redqueen, διαπίστωσε ότι για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται από το σύστημα Coca-Cola, υποστηρίζονται επιπλέον 31 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όλα ξεκίνησαν το 1951 όταν η AG Leventis ιδρύει την Nigerian Bottling Company (ΝΒC) στο Λάγος της Νιγηρίας και δυο χρόνια αργότερα το 1953 αρχίζει η παραγωγή στο εργοστάσιο σην Ebute-Metta. Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1961, ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιo στην πολη Ibadan.
Με βάση τη τελευταία οικονομικά στοιχεία, η ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο ανήλθε σε 24%.
Ανεβαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο
Εξίσου ψηλά μπαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο, στην οποία η εταιρεία εισήλθε πριν από δυο χρόνια μέσα από την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά –από πλευράς όγκου πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά– της Αφρικής. Επιπλέον, έχει πληθυσμό πάνω από 100 εκατ. κατοίκους και μάλιστα νέο πληθυσμό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 25 έτη.
Τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, ύστερα από δυο χρόνια η εταιρεία έχει καλύτερη εικόνα από την τοπική αγορά και στα 200.000 και πλεόν καταστήματα ενώ συγκεντρώνονται δεδομένα από τις πωλήσεις και τη «συμπεριφορά» του κάθε πελάτη κάθε έξι μήνες.
H νέα προσέγγιση μέσα από σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στους πωλητές της εταιρείας να προωθήσουν το κατάλληλο μείγμα προϊόντων και τιμών έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30% σε 11.000 σημεία πώλησης ενώ στόχος είναι να διευρυνθεί η ακτίνα εφαρμογής του νέου εργαλείου σε πολλά περισσότερα καταστήματα.
Το «αγκάθι» του μποικοτάζ
«Αγκάθι» στην ανάπτυξη της εταιρείας στην τοπική αγορά αποτελεί το μποικοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα λόγω του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ και το γεγονός πως υπάρχει οργή μεταξύ των Αράβων κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Τελ Αβίβ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα.
Latest News
«Πράσινο φως» από τη ΓΓ Εμπορίου στη συγχώνευση της Grivalia Hospitality με έξι κυπριακές ΕΠΕ
Δείτε την απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια
AKTOR: Οι μέτοχοι στηρίζουν την ΑΜΚ – Οι επενδύσεις των 2 δισ. ευρώ
Το μήνυμα των μετόχων της AKTOR μετά την έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Η Allwyn αποκτά πλειοψηφικό πακέτο στη Novibet έναντι 217 εκατ.
Η Allwyn ανακοινώνει ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση μεριδίου 51% στην Logflex MT Holding Limited
Ελλάκτωρ: Οι ημερομηνίες για την επιστροφή κεφαλαίου 0,85 ευρώ στους μετόχους
Η ημερομηνία αποκοπής και προσδιορισμού των δικαιούχων, υπό την αίρεση έγκρισης από την έκτακτη ΓΣ
Με 85,58% στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ η Masdar
Από τις 23.12.2024 μέχρι και τις 27.12.2024 η Masdar απέκτησε συνολικά 946.000 κοινές ονομαστικές μετοχές της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Η οικογένεια Σαράντη (Όλυμπος) επενδύει στα έντομα – Η νέα αγορά του 1,5 δισ.
Η νέα εταιρεία της οικογένειας Σαράντη - Αυξημένο ενδιαφέρον για εκτροφή εντόμων για την παραγωγή ζωοτροφών και στην Ελλάδα – Τα νομικά κενά
AKTOR: Στις 7 Ιανουαρίου η αποκοπή του δικαιώματος στην ΑΜΚ - Όλο το χρονοδιάγραμμα
Στη δημοσιότητα το ενημερωτικό για την ΑΜΚ της AKTOR
Η ΒΕΡΓΙΝΑ ζυμώνει γνώση και μπύρα στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. (ΒΕΡΓΙΝΑ) στηρίζει ενεργά για δεκαετίες τώρα την Αμερικανική Γεωργική Σχολή (ΑΓΣ) και το Perrotis College
Ποδαρικό στο 2025 με πέντε deals στα τρόφιμα αξίας μισού δισ.
Τα επιχειρηματικά deals που θα κάνουν ποδαρικό το 2025 – Πότε αλλάζουν χέρια Avramar, Μπάρμπα Στάθης, Κάμπος Χίου και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Άνοιγμα στους νέους από τις ελληνικές τράπεζες - Η μάχη με τις διεθνείς digital banks
Δυναμικά στην ηλικιακή ομάδα των 18-35 ετών εισέρχονται οι τράπεζες - Πώς κλείνει η ψαλίδα με τις digital banks