Αύξηση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών, παράταση στη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, καθιέρωση νέων δρομολογίων και επέκταση του μέτρου της έκδοσης εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα από τις 23 Δεκεμβρίου 2024 περιλαμβάνονται στις αλλαγές που φέρνει ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αθήνας.
Στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, που εκπονεί ήδη ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025, αναμένονται σημαντικές αλλαγές στις γραμμές κυρίως των αστικών λεωφορείων, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια για τη συνολική βελτίωση του επιπέδου των μετακινήσεων από την ώρα που ο πολίτης βγαίνει από το σπίτι του.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού, στόχος είναι να επανακαθοριστεί η λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για την επόμενη εικοσαετία, με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των ΜΜΜ. Δηλαδή λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και προαστιακός να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους, με βάση τις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών της πρωτεύουσας.
Πρόσβαση
Στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται η «απελευθέρωση» των πεζοδρομίων από τα εμπόδια και η αποκατάσταση της προσβασιμότητας στις στάσεις των λεωφορείων – τρόλεϊ, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η πρόσβαση των ανθρώπων με αναπηρία στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι αδύνατη. Μπορεί τα νέα λεωφορεία να διαθέτουν ειδικές ράμπες, όμως δεν είναι χρήσιμα στον επιβάτη που δεν μπορεί να τα προσεγγίσει, εξαιτίας των εμποδίων και του ύψους των πεζοδρομίων.
Για τον λόγο αυτόν, ο ΟΑΣΑ θα έχει αύριο Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, μια πρώτη ενημερωτική συνάντηση με τους δημάρχους της Αττικής, προκειμένου να τους ενημερώσει για τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας, που θα είναι έτοιμος την άνοιξη του 2025. Σε αυτόν θα ενταχθούν πλην των αστικών συγκοινωνιών και τα ταξί, καθώς θα προβλεφθούν συγκεκριμένα σημεία χωροθέτησης για νέες πιάτσες. Επίσης, θα αποτυπωθούν ποδηλατόδρομοι, σημεία στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τα οχήματα μικροκινητικότητας. Η μελέτη του ΟΑΣΑ διερευνά λεπτομερώς την κατάσταση στην Αθήνα, ενώ με ειδικές συσκευές καταγράφονται ήδη οι μετακινήσεις και η κινητικότητα των επιβατών, ώστε να αναδιαταχθούν οι γραμμές των λεωφορείων. Επιπλέον, εξετάζεται η αύξηση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών και η παράταση της λειτουργίας των μέσων σταθερής τροχιάς τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου.
Εποπτεία του ΟΑΣΑ
Ενα από τα βασικά σημεία που διερευνά η συγκοινωνιακή μελέτη είναι και η διεύρυνση της εποπτείας του ΟΑΣΑ στο σύνολο των μετακινήσεων στην Αττική. Υπάρχουν σημεία που εκτιμάται ότι θα πρέπει να «διορθωθούν», όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι η ΟΣΥ σήμερα πάει μεν στο Κορωπί, αλλά όχι στο Μαρκόπουλο ή ότι φτάνει έως τη Ραφήνα, αλλά δεν εξυπηρετεί τον Νέο Βουτζά.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πρόταση για εποπτεία του ΟΑΣΑ στο σύνολο της Αττικής, με πρώτο στόχο το ύψος του κομίστρου να είναι τέτοιο ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα οι πολίτες. Πάντως, η ιδέα του «ζωνικού εισιτηρίου» (κόστος εισιτηρίου ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση μετακίνησης), που είχε συζητηθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, φαίνεται να εγκαταλείπεται. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον δεν θα γίνουν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των κομίστρων. Ωστόσο, υπάρχουν προτάσεις για τη μελέτη πιθανής διαφοροποίησης του κομίστρου, ανάλογα με τη συχνότητα και την ώρα χρήσης των ΜΜΜ.
Η ιδέα είναι να μην επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι που είναι μόνιμοι και καθημερινοί χρήστες, αλλά να δοθούν κίνητρα ή αντικίνητρα μέσω διαφορετικών τιμών στους περιστασιακούς χρήστες, όπως συμβαίνει στο Λονδίνο, ώστε να δοθεί ώθηση σε μετακινήσεις εκτός των ωρών αιχμής. Σήμερα με τα δημόσια μέσα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας μετακινούνται περίπου 1 εκατ. επιβάτες την ημέρα, ενώ οι περιστασιακοί χρήστες υπολογίζονται σε περίπου 50.000.
Latest News
Ξεμένει από αντιβαλλιστικούς πυραύλους το Ισραήλ - Τι ζητά από τις ΗΠΑ
Οι περιορισμοί στον εφοδιασμό και οι έντονες πολεμικές απαιτήσεις προκαλούν έντονο προβληματισμό στο Ισραήλ
Οι νέες έρευνες για τα Τέμπη - Γιατί καθυστερεί η δίκη
Τα αίτια της φονικής «πυρόσφαιρας», το «μπάζωμα», οι καταθέσεις μαρτύρων και οι 14 ψηφιακοί δίσκοι σε εργαστήρια της Μεγάλης Βρετανίας για την τραγωδία στα Τέμπη
Γερμανία: Οικογενειακές εταιρείες αναζητούν διάδοχο
Πολλά παιδιά ιδρυτών μικρομεσαίων εταιρειών δεν θέλουν να αναλάβουν την επιχείρηση, είτε επειδή δεν έχουν την απαραίτητη κατάρτιση, είτε επειδή φοβούνται το ρίσκο
Γεραπετρίτης: Επενδύσεις για ενιαία περιφερειακή αγορά ενέργειας – Στη σύνοδο για τα Δυτικά Βαλκάνια
«Αυτό θα πρέπει να γίνει με πλήρη σεβασμό στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, με πλήρη σεβασμό στο διεθνές δίκαιο, με πλήρη σεβασμό στις αρχές της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου» σημείωσε ο Γεραπετρίτης
Απάντηση Χατζηδάκη στον Βλάχο της ΝΔ: Σημαντική η πρόοδος στην μείωση των κόκκινων δανείων
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης απάντησε σε ερώηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου
Οι 26 φτωχότερες χώρες σε πιο δεινή κατάσταση από το 2006 - Τι προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα
Η Παγκόσμια Τράπεζα κάνει λόγο για σημαντική οπισθοδρόμηση στις προσπάθειες για την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας
Πώς ήρθε ο δακτύλιος στη ζωή των Αθηναίων
Πότε υιοθετήθηκε ως μόνιμο μέτρο κατά της ρύπανσης και του κυκλοφοριακού στην Αθήνα ο δακτύλιος
Στρατιωτική άσκηση της Κίνας «περικυκλώνει» την Ταϊβάν - Αντιδράσεις από ΗΠΑ
Η άσκηση «Joint Sword-2024B» που έχει προαναγγείλει η Κίνα θα διεξαχθεί στο Στενό της Ταϊβάν προκαλώντας αντιδράσεις
Η πετυχημένη στρατηγική Ανδρουλάκη για τον δεύτερο γύρο που τον έφερε ξανά στην προεδρία
Τι λένε συνεργάτες του πρόεδρου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ για το αποτέλεσμα των εσωκομματικών εκλογών - Οι δεσμεύσεις της επόμενης μέρας
Αίθριος καιρός τη Δευτέρα – Πότε έρχεται ραγδαία πτώση της θερμοκρασίας
Αναλυτικά ο καιρός ανά περιοχή – Πότε αλλάζει το σκηνικό με ραγδαία πτώση της θερμοκρασίας