Νέα ώθηση στις δυο αγορές- «χρυσωρυχείο» της Μαύρης Ηπείρου, την Νιγηρία και την Αίγυπτο όπου δραστηριοποιείται επιχειρεί η Coca Cola HBC.
Η εταιρεία των επιχειρηματιών Δαυίδ – Λεβέντη δίνει σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ιδιαίτερη έμφαση στην Αφρική, επενδύοντας σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη των υποδομών της και εισάγοντας καινούργιες πρακτικές μάρκετινγκ πολύ πιο εξελιγμένες.
H απόβαση της Coca Cola στην Αφρική
Μόνο στη Νιγηρία, η οποία θεωρείται από τις δυναμικές αγορές χάρη στον μικρό μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού της δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια.
Coca Cola: Eπένδυση – μαμούθ στη Νιγηρία – Ρίχνει 1 δισ. για ενίσχυση παραγωγής
Ο CEO της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης με τον πρόεδρο της αφρικανικής χώρας, Τινούμπου έχει επενδύσει, 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από το 2013 για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της και να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει,
Αγορά «κλειδί» η Νιγηρία
«Η Νιγηρία είναι κρίσιμης σημασίας στην μακροχρόνια ανάπτυξή μας», σημείωσε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva μιλώντας πρόσφατα σε webinar, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, η εταιρεία έχει εντοπίσει 6 διαφορετικά προφίλ καταναλωτών και προσπαθεί μέσα από σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης να προωθήσει τα κατάλληλα προϊόντα σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά.
Στα σχέδιο εμπλέκεται και η μητρική Coca Cola της Ατλάντα (The Coca Cola Company), με την οποία σχεδιάζονται πολλές από κοινού πρωτοβουλίες, προκειμένου την τόνωση της ζήτησης.
73 χρόνια ιστορίας στην Νιγηρία
Η Coca-Cola είναι παρούσα στη Νιγηρία για περισσότερα από 70 χρόνια και σήμερα απασχολεί πάνω από 2.800 άτομα σε 8 εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Steward Redqueen, διαπίστωσε ότι για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται από το σύστημα Coca-Cola, υποστηρίζονται επιπλέον 31 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όλα ξεκίνησαν το 1951 όταν η AG Leventis ιδρύει την Nigerian Bottling Company (ΝΒC) στο Λάγος της Νιγηρίας και δυο χρόνια αργότερα το 1953 αρχίζει η παραγωγή στο εργοστάσιο σην Ebute-Metta. Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1961, ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιo στην πολη Ibadan.
Με βάση τη τελευταία οικονομικά στοιχεία, η ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο ανήλθε σε 24%.
Ανεβαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο
Εξίσου ψηλά μπαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο, στην οποία η εταιρεία εισήλθε πριν από δυο χρόνια μέσα από την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά –από πλευράς όγκου πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά– της Αφρικής. Επιπλέον, έχει πληθυσμό πάνω από 100 εκατ. κατοίκους και μάλιστα νέο πληθυσμό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 25 έτη.
Τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, ύστερα από δυο χρόνια η εταιρεία έχει καλύτερη εικόνα από την τοπική αγορά και στα 200.000 και πλεόν καταστήματα ενώ συγκεντρώνονται δεδομένα από τις πωλήσεις και τη «συμπεριφορά» του κάθε πελάτη κάθε έξι μήνες.
H νέα προσέγγιση μέσα από σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στους πωλητές της εταιρείας να προωθήσουν το κατάλληλο μείγμα προϊόντων και τιμών έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30% σε 11.000 σημεία πώλησης ενώ στόχος είναι να διευρυνθεί η ακτίνα εφαρμογής του νέου εργαλείου σε πολλά περισσότερα καταστήματα.
Το «αγκάθι» του μποικοτάζ
«Αγκάθι» στην ανάπτυξη της εταιρείας στην τοπική αγορά αποτελεί το μποικοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα λόγω του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ και το γεγονός πως υπάρχει οργή μεταξύ των Αράβων κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Τελ Αβίβ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό