Νέα ώθηση στις δυο αγορές- «χρυσωρυχείο» της Μαύρης Ηπείρου, την Νιγηρία και την Αίγυπτο όπου δραστηριοποιείται επιχειρεί η Coca Cola HBC.
Η εταιρεία των επιχειρηματιών Δαυίδ – Λεβέντη δίνει σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ιδιαίτερη έμφαση στην Αφρική, επενδύοντας σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη των υποδομών της και εισάγοντας καινούργιες πρακτικές μάρκετινγκ πολύ πιο εξελιγμένες.
H απόβαση της Coca Cola στην Αφρική
Μόνο στη Νιγηρία, η οποία θεωρείται από τις δυναμικές αγορές χάρη στον μικρό μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού της δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια.
Coca Cola: Eπένδυση – μαμούθ στη Νιγηρία – Ρίχνει 1 δισ. για ενίσχυση παραγωγής
Ο CEO της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης με τον πρόεδρο της αφρικανικής χώρας, Τινούμπου έχει επενδύσει, 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από το 2013 για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της και να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει,
Αγορά «κλειδί» η Νιγηρία
«Η Νιγηρία είναι κρίσιμης σημασίας στην μακροχρόνια ανάπτυξή μας», σημείωσε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva μιλώντας πρόσφατα σε webinar, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, η εταιρεία έχει εντοπίσει 6 διαφορετικά προφίλ καταναλωτών και προσπαθεί μέσα από σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης να προωθήσει τα κατάλληλα προϊόντα σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά.
Στα σχέδιο εμπλέκεται και η μητρική Coca Cola της Ατλάντα (The Coca Cola Company), με την οποία σχεδιάζονται πολλές από κοινού πρωτοβουλίες, προκειμένου την τόνωση της ζήτησης.
73 χρόνια ιστορίας στην Νιγηρία
Η Coca-Cola είναι παρούσα στη Νιγηρία για περισσότερα από 70 χρόνια και σήμερα απασχολεί πάνω από 2.800 άτομα σε 8 εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Steward Redqueen, διαπίστωσε ότι για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται από το σύστημα Coca-Cola, υποστηρίζονται επιπλέον 31 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όλα ξεκίνησαν το 1951 όταν η AG Leventis ιδρύει την Nigerian Bottling Company (ΝΒC) στο Λάγος της Νιγηρίας και δυο χρόνια αργότερα το 1953 αρχίζει η παραγωγή στο εργοστάσιο σην Ebute-Metta. Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1961, ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιo στην πολη Ibadan.
Με βάση τη τελευταία οικονομικά στοιχεία, η ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο ανήλθε σε 24%.
Ανεβαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο
Εξίσου ψηλά μπαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο, στην οποία η εταιρεία εισήλθε πριν από δυο χρόνια μέσα από την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά –από πλευράς όγκου πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά– της Αφρικής. Επιπλέον, έχει πληθυσμό πάνω από 100 εκατ. κατοίκους και μάλιστα νέο πληθυσμό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 25 έτη.
Τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, ύστερα από δυο χρόνια η εταιρεία έχει καλύτερη εικόνα από την τοπική αγορά και στα 200.000 και πλεόν καταστήματα ενώ συγκεντρώνονται δεδομένα από τις πωλήσεις και τη «συμπεριφορά» του κάθε πελάτη κάθε έξι μήνες.
H νέα προσέγγιση μέσα από σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στους πωλητές της εταιρείας να προωθήσουν το κατάλληλο μείγμα προϊόντων και τιμών έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30% σε 11.000 σημεία πώλησης ενώ στόχος είναι να διευρυνθεί η ακτίνα εφαρμογής του νέου εργαλείου σε πολλά περισσότερα καταστήματα.
Το «αγκάθι» του μποικοτάζ
«Αγκάθι» στην ανάπτυξη της εταιρείας στην τοπική αγορά αποτελεί το μποικοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα λόγω του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ και το γεγονός πως υπάρχει οργή μεταξύ των Αράβων κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Τελ Αβίβ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα.
Latest News
Ρεκόρ εσόδων για την THEON στο 9μηνο - Αύξηση 92%
Η THEON κατέγραψε ισχυρή κερδοφορία με αύξηση 115,3% των προσαρμοσμένων κερδών προ τόκων και φόρων (Αdjusted EBIT)
Μπενρουμπή: Μια ιστορία 144 χρόνων – Πώς έφθασε να πωληθεί στον Θεόδωρο Φέσσα
Από το υαλοπωλείο του Χάιμ Μπενρουμπή το 1880 στη Θεσσαλονίκη στα γυάλινα ταψιά Pyrex, τα 3.000.000 χύτρες ταχύτητας και το love brand Izzy – Η παράξενη σχέση με την Tupperware
Πώς φτάνει το Halloween στα ελληνικά σπίτια - Τι κάνουν Pepco, Jumbo και Flying Tiger
Το Halloween έχει το δικό του «ελληνικό» αποτύπωμα - Οι κινήσεις των Pepco, Jumbo και Flying Tiger
Το σχέδιο της Attica Bank για πενταπλασιασμό της κερδοφορίας της έως το 2027
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Attica Bank για την ΑΜΚ τα προ προβλέψεων επαναλαμβανόμενα κέρδη θα ανέλθουν το 2025 στα 280 εκατ. από 56 εκατ. το 2023
Μετά το «Πεντελικόν» η οικογένεια Βάρδη χάνει και ένα κτήμα στην Κηφισιά
Ο πλειστηριασμός του ακινήτου που ανήκει στην οικογένεια Βάρδη αναμένεται στις 17 Οκτωβρίου – Η ιστορία του «Πεντελικόν»
Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με πρόσθετες επιβραβεύσεις από τη Shell
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee ξεκινά τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης από τα πρατήρια Shell με μια σειρά από προσφορές για όλους τους καταναλωτές
Απάντηση Χατζηδάκη στον Βλάχο της ΝΔ: Σημαντική η πρόοδος στην μείωση των κόκκινων δανείων
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης απάντησε σε ερώηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου
Στρατηγική συνεργασία της Comsys με την NICE
Μέσω της συμφωνίας συνεργασίας η Comsys αναλαμβάνει τη διάθεση του CXone της NICE σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Aegean αναζητά τους αυριανούς πιλότους της - Νέος κύκλος του Προγράμματος Υποτροφιών
Η Aegean προσφέρει κάλυψη διδάκτρων και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση για ακόμη 40 υποψήφιους πιλότους - Υποβολή αιτήσεων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024
AVIN: Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με κέρδος έως 6%
Η AVIN σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και το πρόγραμμα επιβράβευσης Go For More προσφέρουν κέρδος 6% σε Go For More πόντους