Νέα ώθηση στις δυο αγορές- «χρυσωρυχείο» της Μαύρης Ηπείρου, την Νιγηρία και την Αίγυπτο όπου δραστηριοποιείται επιχειρεί η Coca Cola HBC.
Η εταιρεία των επιχειρηματιών Δαυίδ – Λεβέντη δίνει σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ιδιαίτερη έμφαση στην Αφρική, επενδύοντας σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη των υποδομών της και εισάγοντας καινούργιες πρακτικές μάρκετινγκ πολύ πιο εξελιγμένες.
H απόβαση της Coca Cola στην Αφρική
Μόνο στη Νιγηρία, η οποία θεωρείται από τις δυναμικές αγορές χάρη στον μικρό μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού της δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια.
Coca Cola: Eπένδυση – μαμούθ στη Νιγηρία – Ρίχνει 1 δισ. για ενίσχυση παραγωγής
Ο CEO της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς στο πλαίσιο πρόσφατης συνάντησης με τον πρόεδρο της αφρικανικής χώρας, Τινούμπου έχει επενδύσει, 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από το 2013 για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της και να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει,
Αγορά «κλειδί» η Νιγηρία
«Η Νιγηρία είναι κρίσιμης σημασίας στην μακροχρόνια ανάπτυξή μας», σημείωσε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva μιλώντας πρόσφατα σε webinar, τονίζοντας μάλιστα πως στόχος είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, η εταιρεία έχει εντοπίσει 6 διαφορετικά προφίλ καταναλωτών και προσπαθεί μέσα από σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης να προωθήσει τα κατάλληλα προϊόντα σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά.
Στα σχέδιο εμπλέκεται και η μητρική Coca Cola της Ατλάντα (The Coca Cola Company), με την οποία σχεδιάζονται πολλές από κοινού πρωτοβουλίες, προκειμένου την τόνωση της ζήτησης.
73 χρόνια ιστορίας στην Νιγηρία
Η Coca-Cola είναι παρούσα στη Νιγηρία για περισσότερα από 70 χρόνια και σήμερα απασχολεί πάνω από 2.800 άτομα σε 8 εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον Steward Redqueen, διαπίστωσε ότι για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται από το σύστημα Coca-Cola, υποστηρίζονται επιπλέον 31 θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα.
Όλα ξεκίνησαν το 1951 όταν η AG Leventis ιδρύει την Nigerian Bottling Company (ΝΒC) στο Λάγος της Νιγηρίας και δυο χρόνια αργότερα το 1953 αρχίζει η παραγωγή στο εργοστάσιο σην Ebute-Metta. Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1961, ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιo στην πολη Ibadan.
Με βάση τη τελευταία οικονομικά στοιχεία, η ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο ανήλθε σε 24%.
Ανεβαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο
Εξίσου ψηλά μπαίνει ο πήχης στην Αίγυπτο, στην οποία η εταιρεία εισήλθε πριν από δυο χρόνια μέσα από την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά –από πλευράς όγκου πωλήσεων στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά– της Αφρικής. Επιπλέον, έχει πληθυσμό πάνω από 100 εκατ. κατοίκους και μάλιστα νέο πληθυσμό, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 25 έτη.
Τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ
Σύμφωνα με την κα. Sachdeva, ύστερα από δυο χρόνια η εταιρεία έχει καλύτερη εικόνα από την τοπική αγορά και στα 200.000 και πλεόν καταστήματα ενώ συγκεντρώνονται δεδομένα από τις πωλήσεις και τη «συμπεριφορά» του κάθε πελάτη κάθε έξι μήνες.
H νέα προσέγγιση μέσα από σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στους πωλητές της εταιρείας να προωθήσουν το κατάλληλο μείγμα προϊόντων και τιμών έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30% σε 11.000 σημεία πώλησης ενώ στόχος είναι να διευρυνθεί η ακτίνα εφαρμογής του νέου εργαλείου σε πολλά περισσότερα καταστήματα.
Το «αγκάθι» του μποικοτάζ
«Αγκάθι» στην ανάπτυξη της εταιρείας στην τοπική αγορά αποτελεί το μποικοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα λόγω του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ και το γεγονός πως υπάρχει οργή μεταξύ των Αράβων κατά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που δεν έκαναν περισσότερα για να πείσουν το Τελ Αβίβ να τερματίσει την επίθεσή του στη Γάζα.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα