Γυάλινα ταψιά πυρέξ και τάπερ. Δύο οικιακά σκεύη, στην ουσία δύο μάρκες (Pyrex και Tupperware), που θα τα βρεις σχεδόν σε κάθε σπίτι από το Σουφλί μέχρι τη Γαύδο. Τα θερμοανθεκτικά σκεύη με γυαλί που δεν σπάει ποτέ, είτε το βάλεις στον φούρνο στους 300°C είτε στον καταψύκτη στους -40°C, τα σύστησε στην ελληνική αγορά το μακρινό 1960 ο Σαμ Μπενρουμπή, ο νεότερος, όπως αργότερα και τις χύτρες ταχύτητας SEB, ακόμη μια καινοτομία για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Μπενρουμπή: Τι αναφέρει η εταιρία για την εξαγορά από την Quest

Από χθες, μόλις έξι χρόνια πριν η οικογένεια Μπενρουμπή συμπληρώσει ενάμισι αιώνα επιχειρηματικής δράσης στα ηλεκτρικά είδη, η εταιρεία με βασικές μετόχους τις κόρες του Σαμ Μπενρουμπή, Αλίκη και Νόρα, άλλαξε χέρια, περνώντας στον όμιλο Quest του Θεόδωρου Φέσσα.

Οι λόγοι της πώλησης της Μπενρουμπή

Η συνέχιση της ανάπτυξης της επιχείρησης με άνοιγμα σε νέες αγορές και η διατήρηση της ηγετικής της θέσης στον κλάδο των μικροσυσκευών είναι οι λόγοι που οι κόρες του Σαμ Μπενρουμπή αποφάσισαν την πώληση του 70% των μετοχών στην Quest, όπως υποστηρίζεται από την πλευρά της Μπενρουμπή ΑΕ. Μάλιστα υπάρχει και οψιόν ο όμιλος Quest να αποκτήσει μελλοντικά και το υπολειπόμενο 30% του μετοχικού κεφαλαίου.

Βάσει των όρων της συμφωνίας, η κυρία Αλίκη Μπενρουμπή θα διατηρήσει τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας και η κυρία Αλεξία Μουστρούφη – Μπενρουμπή, κόρη της Νόρας, θα αναλάβει τον ρόλο της Chief Operating Officer.

Και για να επιστρέψουμε για λίγο στα… ντουλάπια των ελληνικών νοικοκυριών, από καπρίτσιο της (επιχειρηματικής) τύχης πιθανόν χωρίς μεταφυσικές προεκτάσεις, λίγες εβδομάδες μετά τη χρεοκοπία της αμερικανικής Tupperware και η -επίσης αμερικανική- Instant Brands, κατασκευάστρια των γυάλινων σκευών Pyrex και των χυτρών ταχύτητας Instant Pot, μπήκε στον πτωχευτικό νόμο.

Ωστόσο οι διοικούντες της Pyrex France, που λειτουργεί στην Ευρώπη από τη La Maison Française du verre, αναφέρουν ότι οι περιπέτειες των συναδέλφων τους σε ΗΠΑ και Καναδά δεν αφορούν την ευρωπαϊκή εταιρεία «ούτε επηρεάζεται σε καμία περίπτωση». Η Μπενρουμπή είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος Pyrex France στην Ελλάδα από το 1959.

Η εκτίναξη των κερδών και οι προοπτικές των μικροσυσκευών

Η πώληση της Μπενρουμπή, δηλαδή της νέας εταιρείας «ΑΝΩΝΥΜΗ (ΝΕΑ) ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ – Χ. ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΚΑΙ ΥΙΟΣ Α.Ε.» που προήλθε από τη διάσπαση της Μπενρουμπή ΑΕ το 2019, πραγματοποιείται την ώρα που τα οικονομικά της μεγέθη παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, καθώς η ζήτηση κινείται ανοδικά και το περιθώριο κέρδους που καταγράφουν οι μικρές οικιακές συσκευές είναι υψηλό.

Πιο αναλυτικά, το 2023 η Μπενρουμπή, με την κυρία Αλίκη Μπενρουμπή στη θέση της προέδρου και την αδερφή της Νόρα στη θέση της αντιπροέδρου, εμφάνισε σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 κατά 16% στα 25,24 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι δεν προχώρησε σε καμία αύξηση του τιμοκαταλόγου της εντός του 2023, ενώ υπερδιπλάσια ήταν η κερδοφορία προ φόρων με ιδιαίτερα βελτιωμένο μικτό περιθώριο, το οποίο παρουσίασε αύξηση κατά περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στο 44,3%.

Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,824 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 115,56% από το 2022 και η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 2,85 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 127,77% σε σχέση με το 2022.

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι η διοίκηση προχώρησε πέρυσι για πρώτη φορά σε διανομή μερίσματος, ύψους 632 χιλ. ευρώ. Συνολικά για τα περυσινά αποτελέσματα η εταιρεία πρότεινε τη διανομή μερίσματος της τάξης των 1,475 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, η εταιρεία γνωστή στο κοινό σήμερα με τα brands izzy, Pyrex και Babyliss, καθώς και με το Mega Outlet στο Μαρούσι, διατηρεί αισιόδοξες προβλέψεις για την χρήση του 2024 αναμένοντας περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας σε σχέση με το 2023.

Ας σημειωθεί ότι στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 που οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών είναι μειωμένες κατά 6,3% σε αξία, 1,61 δισ. ευρώ από 1,72 δισ. ευρώ το 2023, οι μικρές οικιακές συσκευές εμφανίζουν ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία κατά 7%.

Μια ιστορία 144 ετών σαν μυθιστόρημα

Η ιστορία της εταιρείας Μπενρουμπή συνυφασμένη με την ιστορία της οικογένειας ξεκινά το 1880 όταν ο πατέρας του Σαμ Μπενρουμπή, Χάιμ, μαζί με τον παππού του ανοίγουν ένα εμπορικό κατάστημα γυαλικά.

Πολύ σύντομα οι δουλειές μεγαλώνουν και οι εισάγουν προϊόντα από την Ευρώπη με πωλήσεις όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά και σε Τουρκία, Γιουγκοσλαβία και σε άλλες γειτονικές χώρες.

Το κατάστημα των 4.000 τ.μ. και τα πλούτη της οικογένειας θα χαθούν στη γερμανική Κατοχή όταν δεκαεπτά μέλη της ευρύτερης οικογένειας οδηγούνται στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, χωρίς επιστροφή.

Ο Χάιμ Μπενρουμπή μαζί με την οικογένειά του σχεδόν για δύο χρόνια κρύβονταν στην Αθήνα και κατόπιν στην Πάτρα και γλίτωσαν.

Μετά την οικονομική καταστροφή, το μόνο μέλημα του πατέρα Μπενρουμπή είναι να στείλει τον γιο του για σπουδές στο εξωτερικό.

Ο Σαμ Μπενρουμπή

Ο Σαμ σπουδάζει χημικός (ειδικευμένος στο γυαλί και την πορσελάνη) στην Αγγλία και τη Γαλλία και συνεργαζόμενος στην έρευνα μ’ έναν καθηγητή του, κάτοχο Νόμπελ, οδηγείται σε μια σπουδαία για την εποχή εφεύρεση: αντικαθιστά τις γυάλινες αμπούλες των φαρμάκων από ένα ουδέτερο υλικό, ώστε το γυαλί να μη φθείρεται κι επομένως το φάρμακο να μην καταστρέφεται από την πρόσμειξή του με το νερό.

Έχοντας ήδη εδραιωθεί στη Γαλλία, επιστρέφει Ελλάδα για να κάνει το στρατιωτικό του για τρία χρόνια.

Αντί όμως να μείνει στη Γαλλία για πάντα, όπως είχε αποφασίσει όταν τελείωσε τη θητεία του, επιστρέφει για λίγο (έτσι πίστευε τότε) προκειμένου να βοηθήσει τον πατέρα του να ξεπουλήσει το εμπόρευμα.

Με βαλίτσα στο χέρι προσπάθησε πόρτα-πόρτα, να προωθήσει τα εμπορεύματα και κάπως έτσι το λίγο έγινε για πάντα.

Το 1959 έγινε αντιπρόσωπος της Pyrex στην ελληνική αγορά και τέσσερα χρόνια αργότερα συνεταιρίζεται με τον γαμπρό του Φρέντι Αμπραβανές. Ο τελευταίος αποχώρησε από την εταιρεία το 1999.

Η εταιρεία τους πρώτη μαθαίνει τις ελληνικές οικογένειες την ηλεκτρική σκούπα και τις χύτρες ταχύτητας, αφού τη δεκαετία του ’60 εισάγουν τις επιτυχημένες Seb (πούλησαν περισσότερες από 3.000.000 χύτρες πείθοντας τις ελληνίδες νοικοκυρές ότι δεν βάζουν μια… ατομική βόμβα στην κουζίνα τους που θα σκάσει). Στη συνέχεια έρχονται κι άλλες επιτυχημένες φίρμες, όπως η Moulinex και η Tefal και οι δουλειές τους απογειώνονται.

Τα κάταφεραν σε τέτοιο βαθμό που ο πρόεδρος Μιτεράν θα τους παρασημοφορήσει για την προσφορά τους στα προϊόντα made in France.

Το 2002 και αφού η μετοχή της εταιρείας μετρούσε ήδη 12 χρόνια διαπραγμάτευσης στο ΧΑ λανσάρεται η μάρκα Izzy, το δικό της brand με τη χαρακτηριστική καρδιά στο λογότυπο, που γρήγορα αγαπήθηκε από όλους τους Έλληνες καταναλωτές, αποτελώντας σήμερα τη νούμερο 1 επιλογή σε πολλές κατηγορίες προϊόντων μικρών ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, ενώ διαθέτει παρουσία και σε ορισμένες αγορές του εξωτερικού.

Η μετοχή της εταιρίας διαγράφηκε από το Χρηματιστήριο Αθηνών στις 07/09/2010, αποτέλεσμα της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης της εταιρίας Sandrina συμφερόντων της οικογένειας Μπενρουμπή.

Το 2014 ο Σαμ Μπενρουμπή φεύγει από τη ζωή με τις δύο κόρες του να μοιράζονται την εταιρεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις