
Pepco, Jumbo και Flying Tiger βλέπουν στο Halloween effect μια… τρομακτική ευκαιρία. Όπως κάθε φθινοπωρινή εμπορική γιορτή -Black Friday, Cyber Monday- έτσι και το Halloween, οι αμερικανικές Απόκριες με τις κελτικές ρίζες, έχουν το δικό τους αποτύπωμα και στην ελληνική αγορά.
Μπορεί το Halloween να μην αφορά το σύνολο του καταναλωτικού κοινού λόγω του εισαγόμενου χαρακτήρα του, αλλά πρωτίστως τους νεότερους και τα παιδιά, επιχειρήσεις εστίασης και λιανικού εμπορίου. Και όχι μόνο για μία και μοναδική ημέρα (την 31η Οκτωβρίου) ή ένα Σαββατοκύριακο αλλά μία ολόκληρη σεζόν, γεγονός που σημαίνει πως η περίοδος πώλησης έχει γίνει και μεγαλύτερη και πιο σύνθετη.
Λιανεμπόριο: Trick or treat αλά ελληνικά πριν το Black Friday
Pepco, Jumbo, Flying Tiger: Μπροστά στο «Halloween Effect»
Όπως επισημαίνει η Investopedia, το φαινόμενο των αποκριών (επίσης γνωστό ως στρατηγική των αποκριών ή δείκτης των αποκριών) είναι μια προφανής στρατηγική χρονισμού της αγοράς που επικεντρώνεται στην πεποίθηση ότι η αγορά αποδίδει καλύτερα από τις αποκριές έως τις αρχές Μαΐου απ’ ό,τι μεταξύ Μαΐου και αποκριών.
Δεν αποτελεί απλώς εκτίμηση, καθώς και στην αγορά crypto αποτελεί ισχυρή τάση, σε σημείο μάλιστα που δίνει στον Οκτώβριο το χαρακτηρισμό «Upctober», χάρη στην ώθηση που δίνει στην αγορά η συγκεκριμένη γιορτή.
Σχεδόν το 70% των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες συμμετείχε στις γιορτές του Halloween με γλυκά, διακοσμητικά και καραμέλες το 2022, δαπανώντας 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της National Retail Federation (NRF), αυτοί οι αριθμοί ξεπέρασαν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια για κοστούμια όπως και 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για καραμέλες.

Pepco
Tο Halloween δεν αφορά μία και μοναδική ημέρα (την 31η Οκτωβρίου) ή ένα Σαββατοκύριακο αλλά μία ολόκληρη σεζόν, γεγονός που σημαίνει πως η περίοδος πώλησης έχει γίνει και μεγαλύτερη και πιο σύνθετη.
Οι αλλιώτικες Απόκριες της Pepco
Χωρίς να χάνει το χαρακτήρα της, η πολωνική αλυσίδα διατηρεί την ποικιλία προϊόντων με 530 κατηγορίες κατά μέσο όρο, αριθμός που μεταφράζεται σε περίπου 13.000 είδη. Ανάμεσά τους ξεχωριστή θέση κατέχει η εποχιακή κατηγορία με στολές για μικρούς και μεγάλους, χρηστικά αντικείμενα για παρασκευή φαγητού και σερβίρισμα, όπως και διακοσμητικά.
Δεν είναι εξάλλου κάτι τελείως ξένο στην πολωνική φιλοσοφία, καθώς το Dziady, το πολωνικό αντίστοιχο του Halloween, έχει μια πλούσια παράδοση που χρονολογείται από τους παλιούς σλαβικούς χρόνους και συμπίπτει χρονικά με την αμερικανική γιορτή. Αντί για τα φαναράκια, συνδέεται με τις μάσκες Karaboshka, τη μεγάλη λογοτεχνία της ρομαντικής εποχής και, από ορισμένους, με τον ελληνικό θεό Διόνυσο.
Ειδικότερα, οι φθινοπωρινές dziady εορτάζονται τη νύχτα από τις 31 Οκτωβρίου προς την 1η Νοεμβρίου, γνωστή και ως Ημέρα των Αγίων Πάντων, η οποία ήταν μια προετοιμασία για τη φθινοπωρινή ημέρα των νεκρών, που γιορτάζεται γύρω στις 2 Νοεμβρίου. Γι’ αυτό εξάλλου και οι εργαζόμενοι στα κεντρικά του ομίλου Pepco γιορτάζουν το συνδυασμό όλων αυτών με τις αντίστοιχες μεταμφιέσεις.
Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων εμφανίζεται κάθε χρόνο και στα 37 σημεία που διατηρεί η αλυσίδα στην ελληνική επικράτεια. Η διοίκηση του μητρικού ομίλου εξάλλου σχεδόν δύο χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Pepco επί ελληνικού εδάφους έχει προϋπολογίσει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός στο τέλος του 2025 περίπου 60 καταστήματα Pepco θα λειτουργούν πανελλαδικά -από 34 σήμερα- ώστε να ενισχυθεί το brand awareness.

Jumbo
Τα αειθαλή Jumbo
Οι καταναλωτές και στην Ελλάδα γιορτάζουν μέσω θεματικών εκδηλώσεων, αγοράζουν στολίδια, γλυκά, τρόφιμα και ποτά και σχεδιάζουν ή παρακολουθούν δραστηριότητες που καλύπτουν ολόκληρο τον μήνα που προηγείται της μεγάλης βραδιάς.
Το γεγονός ότι σε κάθε πάρτι, εταιρικό, σε κατάστημα εστάισης και ψυχαγωγίας ή και παιδικό, τα Jumbo αποτελούν την πρώτη πηγή προμήθειας αξεσουάρ, στολών και διαμοστικών, επιβεβαιώνει ότι παραδοσιακά το δ’ τρίμηνο θα πραγματοποιηθεί το 35% του ετήσιου κύκλου εργασιών του ομίλου.
Εξάλλου, σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές ανακοινώσεις, ο Σεπτέμβριος 2024 καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά +6%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις εννεαμήνου του Ομίλου, εμφανίζονται αυξημένες κατά +7% περίπου. Ενώ οι μήνες Οκτώβριος-Νοέμβριος- Δεκέμβριος κάθε χρόνου σηματοδοτούν την πλέον κερδοφόρα περίοδο.
Δεν είναι τυχαίο πως όπως κάθε χρόνο, τα καταστήματα υποδέχονται με συγκεκριμένη διάταξη και τη συγκεκριμένη εμπορικού χαρακτήρα για τα ελληνικά δεδομένα γιορτή, στα 54 σημεία της αλυσίδας: πρώτα τα προϊόντα για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μετά οι κωδικοί για το Halloween, για να «κλείσει» το πρώτο μέρος-βιτρίνα των χώρων των καταστημάτων με συγκεκριμένα χριστουγεννιάτικα προϊόντα που βρίσκονται ήδη στα ράφια.

Flying Tiger Copenhagen
Στα Flying Tiger Copenhagen
Έμφαση στα δημοφιλή κοστούμια της σεζόν, όπως στα Wednesday Addams, Spider-Μan, Beach Κen, Barbie, δίνει η δανέζικη αλυσίδα αξεσουάρ και διακοσμητικών, Flying Tiger Copenhagen, που προσκαλεί τους πελάτες της να κάνουν τις δικές τους φάρσες και να ξεγελάσουν τους φίλους τους στο πλαίσιο του φετινού Halloween, με προϊόντα που διαθέτει στα 842 σημεία της σε όλον τον κόσμο.
Παρά την αμερικανική προέλευση, οι Δανοί γιορτάζουν το Halloween στις 31 Οκτωβρίου. Ωστόσο, τον Φεβρουάριο, γιορτάζουν το Fastelavn, που είναι μια μίξη του Halloween και του καρναβαλιού. Τα παιδιά ντύνονται με κοστούμια και χτυπούν μια γάτα από ένα βαρέλι. Είναι παρόμοιο με την πινιάτα, αν και αντί για γλυκά παραδοσιακά είχαμε μια μαύρη γάτα μέσα στο βαρέλι.
Η εταιρεία έχει τις ρίζες της σε έναν πάγκο σε μια υπαίθρια αγορά στη Δανία, όπου ο ιδρυτής Lennart Lajboschitz πουλούσε ομπρέλες με τη σύζυγό του Suz. Στη συνέχεια, το 1988, ο Lennart και η Suz άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα σε μια τοπική γειτονιά της Κοπεγχάγης.
Το όνομά του ήταν «Zebra» και πουλούσε ομπρέλες, γυαλιά ηλίου, κάλτσες, είδη δώρων και αξεσουάρ. Το πρώτο κατάστημα με την ονομασία «Tiger» άνοιξε στην Κοπεγχάγη το 1995 και τα πάντα σε αυτό κόστιζαν 10 δανικές κορώνες.
Σήμερα, περισσότερα από 30 χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος, έχει εξελιχθεί στην εταιρεία Zebra A/S λιανικής πώλησης ποικιλίας με 842 καταστήματα σε 27 χώρες, με τουλάχιστον 7.000 υπαλλήλους. Το 2022, εμφάνισε έσοδα ύψους 4.752 εκατ. δανικών κορωνών. Στην ελληνική αγορά, διατηρεί 5 σημεία και το e-shop της.
Ανθεκτικό στην ύφεση
«Το αποτύπωμα του Halloween είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε στιγμές χαράς, νοσταλγίας και κοινών εμπειριών για να αντισταθμίσουν τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής», σημειώνει η Kelly Ravestijn, Senior Vice President of Commerce Intelligence στην AUC.
Αν και οι Απόκριες μπορεί να μην αντιμετωπίσουν δραματική μείωση, εκτιμάται πως μπορεί να υπάρξει μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κατανέμουν τις δαπάνες τους.
Αυτό σημαίνει πως αντί να περικόψουν τελείως κάθε τρομακτική… δαπάνη, ανακατευθύνουν τα κεφάλαια από τις εμπειρίες ή τη διακόσμηση στο πιο βασικό κομμάτι, όπως τα γλυκά και οι στολές, που θα χρησιμοποιηθούν και στο περίφημο έθιμο Trick-or-treat (σ.σ. πείραγμα ή κέρασμα).


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025