Pepco, Jumbo και Flying Tiger βλέπουν στο Halloween effect μια… τρομακτική ευκαιρία. Όπως κάθε φθινοπωρινή εμπορική γιορτή -Black Friday, Cyber Monday- έτσι και το Halloween, οι αμερικανικές Απόκριες, έχουν το δικό τους αποτύπωμα και στην ελληνική αγορά.
Μπορεί το Halloween να μην αφορά το σύνολο του καταναλωτικού κοινού λόγω του εισαγόμενου χαρακτήρα του, αλλά πρωτίστως τους νεότερους και τα παιδιά, επιχειρήσεις εστίασης και λιανικού εμπορίου. Και όχι μόνο για μία και μοναδική ημέρα (την 31η Οκτωβρίου) ή ένα Σαββατοκύριακο αλλά μία ολόκληρη σεζόν, γεγονός που σημαίνει πως η περίοδος πώλησης έχει γίνει και μεγαλύτερη και πιο σύνθετη.
Λιανεμπόριο: Trick or treat αλά ελληνικά πριν το Black Friday
Pepco, Jumbo, Flying Tiger: Μπροστά στο «Halloween Effect»
Όπως επισημαίνει η Investopedia, το φαινόμενο των αποκριών (επίσης γνωστό ως στρατηγική των αποκριών ή δείκτης των αποκριών) είναι μια προφανής στρατηγική χρονισμού της αγοράς που επικεντρώνεται στην πεποίθηση ότι η αγορά αποδίδει καλύτερα από τις αποκριές έως τις αρχές Μαΐου απ’ ό,τι μεταξύ Μαΐου και αποκριών.
Δεν αποτελεί απλώς εκτίμηση, καθώς και στην αγορά crypto αποτελεί ισχυρή τάση, σε σημείο μάλιστα που δίνει στον Οκτώβριο το χαρακτηρισμό «Upctober», χάρη στην ώθηση που δίνει στην αγορά η συγκεκριμένη γιορτή.
Σχεδόν το 70% των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες συμμετείχε στις γιορτές του Halloween με γλυκά, διακοσμητικά και καραμέλες το 2022, δαπανώντας 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της National Retail Federation (NRF), αυτοί οι αριθμοί ξεπέρασαν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια για κοστούμια όπως και 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για καραμέλες.
Οι αλλιώτικες Απόκριες της Pepco
Χωρίς να χάνει το χαρακτήρα της, η πολωνική αλυσίδα διατηρεί την ποικιλία προϊόντων με 530 κατηγορίες κατά μέσο όρο, αριθμός που μεταφράζεται σε περίπου 13.000 είδη. Ανάμεσά τους ξεχωριστή θέση κατέχει η εποχιακή κατηγορία με στολές για μικρούς και μεγάλους, χρηστικά αντικείμενα για παρασκευή φαγητού και σερβίρισμα, όπως και διακοσμητικά.
Δεν είναι εξάλλου κάτι τελείως ξένο στην πολωνική φιλοσοφία, καθώς το Dziady, το πολωνικό αντίστοιχο του Halloween, έχει μια πλούσια παράδοση που χρονολογείται από τους παλιούς σλαβικούς χρόνους και συμπίπτει χρονικά με την αμερικανική γιορτή. Αντί για τα φαναράκια, συνδέεται με τις μάσκες Karaboshka, τη μεγάλη λογοτεχνία της ρομαντικής εποχής και, από ορισμένους, με τον ελληνικό θεό Διόνυσο.
Ειδικότερα, οι φθινοπωρινές dziady εορτάζονται τη νύχτα από τις 31 Οκτωβρίου προς την 1η Νοεμβρίου, γνωστή και ως Ημέρα των Αγίων Πάντων, η οποία ήταν μια προετοιμασία για τη φθινοπωρινή ημέρα των νεκρών, που γιορτάζεται γύρω στις 2 Νοεμβρίου. Γι’ αυτό εξάλλου και οι εργαζόμενοι στα κεντρικά του ομίλου Pepco γιορτάζουν το συνδυασμό όλων αυτών με τις αντίστοιχες μεταμφιέσεις.
Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων εμφανίζεται κάθε χρόνο και στα 37 σημεία που διατηρεί η αλυσίδα στην ελληνική επικράτεια. Η διοίκηση του μητρικού ομίλου εξάλλου σχεδόν δύο χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Pepco επί ελληνικού εδάφους έχει προϋπολογίσει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός στο τέλος του 2025 περίπου 60 καταστήματα Pepco θα λειτουργούν πανελλαδικά -από 34 σήμερα- ώστε να ενισχυθεί το brand awareness.
Τα αειθαλή Jumbo
Οι καταναλωτές και στην Ελλάδα γιορτάζουν μέσω θεματικών εκδηλώσεων, αγοράζουν στολίδια, γλυκά, τρόφιμα και ποτά και σχεδιάζουν ή παρακολουθούν δραστηριότητες που καλύπτουν ολόκληρο τον μήνα που προηγείται της μεγάλης βραδιάς.
Το γεγονός ότι σε κάθε πάρτι, εταιρικό, σε κατάστημα εστάισης και ψυχαγωγίας ή και παιδικό, τα Jumbo αποτελούν την πρώτη πηγή προμήθειας αξεσουάρ, στολών και διαμοστικών, επιβεβαιώνει ότι παραδοσιακά το δ’ τρίμηνο θα πραγματοποιηθεί το 35% του ετήσιου κύκλου εργασιών του ομίλου.
Εξάλλου, σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές ανακοινώσεις, ο Σεπτέμβριος 2024 καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά +6%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις εννεαμήνου του Ομίλου, εμφανίζονται αυξημένες κατά +7% περίπου. Ενώ οι μήνες Οκτώβριος-Νοέμβριος- Δεκέμβριος κάθε χρόνου σηματοδοτούν την πλέον κερδοφόρα περίοδο.
Δεν είναι τυχαίο πως όπως κάθε χρόνο, τα καταστήματα υποδέχονται με συγκεκριμένη διάταξη και τη συγκεκριμένη εμπορικού χαρακτήρα για τα ελληνικά δεδομένα γιορτή, στα 54 σημεία της αλυσίδας: πρώτα τα προϊόντα για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μετά οι κωδικοί για το Halloween, για να «κλείσει» το πρώτο μέρος-βιτρίνα των χώρων των καταστημάτων με συγκεκριμένα χριστουγεννιάτικα προϊόντα που βρίσκονται ήδη στα ράφια.
Στα Flying Tiger Copenhagen
Έμφαση στα δημοφιλή κοστούμια της σεζόν, όπως στα Wednesday Addams, Spider-Μan, Beach Κen, Barbie, δίνει η δανέζικη αλυσίδα αξεσουάρ και διακοσμητικών, Flying Tiger Copenhagen, που προσκαλεί τους πελάτες της να κάνουν τις δικές τους φάρσες και να ξεγελάσουν τους φίλους τους στο πλαίσιο του φετινού Halloween, με προϊόντα που διαθέτει στα 842 σημεία της σε όλον τον κόσμο.
Παρά την αμερικανική προέλευση, οι Δανοί γιορτάζουν το Halloween στις 31 Οκτωβρίου. Ωστόσο, τον Φεβρουάριο, γιορτάζουν το Fastelavn, που είναι μια μίξη του Halloween και του καρναβαλιού. Τα παιδιά ντύνονται με κοστούμια και χτυπούν μια γάτα από ένα βαρέλι. Είναι παρόμοιο με την πινιάτα, αν και αντί για γλυκά παραδοσιακά είχαμε μια μαύρη γάτα μέσα στο βαρέλι.
Η εταιρεία έχει τις ρίζες της σε έναν πάγκο σε μια υπαίθρια αγορά στη Δανία, όπου ο ιδρυτής Lennart Lajboschitz πουλούσε ομπρέλες με τη σύζυγό του Suz. Στη συνέχεια, το 1988, ο Lennart και η Suz άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα σε μια τοπική γειτονιά της Κοπεγχάγης.
Το όνομά του ήταν «Zebra» και πουλούσε ομπρέλες, γυαλιά ηλίου, κάλτσες, είδη δώρων και αξεσουάρ. Το πρώτο κατάστημα με την ονομασία «Tiger» άνοιξε στην Κοπεγχάγη το 1995 και τα πάντα σε αυτό κόστιζαν 10 δανικές κορώνες.
Σήμερα, περισσότερα από 30 χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος, έχει εξελιχθεί στην εταιρεία Zebra A/S λιανικής πώλησης ποικιλίας με 842 καταστήματα σε 27 χώρες, με τουλάχιστον 7.000 υπαλλήλους. Το 2022, εμφάνισε έσοδα ύψους 4.752 εκατ. δανικών κορωνών. Στην ελληνική αγορά, διατηρεί 5 σημεία και το e-shop της.
Ανθεκτικό στην ύφεση
«Το αποτύπωμα του Halloween είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε στιγμές χαράς, νοσταλγίας και κοινών εμπειριών για να αντισταθμίσουν τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής», σημειώνει η Kelly Ravestijn, Senior Vice President of Commerce Intelligence στην AUC.
Αν και οι Απόκριες μπορεί να μην αντιμετωπίσουν δραματική μείωση, εκτιμάται πως μπορεί να υπάρξει μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κατανέμουν τις δαπάνες τους.
Αυτό σημαίνει πως αντί να περικόψουν τελείως κάθε τρομακτική… δαπάνη, ανακατευθύνουν τα κεφάλαια από τις εμπειρίες ή τη διακόσμηση στο πιο βασικό κομμάτι, όπως τα γλυκά και οι στολές, που θα χρησιμοποιηθούν και στο περίφημο έθιμο Trick-or-treat (σ.σ. πείραγμα ή κέρασμα).
Latest News
Ρεκόρ εσόδων για την THEON στο 9μηνο - Αύξηση 92%
Η THEON κατέγραψε ισχυρή κερδοφορία με αύξηση 115,3% των προσαρμοσμένων κερδών προ τόκων και φόρων (Αdjusted EBIT)
Μπενρουμπή: Μια ιστορία 144 χρόνων – Πώς έφθασε να πωληθεί στον Θεόδωρο Φέσσα
Από το υαλοπωλείο του Χάιμ Μπενρουμπή το 1880 στη Θεσσαλονίκη στα γυάλινα ταψιά Pyrex, τα 3.000.000 χύτρες ταχύτητας και το love brand Izzy – Η παράξενη σχέση με την Tupperware
Το σχέδιο της Attica Bank για πενταπλασιασμό της κερδοφορίας της έως το 2027
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Attica Bank για την ΑΜΚ τα προ προβλέψεων επαναλαμβανόμενα κέρδη θα ανέλθουν το 2025 στα 280 εκατ. από 56 εκατ. το 2023
Μετά το «Πεντελικόν» η οικογένεια Βάρδη χάνει και ένα κτήμα στην Κηφισιά
Ο πλειστηριασμός του ακινήτου που ανήκει στην οικογένεια Βάρδη αναμένεται στις 17 Οκτωβρίου – Η ιστορία του «Πεντελικόν»
Τι ψάχνει η Coca Cola των Δαυίδ - Λεβέντη στην «Μαύρη Ήπειρο»
Η Coca Cola HBC δρομολογεί νέες επενδύσεις σε Νιγηρία και Αίγυπτο - Στόχος η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης
Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με πρόσθετες επιβραβεύσεις από τη Shell
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee ξεκινά τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης από τα πρατήρια Shell με μια σειρά από προσφορές για όλους τους καταναλωτές
Απάντηση Χατζηδάκη στον Βλάχο της ΝΔ: Σημαντική η πρόοδος στην μείωση των κόκκινων δανείων
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης απάντησε σε ερώηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου
Στρατηγική συνεργασία της Comsys με την NICE
Μέσω της συμφωνίας συνεργασίας η Comsys αναλαμβάνει τη διάθεση του CXone της NICE σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Aegean αναζητά τους αυριανούς πιλότους της - Νέος κύκλος του Προγράμματος Υποτροφιών
Η Aegean προσφέρει κάλυψη διδάκτρων και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση για ακόμη 40 υποψήφιους πιλότους - Υποβολή αιτήσεων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024
AVIN: Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με κέρδος έως 6%
Η AVIN σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και το πρόγραμμα επιβράβευσης Go For More προσφέρουν κέρδος 6% σε Go For More πόντους